Tyskerne presset ud af eget land
Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 06:15

http://dr.dk/Nyheder/Udland/2005/12/27/040615.htm

Tysk udvandring sætter rekord
27. dec. 2005 04.09 Udland Opdat.: 27. dec. 2005 06.52

Høj arbejdsløshed fik sidste år et rekordstort antal tyskere til at
forlade deres land for at slå sig ned i udlandet.

150.000 tyskere udvandrede i 2004, og det er det højeste antal siden
slutningen af 1940'erne.

Mest populære mål er USA, Canada og Australien, men også Norge, Holland
og Østrig tiltrækker tyske emigranter.

Siden Tysklands genforening for 15 år siden er over 1,8 millioner
tyskere flyttet til udlandet.
Kommentar:
Sjovt nok svarer antallet af arbejdsløse i Tyskland til antallet af
muhamedanere: Nemlig 5 mio.

http://dvd.tradewho.com/

Fra : E.M.

Dato : 28-12-05 09:11

> Kommentar:
> Sjovt nok svarer antallet af arbejdsløse i Tyskland til antallet af
> muhamedanere: Nemlig 5 mio.

Det er nu ikke helt korrekt, der er 5 mio. tyrkere i tyskland foruden alle
de andre.

E.M.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-12-05 11:00

"E.M." skrev i en meddelelse

> Det er nu ikke helt korrekt, der er 5 mio. tyrkere i tyskland foruden
alle
> de andre.

Det går da stærkt hva' - for 5 år siden kunne man flere steder læse, at
der var nu een million tyrker i Tyskland. Så skulle tallet være øget med
en million pr år i de sidste 5 år.

Ruth

Fra : E.M.

Dato : 28-12-05 11:57

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> alle
>

> Det går da stærkt hva' - for 5 år siden kunne man flere steder læse, at
> der var nu een million tyrker i Tyskland. Så skulle tallet være øget med
> en million pr år i de sidste 5 år.

Det har du ret i, det er bare ikke hele sandheden, det er kun de der ikke er
tyske statsborgere der er talt med, alle de som på den ene eller anden måde
er blevet tyske statsborgere er på forunderlig vis blevet usynlige i
statistikkerne, helt som her hos os.

E.M.

Fra : Jim

Dato : 28-12-05 15:06

> alle
>

> Det går da stærkt hva' - for 5 år siden kunne man flere steder læse, at
> der var nu een million tyrker i Tyskland. Så skulle tallet være øget med
> en million pr år i de sidste 5 år.

De boller også meget.

J.

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 15:24

Ruth Nielsen <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>

> Det går da stærkt hva' - for 5 år siden kunne man flere steder læse, at
> der var nu een million tyrker i Tyskland. Så skulle tallet være øget med

Det må have være gamle tal. I Berlin alene er der 3 mio tyrkere, det er
den 3. største tyrkiske by i verden efter Istanbul og Ankara.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Konrad

Dato : 28-12-05 12:07

Jesper wrote:
> [...]
> Holland og Østrig tiltrækker tyske emigranter.
>
> Siden Tysklands genforening for 15 år siden er over 1,8 millioner

Hvordan nåede du frem til overskriften i dit indlæg?

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 12:17

Konrad <david@gmail.com> wrote:

> Hvordan nåede du frem til overskriften i dit indlæg?

Kniber det med at læse indenad og mellem linierne?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Konrad

Dato : 28-12-05 12:32

Jesper wrote:

> Kniber det med at læse indenad og mellem linierne?

Som historien er refereret i de forskellige medier findes der ingen parallel
til din overskrift. Det er altså én du selv har fundet på - jeg kan af gode
grunde ikke ane, hvad du ser når du betragter tomrummet mellem linerne
Du kunne jo også overveje, om ikke den angivne årsag - "høj arbejdsløshed",
som de ho vitterligt har i Tyskland, kunne være en forklaring? Eller
udvidelsen mod øst, eller globalisering eller 17 andre medinfluerende
faktorer? Men nej - det er fordi der er indvandrere i Tyskland, konkluderer
du.

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 13:10

> [...]

