Dansk Fjolleparti er rent til grin...
Fra : Allan Riise

Dato : 29-12-05 17:09

DF vil forbyde afbrænding af Dannebrog
29. dec. 2005 14.49 Politik Opdat.: 29. dec. 2005 14.51
Det første lovforslag, der skal behandles i Folketinget i det nye år, er et
lovforslag fra Dansk Folkeparti, der skal gøre det strafbart med op til to
års fængsel at forhåne Danmark og Dannebrog.

Demonstration mod Irak-krig
Baggrunden for forslaget er en demonstration mod Irak-krigen foran den
amerikanske ambassade i København i juli, hvor demonstranter afbrændte både
det amerikanske og danske flag, siger Dansk Folkepartis retsordfører, Peter
Skaarup.

- Det er allerede strafbart i dag at afbrænde andre landes flag. Man har så
ikke forestillet sig, at det ville være nødvendigt at gøre det strafbart at
afbrænde Dannebrog, men det tyder på, at det er nødvendigt, siger Peter
Skaarup.

Begrænsning af ytringsfriheden
Men Dansk Folkepartis forslag vil være en begrænsning af ytringsfriheden.
Det siger to eksperter, som Ritzau har talt med.

- Man kan ikke tale sig ud af det faktum, at der er tale om en begrænsning
af ytringsfriheden, siger professor, dr.jur. Henning Koch, Københavns
Universitet.

Han påpeger dog samtidig, at selv om der er tale om en begrænsning af
ytringsfriheden, vil det ikke være i strid med hverken grundloven eller den
europæiske konvention om menneskerettigheder.

Grænsen går ved flaget
Peter Skaarup afviser dog, at Dansk Folkeparti giver køb på ytringsfriheden,
som partiet ellers har stået hårdt på i den ophedede debat om de såkaldte
Muhammed-tegninger i Jyllands-Posten. Således skrev partileder Pia
Kjærsgaard for et par måneder siden i sit nyhedsbrev, at:

- I Danmark; der har vi ytringsfrihed for Loke såvel som for Thor. Og
ytringsfriheden; den giver vi ikke køb på.

Men grænsen går ved afbrænding af det danske flag, siger Peter Skaarup.

- Det er noget, der kan provokere og skabe konflikter, og det ser ud som om,
vi har fået grupper til Danmark, der kan finde på at afbrænde vores flag, og
det skal vi have afklaret i vores straffelov, siger han.

Når man så påtænker at den korrekte måde at afskaffe et gammelt udtjent
Dannebrog på, er ved at brænde det, så er de da helt til grin, samtidigt med
at de også synes det er ok at provokere med tegninger af Muhammed, så er det
hyklerisk og også hylende morsomt.

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Mark Jensen

Dato : 29-12-05 17:28

On Thu, 29 Dec 2005 17:09:03 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>at de også synes det er ok at provokere med tegninger af Muhammed, så er det

Hmm, en sammenligning ville måske hold hvis der var tale om at
afbrænde Koranen, men nogle skide tegninger, come on da for pokker.

Fra : Allan Riise

Dato : 29-12-05 17:35

Mark Jensen wrote:

> Hmm, en sammenligning ville måske hold hvis der var tale om at
> afbrænde Koranen, men nogle skide tegninger, come on da for pokker.

Nej jeg vil ikke, når det for Muslimer er værre end at afbrænde et flag, så
er sammenligningen fuldt ud valid, hvorfor at journalisten da også bragte
Pia's tidligere indlæg frem.

Fra : Mark Jensen

Dato : 29-12-05 18:46

On Thu, 29 Dec 2005 17:35:05 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Nej jeg vil ikke, når det for Muslimer er værre end at afbrænde et flag, så
>er sammenligningen fuldt ud valid, hvorfor at journalisten da også bragte
>Pia's tidligere indlæg frem.

Der er alene tale om at danske flag sidestilles med udenlandske flag,
som heller ikke må afbrændes. Det virker mildest talt mærkeligt.

Hvad der står i koranen eller andre hellige tekster kan derimod aldrig
have nogen som helst betydning for hvordan en lovgivning udformes. Der
er jo næsten ingen grænser for hvad man så kunne ophøje til lov.

