Lad israelerne få ham.
Fra : Jim

Dato : 28-12-05 12:46

http://www.dr.dk/Nyheder/Kriminalitet/2005/12/28/113550.htm?rss=true

Han er årsag til dræbte israelere, og så må det vel være Israel, som har en
høne at plukke med ham.
Det danske samfund er mere end lykkeligt, hvis han er ude af landet så
hurtigt som muligt.
Så må andre straffe ham, og helst israelerne.

J.

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 13:10

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
> hurtigt som muligt.
> Så må andre straffe ham, og helst israelerne.

Han er titalt for at have sendt penge til en frihedsbevægelse. Hvad
ville du sige til at blive anklaget for terrorstøtte hvis du havde levet
under Anden Verdenskrig og hande sendt penge til Holger Danske?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Knaap

Dato : 28-12-05 14:40

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Han er titalt for at have sendt penge til en frihedsbevægelse. Hvad
> ville du sige til at blive anklaget for terrorstøtte hvis du havde levet
> under Anden Verdenskrig og hande sendt penge til Holger Danske?

Nej, han er tiltalt for at have sendt penge til Hamas. Du ville have
fuldkommen ret havde det været en frihedsbevægelse. Men det er det ikke.

Allan Knaap

Fra : Allan Riise

Dato : 28-12-05 14:48

Allan Knaap wrote:
> [...]
>
> Nej, han er tiltalt for at have sendt penge til Hamas. Du ville have
> fuldkommen ret havde det været en frihedsbevægelse. Men det er det

Set fra et Palæstinensisk synspunkt så er det jo, og så er det jo en
bevægelse lidt a'la I.R.A. som har både en militant gren, en politisk og en
social.

Danmark har i mange år, fra statskassen sendt mange penge til Hamas, er
Danmark så et land der hylder Terrorister?

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates
Ved Odin's skæg, Valhal venter !

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 14:46

Allan Knaap <nauclerus@msn.com> wrote:

> [...]
>
> Nej, han er tiltalt for at have sendt penge til Hamas. Du ville have
> fuldkommen ret havde det været en frihedsbevægelse. Men det er det ikke.

Kæmper Hamas for frihed for Palæstina, som Israel holder besat i strid
med div. FN sikkerhedsrådsresolutioner, Ja/Nej ?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : GB

Dato : 28-12-05 22:15

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Kæmper Hamas for frihed for Palæstina, som Israel holder besat i strid
> med div. FN sikkerhedsrådsresolutioner, Ja/Nej ?

Eftersom der ikke er noget, som hedder "Palæstina", burde svaret give sig
selv.

Du er edderrøveme en underlig snegl, Jesper, sorry - iøvrigt synes jeg, at
du "live" er meget flink og omgængelig. Men når du sætter dig til
tastaturet, dukker der nogen sider af dig op, som jeg ikke helt kan greje.

GB

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 22:35

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Eftersom der ikke er noget, som hedder "Palæstina", burde svaret give sig
> selv.

Var der noget der hed 'Namibia' før landet fik sin selvstændighed fra
Sydafrika? Ja, iflg. FNs sikkerhedsråd holdt Sydafrika landet ulovligt
besat, uanset at landet aldrig havde eksisteret som selvstændig stat.

Og jeg vil iøvrigt mene at Hamas består Mandela-prøven og dermed skal
regnes som en legitim frihedsbevægelse.
Husk på at ANC også begik handlinger, der kan defineres som terror.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : T.Liljeberg

Dato : 29-12-05 05:51

On Wed, 28 Dec 2005 22:35:15 +0100, in dk.politik
spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

>Og jeg vil iøvrigt mene at Hamas består Mandela-prøven og dermed skal
>regnes som en legitim frihedsbevægelse.

Den "prøve" er da et udmærket tankeeksperiment, men den kan ikke gøres
til detn endegyldige lakmustest.