> udvidelsen mod øst, eller globalisering eller 17 andre medinfluerende
> faktorer? Men nej - det er fordi der er indvandrere i Tyskland, konkluderer

Hvor mange tyskere ville gå arbejdsløse hvis ikke der var nogen
muhamedanere i Tyskland?

Hvor mange tyskere ville savne en bolig hvis ikke der var nogen
muhamedanere i Tyskland?

Hvor meget mindre ville tyskerne blive brandskattet hvis der ikke var
nogen muhamedanere i Tyskland?

Hvor mange færre fænglser ville man være nødt til at bygge hvis der ikke
var nogen muhamedanere i Tyskland?

Hvor meget mindre politikorps kunne man klare sig med hvis der ikke var
nogen muhamedanere i Tyskland?

Hvor mange færre terrorister ville komme fra Tyskland hvis der ikke var
nogen muhamedanere i Tyskland?

Hvor mange færre skoler kunne man nøjes med hvis der ikke var nogen
muhamedanere i Tyskland?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Konrad

Dato : 28-12-05 14:19

Jesper wrote:

> Hvor mange tyskere ville gå arbejdsløse hvis ikke der var nogen
> muhamedanere i Tyskland?

Antagelig lige så mange. Men det er egentlig et pudsigt argument, du der
fremfører : Mener du virkelig, at "muhamedanerne" i Tyskland har arbejde, og
tager arbejdet fra tyskerne? Det må vi da lære af - hvilken storslået
integrationssuces.

> Hvor mange tyskere ville savne en bolig hvis ikke der var nogen
> muhamedanere i Tyskland?

Hvor mange savner da en bolig i Tyskland?

> Hvor meget mindre ville tyskerne blive brandskattet hvis der ikke var
> nogen muhamedanere i Tyskland?

?? Antagelig hverken mere eller mindre.

> Hvor mange færre fænglser ville man være nødt til at bygge hvis der
> ikke var nogen muhamedanere i Tyskland?

Hvordan bygger man færre fængsler?

> Hvor meget mindre politikorps kunne man klare sig med hvis der ikke
> var nogen muhamedanere i Tyskland?

Akkurat lige så mange mindre, som hvis man tog det samme antal tyskere, og
fjernede dem fra jordens overflade.

> Hvor mange færre terrorister ville komme fra Tyskland hvis der ikke
> var nogen muhamedanere i Tyskland?

Kender ikke nogen terrorister, der kommer fra Tyskland??? Der er vist et par
stykker, der engang har været på gennemrejse, måske endda boet der i en kort
periode medens de har studeret - men de kom jo ikke fra Tyskland, og
"muhamedanere" kan skam godt rejse til Tyskland, uanset om der bor
"muhamedanere" i Tyskland eller ej.

> Hvor mange færre skoler kunne man nøjes med hvis der ikke var nogen
> muhamedanere i Tyskland?

Akkurat lige så mange færre, som hvis man tog det samme antal tyskere, og
fjernede dem fra jordens overflade.

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 14:45

> [...]

> tager arbejdet fra tyskerne? Det må vi da lære af - hvilken storslået

Muhamedanerne er forbundne kar med de bogligt svage tyskere og da
muhamedanerne formentligt får løntilskud som i Danmark, så må du gætte
tre gange hvem der trækker hhv det korteste og det længeste strå.

> Hvor mange savner da en bolig i Tyskland?

Sikkert ligesåmange som i Danmark målt som andel af befolkningen.

> ?? Antagelig hverken mere eller mindre.

Dvs du mener det er gratis at brødføde millioner af muhamedanere?

> Hvordan bygger man færre fængsler?

Hvis nu Tyskland siden murens fald har bygget 25 fængsler (kun et tal,
kan sagtens være et helt andet), så kunnet havet nøjets med at bygge et
meget mindre antal hvis ikke de skulle huse en masse muhamedanere.

> Akkurat lige så mange mindre, som hvis man tog det samme antal tyskere, og
> fjernede dem fra jordens overflade.

Dvs du mener det er helt unikt for Danmark når de herboende muhamedanere
står for halvdelen af alle grove forbrydelser og 40% af alle mord?

