Norsk avis trykker muhammed tegningerne
Fra : Tveskaeg

Dato : 10-01-06 13:39

Fra : Lyrik

Dato : 10-01-06 14:06

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
news:8ma7s1158spl1c864q8duo0j3ec5ft1tp4@4ax.com...
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3486800/
>
> Godt gået!
+++++++++++++++++++++++
kilden selv er her:
http://www.magazinet.no/

Hilsen
Jens

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-01-06 16:40

Lyrik skrev:
> "Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
> news:8ma7s1158spl1c864q8duo0j3ec5ft1tp4@4ax.com...
>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3486800/
>>
>> Godt gået!
> +++++++++++++++++++++++
> kilden selv er her:
> http://www.magazinet.no/
>
> Hilsen
> Jens

Og endnu bedre: Det er vel noget nær Norges udgave af Kristeligt Dagblad
- altså en specifikt kristen avis - der her bevidst vælger at tage
handsken op!

(Modsat Kristeligt Dagblad herhjemme, der til stadighed i sine reklamer
spørger så utroligt naivt om "vi har religionskrig i Danmark", hvilket
altså efterhånden synes ret tydeligt at visse fundamentalistiske
muslimer faktisk til fulde ER indstillet på, uanset deres danske
medløberes evige bortforklaringer af deres kulturfremmede
helligkrigeradfærd...)

Det hedder i Magazinet's præsentation på:

http://www.magazinet.no/default.asp?menuid=1009&linktype=1&linkid=2136

"Den kristne avisen Magazinet kommer ut tre dager i uken.

Magazinet er en kristen nyhetsavis som ønsker å påvirke samfunnet ut fra
et vekkelseskristent ståsted. Avisen formidler nyheter, vitnesbyrd,
inspirerende undervisning og reportasjer fra hele spekteret av norsk
kristenhet.

Magazinet dekker det generelle nyhetsbildet, skrevet fra et
vekkelseskristent perspektiv. En del artikler publiseres på Magazinets
internettsider, slik at du alltid skal være oppdatert med siste nytt."

Hvor er det dog befriende at se at der for en gangs skyld er kristne,
der bare ikke som "Mullah-biskoppen" Kjeld Holm og hans forvrøvlede
danske ligesindende herhjemme kaster sig pladask på maven for Islam, men
derimod faktisk er indstillet på reel værdikamp IMOD den efterhånden
ganske åbenlyse islamistiske totalitarisme, der forsøges sneget ind i
det offentlige rum herhjemme!

(Gad nu i øvrigt vide, om Mogens "Moses" Hansen virkelig får formået at
blive RIGTIG martyr i forbindelse med sin kristne kampagne imod
Muhammed, der vist skulle begynde på Israels Plads på Nørrebro idag...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Joakim Von And

Dato : 10-01-06 19:34

meddelelse news:43c3d532$0$46980$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Og endnu bedre: Det er vel noget nær Norges udgave af Kristeligt Dagblad -
> altså en specifikt kristen avis - der her bevidst vælger at tage handsken
> op!

Det viser vel blot at Magasinet.no har forstået konceptet bag god
markedsføring, herunder teorien om udbud-efterspørgsel.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-01-06 23:22

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Det viser vel blot at Magasinet.no har forstået konceptet bag god
> markedsføring, herunder teorien om udbud-efterspørgsel.

Der tror jeg du tager fejl, det er ikke ufarligt at gøre, hvad de gjorde, og
det kan koste langt mere end 50 flere solgte aviser.

Fra : Joakim Von And

Dato : 11-01-06 16:04

> "Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> Der tror jeg du tager fejl, det er ikke ufarligt at gøre, hvad de gjorde,
> og det kan koste langt mere end 50 flere solgte aviser.

Farligheden er åbenbart til at tage og føle på siden det ikke afholder
avisen fra at bringe tegningerne - ikke sandt?

Hvad angår oplagstal udkommer avisen p.t kun tre gange om ugen. De har vist
ikke særlig meget at tabe her. Lidt ligesom Kristeligt Dagblad der nærmest
giver deres aviser gratis væk.

Fra : Konrad

Dato : 12-01-06 10:10

Joakim Von And wrote:

> Hvad angår oplagstal udkommer avisen p.t kun tre gange om ugen. De
> har vist ikke særlig meget at tabe her. Lidt ligesom Kristeligt
> Dagblad der nærmest giver deres aviser gratis væk.

Ja - det har tit undret mig hvordan de kan overleve. Jeg mener -
kvalitetsmæssigt er den imho på et højere niveau end f.eks Berlingske, men
den må køre for noget nær 1/20 af Berlingskes budget.

Fra : Joakim Von And

Dato : 12-01-06 15:05

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja - det har tit undret mig hvordan de kan overleve. Jeg mener -
> kvalitetsmæssigt er den imho på et højere niveau end f.eks Berlingske, men
> den må køre for noget nær 1/20 af Berlingskes budget.

Muligvis, det skal jeg ikke kunne sige. Jeg holder Politiken med jævne
mellemrum. KD's kristne tilgang til formidlingen af nyhedsstof er mig
inderlig ligegyldig - uanset niveauet heraf.

Fra : Konrad

Dato : 12-01-06 16:01

Joakim Von And wrote:
> [...]
> mellemrum. KD's kristne tilgang til formidlingen af nyhedsstof er mig
> inderlig ligegyldig - uanset niveauet heraf.

