/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Indvandrere oftere i trafikulykker
Fra : Martin K


Dato : 05-01-06 09:34

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328721

Unge indvandrere havner oftere i trafikulykker og er svære at nå med
oplysning. Ifølge en svensk undersøgelse drejer det sig om en overvægt på
hele 370%.

Endnu et eksempel på, at indvandrere er en belastning, og ikke en berigelse
for samfundet.

--
Martin K

Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz



 
 
Alucard (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 05-01-06 10:20

On Thu, 5 Jan 2006 09:33:42 +0100, "Martin K" <n@da.spam> wrote:

>Unge indvandrere havner oftere i trafikulykker og er svære at nå med
>oplysning. Ifølge en svensk undersøgelse drejer det sig om en overvægt på
>hele 370%.
>
>Endnu et eksempel på, at indvandrere er en belastning, og ikke en berigelse
>for samfundet.

Hov hov.... Du er jo racist, når du henviser til fakta...

Kim Larsen (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 05-01-06 13:34

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:u3ppr1p3t0jvbqicgn8o4c82qe3qllc0c7@4ax.com...
> On Thu, 5 Jan 2006 09:33:42 +0100, "Martin K" <n@da.spam> wrote:
>
>>Unge indvandrere havner oftere i trafikulykker og er svære at nå med
>>oplysning. Ifølge en svensk undersøgelse drejer det sig om en overvægt på
>>hele 370%.
>>
>>Endnu et eksempel på, at indvandrere er en belastning, og ikke en
>>berigelse
>>for samfundet.
>
> Hov hov.... Du er jo racist, når du henviser til fakta...

Ja og lige så indskrænket i knolden som du er

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Alucard (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 05-01-06 22:14

On Thu, 5 Jan 2006 13:34:03 +0100, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>>>Unge indvandrere havner oftere i trafikulykker og er svære at nå med
>>>oplysning. Ifølge en svensk undersøgelse drejer det sig om en overvægt på
>>>hele 370%.
>>>
>>>Endnu et eksempel på, at indvandrere er en belastning, og ikke en
>>>berigelse
>>>for samfundet.
>>
>> Hov hov.... Du er jo racist, når du henviser til fakta...
>
>Ja og lige så indskrænket i knolden som du er

Jeg er i det mindste ikke virkelighedsfornægtende som dig.....

Det er da ikke min skyld at "nydanskere" åbenbart er indblandet i
forholdsvis mange trafikulykker..... Om det skyldes manglende evner i
bilkørsel, manglende respekt eller noget helt tredie ændrer altså ikke
på det faktum at de ER "farligere" i trafikken.....

Frank E. N. Stein (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 05-01-06 23:16

On Thu, 05 Jan 2006 22:14:05 +0100, Alucard wrote:

> Det er da ikke min skyld at "nydanskere" åbenbart er indblandet i
> forholdsvis mange trafikulykker..... Om det skyldes manglende evner i
> bilkørsel, manglende respekt eller noget helt tredie ændrer altså ikke
> på det faktum at de ER "farligere" i trafikken.....

Hvad hvis det skyldes at der er flere i bilen?

G_B (05-01-2006)
Kommentar
Fra : G_B


Dato : 05-01-06 23:38

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in
news:pan.2006.01.05.22.16.14.275681@mail.is:

> Hvad hvis det skyldes at der er flere i bilen?

Tre gravide kvinder, for eksempel?

--
Med venlig hilsen
GB

Jim (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 05-01-06 23:41

"G_B" <nospam@no_spam.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9742F074F9044Youremail@62.243.74.162...
> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in
> news:pan.2006.01.05.22.16.14.275681@mail.is:
>
>> Hvad hvis det skyldes at der er flere i bilen?
>
> Tre gravide kvinder, for eksempel?
>
Og deres mand + 6 unger.

J.