Fra : NoTrabajo

Dato : 30-12-05 15:41

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i

> Der er alene tale om at danske flag sidestilles med udenlandske flag,
> som heller ikke må afbrændes. Det virker mildest talt mærkeligt.

Nemlig, det er problemet i en nøddeskal. Enten skal det lovligt eller også
ulovligt at afbrænde ALLE (nationalitets)flag. I ytringfrihedens hellige
navn vil jeg foretrække, at det bliver lovliggjort at afbrænde ALLE flag.

> Hvad der står i koranen eller andre hellige tekster kan derimod aldrig
> have nogen som helst betydning for hvordan en lovgivning udformes. Der
> er jo næsten ingen grænser for hvad man så kunne ophøje til lov.

Desværre står halalhippier i kø for at lefle for muhamedanerne og indrette
alt efter deres ønsker.
--
NoTrabajo

Fra : andropov

Dato : 30-12-05 17:06

On Fri, 30 Dec 2005 15:40:56 +0100, "NoTrabajo"
<trabajono@hotmail.com> wrote:

> [...]
>navn vil jeg foretrække, at det bliver lovliggjort at afbrænde ALLE flag.

Men nu lader vi den stå 1-1 med hensyn til flagafbrænding.
Så man kan sige vi i den sag er flinke over for muslimerne.
Men det betyder ikke at vi skal smadre vores ytringsfrihed på alle
andre områder.

Fra : Sten Schou

Dato : 30-12-05 16:02

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej jeg vil ikke, når det for Muslimer er værre end at afbrænde et flag,
> så er sammenligningen fuldt ud valid, hvorfor at journalisten da også
> bragte Pia's tidligere indlæg frem.

Har du været rundt på nettet for at se,hvor mange tegninger der ligger af
profeten der?...også på islamiske sider?....mon ikke hele miseren skyldes,
at det er vantro der har tegnet profeten?

Hilsen Sten

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-12-05 17:49

On Thu, 29 Dec 2005 17:27:47 +0100, Mark Jensen wrote:

> Hmm, en sammenligning ville måske hold hvis der var tale om at
> afbrænde Koranen, men nogle skide tegninger, come on da for pokker.

Hvad siger muslimerne da til at man afbrænder koranen?
--
MVH
osv...

Fra : Allan Riise

Dato : 29-12-05 17:55

Frank E. N. Stein wrote:

> Hvad siger muslimerne da til at man afbrænder koranen?

Avvv, den sved...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-12-05 18:30

On Thu, 29 Dec 2005 17:54:47 +0100, Allan Riise wrote:

> Avvv, den sved...

Ved du da hvad de siger til det?
Mit spørgsmål var ganske oprigtigt.
--
MVH
osv...

Fra : Allan Riise

Dato : 29-12-05 18:36

Frank E. N. Stein wrote:

> Ved du da hvad de siger til det?
> Mit spørgsmål var ganske oprigtigt.

Det svarer til at pisse dem i lommen, og mon ikke de alligevel siger,
"Avvv, den sved"!?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-12-05 19:38

On Thu, 29 Dec 2005 18:35:59 +0100, Allan Riise wrote:

> Det svarer til at pisse dem i lommen, og mon ikke de alligevel siger,
> "Avvv, den sved"!?

Hvad gør de så med en koran der er gået i stykker?
--
MVH
osv...

Fra : GB

Dato : 29-12-05 19:06

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in

> Hvad siger muslimerne da til at man afbrænder koranen?

Du kunne jo prøve at stille dig uden for en moské fredag eftermiddag, og så
sætte ild til, når de kommer ud.

Hvor skal vi sende kransen hen?

GB

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-12-05 19:39

On Thu, 29 Dec 2005 18:06:09 +0000, GB wrote:

> Du kunne jo prøve at stille dig uden for en moské fredag eftermiddag, og så
> sætte ild til, når de kommer ud.

Du kender altså heller ikke svaret?
--
MVH
osv...

Fra : Mark Jensen

Dato : 29-12-05 19:53

On Thu, 29 Dec 2005 19:38:34 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Du kender altså heller ikke svaret?