> [...]
> periode medens de har studeret - men de kom jo ikke fra Tyskland, og
> "muhamedanere" kan skam godt rejse til Tyskland, uanset om der bor

Dvs. du ved ikke engang at flere af 9/11 terroristerne kom fra tyske
terrorceller?

> Akkurat lige så mange færre, som hvis man tog det samme antal tyskere, og
> fjernede dem fra jordens overflade.

Dvs. du ved ikke at muhamedanerne har en langt højere fertilitet end
danskere og tyskere?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Konrad

Dato : 28-12-05 15:32

Jesper wrote:

> Muhamedanerne er forbundne kar med de bogligt svage tyskere og da
> muhamedanerne formentligt får løntilskud som i Danmark, så må du gætte
> tre gange hvem der trækker hhv det korteste og det længeste strå.

"Formentlig", "gætte" osv. Sikke meget du læser mellem de 8-10 linier du har
refereret til.

> Sikkert ligesåmange som i Danmark målt som andel af befolkningen.

Men det er altså ikke noget du ved? Du antager blot, at en hel masse tyskere
mangler bolig, og at de mangler bolig fordi indvandrerne har taget dem fra
dem.

> Dvs du mener det er gratis at brødføde millioner af muhamedanere?

Jeg henviser til Zekis svar, og vil i øvrigt minde om, at når du fjerner x
antal "millioner muhamedanere" fjerner du også x antal arbejdspladser, der
eksisterer alene i kraft af disse personers tilstedeværelse - lige fra den
ekstra fillial af Netto til whatever. Tingene hænger jo sammen - akkurat som
den høje skat i Danmark er synlig i form af høje priser, målt i forhold til
udlandet. Din "tankerække" svarer til dem, der mener at vide, at bare vi
fjerner momsem vil vi få flere penge mellem hænderne.

> Hvis nu Tyskland siden murens fald har bygget 25 fængsler (kun et tal,
> kan sagtens være et helt andet), så kunnet havet nøjets med at bygge
> et meget mindre antal hvis ikke de skulle huse en masse muhamedanere.

Men det ved du jo ikke noget om - det er bare noget du antager? Hvor mange
nye fængsler har vi bygget i Danmark de sidste 10 år, og hvor mange er
"muhamedaner"-relaterede?

> Dvs du mener det er helt unikt for Danmark når de herboende
> muhamedanere står for halvdelen af alle grove forbrydelser og 40% af
> alle mord?

Nej - det mener jeg ikke. Men det er unikt at tro, at "5 millioner"
muhamedanere skulle fordrive tiden mellem kontanthjælpsudbetalingerne,
medens de tager arbejdet fra tyskerne, og iøvrigt har besat deres huse, med
at begå mord og grov vold.

> Dvs. du ved ikke engang at flere af 9/11 terroristerne kom fra tyske
> terrorceller?

Jo - det er jo det jeg skriver, hvis altså du kunne læses mellem linierne
(!!). Men du skriver jo, at de *kom* fra Tyskland, og det er jo vist ikke
helt korrekt, vel?

> Dvs. du ved ikke at muhamedanerne har en langt højere fertilitet end
> danskere og tyskere?

Jeg ved at flertallet af indvandrere i Tyskland er tyrkere, og jeg ved at
tyrkeres fertilitet, både i Tyrkiet i storbyerne, og blandf tyrkere der har
boet en årrække i f.eks Danmark eller Tyskland, ender på stort set samme
niveau som alle andre.

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 17:08

Konrad <david@gmail.com> wrote:

> "Formentlig", "gætte" osv. Sikke meget du læser mellem de 8-10 linier du har
> refereret til.

Det kaldes realisme.

> Men det er altså ikke noget du ved? Du antager blot, at en hel masse tyskere
> mangler bolig, og at de mangler bolig fordi indvandrerne har taget dem fra
> dem.

Det er logik for burhøns: De boliger der frigøres når muhamedanerne
sendes hjem kan bruges på at give tyskere husly.

> [...]
> udlandet. Din "tankerække" svarer til dem, der mener at vide, at bare vi
> fjerner momsem vil vi få flere penge mellem hænderne.