Martin (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 05-01-06 11:17


Martin K skrev:

> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328721
>
> Unge indvandrere havner oftere i trafikulykker og er svære at nå med
> oplysning. Ifølge en svensk undersøgelse drejer det sig om en overvægt på
> hele 370%.
>
> Endnu et eksempel på, at indvandrere er en belastning, og ikke en berigelse
> for samfundet.
>
Pas nu på med statistik og procentberegning. Især journalister har
uhyggeligt svært med at styre den opgave.

Mvh
Martin


Carsten Riis (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 05-01-06 11:38

Martin skrev den 05-01-2006 11:17:
> Martin K skrev:
>
>
>>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328721
>>
>>Unge indvandrere havner oftere i trafikulykker og er svære at nå med
>>oplysning. Ifølge en svensk undersøgelse drejer det sig om en overvægt på
>>hele 370%.
>>
>>Endnu et eksempel på, at indvandrere er en belastning, og ikke en berigelse
>>for samfundet.
>>
>
> Pas nu på med statistik og procentberegning. Især journalister har
> uhyggeligt svært med at styre den opgave.


Den her gang er det jo bare Martin K som ikke kender forskellen.


3,7 gange højere. Ja, fra hvad? Det er dybt ligegyldigt, at det
er 3,7 gange højere....hvis man ikke kender udgangspunktet eller
resultatet af denne multiplikation.


mvh


Carsten

Alucard (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 05-01-06 11:54

On Thu, 05 Jan 2006 11:38:07 +0100, Carsten Riis <.@.> wrote:

>>>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328721
>>>
>>>Unge indvandrere havner oftere i trafikulykker og er svære at nå med
>>>oplysning. Ifølge en svensk undersøgelse drejer det sig om en overvægt på
>>>hele 370%.
>>>
>>>Endnu et eksempel på, at indvandrere er en belastning, og ikke en berigelse
>>>for samfundet.
>>>
>>
>> Pas nu på med statistik og procentberegning. Især journalister har
>> uhyggeligt svært med at styre den opgave.
>
>
>Den her gang er det jo bare Martin K som ikke kender forskellen.
>
>
>3,7 gange højere. Ja, fra hvad? Det er dybt ligegyldigt, at det
>er 3,7 gange højere....hvis man ikke kender udgangspunktet eller
>resultatet af denne multiplikation.

Du skulle vist ikke have drukket de sidste 15 bajere...

Carsten Riis (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 05-01-06 12:33

Alucard skrev den 05-01-2006 11:54:

>
> Du skulle vist ikke have drukket de sidste 15 bajere...

hvilket stadig ikke fortæller om hvormange jeg har drukket.



Prøv at tænk på det lille lokalsamfund, hvor der i 2004 blev stjålet 1
cykel. Men i 2005 blev der stjålet 3.
Det er jo en fantastisk historie: kriminaliteten er 3 doblet.

Det er straks mere bekymrende, hvis der er tale om en stigning fra 1000
cykler til 3000 cykler, da vi så taler om helt andre proportioner.




Derfor er det interessant også at kigge på absolutter (udgangpunkter).


mvh


Carsten


Alucard (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 05-01-06 22:23

On Thu, 05 Jan 2006 12:33:11 +0100, Carsten Riis <.@.> wrote:

>> Du skulle vist ikke have drukket de sidste 15 bajere...
>
>hvilket stadig ikke fortæller om hvormange jeg har drukket.
>
>Prøv at tænk på det lille lokalsamfund, hvor der i 2004 blev stjålet 1
>cykel. Men i 2005 blev der stjålet 3.
>Det er jo en fantastisk historie: kriminaliteten er 3 doblet.

Nu er det altså ikke forbudt at bruge hovedet før du svarer....
Den svenske undersøgelse drejer sig næppe kun om en enkelt bulet
forskærm et eller andet sted i ødemarken......

>Det er straks mere bekymrende, hvis der er tale om en stigning fra 1000
>cykler til 3000 cykler, da vi så taler om helt andre proportioner.

Vrøvl.... Hvis der i et område med lige mange "indfødte" og "nydanske"
bliver stjålet 5 cykler, så er det da bekymrende hvis "nydanskerne"
stod bag de 4 af tyverierne.....

>Derfor er det interessant også at kigge på absolutter (udgangpunkter).