At dømme efter ramaskriget da der gik rygter om at Koranen bleve
"mishandlet" på toiletter i Guarantanamo, så er skaberiet over
tegningerne såmænd nok vand ved siden af afbrænding af koran.

Til gengæld er det at sætte ild til noget helligt dog også noget helt
andet end at tegne religiøse personer :O Hvis man vil sammenligne de 2
gang, så er debatten for alvor ødelagt.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-12-05 20:29

On Thu, 29 Dec 2005 19:52:52 +0100, Mark Jensen wrote:

> At dømme efter ramaskriget da der gik rygter om at Koranen bleve
> "mishandlet" på toiletter i Guarantanamo, så er skaberiet over
> tegningerne såmænd nok vand ved siden af afbrænding af koran.

"Såmænd nok" tyder mere på gætterier end på viden.

> Til gengæld er det at sætte ild til noget helligt dog også noget helt
> andet end at tegne religiøse personer :O Hvis man vil sammenligne de 2
> gang, så er debatten for alvor ødelagt.

Sammenligningen er da valid. Det er ikke det at man brænder en bog af
eller tegner en person der generer folk.

--
MVH
osv...

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-12-05 21:35

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message

> At dømme efter ramaskriget da der gik rygter om at Koranen bleve
> "mishandlet" på toiletter i Guarantanamo, så er skaberiet over
> tegningerne såmænd nok vand ved siden af afbrænding af koran.

Mennesker er blevet afbrændt, bare på rygter om at de har "behandlet" én
side i Koranen forkert. Især i Pakistan findes der mange rabiat
overreligiøse mennesker, og der ryger hele tiden nogle kristne i svinget, -
men det tager vi heldigvis ganske roligt, en tegning er jo langt værre.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-12-05 22:30

On Thu, 29 Dec 2005 21:35:05 +0100, Knud Larsen wrote:

> Mennesker er blevet afbrændt, bare på rygter om at de har "behandlet" én
> side i Koranen forkert.

Der er forskel på at afbrænde og tørre røv i. Hvad er "forkert"?
--
MVH
osv...

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-12-05 09:28

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

> Der er forskel på at afbrænde og tørre røv i. Hvad er "forkert"?

Forkert, er rygter om at en person har udrevet, bøjet, lagt på jorden, og
lignende. De to ting du nævner ville have startet tredje verdenskrig.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-12-05 11:16

On Fri, 30 Dec 2005 09:28:04 +0100, Knud Larsen wrote:

> Forkert, er rygter om at en person har udrevet, bøjet, lagt på jorden, og
> lignende. De to ting du nævner ville have startet tredje verdenskrig.

De er skøre de romere...

Hvad gør de med en koran der er gået i stykker?
--
MVH
osv...

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-12-05 11:33

> De er skøre de romere...
>
> Hvad gør de med en koran der er gået i stykker?

Man skal begrave den i noget *rent* materiale, den KAN også brændes, men kun
efter at man har fjernet navnene på Allah, Profeten og alle engle i bogen, -
og det er en undtagelse at man tillader det.

You may also burn them, but in this case, only after erasing the names of
Allah, his Angels and his Messengers (peace and blessings be upon them all).
As far the old and unusable Qur'ans are concerned, it is not permitted to
burn them unless there is no other way to dispose them.

Allamah ibn Abidin, a great Hanafi Scholar states,

"If a copy of the Qur'an becomes old and it is difficult to read it, it
should NOT be burnt in fire."

This is also the view of Imam Mohammed (Student of Imam Abu Hanifah). It is
best to bury them after wrapping them into something pure and clean.

The conclusion is, there are two methods of disposing an unusable Qur'an and
Islamic literature:

(1) Wrapping them in a piece of cloth or something pure and burying them
respectfully in a place where people normally do not walk upon.

(2) Fastening the items to something heavy such as a stone and placing it
respectfully in flowing river.