Der er ingen - gentager ingen - arbejdspladser som findes i kraft af
muhamedanernes tilstedeværelse, som ikke kan udfyldes af en tysker eller
evt. en polak eller en balter, som der ikke er de problemer med som der
er med muhamedanerne, hvis der skulle blive mangel på tyskere.

> Men det ved du jo ikke noget om - det er bare noget du antager? Hvor mange
> nye fængsler har vi bygget i Danmark de sidste 10 år, og hvor mange er
> "muhamedaner"-relaterede?

Ikke ret mange og det er fordi Danmark ift Tyskland har haft et stort
strafferetsreform-efterslæb, som gør at vi pt. kan undlade at bygge
fængsler i noget større omfang. Lad mig i flæng nævne samfundstjenste,
fodlænke, nogen-for-noget ordningen, tidlig hjemsendelse af fremmede i
fængsel, der står til udvisning, omdannelse af gamle militærnægterlejrer
til åbne fængsler. Dertil kommer en voldsom overbelægning i fænglserne,
flere steder sover fangene 4 sammen i celler beregnet til én og rum slet
ikke bygget til cellebrug tages i brug til at huse fanger.
Men der er heller ikke nogen tvivl om at Danmark har et efterslæb med at
bygge nye lukkede fænglser, fordi man i så mange år har forsømt at bygge
nyt, til erstatning for 150 år gamle fængsler og arresthuse med murer,
der er så møre at man kan grave mørtlen ud med spisebestikket. Der er
også kendte eksempler på at nye sikre vinduer ikke har hjulpet, fordi de
indsatte har gravet den 150 år gamle mørtel ud rundt om vinduesrammen og
skubbet hele vinduet ud!
I Tyskland idømmes idag meget få ubetingede straffe på under 1 års
fængsel til afsoning i fænglser eller arresthuse.

> [...]
> medens de tager arbejdet fra tyskerne, og iøvrigt har besat deres huse, med

Forhold dig til emnet: Har muhamedanerne i Tyskland en voldsom
overhyppighed af grov kriminalitet som i Danmark, Norge, Sverige,
Holland, Storbritanien m.fl. Ja eller Nej?

> Jo - det er jo det jeg skriver, hvis altså du kunne læses mellem linierne
> (!!). Men du skriver jo, at de *kom* fra Tyskland, og det er jo vist ikke
> helt korrekt, vel?

Faktum er at de havde været i Tyskland og flere blev rekrutteret dér.

> [...]
> boet en årrække i f.eks Danmark eller Tyskland, ender på stort set samme

Hvorfor er det så ikke sket endnu? Det er 35 år siden de første kom til
Danmark og formentligt også Tyskland.
Og hvor mange ekstra muhamedanere vil muhamedanerfødemaskinerne i
Danmark og Tyskland producere før tallet stabiliseres?

http://dvd.tradewho.com/

Fra : Konrad

Dato : 29-12-05 12:26

Jesper wrote:

> Det kaldes realisme.

Dit subjekt,. og deraf fremkommende hypoteser, har altså ikke noget konkret
på sig, i hvert fald ikke noget du gider at åbenbare for alverden - det er
bare "realisme"?

> Det er logik for burhøns: De boliger der frigøres når muhamedanerne
> sendes hjem kan bruges på at give tyskere husly.

Du tror vitterligt på, at tyskere står ude i kulden medens indvandrere
godter sig i deres stuer?

> Der er ingen - gentager ingen - arbejdspladser som findes i kraft af
> muhamedanernes tilstedeværelse,

Pizza, shawarmi osv? Halalslagter?

>som ikke kan udfyldes af en tysker
> eller evt. en polak eller en balter,

Korrekt. Hvorfor er det så bare hårdtarbejdende "muhamedanere" du ser slænge
det over desken? Det er ganske utroligt. Holdt jul på Lolland, medens jeg
håbede den lokale Spar havde åbent. Det havde den -havde naturligvis åbent
25.12 til kl 20.00, normal tid, for dem. Da jeg kom til Albertslund 25.12
var det første jeg så et fuldt ægtepar der stod og skændtes. Det næste jeg
så var et fuldt ægtepar *med* børn, der stod og skændtes. Så jeg rystede på
hovedet, og gik min vej. Hvad er det næste jeg oplever? "Hvad så d'er
David", "du har fået skæg?" - "hvor har du holdt jul"? Jeg mødte såmænd
nogle af de gamle drenge fra dengang jeg var tilknyttet en lektieklub. Nogle
af dem, der er reddet ud af kriminalitet og begyndende bandevirksomhed. Godt
nytår! I lige måde! Er det nødvendigt at præcisere, vi giver hinanden hånden
osv? Øhh - hallo!? Hvem tror du jeg har mest sympati for? De flinke, kloge,
intelligente, hårdtarbejdende indvandrere, eller det folkedanske
alkoholikerpar på gaden?