Fra : Konrad

Dato : 29-12-05 09:33

T.Liljeberg wrote:

> Den "prøve" er da et udmærket tankeeksperiment, men den kan ikke gøres
> til detn endegyldige lakmustest.

Aldrig! Lad aldrig en skabelon orverrule dit inderste synspunkt. Den slags
er fyrtårne, pejlemærker osv - er ikke udtryk for nogen dybere erkendbar
sandhed der er bedre end det, man "føler".

Fra : T.Liljeberg

Dato : 29-12-05 15:21

On Thu, 29 Dec 2005 09:32:45 +0100, in dk.politik "Konrad"
<david@gmail.com> wrote:

>Aldrig! Lad aldrig en skabelon orverrule dit inderste synspunkt. Den slags
>er fyrtårne, pejlemærker osv - er ikke udtryk for nogen dybere erkendbar
>sandhed der er bedre end det, man "føler".

Sikke noget pjat. At man ikke uden videre accepterer en tilfældig test
som ufejlbarlig kriterium, betyder ikke at man opgiver alle
skabeloner, som du kalder det. Der er gode fyrtårne, og der er mindre
gode.
Desuden, så vil je påstå, at denne Mandela-prøve i sig selv er udtryk
for et "inderste synspunkt", der primært bygger på, hvordan man føler
for Mandela og ANC.

Fra : Konrad

Dato : 29-12-05 15:45

T.Liljeberg wrote:

> [...]
> som ufejlbarlig kriterium, betyder ikke at man opgiver alle
> skabeloner, som du kalder det. Der er gode fyrtårne, og der er mindre

Måske, men der findes et bedre kriterium : Dig selv

> Desuden, så vil je påstå, at denne Mandela-prøve i sig selv er udtryk
> for et "inderste synspunkt", der primært bygger på, hvordan man føler
> for Mandela og ANC.

Prøven er kun virkbar i de tilfælde, hvor man oprigtigt sympatiserer med
sagen, ja.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 28-12-05 22:37

GB skrev:
> [...]
> du "live" er meget flink og omgængelig. Men når du sætter dig til
> tastaturet, dukker der nogen sider af dig op, som jeg ikke helt kan greje.

Palæstina er elles en gammel romersk provins.

Fra : Jim

Dato : 28-12-05 22:57

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Palæstina er elles en gammel romersk provins.

Og det Osmanske Rige var engang fri for muhamedanere.

J.

Fra : Konrad

Dato : 29-12-05 09:34

Jim wrote:
> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Og det Osmanske Rige var engang fri for muhamedanere.

Jeg må vist smide mine 50 bøger om verdenshistorie ud.

Fra : Konrad

Dato : 29-12-05 09:30

GB wrote:
> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Eftersom der ikke er noget, som hedder "Palæstina", burde svaret give
> sig selv.

Det der hedder Israel i dag, har ellers heddet Palæstina i 2000 år. Har selv
"gamle" kort over Mellemøsten, hvor Palæstina er repræsenteret.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 29-12-05 17:32

Konrad skrev:

> Det der hedder Israel i dag, har ellers heddet Palæstina i 2000 år. Har selv
> "gamle" kort over Mellemøsten, hvor Palæstina er repræsenteret.

Sådan set vestbreden ikke Israel i dag, da det er besatte rester af
Palæstina.

Fra : Konrad

Dato : 28-12-05 15:15

Allan Knaap wrote:

> Nej, han er tiltalt for at have sendt penge til Hamas. Du ville have
> fuldkommen ret havde det været en frihedsbevægelse. Men det er det
> ikke.

Der findes i debatten omkring "terrorlister" og det tiltagende
meningstyranni et fænomen der kaldes "Mandelatesten". Kan ny lovgivning,
terrorlister mv stå for denne, må det i teorien være ok. Mandelatesten
refererer til, at det ikke skulle have medført at ANC samt Mandela var
blevet opført som forbudt terrororganisation i 80'erne, i fald vi havde haft
samme "problematik" som i dag.

