Fra landsforrædernes venner
Fra : Henri Gath

Dato : 02-01-06 01:44

Kvinder har ikke krav på respekt, når de går rundt uden tørklæde. Og dermed
er de selv skyld i det, når de bliver overfaldet.

Så klart lyder budskabet fra muftien Shahid Mehdi. En af de øverste
religiøse ledere i det muslimske miljø i København.

Til BT sagde han 23.september 2004: »Al den kriminalitet, der sker imod
kvinder, er fordi de ikke er tildækkede. Når de ikke er tildækkede, har man
ikke respekt for dem,«.

Han fortsætter med at fortælle, at kvinder uden tørklæde selv er ude om det,
hvis de bliver voldtaget. »Det er dels kvindernes egen skyld, hvis de bliver
voldtaget og dels samfundets skyld. Det er jo et samfundsproblem, at pigerne
klæder sig, som de gør,« siger han og tilføjer: »Hun adlyder ikke sin herre
og skaber, der to steder i Koranen har beordret hende til at dække sig.«

Shahid Mehdi tror, mange voldtægter vil stoppe, hvis alle piger bar
tørklæder. »Der vil komme mere respekt omkring kvinder. Tørklæde er jo en
måde, kvinder kan beskytte sig på. Ellers ligner de jo en billig vare, der
bliver solgt ude på gaden. Det er meget umoralsk at gå rundt uden
tildækning,« siger han.

I sin stilling som mufti underviser Shahid Mehdi i Koranen i tre moskeer i
København, samtidig med at han selv er tilknyttet islamisk kulturcenter i
København. Her prædiker han sin fortolkning af Koranen til unge muslimer,
der ser op til den højt uddannede mufti

Fra : Pjensen73

Dato : 03-01-06 17:32

> [...]
> København. Her prædiker han sin fortolkning af Koranen til unge muslimer, der

Hvis de voldtager hallalhipiernes koner, er det mon så deres koners
skyld eller hvad? Og hvad med de kvindelige hallalhipier? Mon de vil
sige: "Det er også min egen skyld at jeg blev voldtaget. Jeg kunne jo
bare tildække mig"?