Kørekortet klippes ved mobilsnak(Pol 2jan0~
Fra : Bo Warming

Dato : 02-01-06 06:50

Kørekortet klippes ved mobilsnak
Det skal koste hak i kørekortet at tale i mobil bag rattet og tune sin
bil ulovligt, mener regeringen. Rådet for Større Færdselssikkerhed er
positiv, men trafikforsker vil se effekten af de nuværende regler
først.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=427443

BW: Det hysteriske overgreb på den personlige frihed, at bødestraffe
folk der kører til bageren søndag morgen UDEN SIKKERHEDSSELE, var dog
baseret på at nogle spritbilisters eneulykker kunne have været mindre
fatale hvis selebrug

Men er der et eneste indicie på at mobilsnakkere bag rattet ikke er
SÆRLIGT OPMÆRKSOMME på trafikken og særligt sikre, og det er folk der
godtager søvndyssende kedsommelighed der er de dødsensfarlige
ulykkesfugle

Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-06 09:53

> Men er der et eneste indicie på at mobilsnakkere bag rattet ikke er
> SÆRLIGT OPMÆRKSOMME på trafikken og særligt sikre,
og det er nok folk der
> godtager søvndyssende kedsommelighed der er de dødsensfarlige
> ulykkesfugle

Dette vil jeg fastholde, selvom statistik i avisen idag siger at
håndholdt er ikke farligere end håndfri ifl ny svenske undersøgelser.
Måske de, der vælger særligt telefongrej er særlige mennesker med
særlige trafikuvaner.
I ingen tilfælde ved man sikkert om ulykke ikke var sket, hvis
bilisten havde kedet sig istf telefonsnakket