(...fremmedfjendske gisninger...)

Fra : Jesper

Dato : 29-12-05 14:35

> Dit subjekt,. og deraf fremkommende hypoteser, har altså ikke noget konkret
> på sig, i hvert fald ikke noget du gider at åbenbare for alverden - det er
> bare "realisme"?

Ja Konrad, realisme, ikke socialistisk multietniske drømme som du har.

> Du tror vitterligt på, at tyskere står ude i kulden medens indvandrere
> godter sig i deres stuer?

Hvis der er flere boliger til rådighed for tyskerne, så vil der også
være flere der får tag over hovedet. Logik for burhøns.
Er det de fremmede der er husvilde, så kan de jo glæde sig til at få tag
over hovedet i deres hjemland.

> Pizza, shawarmi osv? Halalslagter?

Faktisk drev herboende italienere pizzaria før muhamdanerne fik på at
åbne deres ådselskogerier. Jeg savner stadig den hedengangne Colloseo på
hjørnet af Frederiksborgvej og Gladsaxevej, muhamedanerne kan ikke lave
ordentlig pizza!

> [...]
> osv? Øhh - hallo!? Hvem tror du jeg har mest sympati for? De flinke, kloge,
> intelligente, hårdtarbejdende indvandrere, eller det folkedanske

Det store flertal af muhamedanere er ikke hårdtarbejdende, de er på
overførselsindkomst!
Muhamedanerne fejrer heller ikke jul, derfor åbent Juleaften. Jeg er
100% sikker på at man kan få thaier eller kinesere til at erstatte dem
og uden de problemer man har med muhamedanerne!
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Zeki

Dato : 29-12-05 17:57

> Det store flertal af muhamedanere er ikke hårdtarbejdende, de er på
> overførselsindkomst!

Bliver du aldrig træt af at slynge løse påstande uden hold i virkeligheden
ud?

"Indvandrere og efterkommere har i mange år ydet et positivt bidrag til den
danske arbejdsstyrke. Uden indvandrere og efterkommere på arbejdsmarkedet
ville vi allerede i dag mangle folk i arbejdsstyrken til at dække den
nuværende beskæftigelse. Med udgangspunkt i Finansministeriets
beskæftigelsesprognose og den nuværende indvandring vil der allerede i 2010
være et egentligt underskud af arbejdskraft"
http://www.lederne.dk/Om_Lederne/Lederne_mener/Tekst_print_layout_1_14708_14708.html

Over halvdelen af indvandrere (fra ikke vestlige lande) er i arbejde
(http://www.velfaerd.dk/fileadmin/template/main/files/vores_valg/Arbejdsmark
ed_og_integration.pdf).

Hvordan får du det til at "det store flertal af muhamedanere er på
overførselsindkomst"? Kan du svare mig på det?

Fra : Jesper

Dato : 29-12-05 19:43

"Zeki" <Zeki@.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvordan får du det til at "det store flertal af muhamedanere er på
> overførselsindkomst"? Kan du svare mig på det?

Du er jo fuld af lort! , Se side 25 i Arbejdsmarked_og_integration.pdf:
Beskæftigelsesfrevens for indvandrere og efterkommere fra ikke vestlige
lande, Mænd 52%, Kvinder 40%

Det giver samlet 46% og heri er medregnet f.eks. kinesere og
thailændere, som ikke har problemer med at integrere sig og bestille
noget, så for muhamedanernes vedkommende vil det reele tal ligge på
under 40%.

Ergo er det store flertal af muhamedanerne på overførselsindkomst!

Fra : Zeki

Dato : 30-12-05 06:05

> Ergo er det store flertal af muhamedanerne på overførselsindkomst!

