Glædeligt og bekymrende
Fra : Tim

Dato : 29-12-05 22:37

Det er på samme tid glædeligt og bekymrende, at vagtbranchen kan mønstre en
kolossal stigning i antallet af medarbejdere med invandrerbaggrund.

15% af de ansatte i FALCK's vagttjeneste har nu anden etnisk baggrund end
dansk. Det er en stigning fra (praktisk talt) 0% i løbet af få år.
Forklaringen er (!), at de har bedre føling med unge af samme etniske
herkomst.

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=410726/

Det er glædeligt af to årsager:

1) Primært, får vi flere indvandrere i job
2) Det skaber mindre kriminalitet og vold

Det er skummelt af een årsag:
- Pkt. 2: Er det virkelig det der skal til? Skal der indvandrere til, for at
dæmme op mod den herskende kriminelle underverden i Danmark, som selv
rockerne står "magtesløse" overfor?

Ikke, at jeg på NOGEN måde har sympati for rockernes (HA/Bandidos) verden,
men når selv denne voldelige sympatiforladte del af Danmark ikke tør gå i
lag med indvandrerne, så fortæller (burde det ihvertfald fortælle tænkende
danskere) det noget om, at de kriminelle unge indvandrere skal mødes med
andet en forståelse i form af lallende pædagoger. Udvisning eller flere
skattekroner til fængsler/forvaring.

Her er eet punkt, hvor jeg gerne giver ekstra skattekroner. Det er sgu'
ligegyldigt, om det drejer sig om etniske danskere eller indvandrere. Hvis
folk ikke kan opføre sig ordentligt, så er det ind, eller ud.

Eksemplet med en ung fyr (etnisk dansker), der blev afleveret til Sønderborg
kommune af Assens kommune, hvor der blev brugt i omegnen af 10 millioner
kroner på at mandsopdække ham med otte pædagoger i nogle år er netop
pointen: Jeg/samfundet prøver at rehabilitere en ung voldsidiot og har brugt
MINIMUM 10 millioner på det, og to uger efter han kom ud i samfundet på fri
fod, begik han igen grov vold. Ingen nytte OVERHOVEDET!

De 10 millioner kunne have betalt en stor del af et nyt fængsel.

Hvis folk er uden for pædagogisk rækkevidde, gider jeg ikke spilde mine surt
tjente skattekroner på narrøvene. TI MILLIONER!!!!!

Mere end jeg tjener hele mit arbejdsliv, på et af samfundets værste
forbandede udskud. Det skal sgu' da være løgn!

Tim

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 29-12-05 23:59

"Tim" skrev i en meddelelse

> [...]

på fri
> fod, begik han igen grov vold. Ingen nytte OVERHOVEDET!

Er det SANDT at denne "mandsopækning" har stået på i flere år ? Jeg
hørte første gang om det i forsommeren.

> [...]
>
> Mere end jeg tjener hele mit arbejdsliv, på et af samfundets værste
> forbandede udskud. Det skal sgu' da være løgn!

De der har fået lov til at bestemme i den sag, må have været meget
inkompetente. Hvem var de?

Ruth

Fra : pm

Dato : 30-12-05 09:21

Ruth Nielsen wrote:

> [...]
> hørte første gang om det i forsommeren.

> De der har fået lov til at bestemme i den sag, må have været meget

Det mest naragtige er vel nok det faktum, at det i det store og hele er folk
af anden etnisk oprindelse, der skal passe på folk af anden etnisk
oprindelse. Det giver bestemt mening at øge indvandringen med de mange
jobskabelsesmuligheder inden for socialvæsen og nu osse vagtværn...vil
galskaben da ingen ende tage ??

PM

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 30-12-05 11:46

"pm" skrev i en meddelelse

> [...]
> oprindelse. Det giver bestemt mening at øge indvandringen med de mange
> jobskabelsesmuligheder inden for socialvæsen og nu osse vagtværn...vil

Jamen den behandling han fik lov at få i stedet for straf, bestod den
ikke i bl.a. en masse indgående samtaler med veluddannede psykologer
evt. også en psykiater o.s.v. ? ? ?

Ruth

Fra : Konrad

Dato : 30-12-05 11:53

Ruth Nielsen wrote:

> Jamen den behandling han fik lov at få i stedet for straf, bestod den
> ikke i bl.a. en masse indgående samtaler med veluddannede psykologer
> evt. også en psykiater o.s.v. ? ? ?

Det kan du være forvisset om. Eksemplet bekræfter jo blot den almene
erfaring med, at der findes mennesker for hvem hjælp eller pædagogik er
nytteløst. Det har vi kendt til, i hele menneskehedens historie. Det er jo
selvfølgelig trist med sådan en sag - men det ville være endnu mere trist,
hvis man klandrede psykologerne, pædagogerne osv - for der er jo vitterligt
mange der rent faktisk er modtagelige, og som kan "helbredes", og bliver
helbredt.