Det er overhovedet IKKE interessant.....

Egon Stich (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 06-01-06 01:10


"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
news:Ut7vf.3975$Cl2.98185@news000.worldonline.dk...
> Alucard skrev den 05-01-2006 11:54:
>
>
> Prøv at tænk på det lille lokalsamfund, hvor der i 2004 blev stjålet 1
> cykel. Men i 2005 blev der stjålet 3.
> Det er jo en fantastisk historie: kriminaliteten er 3 doblet.
>

Tænker du på det samfund, hvor en af cyklerne var præstens?
Den er røget ud af statistiken igen.
Det gjorde den første søndag efter, under prædiken over budet om ikke at
begære din næstes hustru...
Da kom han i tanker op, hvor han havde sat den

MVH
Egon



Frank (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 05-01-06 14:20

Hej

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
news:gG6vf.3971$Cl2.98252@news000.worldonline.dk...

> Den her gang er det jo bare Martin K som ikke kender forskellen.
>
> 3,7 gange højere. Ja, fra hvad? Det er dybt ligegyldigt, at det er
> 3,7 gange højere....hvis man ikke kender udgangspunktet eller resultatet
> af denne multiplikation.

Fra artiklen:

Den svenske undersøgelse 'Indvandrare och trafiksäkerhet' fra Statens Väg-
og Transportforskningsinstitut viste i 2001, at grupper fra Mellemøsten og
Nordafrika havde 3,7 gange højere risiko for at blive involveret i en ulykke
end svenskere.

--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way



Carsten Riis (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 05-01-06 15:34

Frank skrev den 05-01-2006 14:20:

>
> Fra artiklen:
>
> Den svenske undersøgelse 'Indvandrare och trafiksäkerhet' fra Statens Väg-
> og Transportforskningsinstitut viste i 2001, at grupper fra Mellemøsten og
> Nordafrika havde 3,7 gange højere risiko for at blive involveret i en ulykke
> end svenskere.
>

Ja, 3,7 gange. gange hvad?


Hvad er risikoen for at blive involveret i et færdselsuheld?

Lad os bare sige, at der færdes 5 millioner mennesker i den svenske
trafik pr. dag. Der sker så 100 færdselsuheld med ca. 3 mennesker i
hver pr. dag. dvs. 300 personer ud af 5 millioner mennesker bliver
involveret i trafikuheld pr. dag

Det giver en gennemsnitlig sandsynlighed for at blive involveret i et
trafikuheld på 0,00006%

Indvandrerer fra mellemøsten og Nordafrika har så 3,7 gange større
risiko for at blive involveret i et trafikuheld.


0,00018% det er for mig at se ikke en særlig stor risiko.




GB (05-01-2006)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 05-01-06 20:36

Carsten Riis <.@.> wrote in
news:%6avf.3983$Cl2.98030@news000.worldonline.dk:

> 0,00018% det er for mig at se ikke en særlig stor risiko.

Så må vi jo håbe, at du ikke bliver smadret af en perker, som kører
råddent.

--
Med venlig hilsen
GB

Knud Larsen (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 05-01-06 21:31


"Carsten Riis" <.@.> wrote in message
news:%6avf.3983$Cl2.98030@news000.worldonline.dk...
> Frank skrev den 05-01-2006 14:20:
>
>>
>> Fra artiklen:
>>
>> Den svenske undersøgelse 'Indvandrare och trafiksäkerhet' fra Statens
>> Väg- og Transportforskningsinstitut viste i 2001, at grupper fra
>> Mellemøsten og Nordafrika havde 3,7 gange højere risiko for at blive
>> involveret i en ulykke end svenskere.
>>
>
> Ja, 3,7 gange. gange hvad?
>
>
> Hvad er risikoen for at blive involveret i et færdselsuheld?
>
> Lad os bare sige, at der færdes 5 millioner mennesker i den svenske trafik
> pr. dag. Der sker så 100 færdselsuheld med ca. 3 mennesker i hver pr.
> dag. dvs. 300 personer ud af 5 millioner mennesker bliver involveret i
> trafikuheld pr. dag
>
> Det giver en gennemsnitlig sandsynlighed for at blive involveret i et
> trafikuheld på 0,00006%
>
> Indvandrerer fra mellemøsten og Nordafrika har så 3,7 gange større risiko
> for at blive involveret i et trafikuheld.
>
>
> 0,00018% det er for mig at se ikke en særlig stor risiko.