Fra : Wilstrup

Dato : 28-12-05 19:07

"Konrad" <david@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mandela var
> blevet opført som forbudt terrororganisation i 80'erne, i fald

Dermed er vi ved kernen -nemlig definitionen af hvornår man er
terrorist - det er langtfra i orden at man ved en tilfældig
politisk consensus af borgerlige partier fra diverse EU-lande får
medhold i at denne eller hine organisation pr. definition er en
terrororganisation, når man samtidig ikke kan blive enige om, hvad
en sådan organisation egentlig er.

Nelson Mandela ville i nutidens terminologi være terrorist, idet
han benyttede sig af bomber for at skræmme det hvide
apartheidstyre til at indgå i forhandlinger - der skulle gå næsten
27 år før han pludselig blev "salonfæhig" og kom ind i varmen - at
afstå fra vold var det, der skulle til - men 27 år, kære venner -
det var hvad der skulle til for at forvandle en terrorist til et
"ordentlig menneske" som man i Vesten næsten står på nakken af
hinanden for med henblik på at trykke ham i hånden og lefle for
ham.

Nelson Mandelas offer var bestemt noget væsentligt, men ikke desto
mindre er det hævet over enhver form for tvivl at Mandela med
datidens øjne og også med nutidens var terrorist, hvis vi
sammenligner hvad vi ellers mener hører ind under begrebet
terrorisme.
--
Wilstrup

Fra : Jim

Dato : 28-12-05 15:04

> Han er titalt for at have sendt penge til en frihedsbevægelse. Hvad
> ville du sige til at blive anklaget for terrorstøtte hvis du havde levet
> under Anden Verdenskrig og hande sendt penge til Holger Danske?

Lad mig svare med et spørgsmål.
Sender frihedskæmpere mortergranater mod børnehaver?
Og hvis det er frihedskæmpere, hvorfor er de så på den internationale liste
over terror-grupper?
Og hvis det er frihedskæmpere, hvorfor støtter de så ikke Mahmoud Abbas i
våbenhvilen, når nu det er det, som fører til fred.
Israel vil have en buffer-zone, og det er ok for Abbas, men det er det ikke
for Hamas, for så bliver det sværere for hamas at nå børnehaverne med
granater.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-12-05 15:12

Jim wrote:

> [...]
> Israel vil have en buffer-zone, og det er ok for Abbas, men det er
> det ikke for Hamas, for så bliver det sværere for hamas at nå

Lad nu være, det er nogen få enkeltstående mennekser der har handlet uden
for ordrer, men de skal nok blive straffet, eller de ville have gjort det,
hvis ikke Israelerne havde gjort det allerede ved at slå dem ihjel.
Nå hov, det er jo kun amerikanerne der siger sådan!

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-12-05 16:37

On Wed, 28 Dec 2005 15:11:49 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Lad nu være, det er nogen få enkeltstående mennekser der har handlet uden
>for ordrer, men de skal nok blive straffet, eller de ville have gjort det,
>hvis ikke Israelerne havde gjort det allerede ved at slå dem ihjel.

Det er Hamas du taler om. En selverklæret voldelig organisation.
Selvfølgelig står de bag terrorangreb og vold - det er en ren
tilståelsessag.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-12-05 17:12

T.Liljeberg wrote:

> Det er Hamas du taler om. En selverklæret voldelig organisation.
> Selvfølgelig står de bag terrorangreb og vold - det er en ren
> tilståelsessag.

Det er problematikken IRA og Sin Fein om igen.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-12-05 17:15

Hamas og Hamas?

Fra : Allan Riise

Dato : 28-12-05 17:18

T.Liljeberg wrote:

> Hamas og Hamas?

Ja, for Hamas er mange ting.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-12-05 17:24

On Wed, 28 Dec 2005 17:17:53 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Ja, for Hamas er mange ting.

