Venstre bruger penge og sender regningen v~
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-01-06 17:32

Venstre ved vi hvor vi har.

ikke noget nyt idet. Heller ikke når det drejer sig om at føre ideologisk
korstog, og så sende regningen videre til andre.

http://politik.tv2.dk/article.php/3455376.html?forside

hvem mon det så er der kommer til at betale regningen??

børnene, de handicappede de psykisk syge og de gamle, hvis ellers man gør
som man altid har gjort

PEter

Fra : Sten Schou

Dato : 09-01-06 18:16

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvem mon det så er der kommer til at betale regningen??
>
> børnene, de handicappede de psykisk syge og de gamle, hvis ellers man gør

Forbandede skattestop, og det har nu også opbakning fra S.....

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 09-01-06 18:20

Sten Schou wrote:
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Forbandede skattestop, og det har nu også opbakning fra S.....

Næ, ikke helt endnu.
Jeg vil, som de fleste kendere af politik, tro at S kommer med deres eget
udspil som ikke vil være helt lig det som regeringen benytter, da de ellers
vil miste stemmer og troværdighed.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Sten Schou

Dato : 09-01-06 18:39

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil, som de fleste kendere af politik, tro at S kommer med deres eget
> udspil som ikke vil være helt lig det som regeringen benytter, da de
> ellers vil miste stemmer og troværdighed.

Nej, i den sidste ende vil forskellen sikkert være ens, folk kan således kun
se forskellen på indpakningen, hvorfor de stadig vil stemme som de plejer.

Hilsen Sten

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-01-06 18:58

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
>
> hvem mon det så er der kommer til at betale regningen??
>
> børnene, de handicappede de psykisk syge og de gamle, hvis ellers man gør

Pengene skal jo komme et sted fra. Hvor vil du tage dem fra?

Fra : Sten Schou

Dato : 09-01-06 19:36

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Pengene skal jo komme et sted fra. Hvor vil du tage dem fra?

Han vil sætte skatten op.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-06 19:40

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Han vil sætte skatten op.

Tænk, hvad vil man mon gøre den dag skatten /er/ nået op på 100% uden
fradrag? Så /kan/ man naturligvis ikke længere sætte skatten op.

For at sige det kort: politik er /også/, og ikke mindst, noget med at
prioritere. Jeg hørte i radioen en V-borgmester udtrykke sin surhed
over, at nu havde man ikke råd til at bygge en ny sportshal ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 09-01-06 20:46

> Tænk, hvad vil man mon gøre den dag skatten /er/ nået op på 100% uden
> fradrag? Så /kan/ man naturligvis ikke længere sætte skatten op.

Så kan man i stedet indføre den borgerløn, som visse personer higer efter.

> For at sige det kort: politik er /også/, og ikke mindst, noget med at
> prioritere. Jeg hørte i radioen en V-borgmester udtrykke sin surhed
> over, at nu havde man ikke råd til at bygge en ny sportshal ...

Her oppe i det mørke Vendsyssel er tidens løsen kulturhuse. Disse kan man
ikke få store og flotte nok. I min kommune, Skagen, kræver S et kulturhus
til 40.000.000, mindre kan ikke gøre det, driftsomkostningerne nægter man at
forholde sig til. Vi er/skal nu slås sammen med Frederikshavn kommune, her
har man bl.a. fået "Musikkens hus". Her kan man besætte næsten hele 1.
række, når en eller anden kulturpersonlighed læser op af sine digte.
Nordjyllands Amt VIL have lov at bruge 500.000.000 på et musikhus, for at få
disse penge måtte man bl.a. lukke Skagen Sygehus, mens man samtidig er ved
at minimere Frederikshavn Sygehus til det rene ingenting, umiddelbart efter
at man gennem en årrække har brugt flere 100.000.000 på at udbygge det. Man
har været på charmetur rundt i Nordjylland vedr. musikhuset. I Hjørring,
hvor der bor ca. 35.000 mennesker, var der mødt én person op, så det siger
noget om både interessen og nødvendigheden af et sådan projekt.
Men det er selvfølgelig meget nemmere at skyde skylden på regeringen, især
når man, som i Peters tilfælde, "kom til" at stemme på Venstre ved forrige
folketingsvalg.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-06 21:02

> [...]

