Islamisk humor
Fra : Sten Schou

Dato : 04-01-06 17:21

Jeg har altid troet, at verdens tyndeste bog var den der hedder "Norsk
humor", men den sidste tid har lært mig, at muslimer overhovedet ingen form
for humor har.
Først var der miseren med JP, som fik 12 tegnere til at give deres bud på,
hvordan profeten kunne tænkes at se ud. Dette var efter, at ingen tegnere
havde turdet lægge navn til tegninger, bragt i en skolebog, der skulle
omhandle profetens liv og levned.
Nu viser det sig, at Weekenavisen har overgået JP

Hilsen Sten

Fra : hanzen

Dato : 04-01-06 17:35

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> omhandle profetens liv og levned.
> Nu viser det sig, at Weekenavisen har overgået JP

Lad os få nogle flere aviser på banen. Men de er måske ikke interesserede i
at bevare ytringsfriheden?

I artiklen du linker til kan man bl.a læse følgende

"Der er en tendens til, at man gør det endnu en gang og endnu en gang, og at
det dermed bliver mere legalt, siger Kasem Ahmad."

Nej hr. Andemad det er helt forkert hvad du udtaler. Det er 112% legalt og
kan under ingen omstændigheder bliver mere legalt. Hvad med at finde et sted
hvor man stadig lever i middelalderen?

--
hilzen
hanzen

Fra : Jim

Dato : 04-01-06 17:49

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Lad os få nogle flere aviser på banen. Men de er måske ikke interesserede
> i at bevare ytringsfriheden?

Jeg opfordrer til, at man opretter sin egen blog på nettet og gerne flere,
så flere læser den.
I bloggen sætter man så billederne af Mo' ind sammen med en lille historie
om Mo'... (Muhammed).
Og det gør jo ikke noget, at man har en god portion humor, når man skriver
sin blog.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-01-06 18:05

Jim skrev:
> [...]
> om Mo'... (Muhammed).
> Og det gør jo ikke noget, at man har en god portion humor, når man skriver

Foruden de tolv tegninger (inklusive Weekend-avisens), BØR følgende
oplysende værk selvklart gengives eller i det mindste linkes til:

http://islamcomicbook.com/

(Læg i øvrigt mærke til det fremragende citat af den Narnia-aktuelle
forfatter C.S. Lewis øverst og webmasterens sarkastiske "svar", der
efterhånden beskriver den danske sag ganske godt!)

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 04-01-06 18:31

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:43bc0043$0$46981$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> forfatter C.S. Lewis øverst og webmasterens sarkastiske "svar", der
> efterhånden beskriver den danske sag ganske godt!)

Ja, det er humor og den danske sag i alt sin enkelthed.
Og skurken på Dromedarius Dromedarius må være Mo' himself råbende; "Jeg vil
være Kalif i stedet for Kaliffen"..

J.

Fra : Jim

Dato : 04-01-06 18:36

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-01-06 19:37

Jim skrev:

> Og skurken på Dromedarius Dromedarius må være Mo' himself råbende; "Jeg vil
> være Kalif i stedet for Kaliffen"..

Det ville jo sådan set bare svare til at Jesus skulle sige "Jeg vil være
pave i stedet for paven"?

(Khalif-titlen er jo netop oprindeligt opstået som betegnelse for
"profetens stedfortræder", hvorfor det altså desværre ikke lige giver
megen logik at tillægge Muhammed den berømte tegneseriefigur Iznogood's
berømte bemærkning...Men apropos Jesus, så ville det vel passe bedre at
lade Muhammed sig noget i retning af: "Jeg vil være Messias i stedet for
Kristus!", da han jo på den ene side faktisk lader Jesus HEDDE "Messias"
- og ikke bare have "Messias"/"Kristus" som titel - ifølge Koranen, men
på den anden side har frækheden til at hævde at være Ham overlegen! )

Anders Peter Johnsen

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 05-01-06 02:20

Jim skrev:
> [...]
> om Mo'... (Muhammed).
> Og det gør jo ikke noget, at man har en god portion humor, når man skriver

Husk lige at spørge Jyllands-Posten først. De har vel copyright
på tegningerne?

Hvis man ligesom ikke *tør* at bringe billeder af Muhammed på sin
blog, så kan man også nøjes med at DRØMME om ham:

http://www.solaas.com.ar/dreamlines/applet.php?tema=Muhammed

Det er mig bekendt ikke forbudt ifølge Koranen.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Jim

Dato : 05-01-06 02:27

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Husk lige at spørge Jyllands-Posten først. De har vel copyright
> på tegningerne?

Man kunne også tegne nogen selv, og så håbe på, at de bliver opfattet som
tegninger af den stygge muhammed.

J.

Fra : Henri Gath

Dato : 03-01-06 17:59

> [...]
> omhandle profetens liv og levned.
> Nu viser det sig, at Weekenavisen har overgået JP

Den nar kan få en enkeltbillet til sit tilbagestående hjemland...

Fra : Alucard

Dato : 04-01-06 19:08

On Tue, 3 Jan 2006 17:58:43 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Den nar kan få en enkeltbillet til sit tilbagestående hjemland...

Det er den samme klovn der i TV indrømmede at han havde fortalt
løgnehistorier for at skade Danmarks omdømme.....

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 05-01-06 02:01

Sten Schou skrev:
> [...]
> omhandle profetens liv og levned.
> Nu viser det sig, at Weekenavisen har overgået JP

Jeg kom til at tænke på Niels Hausgaards "Nøgenbadning", hvor en
fyr er på stranden udstyret med en kikkert,for rigtig at kunne
se dem der nøgenbader - og blive forarget over det.

Det virker som om manden *opsøger* det der kan forarge ham (på
samtlige muslimers vegne velsagtens).

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Martin

Dato : 05-01-06 11:11

Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
> forfatter C.S. Lewis øverst og webmasterens sarkastiske "svar", der
> efterhånden beskriver den danske sag ganske godt!)

Ja, der rammer CSL hovedet på sømmet.
Iøvrigt kan jeg varmt anbefale Narnia hvis man er til amerikansk
kristen-dogmatik drejet over Disneys moralkodeks. Så er der fandeme
ikke et øje tørt.

Fra : Jim

Dato : 05-01-06 13:17

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
Iøvrigt kan jeg varmt anbefale Narnia hvis man er til amerikansk
kristen-dogmatik drejet over Disneys moralkodeks. Så er der fandeme
Jeg så den som tegneserie for mange år siden, og jeg har aldrig kunne se
noget religiøst budskab i den.
Men som filmkritikeren på TV2-morgen-TV sagde, så skal man være inde i
bibelen for at kunne se det kristenreligiøse budskab.
Og jeg har allerhøjest læst samlet 3 sider af bibelen, hvilket var da jeg
gik til konfirmationsforberedelse.
Så hvis man skal se den uden at få religiøs kvababbelse over den, så skal
man altså ikke være inde i bibelstoffet.

J.

Fra : Martin

Dato : 05-01-06 11:14

Mogens Michaelsen skrev:

> Jeg kom til at tænke på Niels Hausgaards "Nøgenbadning", hvor en
> fyr er på stranden udstyret med en kikkert,for rigtig at kunne
> se dem der nøgenbader - og blive forarget over det.

Ja når jeg har kikkert med på stranden er det sjovt nok alle mulige
andre end mig der forarges????????????