If the above-mentioned two methods are not possible to implement, only then
will it be permitted to burn the Holy Scriptures and then bury the resulting
ash or drop the ash in a flowing river.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-12-05 15:00

On Fri, 30 Dec 2005 11:33:25 +0100, Knud Larsen wrote:

> Man skal begrave den i noget *rent* materiale, den KAN også brændes, men kun
> efter at man har fjernet navnene på Allah, Profeten og alle engle i bogen, -
> og det er en undtagelse at man tillader det.

Tak for dine svar på mine spørgsmål.
--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 30-12-05 15:03

> [...]
bogen, -
> og det er en undtagelse at man tillader det.

Igennem mere end 100 år, har det været kendt, at bibelpapir er glimrende til
at rulle cigaretter af.
Ingen har protesteret over dette.
Men kristendommen er jo også en civiliseret religion.

MVH
Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-12-05 16:17

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men kristendommen er jo også en civiliseret religion.

Troller du?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Bo Warming

Dato : 30-12-05 22:56

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

> De er skøre de romere...
>
> Hvad gør de med en koran der er gået i stykker?

Måske de begraver den i hellig jord?

Trist at DF vil indføre straf for at afbrænde Dannebrog.

Symboler bør man tage afslappet, når forhånelsen af dem ikke direkte
er voldsopfordring

"Det første menneskelige væsen, der kastede en fornærmelse i stedet
for en sten, var civilisationens grundlægger". Sigmund Freud
(1856-1939)

Fra : GB

Dato : 29-12-05 22:54

> Du kender altså heller ikke svaret?

Jo, Fætter Guf. De slår dig ihjel, hvis de får fat i dig.

GB

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-12-05 23:14

On Thu, 29 Dec 2005 21:53:40 +0000, GB wrote:

> Jo, Fætter Guf.

Så er det vist ikke nødvendigt at tage sig af dig mere.
--
MVH
osv...

Fra : GB

Dato : 30-12-05 06:49

> Så er det vist ikke nødvendigt at tage sig af dig mere.

Sandheden er nok ilde hørt, siden du ser dig nødsaget til at quotefucke?

GB

Fra : Alucard

Dato : 29-12-05 17:41

> [...]

>at de også synes det er ok at provokere med tegninger af Muhammed, så er det

For en enkelt gangs skyld har du ret....

Fra : kalleBSk

Dato : 29-12-05 18:05

Dannebrog fik vi fra himmelen, det er der historisk belæg for. Dette
theofani, vores flag, skylder hele verdenen respekt for, thi dette er
et bevis for, at der er en Gud foroven, der værner om Danmarks sag, og
har store planer med os. Vi skal som hobitterne udrydde _det alt for
onde_, og bringe verdenen tilbage til en god solid middelværdi, hvor
det onde ikke er alt for ondt og det gode, der opvejer hverdagens grå
tristesse, blot kan blive bedre.
Muhammad (Allans fred og velsignelse være med ham og må han gøre
masser af jomfruer lykkelige, hvilket jo ikke er såå svært) var blot
en af hundredevis mellemøstlige profeter, der først nu gør sig
bekendt her i landet, hans venner nåede kun til Dannevirke, men de har
nu fundet en ny strategi, så nu har vi hans proselytter her i landet.
Hans følge af mellemøstlige småforbrydere har endnu ikke nået at
sætte sig i respekt, de skal først nå at tærske os allesammen til
orden og så skal vi nok holde op med at tegne, synge, le, drikke
bajere og samles på offentlige pladser og vores kvinder vil gå
anstændigt klædt (og blive helt vores egne - no hanky-panky)og livet
vil være dejligt enkelt, thi the sheik of arabi viser os vejen,
medmindre vi viser flag!!!!
mvh
Kalle

Fra : Zeki

Dato : 29-12-05 18:08

> DF vil forbyde afbrænding af Dannebrog

Med deres seneste række af forslag, er det kun et spørgsmål om tid før vi
hører dem prædike om hvide og sorte bænke, indvandrere der skal rejse sig op
for danskere i bussen, osv...

Ja, de er rent til grin. Men mon ikke de nu panikker, da
indvandrerkriminaliteten (og kriminaliteten generelt) i 2005 har været
"stærkt faldende"?
(http://www.dr.dk/Nyheder/Kriminalitet/2005/12/28/235505.htm)

Det er jo ikke lige det de har behov for, for at lokke fodstampere til
partiet.