Nej! Selvom man leger med tallene så det ender på 40% så vil jeg mene, at
60% ikke er noget "stort" flertal.

Fra : Konrad

Dato : 30-12-05 10:19

Jesper wrote:

(...)
> Det giver samlet 46% og heri er medregnet f.eks. kinesere og
> thailændere, som ikke har problemer med at integrere sig og bestille
> noget,

Hverken kinesere eller thailændere er på nogen måde integreret i det danske
samfund. Du kan bare godt lide dem, og derfor er det ikke et problem for
dig, at de ikke taler dansk, ikke plejer omgang med danskere osv.

Fra : Jesper

Dato : 30-12-05 11:20

> [...]

> samfund. Du kan bare godt lide dem, og derfor er det ikke et problem for
> dig, at de ikke taler dansk, ikke plejer omgang med danskere osv.

Hvordan kan det så være at de ikke har ligesåmange familiesammenførsler
som muhmedanerne?
Hvordan kan det så være de ikke stiller krav om modersmålsundervisning i
skolerne som muhamedanerne?
Hvordan kan det så være at de ikke gå i hhv kinesiske eller thailandske
privatskoler som muhmedanerne går i arabiske privatskoler?
Hvordan kan det være de gifter sig med danskere, når muhamedanerne altid
gifter sig med andre muhamedanere fra deres hjemland eller evt. anden
generation her i Danmark?

Fra : Konrad

Dato : 30-12-05 11:44

Jesper wrote:

> Hvordan kan det så være at de ikke har ligesåmange
> familiesammenførsler som muhmedanerne?

Vidste du, at den næststørste gruppe af familiesammenførsler, er
thailændere? Det er bare ikke thailændere der gifter sig med thailændere,
men gamle danske mænd der finder sig en postordrebrud i Asien. Det er
fornuftsægteskaber, der ikke handler om kærlighed - arrangerede ægteskaber,
med andre ord.

> Hvordan kan det så være de ikke stiller krav om
> modersmålsundervisning i skolerne som muhamedanerne?

Det gør de også, i øvrigt ligesom færingene, f.eks. Hvis du tror, at
modersmålundervisning kun er blevet udbudt på urdu eller arabisk tager du
grueligt fejl.

> Hvordan kan det så være at de ikke gå i hhv kinesiske eller
> thailandske privatskoler som muhmedanerne går i arabiske privatskoler?

Det gør de også - vores gamle meddebattør Sophie Lee gik da på privatskole i
sin tid. Hvad er en "arabisk privatskole"? Det lille mindretal der går på
den slags skoler, svarer til det mindretal der går på friskoler, f.eks
koldske eller grundtvigdianske.

> Hvordan kan det være de gifter sig med danskere, når muhamedanerne
> altid gifter sig med andre muhamedanere fra deres hjemland eller evt.
> anden generation her i Danmark?

Der er mange "muhamedanere" der gifter sig med folk fra Danmark. Og hvor tit
ser du egentlig en herboende kineser, der er kineser, og ikke "blot"
adopteret, være pæredansk og gifte sig med en dansker? Kender faktisk ikke
nogen eksempler. De hænger jo ud med hinanden, osv - hvor mange kinesiske
venner har du? Søg i øvrigt efter Heidi Wang på nettet, og find hendes
beskrivelse omkring forestillingen om de "succesfulde velintegrerede"
kinesere - ikke engang dem selv synes jo der er noget at råbe hurra for. Men
du tror det oppe i dit hoved, fordi du kan godt kan lide dem - du overser
eller filtrerer ubevidst det fra, som ikke harmonerer med din fordom.

Fra : Jesper

Dato : 30-12-05 13:25

> [...]

> men gamle danske mænd der finder sig en postordrebrud i Asien. Det er
> fornuftsægteskaber, der ikke handler om kærlighed - arrangerede ægteskaber,

Der er ikke tale om familiesammenføringer, hvor en folkegruppe flytter
hertil og kun taler deres eget sprog. Iøvrigt er der ikke tale om
arrangerede ægteskaber, det er hvor andre arrangerer ægteskabet, det er
/frivilligt/.