> når man, som i Peters tilfælde, "kom til" at stemme på Venstre ved forrige

Ja, en del af problemet i år er at man gerne vil undgå at kommunerne
tømmer kassen, inden de er slået endeligt sammen ultimo året.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-01-06 20:05

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Han vil sætte skatten op.

hvad får dig dog til at tro det??

men du synes måske ikke at det mest narutlige er at den der bruger pengene
også er den der betaler??

Jeg giver ikke meget for et skattestop der udelukkende er muligt fordi man
vælter udgifter over på andre.

Det svarer jo lidt til at jeg går ud og spiser på byens dyreste restaurant,
og så siger "send regningen til Sten Schou"

Nå? den har du ikke råd til at betale? hmmm jamen så må du jo spare

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 09-01-06 20:38

> hvad får dig dog til at tro det??

Du har før udtalt, at der skal kræves ind, hvad der behøves.

> men du synes måske ikke at det mest narutlige er at den der bruger pengene
> også er den der betaler??

Skal det forstås sådan, at det er brugerbetaling du ønsker?

> Jeg giver ikke meget for et skattestop der udelukkende er muligt fordi man
> vælter udgifter over på andre.

De siges ellers, at alle de penge der er for meget i statskassen skyldes
øgede skatteindtægter.

> Det svarer jo lidt til at jeg går ud og spiser på byens dyreste
> restaurant, og så siger "send regningen til Sten Schou"

Det er jo i bund og grund det man gør, når man sætter skatten i vejret.

> Nå? den har du ikke råd til at betale? hmmm jamen så må du jo spare

Det har jeg ihvertfald været nødt til, hver gang de forrige regeringer satte
skatten i vejret.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-06 20:58

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> Jeg giver ikke meget for et skattestop der udelukkende er muligt fordi man
> vælter udgifter over på andre.

Finansloven giver altså overskud i størrelsesordenen 30-50 milliarder,
hvert år. Som bruges til at betale af på statsgælden, der i dag skal
ligge på 540 milliarder kroner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 10-01-06 00:17

> Finansloven giver altså overskud i størrelsesordenen 30-50 milliarder,
> hvert år. Som bruges til at betale af på statsgælden, der i dag skal
> ligge på 540 milliarder kroner.

Her har du tallene.
http://www.nationalbanken.dk/DNDK/Publikationer.nsf/1d4e7fa19f689c96c12570d6004dfd59/6e9a539a5dd8f0b8c12570de004884aa/$FILE/SoS20051222Nyt.pdf

Jeg synes, det ser rigtig godt ud, når man ser på den meget nedadgående
kurve på første side.
Det tror jeg ikke, nogen socialdemokratisk regering nogensinde har
præsteret.

J.

Fra : Kim2000

Dato : 10-01-06 21:23

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kurve på første side.
> Det tror jeg ikke, nogen socialdemokratisk regering nogensinde har

Hvad er det lige der går galt med den gæld???

Lige siden Nyrup kom til har jeg vist ikke hørt om at betalingsbalancen
skulle være negativ, jeg har hørt Lykketoft snakke om at gælden var væk i
2010, noget som den nuværende regering iøvrigt også har sagt. Når man så ser
på tallene, så er gælden idag nogenlunde den samme som i starten af
1990´erne. Hvor er alle de mange overskud forsvundet hen?

Og hvad er forskellen på en nettogæld og en bruttogæld (i denne sammenhæng)?

mvh
Kim

Fra : Jim

Dato : 10-01-06 22:24

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ser på tallene, så er gælden idag nogenlunde den samme som i starten af
> 1990´erne. Hvor er alle de mange overskud forsvundet hen?

Udlandsgælden er stort set barberet ned til ingenting, men der er jo stadig
udstedt lån i egen valuta, altså statslån som statsobligationer.

J.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-01-06 00:12

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message

> [...]
> 1990´erne. Hvor er alle de mange overskud forsvundet hen?
>
> Og hvad er forskellen på en nettogæld og en bruttogæld (i denne

Nyrup regeringen belastede betalingsbalancen så den røg i minus i 1998,
derfor pinsepakken.