Den må vi huske til en anden gang, den kan bruges til at trylle hvadsomhelst
væk.
Der er fx langt flere ædru involveret i ulykker end berusede, derfor er det
ligegyldigt om folk drikker før de kører. Der dør kun nogle få hundrede i
trafikken hvert år, hvorfor spilde penge på færdselssikkerhed, de udgør jo
kun en brøkdel af en promille af befolkningen?

Iøvrigt var det sådan i Sverige for nogle år siden, at man opdagede at over
halvdelen af de udenlandske billister havde købt deres kørekort for noget
der ligner en hundredelap i hjemlandet, - det blev så heldigvis lavet om at
de ikke bare kunne bytte det ud med et svenskt nu skal de til en svensk
prøve. Men hvorfor egentlig det? det er jo kun en lille procentdel som
bliver kvæstet alligevel.













Carsten Riis (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 05-01-06 22:22

Knud Larsen skrev den 05-01-2006 21:30:
> "Carsten Riis" <.@.> wrote in message
> news:%6avf.3983$Cl2.98030@news000.worldonline.dk...
>
>>Frank skrev den 05-01-2006 14:20:
>>
>>
>>>Fra artiklen:
>>>
>>>Den svenske undersøgelse 'Indvandrare och trafiksäkerhet' fra Statens
>>>Väg- og Transportforskningsinstitut viste i 2001, at grupper fra
>>>Mellemøsten og Nordafrika havde 3,7 gange højere risiko for at blive
>>>involveret i en ulykke end svenskere.
>>>
>>
>>Ja, 3,7 gange. gange hvad?
>>
>>
>>Hvad er risikoen for at blive involveret i et færdselsuheld?
>>
>>Lad os bare sige, at der færdes 5 millioner mennesker i den svenske trafik
>>pr. dag. Der sker så 100 færdselsuheld med ca. 3 mennesker i hver pr.
>>dag. dvs. 300 personer ud af 5 millioner mennesker bliver involveret i
>>trafikuheld pr. dag
>>
>>Det giver en gennemsnitlig sandsynlighed for at blive involveret i et
>>trafikuheld på 0,00006%
>>
>>Indvandrerer fra mellemøsten og Nordafrika har så 3,7 gange større risiko
>>for at blive involveret i et trafikuheld.
>>
>>
>>0,00018% det er for mig at se ikke en særlig stor risiko.
>
>
>
> Den må vi huske til en anden gang, den kan bruges til at trylle hvadsomhelst
> væk.

Du er da velkommen til at komme med de rigtige tal.

Det var såmend kun for at vise hvad 3,7 gange højere risiko er for en
størrelse.




> Der er fx langt flere ædru involveret i ulykker end berusede, derfor er det
> ligegyldigt om folk drikker før de kører. Der dør kun nogle få hundrede i
> trafikken hvert år, hvorfor spilde penge på færdselssikkerhed, de udgør jo
> kun en brøkdel af en promille af befolkningen?
>

Man kan også skyde gråspurve med kanoner. Det du bør spørge dig
selv om er: Hvor stor en risiko er acceptabel? Og hvor mange penge
skal der postes i det for at bringe risikoen til det accetable niveau.

Og i den konkrete sammenhæng? Hvad med andre udsatte grupper? Ældre,
børn, handicappede. Hvad er deres risiko for at blive involveret i et
trafikuheld?





