Selvhjælp er god helbredelse
Fra : Bo Warming

Dato : 07-01-06 13:43

Selvhjælp er god helbredelse
Troen kan flytte bjerge, men placebo er kortsigtet

Lægebehandling er i bedste fald placebo-bedrag, der virker for en kort
tid - overfladisk symtombehandling.
Vi finder måske ikke ondets rod ved selvhjælp,men vi kan få
symptomerne drejet til nogetpositivt
Nedenstående visdom er især om psykiske problemer - men de er nok rod
til alle legemlige.

"Målet er ikke enhed eller harmoni - det er skældsord for
Nietzsche -målet er at det fortrængte og problematiske kanaliseres
over i noget konstruktivt" Safranski

" En genial mand begår ingen vildfarelser. Hans fejl er
viljesakter og er portaler til opdagelse. James Joyce

" Sanity is a madness put to good uses, waking life is a dream
controlled. George Santayana

" Jo tak, jeg har det nogenlunde. Dødsårsagerne holder hinanden
i skak. C.J. Hambro

" Man skal ikke søge at eliminere sine komplekser - man skal
bringe sig i overensstemmelse med dem: Det er dem der styrer vor
opførsel her i verden. Freud og Jung

" Much of your pain is self chosen. It is the bitter potion by
which the physician within you heals your sick self.
Kahlil Gibran

" The strongest symptom of wisdom in man is his being sensible
of his own follies. Rochefoucauld (1613-1680)French
Classical Writer

" There is a pleasure sure, in being mad, which none but madmen
know, John Dryden

En meget stor dyd består i at dræbe sine lidenskaber. En større dyd,
der består i at afbalancere dem. Camus

" Det er mig ikke nok at lynet ikke mere gør skade. Jeg vil
ikke aflede det: det skal lære at arbejde for mig.
Zarathustra/Nietzsche (bog4 kap 13,7.)

" Noble deeds and hot baths are the best cures for depression.
Dodie Smith

" Problemet er ikke at jeg er paranoid men at jeg ikke er
paranoid nok Woody Allen

" A man should not strive to eliminate his complexes, but to
get into accord with them: they are legitimately what directs his
conduct in the world. Sigmund Freud