At forklare humor, er ikke sjovt. Eller ?~
Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-05 19:59

At forklare humor, er ikke sjovt. Eller ? "Overbærende latter
er den grusomste form for foragt. Pearl S. Buck

"Satiren er en slags spejl, hvori iagtageren sædvanligvis opdager alle
andres ansigter, blot ikke sit eget. Jonatan Swift

" Laughter is a tranquilizer with no side effects.
Arnold Glas

"Den, for hvem livet er bitter alvor, kan ikke være humorist.
Goethe

" Man skal aldrig vove sig frem med en spøg, selv ikke den
uskyldigste og tilladeligste, undtagen over for folk med dannelse og
vid. La Bruyére

" Måske ved jeg bedst hvorfor mennesket er det eneste dyr, der
ler - det alene lider så frygteligt, at det måtte opfinde
latteren.Nietzsche

" OM EFTERMÆLE: Jeg er meget bange for at jeg vil blive kaldt
hellig - jeg vil hellere være klovn. Nietzsche

" Only the insane takes themselves completely serious.
Max Beerbohm

" Overalt hvor der er lykke, er der glæde ved vrøvl. Nietzsche

" Som en vanvittig mand, der udslynger gløder, pile og død, er
den, der sviger sin næste og siger: "Jeg spøger jo kun."
Salomons Ordsprog. Det Gamle Testamente

" The righteous one has no sense of humour. Bertolt
Brecht 1898-1956

" En stor del af fornøjelsen ved vittigheder ligger, i at de
udfordrer fornuften.,Sigmund Freud

" Humorens hemmelige kilde er ikke glæde men sorg Der er ingen
humor i Himlen.Mark Twain

" Enhver nation latterliggør andre nationer, og alle har ret.
Schopenhauer

"På latteren kender man de humørløse. Bernhard
Pollak

" There are several kinds of stories, but only one difficult
kind - the humorous. Mark Twain

" Den der ler sidst, har fået pointen forklaret af sidemanden.
Ukendt

" Det at forstå spøg er jo altid en af adkomsterne til det gode
selskab. Georg Brandes

Der er uendelig mange handlinger, der ser latterlige ud, og
hvis skjulte motiver er særdeles vise og hæderlige.
La Rochefoucauld

" Der findes intet jeg er så bange for, som en mand der er
morsom hele dagen. Madame de Sevigné

" Evnen til at le sammen er kærlighedens essens.
Francoise Sagan

" Adspredelser er lykke for dem, som ikke tænker. Alexander
Pope

" -Allerede romerne undrede sig over, hvordan to
nationaløkonomer bar sig at med at bevare alvoren, når de mødtes.
Nis Petersen 1897-1943 ("AUGURER-SMILET")

" At bruge ironi og sarkasme ødelægger ens karakter. Gradvis
skaber den en ondskabsfuld overlegenhed. Man bliver en snappende hund,
der har lært både at le og bide.Nietzsche

" Den bedste humor går ud over vore fjender Sofokles

"En forelsket mand virker ofte latterlig - en forelsket kvinde derimod
aldrig. Jack London

" Latterlighed er en større skændsel end skam.Duc de La
Rochefoucauld

" Man er aldrig så latterlig i kraft af de egenskaber man har,
som i kraft af dem, man foregiver at have. La Rochefoucauld

" Når manden ler, føler kvinden sig beskyttet. Somerset Maugham

" Poverty... has no sharper pang than this, that it makes men
ridiculous. Juvenal

"Livet. Det tager for meget af ens tid. Men det har alligevel noget,
som man ikke finder andre steder. Povl ErikChristensen

Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-05 20:18

> " Humorens hemmelige kilde er ikke glæde men sorg Der er
> ingen humor i Himlen.Mark Twain

Min datter mener der ER humor i himlen. Men hun tror ikke på Gud og
himmel.
Og hun kender ikke den humørforladte bibel - det gjorde Mark Twain.

Et af de bedste forsvar for humor er
> " En stor del af fornøjelsen ved vittigheder ligger, i at de
> udfordrer fornuften.,Sigmund Freud

Der er intelligens-test i en vits - vi skal klare adgangsbilletten
til det gode selskab og dechifrere logikken om hvorfor det er sjovt

> At forklare humor, er ikke sjovt. Eller ?

En forklaring hedder alles kampmod alle fx