Knud Larsen (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 06-01-06 09:58


"Carsten Riis" <.@.> wrote in message
news:D5gvf.4007$Cl2.98351@news000.worldonline.dk...
> Knud Larsen skrev den 05-01-2006 21:30:
>> "Carsten Riis" <.@.> wrote in message
>> news:%6avf.3983$Cl2.98030@news000.worldonline.dk...
>>
>>>Frank skrev den 05-01-2006 14:20:

>> Den må vi huske til en anden gang, den kan bruges til at trylle
>> hvadsomhelst væk.
>
> Du er da velkommen til at komme med de rigtige tal.

Jeg siger intet om tallenes rigtighed.
>
> Det var såmend kun for at vise hvad 3,7 gange højere risiko er for en
> størrelse.



3,7 gange større risiko regnes inden for sygdomsforskning som meget højt,
ofte opererer man med fx en 50% forøget risiko ved en eller anden adfærd, -
eller fx en formindsket ditto på 30%.







Carsten Riis (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 06-01-06 10:55

Knud Larsen skrev den 06-01-2006 09:57:
> "Carsten Riis" <.@.> wrote in message
> news:D5gvf.4007$Cl2.98351@news000.worldonline.dk...
>
>>Knud Larsen skrev den 05-01-2006 21:30:
>>
>>>"Carsten Riis" <.@.> wrote in message
>>>news:%6avf.3983$Cl2.98030@news000.worldonline.dk...
>>>
>>>
>>>>Frank skrev den 05-01-2006 14:20:
>
>
>>>Den må vi huske til en anden gang, den kan bruges til at trylle
>>>hvadsomhelst væk.
>>
>>Du er da velkommen til at komme med de rigtige tal.
>
>
> Jeg siger intet om tallenes rigtighed.
>

Så ved du heller ikke hvordan risikoen beregnes!



>>Det var såmend kun for at vise hvad 3,7 gange højere risiko er for en
>>størrelse.
>
>
>
>
> 3,7 gange større risiko regnes inden for sygdomsforskning som meget højt,

For EB-journalister ja.

Seriøse forskere vil vide hvad udgangspunktet er.


> ofte opererer man med fx en 50% forøget risiko ved en eller anden adfærd, -
> eller fx en formindsket ditto på 30%.
>

Hvilket stadig ikke fortæller om risikoudgangspunktet.


Hvis risikoen er 0,0000001% for at få sygdommen i hele taget, så er en
50% øgning til en risiko på 0,00000015%
Er det en øgning som er værd at snakke om?
Og hvad med behandlingsmuligheden for sygdommen. Er der tale om
influenza med gode behandlingsmuligheder eller kræft i 4. stadie (eller
hvor mange stadier man taler om).





Du samligner jo heller ikke flyuheld vs. biluheld på den måde.
Der er flyuheld 50 gange større risiko for dø eller alvorlig
tilskadekomst end ved biluheld. [tallene kun for eksempel]
Gør det flytransport til en farlig transportform?










Alucard (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 05-01-06 22:29

On Thu, 05 Jan 2006 15:33:35 +0100, Carsten Riis <.@.> wrote:

>> Fra artiklen:
>>
>> Den svenske undersøgelse 'Indvandrare och trafiksäkerhet' fra Statens Väg-
>> og Transportforskningsinstitut viste i 2001, at grupper fra Mellemøsten og
>> Nordafrika havde 3,7 gange højere risiko for at blive involveret i en ulykke
>> end svenskere.
>>
>
>Ja, 3,7 gange. gange hvad?
>
>
>Hvad er risikoen for at blive involveret i et færdselsuheld?
>
>Lad os bare sige, at der færdes 5 millioner mennesker i den svenske
>trafik pr. dag. Der sker så 100 færdselsuheld med ca. 3 mennesker i
>hver pr. dag. dvs. 300 personer ud af 5 millioner mennesker bliver
>involveret i trafikuheld pr. dag
>
>Det giver en gennemsnitlig sandsynlighed for at blive involveret i et
>trafikuheld på 0,00006%
>
>Indvandrerer fra mellemøsten og Nordafrika har så 3,7 gange større
>risiko for at blive involveret i et trafikuheld.
>
>
>0,00018% det er for mig at se ikke en særlig stor risiko.

