En oplagt forvaringsdomssag
Fra : Jesper

Dato : 29-12-05 15:28

http://dr.dk/Nyheder/Kriminalitet/2005/12/29/094036.htm

Som det fremgår af artiklen, så er det en gammel kending af politiet,
som flere gange har optrådt voldeligt ifm. fodbold- og ishockeykampe i
Ålborg, som nu har fremsat bombetrusler via en hjemmeside på
internettet. Hun burde være en oplagt kandidat til en forvaringsdom.
Hvis det ikke udløser en forvaringsdom, så bør loven laves om, således
at den slags voldspsykopater kan spærres inde på ubestemt tid.

--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-12-05 16:32

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]
>Hvis det ikke udløser en forvaringsdom, så bør loven laves om, således
>at den slags voldspsykopater kan spærres inde på ubestemt tid.

En forvaringsdom på baggrund af en bombetrussel på en hjemmeside er nok
ikke realistisk...

Men jeg kunne da forestille mig der er basis for et længere ophold på en
psykiatrisk afdeling

<mlr>

Fra : Jesper

Dato : 29-12-05 16:51

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> [...]
> ikke realistisk...
>
> Men jeg kunne da forestille mig der er basis for et længere ophold på en

Det er jo ikke en bombetrussel alene det drejer sig om. Den pågældende
udviser et mønster af voldelig adfærd og er kendt af politet for at
opføre sig voldeligt ifm ishockey-og fodboldskampe i byen.

Fra : Tony

Dato : 29-12-05 17:10

> [...]
> Hvis det ikke udløser en forvaringsdom, så bør loven laves om, således
> at den slags voldspsykopater kan spærres inde på ubestemt tid.

Er en forvaringsdom da ikke en dom på ubestemt tid ?

Tony

Fra : Jesper

Dato : 29-12-05 19:47

Tony <tony@carpediem.dk> wrote:

> Er en forvaringsdom da ikke en dom på ubestemt tid ?
>
> Tony

En forvaringsdom er en tidsubestemt straf, se ordlisten på
Familieadvokatens hjemmeside:

http://www.familieadvokaten.dk/Ordliste/195-f.html

forvaring
aftale om opbevaring af en ting med pligt til at tilbagelevere den samme
ting. Er også navnet på en tidsubestemt straf, som kan idømmes visse
farlige kriminelle, se straffelovens § 70

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-12-05 18:28

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> Hvis det ikke udløser en forvaringsdom, så bør loven laves om, således
> at den slags voldspsykopater kan spærres inde på ubestemt tid.

Når jeg parkerede min bil i L.A. efter 5:00 pm. blev den notorisk brudt ind
i. Når man opdager det er det helt klart at dødsstraf er den bedste løsning
på den sag, når der så er gået nogle sekunder indrømmer man måske en noget
mildere dom er på sin plads.

Thorkild

Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-05 20:05

"kalleBSk" <carl@skovgaard3.fthmail.dk> wrote in message
[...]

BW:Især hvis man kommer i tanke om at man havde sat bilen et andet
sted.
Så vil man især fortryde en irreversibel straf.

Dødsstraf bruges vist især farlige, afstumpede massemordere i USA
- og i Kina,derdog også afliver narkosælgere
(men ikke politiske fanger, som påstået)

Kun i nødværge, fx når man har fat i en terrorist,kan henrettelse være
OK, mener Glistrup.

Gir vi dommere adgang tildødsstraf når folket kræver det,fx vedr
pædofili, så er vi ude på et skråplan