Abu Laban
Fra : Henri Gath

Dato : 08-01-06 00:47

Det kræver et godt reklamebureau at sælge imam Abu Laban som moderat. Men
Information gør det så vidt vides helt gratis. Fra dagens udgave - et citat
fra Portræt: Den moderate islamist (Charlotte Aagaard):

"Hos dansk erhvervsliv har den karaismatiske imam tilsynelandende også
gjort indtryk.

'Før dette møde betragtede jeg ham som rabiat,' har ISS-direktør Ulrik
Damm blandt andet sagt efter at have mødt Abu Laban ved en konference hos
Dansk Industri.

'Men han er en karismatisk mand, der gør meget for integrationen hver
fredag til bønnen i moskeen. Jeg må erkende, at jeg var faldet for en
fordom. Jeg er flov.'"

'Moderat islamist' giver ingen mening på dansk. En islamist vil indrette
verden efter noget der er skrevet for 1300 år siden - og så er man i sagens
natur rabiat

Fra : Spangkuk

Dato : 08-01-06 17:58

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev

> [...]
>
> 'Men han er en karismatisk mand, der gør meget for integrationen hver
> fredag til bønnen i moskeen. Jeg må erkende, at jeg var faldet for en

Lad ham være flov. Vi andre kan, indtil kamæleonen Abu Laban har
mødt resten af "pingerne" i kongeriget Danmark, glæde os over vores
tilsyneladende naive klarsynethed.

Forresten er ISS en af de største arbejdsgivere for Muslimer i
Danmark, iøvrigt i en branche der til stadighed har problemer med
at få folk nok.....

Spang