Der blev ikke afdraget så meget som en krone på den offentlige gæld under
Nyrup, men den faldt som andel af BNP grundet den internationale
højkonjunktur.

De borgerlige afdrager rekordagtigt på gælden, desværre, for det går ud over
helt essentielle skattelettelser i toppen.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-01-06 00:28

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> De borgerlige afdrager rekordagtigt på gælden, desværre, for det går ud
> over helt essentielle skattelettelser i toppen.

nå er du nu nået så langt ud i din egoisme at du vil sende regningen for at
du kan rage til dig ind i børneværelset?

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-01-06 06:51

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> nå er du nu nået så langt ud i din egoisme at du vil sende regningen for
> at du kan rage til dig ind i børneværelset?

Næ, en afskaffelse af marginalskatterne er den nødvendige investering for at
vende strømmen af viden der flyder ud af Danmark - og så koster det reelt
ikke noget.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-01-06 15:48

> [...]
>>

> Næ, en afskaffelse af marginalskatterne er den nødvendige investering for
> at vende strømmen af viden der flyder ud af Danmark - og så koster det

først skriver du at man ikke har råd til skattelettelser fordi man vælger at
afdrage på gæld. Derefter skriver du så at skattelettelserne er gratis.

Flot Thorkild

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-01-06 16:52

> først skriver du at man ikke har råd til skattelettelser fordi man vælger
> at afdrage på gæld. Derefter skriver du så at skattelettelserne er gratis.
>
> Flot Thorkild

Næ, jeg skriver vist at gældsafvikling er en balance mellem afdrag og vækst.
Det er da helt hen i vejret at bruge pengene på at pisse dem bort, som er
kotume for socialdemokratiet. De skal bruges til at skabe vækst
(skattelettelser) og gældsafdrag. Det er den nødvendige investering i
fremtiden.

I socialdemokratiet vil i jo blot bruge pengene, og så synes jeg lige du
skal se på trådens titel. Hvem startede denne tråd ?

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 11-01-06 19:41

> [...]
at
> du kan rage til dig ind i børneværelset?

Idioten er ganske kold i røven over for eventuelle regninger ender.
Blot det ikke bliver hos ham.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-01-06 00:30

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> at

> Idioten er ganske kold i røven over for eventuelle regninger ender.
> Blot det ikke bliver hos ham.

Du har ellers demonstreret din egoisme på dette område her i gruppen.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 12-01-06 13:03

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ellers demonstreret din egoisme på dette område her i gruppen.
>
> Thorkild

Har jeg?
Fortæl - fortæl.
Eller er du ude i løgnehistorier igen?

Egon

Fra : Konrad

Dato : 12-01-06 14:23

Egon Stich wrote:
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> [...]

Thorkild skoser andre for egoisme?? Det må være da være første april???

Fra : Egon Stich

Dato : 12-01-06 21:25

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Thorkild skoser andre for egoisme?? Det må være da være første april???

Gid det var..
Man trænger til forår..

MVH
Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-01-06 18:55

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse

> Har jeg?
> Fortæl - fortæl.
> Eller er du ude i løgnehistorier igen?

Næ, din måde at komme på fælleskassen, din Yacht. Alt i alt Egon, du er
listens største egoist.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 12-01-06 21:27

> Næ, din måde at komme på fælleskassen, din Yacht. Alt i alt Egon, du er
> listens største egoist.
>
> Thorkild

Det er vel nok synd for dig, at du ikke, trods din påståede store begavelse,
har formået at bringe det så vidt som jeg.
Men jeg har jo arbejdet seriøst, hårdt og længe.
Og investeret klogt.
Derfor alle mine fornøjelser nu hvor jeg ikke praktiserer længere.
Det er jo den sorteste misundelse, der gnaver dig.

Egon

Fra : T.Liljeberg

Dato : 15-01-06 00:25

On Thu, 12 Jan 2006 21:27:04 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<egon-stich@mail.dk> wrote:

>Det er vel nok synd for dig, at du ikke, trods din påståede store begavelse,
>har formået at bringe det så vidt som jeg.
>Men jeg har jo arbejdet seriøst, hårdt og længe.
>Og investeret klogt.

Stjålet andres merværdi, din lede klassefjende?

Fra : Egon Stich

Dato : 15-01-06 15:52

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Stjålet andres merværdi, din lede klassefjende?