Nonsens. Fælles ledelse, fælles charter/formålsparagraf, fælles
organisation. Den holder ikke i byretten.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-12-05 17:28

T.Liljeberg wrote:

> Nonsens. Fælles ledelse, fælles charter/formålsparagraf, fælles
> organisation. Den holder ikke i byretten.

Men underligt nok, så holdt den godt nok til at Danmark tidligere har sendt
økonomisk hjælp via Hamas til Palæstinenserne.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hamas

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-12-05 17:34

Det synes jeg ikke.

Fra : Henri Gath

Dato : 28-12-05 17:45

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse
..

> Nonsens. Fælles ledelse, fælles charter/formålsparagraf, fælles
> organisation. Den holder ikke i byretten.

Det er Allans bedste venner og helte....modige folk, der bomber
børnehaver...det er noget, Allan har respekt for...

Fra : Konrad

Dato : 29-12-05 09:56

Allan Riise wrote:

> Det er problematikken IRA og Sin Fein om igen.

Nej, det er jeg uenig i. Jeg har engang ment det samme som du, men i dag
synes jeg det er evident, at Hamas om jeg så må sige "lever" af volden. Den
vold, de selv er med til at accelerere, medfører de ofre, de på den
humanitære side hjælper. Klart er Israel også medskyldig, men hvis Hamas var
sådan en fredens og "humanitetens" vej, en objektiv retfærdig vej så at
sige, og kun ville det gode og demokratiets og frihedens vej etc etc, ville
de agere anderledes. I øvrigt er min erkendelse blevet hjulpet dygtigt på
vej af just den person du henvender dig til Jeg mener ikke Hamas er en
terrororganisation som sådan, men de fortjener ikke hyldest eller støtte her
fra vesten - imho. Man kan godt sige, at mht IRA og Sinn Fein er det "om
igen", men altså kun hvis vi taler om rabiate bosættere versus Hamas. Men
det er jo så også deres yndlingshadeobjekter, altså bosætterne

Fra : T.Liljeberg

Dato : 29-12-05 15:25

On Thu, 29 Dec 2005 09:56:28 +0100, in dk.politik "Konrad"
<david@gmail.com> wrote:

> [...]
>sige, og kun ville det gode og demokratiets og frihedens vej etc etc, ville

Meget fint udtrykt, jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.

>I øvrigt er min erkendelse blevet hjulpet dygtigt på
>vej af just den person du henvender dig til

Tak for de pæne ord - min deltagelse i dk.politik har ikke været
forgæves Der ER altså meninger, der flytter sig som resultat af
debatten her. Jeg var begyndt at tro, at jeg var den eneste, der
justerede mins synspunkter som resultat af argumenter i disse
debatter...

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 15:18

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Lad mig svare med et spørgsmål.
> Sender frihedskæmpere mortergranater mod børnehaver?

Nej, men i al krig er der jo tillægsskader.(Collateral Damage)

> Og hvis det er frihedskæmpere, hvorfor er de så på den internationale liste
> over terror-grupper?

Fordi jøderne har for meget magt i USA.

> Og hvis det er frihedskæmpere, hvorfor støtter de så ikke Mahmoud Abbas i
> våbenhvilen, når nu det er det, som fører til fred.

Fordi den ikke føre til frihed. Israel bygger stadigvæk murer inde på
palæstinensisk område.

> Israel vil have en buffer-zone, og det er ok for Abbas, men det er det ikke
> for Hamas, for så bliver det sværere for hamas at nå børnehaverne med
> granater.
>
> J.

Jamen bufferzonen er sikkert OK med Abbas, da han er premiereminister
for en Vichy-regering.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Martin K

Dato : 28-12-05 18:55

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> [...]
> Og hvis det er frihedskæmpere, hvorfor støtter de så ikke Mahmoud Abbas i
> våbenhvilen, når nu det er det, som fører til fred.