Mvh
Zeki

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-12-05 18:25

"Zeki" <Zeki@.dk> wrote in message
> [...]
> hører dem prædike om hvide og sorte bænke, indvandrere der skal rejse sig

Det vil jeg godt vædde på ikke sker.

Thorkild

Fra : Mark Jensen

Dato : 29-12-05 18:47

On Thu, 29 Dec 2005 18:08:27 +0100, "Zeki" <Zeki@.dk> wrote:

> [...]
>(http://www.dr.dk/Nyheder/Kriminalitet/2005/12/28/235505.htm)
>
>Det er jo ikke lige det de har behov for, for at lokke fodstampere til

Dit link siger ikke noget om indvandrerkriminalitet. Modsat:
http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3463890/

Fra : Martin K

Dato : 29-12-05 19:20

> [...]

> Ja, de er rent til grin. Men mon ikke de nu panikker, da
> indvandrerkriminaliteten (og kriminaliteten generelt) i 2005 har været

Det er glædeligt, at kriminaliteten falder. Det skyldes nok, at det går godt
med samfundsøkonomien, og der derfor er færre, der lokkes ud i kriminalitet
af økonomiske årsager.

Men desværre går det stadig den forkerte vej med den personfarlige
kriminalitet (vold, voldtægt, etc.) som stadig stiger, og bliver mere
afstumpet. Det skyldes højst sandsynligt det stigende antal efterkommere af
indvandrere fra den tredje verden, som desværre befinder sig her i landet.

> Det er jo ikke lige det de har behov for, for at lokke fodstampere til
> partiet.

Hvor er du plat. Den klart mest fodstampende, stenkastende, køllebankende,
etc. fløj i Danmark er og bliver venstrefløjen.

--
Martin K

Progressiv, frisindet og tolerant
Ja til forståelse, nej til hetz

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-12-05 18:24

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
> med at de også synes det er ok at provokere med tegninger af Muhammed, så
> er det hyklerisk og også hylende morsomt.

Her er vi for en gangs skyld helt enige. Det er naturligvis ikke smukt at
vise diskrespekt, hvad enten det er tegninger af Muhammed eller
flagbrænding, men flagbrænding ligger inden for ytringsfrihedens rammer.

Thorkild

Fra : Martin K

Dato : 29-12-05 19:12

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> DF vil forbyde afbrænding af Dannebrog

Det er den slags platte forslag der gør, at jeg ikke gider stemme på DF.
Godt nok er det allerede forbudt at afbrænde andre landes flag, så det er
ikke et ret stort indgreb i ytringsfriheden at udvide dette forbud til også
at omfatte Dannebrog, men det er alligevel et skridt i den forkerte retning.

Når vi prøver at overbevise andre lande om at de skal indføre ytringsfrihed
kan de bare affeje det med, at Danmark da også har indskrænkninger i
ytringsfriheden. Derfor bør vi straks komme af med alle love, der
indskrænker ytringsfriheden. De bliver alligevel stort set aldrig brugt.

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-12-05 19:19

> [...]
> et lovforslag fra Dansk Folkeparti, der skal gøre det strafbart med op til
> to års fængsel at forhåne Danmark og Dannebrog.

Jeg vil nu også meget hellere brænde det amerikanske flag af (f.eks. oppe i
Rungsted).

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Henri Gath

Dato : 29-12-05 21:09

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

Ja, du er og bliver en landsforræder og muslim-røvslikker...din skide
dhimmie..

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 29-12-05 21:36

> [...]

>lovforslag fra Dansk Folkeparti, der skal gøre det strafbart med op til to
>års fængsel at forhåne Danmark og Dannebrog.

Her må jeg melde fra.