Du mener måske heller ikke det er noget problem HVIS f.eks. 8 ud af 10
mord blev begået af "fremmede", for risikoen er jo ikke særlig stor
for at det går ud over dig.....

PS: Din måde at regne på er noget værre sludder.....

Carsten Riis (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 06-01-06 12:46

Alucard skrev den 05-01-2006 22:29:

>
> Du mener måske heller ikke det er noget problem HVIS f.eks. 8 ud af 10
> mord blev begået af "fremmede",

Det er en helt anden form for statistik.


Ved den svenske undersøgelse taler man om en risikovurdering.
Og for at lave en risikovurdering, så skal du vide hvad risikoen er i
forhold til.


Mord-statistikken eller hvad du vil kalde den er en opsummeringsstatistik.


> .... for risikoen er jo ikke særlig stor
> for at det går ud over dig.....
>

Jeg er ret ligeglad med mig selv i den sammenhæng



> PS: Din måde at regne på er noget værre sludder.....

Ikke desto mindre er den rigtig.

Du ved vist ikke særlig meget om risikovurdering.





mvh


Carsten

Alucard (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 06-01-06 15:28

On Fri, 06 Jan 2006 12:46:15 +0100, Carsten Riis <.@.> wrote:

>> PS: Din måde at regne på er noget værre sludder.....
>
>Ikke desto mindre er den rigtig.
>
>Du ved vist ikke særlig meget om risikovurdering.

Rent logisk ER det noget sludder....

Citat fra dig:

Lad os bare sige, at der færdes 5 millioner mennesker i den svenske
trafik pr. dag. Der sker så 100 færdselsuheld med ca. 3 mennesker i
hver pr. dag. dvs. 300 personer ud af 5 millioner mennesker bliver
involveret i trafikuheld pr. dag

Det giver en gennemsnitlig sandsynlighed for at blive involveret i et
trafikuheld på 0,00006%

Indvandrerer fra mellemøsten og Nordafrika har så 3,7 gange større
risiko for at blive involveret i et trafikuheld.

0,00018% det er for mig at se ikke en særlig stor risiko.

Citat slut

Det du "beregner" er jo at "risikoen" bliver 300% af den FAKTISKE
risiko (samt dine %-tal er IKKE %-tal)....

Dine %-tal burde have været:

0,00128% og 0,00472%


Martin (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 05-01-06 12:05


Carsten Riis skrev:

> Martin skrev den 05-01-2006 11:17:
> > Martin K skrev:
> >
> >
> >>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328721
> >>
> >>Unge indvandrere havner oftere i trafikulykker og er svære at nå med
> >>oplysning. Ifølge en svensk undersøgelse drejer det sig om en overvægt på
> >>hele 370%.
> >>
> >>Endnu et eksempel på, at indvandrere er en belastning, og ikke en berigelse
> >>for samfundet.
> >>
> >
> > Pas nu på med statistik og procentberegning. Især journalister har
> > uhyggeligt svært med at styre den opgave.
>
>
> Den her gang er det jo bare Martin K som ikke kender forskellen.
>
>
> 3,7 gange højere. Ja, fra hvad? Det er dybt ligegyldigt, at det
> er 3,7 gange højere....hvis man ikke kender udgangspunktet eller
> resultatet af denne multiplikation.

Måske det er 17 årige kriminelle indvandrere fra Stockholm kontra 17
årige blonde flickor fra Kiruna????

Jeg kan ikke tælle hvor mange gange TV-Avisen og TV2-Nyhederne har
lavet en dybt misvisende grafisk feberkurve, hvor oplæseren ikke anede
en dyt om hvad han/hun udtalte sig om, men feberkurven gjorde historien
fantastisk interessant.