Det er også den eneste avis jeg har holdt i abonnement, og jeg køber den
stort set altid lørdag/søndag. Fraset den politiske diskurs (som er reel,
iøvrigt som ved alle andre aviser også) er det slet og ret den meste
læseværdige/indholdstunge avis, imho. I hvert fald lørdag/søndag. Man læser
jo ikke længere avis for at få nyheder (jeg gør ikke - 1 sektion i de fleste
aviser er spild af tid) men kultur og magasinstoffet er jo vanedannende til
kaffen søndag morgen.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-01-06 13:02

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Farligheden er åbenbart til at tage og føle på siden det ikke afholder
> avisen fra at bringe tegningerne - ikke sandt?

Rigtigt, det er ikke sandt, det ved de/vi intet om, det var heller ikke
farligt at lave en film/bog eller en opera om Aisha, vel?

> Hvad angår oplagstal udkommer avisen p.t kun tre gange om ugen. De har
> vist
> ikke særlig meget at tabe her. Lidt ligesom Kristeligt Dagblad der nærmest
> giver deres aviser gratis væk.

Gør de det, svjv er det den avis den med den største oplagsfremgang for
øjeblikket, - men det er måske fordi de er gratis

Fra : Joakim Von And

Dato : 12-01-06 15:04

> "Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> Rigtigt, det er ikke sandt, det ved de/vi intet om, det var heller ikke
> farligt at lave en film/bog eller en opera om Aisha, vel?

Mig bekendt viste både DR og TV2 "Submission", uden at det førte til
repressalier fra det radikale islam, udover en anmeldelse for overtrædelse
af blasfemiparagraffen. Men det var måske kun et rent lykketræf?

En fanatisk muslims udåd i Amsterdam er ikke en trussel mod vores
ytringsfrihed. Det er imho at presse synspunktet mere end det kan bære.

Fire ugers gratis abonnement. Voila.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/

Fra : Konrad

Dato : 11-01-06 09:05

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det viser vel blot at Magasinet.no har forstået konceptet bag god
> markedsføring, herunder teorien om udbud-efterspørgsel.

Med andre ord: Basis for det omsiggribende jødehad du utallige gange har
skitseret er ikkeeksisterende.

Fra : Joakim Von And

Dato : 11-01-06 16:08

> Med andre ord: Basis for det omsiggribende jødehad du utallige gange har
> skitseret er ikkeeksisterende.

Værsgod, en forsinket julegave som lige vil falde i din smag.

http://66.165.147.79/bookinfo.asp?id=55

Kom så ikke og sig, jeg ikke tænker på dig.

Fra : jodem

Dato : 11-01-06 16:47

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Værsgod, en forsinket julegave som lige vil falde i din smag.
>
> http://66.165.147.79/bookinfo.asp?id=55
>
> Kom så ikke og sig, jeg ikke tænker på dig.

Hvad skal det nu til? Du skal jo heller ikke overdrive. Sådan var min
bemærkning ikke ment

Fra : Konrad

Dato : 12-01-06 10:08

Joakim Von And wrote:
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Værsgod, en forsinket julegave som lige vil falde i din smag.
>
> http://66.165.147.79/bookinfo.asp?id=55
>
> Kom så ikke og sig, jeg ikke tænker på dig.

Tak, Joakim Nu er du vel forhåbentlig klar over, at jeg ikke er med på
den galej....Her har du i øvrigt et vaskeægte eksempel på grov antisemitisme
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=329867 Now we are talking
business!! Det er jo noget lidt andet, end den lange liste af tilfælde du
formidlede til mig i sin tid, hvor revl og krat var med - altså sådan noget
med, at nogen havde oplevet nogle slemme ting, og så tilfældigvis var jøder.
Det er ikke alt som jøder oplever af ubehagelige ting der er udtryk for
antisemetisme - men ovenstående er jo et eksempel på, at det florerer i
bedste velgående blandt yderligtgående russere (og det har de jo også
tradition for).

Fra : Joakim Von And

Dato : 12-01-06 15:05

> Tak, Joakim

Nemlig. Det var naturligvis ikke skrevet med sved på panden - men med et
smil på læben.

Fra : Joakim Von And

Dato : 11-01-06 19:03

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Med andre ord: Basis for det omsiggribende jødehad du utallige gange har
> skitseret er ikkeeksisterende.

Her er forresten lidt ikke-eksisterende jødehad i en synagoge i Moskva idag,
hvor en 20-årig skinhead går amok og stikker 8-11 mennesker ned, mens han
bjæffer heil hitler.

Skinhead stabs eight people inside Moscow synagogue
Five critically wounded by 20-year-old Moscow resident; Witness: He was
yelling "Heil Hitler" as he attacked.

11 worshipers knifed in Moscow shul attack
At least three Israelis among wounded in attack at the
Polyakova Synagogue; several seriously wounded.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/669123.html

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1136361060803&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Fra : Konrad

Dato : 12-01-06 10:09

Joakim Von And wrote:
> [...]
> Moskva idag, hvor en 20-årig skinhead går amok og stikker 8-11
> mennesker ned, mens han bjæffer heil hitler.

Jeps. Så først nu du var opmærksom på hændelsen. Det er jo pokkers trist,
for at sige det mildt....

Fra : Jim

Dato : 10-01-06 17:16

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3486800/
>
> Godt gået!

Og norske Geir Hongrö sidder sikkert og sprutter af raseri og hvisler ud
mellem tænderne i sit gule gebis; "forbandede danske racister"...