Jamen kære ven.
Hvorfor skulle jeg dog ikke udnytte personer som f.ex. dig?
Det tigger og beder du/i jo om til stadighed?
Eneste forskel er, at jeg gerne så udnyttelse afskaffet.
Men så længe højrefløjsere tigger og beder om at man udnytter dem, ville man
dog være et skarn, om man ikke imødekom dem i deres selvplageri?

MVH
Egon

Fra : T.Liljeberg

Dato : 30-01-06 03:17

On Sun, 15 Jan 2006 15:51:57 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<egon-stich@mail.dk> wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Jamen kære ven.
>Hvorfor skulle jeg dog ikke udnytte personer som f.ex. dig?

Det er svært at se, hvordan du har udnyttet undertegnede. Tværtimod,
dine "investeringer" er jo i dine egne socialistøjne udnyttelse af
arbejdeklassen - du stjæler den merværdi de stakkels arbejdere skaber.
Mage til hykleri...

> [...]
>Men så længe højrefløjsere tigger og beder om at man udnytter dem, ville man
>dog være et skarn, om man ikke imødekom dem i deres selvplageri?

Er det brandbeskatning du kalder udnyttelse af højrefløjsere?

Interessant, forresten, at se, hvordan retorikken ikke er andet end
netop retorik. Når de fine solidariske fornemmelser skal udmøntes i
handling, så får piben en anden lyd.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-01-06 00:00

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> [...]

Hvornår var det nu lige du fik din førtidspension ?

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-06 15:07

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Hvornår var det nu lige du fik din førtidspension ?
>
> Thorkild

Invalide og tjenestemandspension, om jeg må be´
Og disse er da et kærkomment sublement til den øvrige formue.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-01-06 16:51

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse

> Invalide og tjenestemandspension, om jeg må be´
> Og disse er da et kærkomment sublement til den øvrige formue.

Altså nas på fælleskassen.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-01-06 16:03

> Altså nas på fælleskassen.

du er simpelthen usmagelig Thorkild

Peter

Fra : Egon Stich

Dato : 14-01-06 16:23

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Altså nas på fælleskassen.
>
> Thorkild

Prøv at kikke på
www.seniorlife.dk/caribien

Jo, vi er glade for dine skattebidrag

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-01-06 23:41

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Jeg giver ikke meget for et skattestop der udelukkende er muligt fordi man
> vælter udgifter over på andre.

Så er det da godt det ikke er sådan et skattestop vi har, man skal nærmest
være idiot for at tolke det derhen.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 09-01-06 20:16

Sten Schou wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Han vil sætte skatten op.

Det er da iikke nødvendigt, der er jo godt 15 Mia. mere i statskassen end
beregnet, så de 2.2 Mia. kunne jo passende tages derfra.

Fra : Sten Schou

Dato : 09-01-06 20:34

> Det er da iikke nødvendigt, der er jo godt 15 Mia. mere i statskassen end
> beregnet, så de 2.2 Mia. kunne jo passende tages derfra.

Det kunne man egentligt godt, men der har man valgt at betale af på en del
af den regning Anker Jørgensen og hans lystige svende skaffede os på halsen.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 09-01-06 21:39

Sten Schou wrote:
> [...]
>
> Det kunne man egentligt godt, men der har man valgt at betale af på
> en del af den regning Anker Jørgensen og hans lystige svende skaffede

Og de ekstra 2.2 Mia der betales betyder da også meget i forhold til de knap
50 Mia man betaler af i forvejen, hvor det ikke betyder noget at kommunerne
må spare på den reelle velfærd.

Prioriteringerne burde måske ses i forhold til virkeligheden, og ikke til
rigide principper.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-01-06 23:43

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
> kommunerne må spare på den reelle velfærd.
>
> Prioriteringerne burde måske ses i forhold til virkeligheden, og ikke til

Det ville klæde dig at forholde dig til virkeligheden, der er realvækst i
den offentlige sektor.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 10-01-06 14:04

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Det ville klæde dig at forholde dig til virkeligheden, der er realvækst i
> den offentlige sektor.
>
> Thorkild

Nu skal du ikke komme her igen med dine idiotier.
Lad dog dem, der har forstand, debattere i fred.

Brug hellere dine kræfter på dit egoistfremmende arbejde i
skatteborgerforeningen.
Det vil jo samtidig udgøre den bedste garanti for at samme ikke kommer til
at betyde noget som helst.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-01-06 15:34

> [...]
> skatteborgerforeningen.
> Det vil jo samtidig udgøre den bedste garanti for at samme ikke kommer til

Sandheden er ilde hørt ser jeg.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 10-01-06 15:42

Thorkild Poulsen wrote:
> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Sandheden er ilde hørt ser jeg.

Stigningen i kommunerne er sat til maks. 0.5%, og hvordan er det så lige at
det er blevet dyrere at bygge, reparere, aflønne, og almindelig indkøb?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-01-06 20:23

> Stigningen i kommunerne er sat til maks. 0.5%, og hvordan er det så lige
> at det er blevet dyrere at bygge, reparere, aflønne, og almindelig indkøb?

De 0,5 % er realvækst.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 10-01-06 21:09

Thorkild Poulsen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> De 0,5 % er realvækst.

Og når presset på skoler og Plejehjem er på over 5% hvert sted, så giver det
sig selv at der er underskud + det koster godt 1.5 Mia. at lave de
sammenligninger som folketinget kræver.

Fra : Allan Riise

Dato : 10-01-06 21:11

Allan Riise wrote:

> Og når presset på skoler og Plejehjem er på over 5% hvert sted, så
> giver det sig selv at der er underskud + det koster godt 1.5 Mia. at
> lave de sammenligninger som folketinget kræver.

sammenligninger = sammenlægninger EVEN

--

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-01-06 21:27

> Og når presset på skoler og Plejehjem er på over 5% hvert sted, så giver
> det sig selv at der er underskud + det koster godt 1.5 Mia. at lave de
> sammenligninger som folketinget kræver.

Der er såmænd allerede tildelt penge til sammenlægninger, så den holder
ikke. Og som det er nu kommer der færre i børneinstitutioner og flere i
skole, der er ganske godt kompenseret for disse udgifter.

Problemet er kommunernes inkompetence og hvor er det rart de endelig stilles
til regnskab for deres elendige ledelse.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-01-06 16:43

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Sandheden er ilde hørt ser jeg.

Nej men selv Egon har måske en grænse for hvilke manipulationer han gider
svare på

Du er forlængst blevet så grov i dine manipulationer at JEG ikke gider
kommentere dem længere. (og skatteministeren gør åbentbart heller ikke)

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-01-06 20:26

> [...]
>
> Du er forlængst blevet så grov i dine manipulationer at JEG ikke gider
> kommentere dem længere. (og skatteministeren gør åbentbart heller ikke)

Det er nok fordi du ikke rigtig forstår tingenes sammenhæng, hvad jeg
skriver er såmænd bare sandheden.

Og så er det da ikke mere end en god måneds tid siden skatteministeren
svarede et af mine indlæg i JP.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-01-06 22:42

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Det er nok fordi du ikke rigtig forstår tingenes sammenhæng, hvad jeg
> skriver er såmænd bare sandheden.

nej det er den ene gang efter den anden så gorve manipulationer at det er
meget tæt på betegnelsen "lodret løgn"

> Og så er det da ikke mere end en god måneds tid siden skatteministeren
> svarede et af mine indlæg i JP.

ja det så jeg godt. Var det "konspirationsteori" han kaldte din påstand??

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-01-06 00:08

> nej det er den ene gang efter den anden så gorve manipulationer at det er
> meget tæt på betegnelsen "lodret løgn"

Jamen så må jeg da lige gøre opmærksom på at jeg bakker mine påstande op med
fakta, der desværre ikke passer ind i dit indbildske verdensbillede. Hvis du
har modargumenter, så kom med dem. Men det har du bare ikke Peter, hvorfor ?
ganske enkelt fordi det jeg skriver er den skinbarlige sandhed.

> ja det så jeg godt. Var det "konspirationsteori" han kaldte din påstand??

Nej da, men du må da gerne forsøge at finde indlægget og underbygge din
påstand.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-01-06 00:29

> [...]
> hvorfor ? ganske enkelt fordi det jeg skriver er den skinbarlige sandhed.