Martin (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 05-01-06 15:23


Frank skrev:

> Hej
>
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> news:gG6vf.3971$Cl2.98252@news000.worldonline.dk...
>
> > Den her gang er det jo bare Martin K som ikke kender forskellen.
> >
> > 3,7 gange højere. Ja, fra hvad? Det er dybt ligegyldigt, at det er
> > 3,7 gange højere....hvis man ikke kender udgangspunktet eller resultatet
> > af denne multiplikation.
>
> Fra artiklen:
>
> Den svenske undersøgelse 'Indvandrare och trafiksäkerhet' fra Statens Väg-
> og Transportforskningsinstitut viste i 2001, at grupper fra Mellemøsten og
> Nordafrika havde 3,7 gange højere risiko for at blive involveret i en ulykke
> end svenskere.
>
Nåh ja, OK. Men som andre gruppemedlemmer før har påpeget, så
hænger det nok sammen med den anerkendte gen-defekt hos muslimer.


Wilstrup (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 05-01-06 16:42


"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
news:43bcd9e7$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328721
>
> Unge indvandrere havner oftere i trafikulykker og er svære at nå
> med
> oplysning. Ifølge en svensk undersøgelse drejer det sig om en
> overvægt på
> hele 370%.
>
> Endnu et eksempel på, at indvandrere er en belastning, og ikke
> en berigelse
> for samfundet.

Endu et eksempel på at du hverken er:

"Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life" og
siger " Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz"

Og til Konrad - det er hans signatur, jeg henviser til

Men i øvrigt, hvis din påstand er rigtig, så gavner det da vores
BNP.
--
Wilstrup




Peter Ole Kvint (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 06-01-06 00:25

Martin K skrev:
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328721
>
> Unge indvandrere havner oftere i trafikulykker og er svære at nå med
> oplysning. Ifølge en svensk undersøgelse drejer det sig om en overvægt på
> hele 370%.
>
> Endnu et eksempel på, at indvandrere er en belastning, og ikke en berigelse
> for samfundet.
>
Det kunne også betyder at indvandrere bor i byer og at folk i byer ofter
rammer hinanden og anmeller det. Hvis det var ude pålandet så ville
man nåske ikke melle sin nabo eller søster.

men der er noget med at folk som har selvværdsproblemer ikke skal køre bil.

Bo Warming (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 06-01-06 01:47

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message
news:972e$43bdaaea$55dab8ab$3262@news.galnet.dk...
> Martin K skrev:
>> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328721
>>
>> Unge indvandrere havner oftere i trafikulykker og er svære at nå
>> med
>> oplysning. Ifølge en svensk undersøgelse drejer det sig om en
>> overvægt på
>> hele 370%.
>>
>> Endnu et eksempel på, at indvandrere er en belastning, og ikke en
>> berigelse
>> for samfundet.
>>
> Det kunne også betyder at indvandrere bor i byer og at folk i byer
> ofter rammer hinanden og anmeller det. Hvis det var ude pålandet så
> ville man nåske ikke melle sin nabo eller søster.
>
> men der er noget med at folk som har selvværdsproblemer ikke skal
> køre bil.

Der er effektivt taquia-vildledning i at vore socialkontorer forærer
teenage-helligkrigere (penge til) hurtige biler, så de kan slå sig
ihjel i massevis, og så lokkes danskere til at tro, at de er en
ufarlig modstander og ikke engang evner bilkørsel.
Det _gør_ de, når de en juleaften i deres hurtige biler skal drøne
fra vantro-hjem til vantro-hjem og affyre familiedræbende bomber (ned
gennem skorstenen?)
You wont know what hit you - godt at være på Israels side
Men sandhed kan aldrig skade, den vækker respekt bl.a.



Ruth Nielsen (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Ruth Nielsen


Dato : 06-01-06 11:08


"Bo Warming"skrev i en meddelelse

> >> Unge indvandrere havner oftere i trafikulykker og er svære at nå
> >> med
> >> oplysning. Ifølge en svensk undersøgelse drejer det sig om en
> >> overvægt på
> >> hele 370%.
> >>
> >> Endnu et eksempel på, at indvandrere er en belastning, og ikke en
> >> berigelse
> >> for samfundet.



> Det _gør_ de, når de en juleaften i deres hurtige biler skal drøne
> fra vantro-hjem til vantro-hjem og affyre familiedræbende bomber (ned
> gennem skorstenen?)


Er det noget du har drømt ?


Ruth


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste