Vi muslimerne forbyde satire?
Fra : Pjensen73

Dato : 08-01-06 15:38

Er det meningen at muslimerne vil forbyde folk at lave
vittighedstegninger om Mohammed?
Er det ikke ved at gå over gevind?

Hvis man kan tillade sig at gøre nar af:
Dronningen
Poul Nyrup
Århusanere
Svenskere
Homoseksuelle (Som Kim Larsen lægger for had)
Pia Kjærsgård (som mange her i gruppen hader)
Tyskere
Anders Fogh Rasmusen
Jyder
Københavnere
Fynboer
Moses Hansen
Poul Krebs
Michael Jackson
Madonna
Med det danske sprog

Og jeg kunne blive ved.

Så er det vel også tilladt at lave grin med islam, eller hvad?

Hvis i ser et af Linie 3's shows, så bestiller de jo ikke andet end at
gøre nar af folk og samfundet. Vel?
For ikke at glemme Cirkusrevyerne.

I som er forarget over at Jyllands Posten laver grin med Mohammed, er i
så også forarget over at Linie 3 gør grin med alt og alle?
Og hvad med dem som laver vittighedstegninger af Pia Kjærsgård som en
rotte, er i så også forarget over det, eller hvad?

Fra : Bo Warming

Dato : 08-01-06 17:36

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> Er det meningen at muslimerne vil forbyde folk at lave
> vittighedstegninger om Mohammed?

At tegnerens vid gør Mohammed til bombeterrorist er eksempel på

"Jesters do often prove prophets." Shakespeare

Selv var Mohammed skitzo og selvmodsigende vedr humor fx

"He deserves paradise who makes his companions laugh. The Koran

" Himmel og jord og alt, hvad derimellem er - tror I, det er skabt
for løjers skyld? Koranen

Vi skal ikke tage os af risiko for at vitser sårer, for de VIL hade
os og ikke være venner, og frisprog hærder de kvikkeste muslimer til
at blive integrerede

" Hellere gå glip af en spøg end af en ven" Thomas Fuller

Jeg er ikke enig i følgende

" Latteren er en grim Brist i den mennekelige Natur, som
ethvert tænkende menneske skulde bestræbe sig på at overvinde Thomas
Hobbes

Der er visdom, sandhedssøgning i al humor

"Vittighed er blomsten, fornuften er frugten. See-Ma-Kong

"En stor del af fornøjelsen ved vittigheder ligger, i at de udfordrer
fornuften.,Sigmund Freud

Glistrup er aldrig bange for at blive til grin

"Hvis vi alle turde være mere latterlige,
ville vi holde mere af hinanden."Dostojevsky (”Idioten”)
1821-81

" Jeg holder ubeskriveligt meget af menneskene, især når de
gør sig selv latterlige, for jeg er menneskeven, men en endnu større
ven af latteren, . Søren Kierkegaard

" Enhver nation latterliggør andre nationer, og alle har ret.
Schopenhauer

Fra : Henri Gath

Dato : 08-01-06 18:37

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Og hvad med dem som laver vittighedstegninger af Pia Kjærsgård som en
> rotte, er i så også forarget over det, eller hvad?

Selvfølgelig er de ikke det....Pia er jo ikke en af deres muslimske
venner....du skal huske på, at de er 5. kolonne....de glæder sig over alt,
der kan nedbryde deres egen kultur.