> Nej da, men du må da gerne forsøge at finde indlægget og underbygge din

Den udtalelse er der jo blevet linket til før her i gruppen

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-01-06 06:52

> Den udtalelse er der jo blevet linket til før her i gruppen

Jamen så lad mig kalde dig en løgnhals.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-01-06 15:48

> Jamen så lad mig kalde dig en løgnhals.

gør du bare det. Jeg tager lige så lidt notits af din mening som
skatteministeren gør

Peter

Fra : Egon Stich

Dato : 10-01-06 17:51

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Sandheden er ilde hørt ser jeg.
>
> Thorkild

"Sandheden"?
Hvad kender du til den?

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-01-06 20:27

> "Sandheden"?
> Hvad kender du til den?

Såmænd blot det at jeg forholder mig rationelt til fakta.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 10-01-06 14:02

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det kunne man egentligt godt, men der har man valgt at betale af på en del
> af den regning Anker Jørgensen og hans lystige svende skaffede os på

Man er ganske enkelt ved at spare op til den skattelettelse for de rigeste,
der skal sikre genvalg.
Vent og se..!!

MVH
Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-01-06 23:42

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Det er da iikke nødvendigt, der er jo godt 15 Mia. mere i statskassen end
> beregnet, så de 2.2 Mia. kunne jo passende tages derfra.

Det er nok fornuftigere at sætte kommunerne stolen for døren og tvinge del
til at effektivisere i stedet for at kompensere for egen inkompetence ved at
hæve skatterne.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-01-06 20:02

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Pengene skal jo komme et sted fra. Hvor vil du tage dem fra?

Jeg ville måske have undladt at bruge alle de penge, og istedet for givet
mig ordentlig tid til at lave den reform som der (indrømmet) var brug for.
og den tid ville jeg blandt andet have brugt til at lytte til de råd jeg
fik. for foreløbig er ALT vedr. strukturreformen gået nøjagtigt som
forudsagt

Peter

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-01-06 20:13

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> og den tid ville jeg blandt andet have brugt til at lytte til de råd jeg
> fik. for foreløbig er ALT vedr. strukturreformen gået nøjagtigt som

Men pengene _skal_ jo komme et sted fra under alle omstændigheder.
Hvorfra skal de efter din mening komme fra?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-01-06 20:29

> Men pengene _skal_ jo komme et sted fra under alle omstændigheder. Hvorfra
> skal de efter din mening komme fra?

Nej for det var ikke nødvendigt at bruge dem

Peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 09-01-06 20:32

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> writes:

> Nej for det var ikke nødvendigt at bruge dem

Hvorfor piver du så over at de bliver sparet væk?

Hint: Jeg tror du svarer på noget andet end det du bliver spurgt om.

//Wegge

Fra : HrSvendsen

Dato : 10-01-06 00:34

Peter K. Nielsen wrote:
> "HrSvendsen"

> Nej for det var ikke nødvendigt at bruge dem

All right - nu nærmer vi os måske noget her. Hvis du ved, hvad pengene
blev brugt til, så må det vel være der, de skulle være kommet fra - hvis
du forstår. Hvad blev pengene brugt til?

Eller, lad mig udtrykke det sådan her ... hvad blev pengene brugt til,
som du ikke mener, de skulle være blevet brugt til?

Fra : Jesper

Dato : 09-01-06 23:28

> [...]

> hvem mon det så er der kommer til at betale regningen??
>
> børnene, de handicappede de psykisk syge og de gamle, hvis ellers man gør

Det offentlige skal på skrump, hvis offentligt ansatte der går på
pension skal erstates af unge i forholdet 1:1 vil det i løbet af 10-20
betyde at det offentlige vil sluge 75% af de små ungdomsårgange og
dermed udsulte det private erhvervsliv for arbejdskraft som skal betale
for den overvægtige offentlige sektor og vi skal starte nu, ellers
kommet det til at gøre rigtigt ondt!
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-01-06 23:38

> [...]
>
> hvem mon det så er der kommer til at betale regningen??
>
> børnene, de handicappede de psykisk syge og de gamle, hvis ellers man gør

Hvad for en regning er det du mener Venstre sender videre ? Der er vækst i
de kommunale budgetter.

Thorkild