Det minder mig om et kortere kursus i political science, som jeg for
mange år siden tog ved et amerikanske universitet. En opgave handlede
om et tilfælde fra den virkelige verden: Staten Texas havde indført en
lov mod afbrænding af det amerikanske flag. En texasborger havde i
protest mod en kommunal sagsbehandlers afgørelse, der var gået ham
imod, afbrændt det amerikanske flag udenfor kommunekontoret. Denne
handling var han af en domstol i Texas blevet dømt for. Han
appellerede imidlertid dommen til USAs føderale højesteret, som
omstødte dommen og dermed lovgivningen som værende i strid med de i
den føderale forfatning indskrevne borgerrettigheder, der indbefatter
ytringsfriheden. Ytringsfriheden, som er den første af disse
rettigheder ("amendsments"), er ikke blot som i Danmark en
gummiparagraf , som magthavene kan bøje efter behag, men noget der
skal tages for pålydende.

Vi skulle imidlertid som en del af opgaven som gruppearbejde
gennemspille denne proces. Nogle skulle agere højesteretsdommere og en
anden skulle være den forurettedes advokat og meget mod min vilje
skulle jeg agere staten Texas offentlige anklager. Jeg skulle således
med min danske accent procedere overfor de amerikanske studerende,
hvorfor en afbrænding af det amerikanske flag sårede amerikanske
patriotiske følelser og dermed kunne ophidse til uroligheder.
Heldigvis syntes de amerikanske studerende i gruppen ligesom jeg selv
inderst inde, at ytringsfrheden er vigtigere end amerikanernes
patriotiske følelser, så jeg var glad for, at jeg "tabte" denne "sag",
som egentlig blot skulle lære de studerende, hvordan den føderale
forfatning og højesteret fungerer i forhold til alle andre lovgivende
instanser. Intet over eller ved siden af den føderale forfatning og
dermed af den føderale højesteret, som har det sidste ord at skulle
have sagt i fortolkningen af forfatningen.

Fra : pm

Dato : 30-12-05 09:34

Allan Riise wrote:
> [...]
> grin, samtidigt med at de også synes det er ok at provokere med
> tegninger af Muhammed, så er det hyklerisk og også hylende morsomt.

Tråden er for lang, indlæggene fordummende for fleres vedkommende, derfor
dette "indbrud"

Mener du, Allan Rise, sammen men den professor du henviser til, at det er ok
i ytringsfrihedens navn, at afbrænde et flag??
I så fald er der en lang række ting, som bør gøres lovligt.i
ytringsfrihedens tegn
To personer diskuterer et emne, den ene af disse er knap så godt skåret for
tungebåndet, eller er måske ikke sprogligt nok bevandret. I stedet for
argumentation slår han modstanderen ned, eller stikker ham ihjel..... det er
nu hans måde at ytre sig på.. find selv på andre eksenpler

Du bekymrer mig.... du ser ikke aspektet

pm

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-12-05 11:54

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote in message

> [...]
> er
> nu hans måde at ytre sig på.. find selv på andre eksenpler
>
> Du bekymrer mig.... du ser ikke aspektet

Flag er ikke mennesker, - hvis du ikke er klar over det.

Det er jo noget af et selvmål fra DFs side at efterligne Tyrkiet med deres
fængselsstraffe for at kritisere landet, - DF vil åbenbart have, at man skal
kunne komme to år i brummen for at kritisere Danmark. Man kan kun håbe at
aviserne har mistolket forslaget, ellers rabler det da for DF.
Og selvfølgelig skal man have lov at brænde flag hvis det passer en. Lige
som med andre ytringer, så kan man kritisere dem der kommer med dem, men så
længe de ikke truer andre mennesker, så bør ytringer være lovlige.

Såkaldt blasfemi burde naturligvis også være lovligt, hvis ikke folks guder
kan tåle at blive gjort grin med, så kan der ikke være meget almægtighed i
dem, - og der kan ikke være megen overbevisning i troen, når den kan rystes
af en tegning eller andet pjat. Lad guderne om at straffe os, der gerne vil
gøre grin med dem.

Fra : Konrad

Dato : 30-12-05 12:02

Knud Larsen wrote:
> [...]
> have, at man skal kunne komme to år i brummen for at kritisere
> Danmark. Man kan kun håbe at aviserne har mistolket forslaget, ellers

Det rabler ikke - det er det generelle psykiske/mentale klima i Danmark der
gør, at DF'erne tror de "ustraffet" (og det skal de nok få ret i) kan slippe
afsted med at være udanske (for det er jo direkte udansk). Det er jo ikke
fordi de er blevet mere rabiate - de giver blot mere los, i forhold til for
f.eks 5 år siden.

> [...]
> Lige som med andre ytringer, så kan man kritisere dem der kommer med
> dem, men så længe de ikke truer andre mennesker, så bør ytringer være

Selvfølgelig. Du skriver, helt rigtigt, at det er et selvmål - sådan tror
jeg desværre ikke alle opfatter det. Det virker som om der er dobbelte
standarder - når noget er "dansk" er alt åbenbart tilladt, også alt det
udanske - men udlandet og ikke mindst udlændinge har bare at være mere
danske i takt og tone, end den danskeste af alle danske DF'ere. Ellers er de
jo en trussel imod det danske.

> [...]
> troen, når den kan rystes af en tegning eller andet pjat. Lad guderne
> om at straffe os, der gerne vil gøre grin med dem.

Ja - det burde være svaret til alle der føler sig krænktet i deres overtro.

Fra : Allan Riise

Dato : 30-12-05 12:52

pm wrote:

> Mener du, Allan Rise, sammen men den professor du henviser til, at
> det er ok i ytringsfrihedens navn, at afbrænde et flag??

Ja, det er jo ikke noget der gør ondt eller på anden måde giver fysiske mén.

> [...]
> I stedet for argumentation slår han modstanderen ned, eller stikker
> ham ihjel..... det er nu hans måde at ytre sig på.. find selv på

Du argumenterer for pærer og vi taler/skriver om æbler.

> Du bekymrer mig.... du ser ikke aspektet

Du bekymrer mig, du giver afkald på vores friheder, her explicit
ytringsfriheden.

Fra : Martin K

Dato : 30-12-05 21:14

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Du bekymrer mig, du giver afkald på vores friheder, her explicit
> ytringsfriheden.

Altid rart at se, når nogen går ind for ytringsfrihed. Jeg går ud fra, du
også er tilhænger af at afskaffe de andre begrænsninger i ytringsfriheden,
så som forbudene mod blasfemi og majestætsfornærmelse, samt §266b.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-12-05 22:25

"Martin K" <n@da.spam> wrote in message
> [...]
> ytringsfriheden,
> så som forbudene mod blasfemi og majestætsfornærmelse, samt §266b.

Naturligvis bør eneste begrænsning af ytringsfriheden være de, hvor
meddelelsen bidrager til MEDDELAGTIGHED I VOLD, TYVERI, BEDRAG, altså
fysiske legemsbekadigende,frihedsberøvende,fattiggørende
forbrydelser.Fx bør det straffes hvis jeg med bombeopskrift eller
oplysninger om Foghs færden, bidrager til attentat på ham.
Usande injurier bør føre til at man dømmes til at skaffe
genmæle/berigtigelse. Men ikke erstatning, hvis ikke jeg bevisligt har
mindsket min fjendes bodegas omsætning, ved at lyve effektivt at de
pissede i glassene.

Glistrup sætter klart skel mellem fysik og verbale forbrydelser, hvor
fx noget så uinteressant som ære er berørt.
Injurie-forbud, majestætsfornærmelse, blasfemi, copyrightforbud mm
ønsker han saneret ud af lovjunglen.
Men akut er §266b værst, for den fremmer koranisering af vort
fædreland.

" 92 procent af landets lovgivning er overflødig -
deriblandt injurielovgivningen.
Selv om Ekstra Bladet dagligt på forsiden udråbte mig til rovmorder,
ville jeg ikke anlægge sag.
Hvis man vil have en sag frem i lyset,
må man henvende sig til pressen,
der både arbejder hurtigere og er bedre egnet til at finde frem til
sandheden end landets domstole, der ofte er befolket af pæne ældre
herrer uden kontakt med nutiden. Glistrup, 1971

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-12-05 16:09

> [...]

> grin, samtidigt med at de også synes det er ok at provokere med
> tegninger af Muhammed, så er det hyklerisk og også hylende morsomt.

Lad det aldrig ske igen: Jeg er enig med dig.