Det er i det hele taget sjovt, som mange frihedskæmpere i virkeligheden
kæmper imod frihed. F.eks. i Irak, hvor den amerikansk ledede invasion havde
til opgave at afsætte et undertrykkende diktatur og indføre demokrati, altså
at give befolkningen frihed til at vælge deres ledere. Det eneste der står i
vejen for, at amerikanerne kan trække sig ud og give irakerne fuld frihed er
"frihedskæmperne".

--
Martin K

Progressiv, frisindet og tolerant
Ja til forståelse, nej til hetz

Fra : Konrad

Dato : 29-12-05 10:00

Martin K wrote:
> [...]
> at vælge deres ledere. Det eneste der står i vejen for, at
> amerikanerne kan trække sig ud og give irakerne fuld frihed er

Hermed kan udledes, at du mener amerikanernes version af "frihed" er en
slags universiel størrelse. Enten er man for, eller også kæmper man imod
"frihed".

Fra : T.Liljeberg

Dato : 29-12-05 15:26

On Thu, 29 Dec 2005 09:59:45 +0100, in dk.politik "Konrad"
<david@gmail.com> wrote:

>Hermed kan udledes, at du mener amerikanernes version af "frihed" er en
>slags universiel størrelse. Enten er man for, eller også kæmper man imod
>"frihed".

Det er naturligivs ikke korrekt, men samtidig skal man lige passe på,
at man ikke udvander "frihed" i frihedskæmper til et punkt, hvor det
er meningsløst.

Fra : Konrad

Dato : 30-12-05 12:26

T.Liljeberg wrote:

> Det er naturligivs ikke korrekt, men samtidig skal man lige passe på,
> at man ikke udvander "frihed" i frihedskæmper til et punkt, hvor det
> er meningsløst.

Men hvornår er det meningsløst? Det bliver da kun meningsløst, hvis man som
udgangspunkt opfatter frihed som noget, der rummer nogle bestemte meninger,
værdier osv. Når disse mangler, bliver det "meningsløst". Uanset hvad man
kan mene om f.eks shiitternes frihedskamp i Irak, tror jeg ikke på, at de
selv opfatter hverken deres frihedbegreb eller deres kamp som meningsløs.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 30-12-05 16:14

On Fri, 30 Dec 2005 12:26:06 +0100, in dk.politik "Konrad"
<davidkonrad@gmail.com> wrote:

>Men hvornår er det meningsløst? Det bliver da kun meningsløst, hvis man som
>udgangspunkt opfatter frihed som noget, der rummer nogle bestemte meninger,
>værdier osv.

Ja, selvfølgelig. Ordet og begrebet frihed indeholder naturligvis en
mening. Det gør alle ord, ellers er kommunikation umulig.
Hvis jeg definerer frihed, som den tilværelse jøder havde i KZ-lejre i
1943, så er min brug af ordet og begrebet "frihed" naturligvis
meningsløs. Hvis "frihedskæmperne" i virkeligheden kæmper for
diktatur, så er betegnelsen naturligvis meningsløs.

Fra : GB

Dato : 28-12-05 22:21

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in

> Sender frihedskæmpere mortergranater mod børnehaver?

Ja, hvis de er islamister. Det er jo nu en gang deres kultur, så det må
vi vise forståelse for.

> Og hvis det er frihedskæmpere, hvorfor er de så på den internationale
> liste over terror-grupper?

Det er fordi dem der laver listerne er racister.

> Og hvis det er frihedskæmpere, hvorfor støtter de så ikke Mahmoud
> Abbas i våbenhvilen, når nu det er det, som fører til fred.

Det har de da ikke råd til - de skal jo bruge pengene til skoler,
hospitaler og fabrikker, hvor der fremstilles børne-mælk.

> Israel vil have en buffer-zone, og det er ok for Abbas, men det er det
> ikke for Hamas, for så bliver det sværere for hamas at nå børnehaverne
> med granater.

Jamen israelisterne forsøger jo at AVLE de stakkels arabere ud af
området, så vi må hellere tæppebombe buffer-zonen med
hvid-fosfor-granater (- øh - eller hvordan var det nu... Fort Bragg...)

GB