> Det gør de også, i øvrigt ligesom færingene, f.eks. Hvis du tror, at
> modersmålundervisning kun er blevet udbudt på urdu eller arabisk tager du
> grueligt fejl.

Nævn mig noget sted med modermålsundervisning på thai og manderin i
Danmark.

> [...]
> sin tid. Hvad er en "arabisk privatskole"? Det lille mindretal der går på
> den slags skoler, svarer til det mindretal der går på friskoler, f.eks

Hvordan kan det være at en trediedel af alle de mellemøstlige
muhamedanere går på etniske friskoler. Iøvrigt totalt usammenligneligt,
idet de koldske og grundvigdianske friskoler er rent danske.

> [...]
> du tror det oppe i dit hoved, fordi du kan godt kan lide dem - du overser
> eller filtrerer ubevidst det fra, som ikke harmonerer med din fordom.

Der er meget få eksempler på herboende kineserere og thaier der får
ægtefællesammenføring fra hjemlandet.

Når Heidi Wang taler om integration, går hun det ud fra andre kriterier
end det man taler om, når man taler om muhamedanere. Jeg havde også en
diskussion med Sophie Lee her i gruppen om netop dette spørgsmål. De
herboende kinesere er integreret på den måde at de med meget få
undtagelser er i arbejde og ligger ikke det offentlige til byrde, så er
der nogen ting med sproget og den kulturelle integration, men faktum er
at de herboende kinesere er et aktiv for det danske samfund, der
bidrager med skat og arbejdskraft. Muhamedanerne gør ingen af delene!

Fra : Allan Riise

Dato : 30-12-05 13:37

http://www3.kk.dk/Service%20til%20dig/Boern%20og%20Skole/Skole/I%20skole/Tosprogede%20elever/Modersmaalsundervisning.aspx

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Konrad

Dato : 30-12-05 13:55

Jesper wrote:

> Der er ikke tale om familiesammenføringer, hvor en folkegruppe flytter
> hertil og kun taler deres eget sprog.

?? Øh - thailænderne flytter da hertil, og lur mig om ikke de taler
thailandsk. Men som sagt : Det mener du jo er helt fint, for du har jo som
udgangspunkt ikke noget "forhold" til dem.

> Iøvrigt er der ikke tale om
> arrangerede ægteskaber, det er hvor andre arrangerer ægteskabet, det
> er /frivilligt/.

Det er arrangerede ægteskaber også. De er ganske frivillige.

> Nævn mig noget sted med modermålsundervisning på thai og manderin i
> Danmark.

Er du ikke lidt dum, nu - med mindre du bare lader som om? Søg på
"modersmålsundervisning" på google. Det er da helt utroligt, at folk stadig
ikke aner noget som helst om det, de er så meget imod - endda efter flere
års intensiv debat og fakta-formidling. Ufatteligt. Og så oveniøkbet
betvivler de allermest alment kendte kendsgerninger og realiteter.

> Hvordan kan det være at en trediedel af alle de mellemøstlige
> muhamedanere går på etniske friskoler. Iøvrigt totalt
> usammenligneligt, idet de koldske og grundvigdianske friskoler er
> rent danske.

Det er da friskoler, og de er lige sekteriske. Hvis du tror koldske
friskoler er sådan en slags demokratiske oplysningscentre må jeg sige, at du
har meget at lære endnu.

> Der er meget få eksempler på herboende kineserere og thaier der får
> ægtefællesammenføring fra hjemlandet.

Er der? Er det sådan noget du har kendsskab tiil - f.eks kan belyse gennem
statistisk materiale, f.eks?

> Når Heidi Wang taler om integration, går hun det ud fra andre
> kriterier end det man taler om, når man taler om muhamedanere.

Det kommer an på hvem man er, og hvad det er du hentyder til.

> [...]
> integration, men faktum er at de herboende kinesere er et aktiv for
> det danske samfund, der bidrager med skat og arbejdskraft.

Med andre ord : Bageren inde ved siden af, der er araber af ubestemmelig
herkomst, og som ikke taler særlig godt dansk, er i dine øjne et eksempel på
en integrationssucces?? Det må han jo være, ham Ali, for det er jo det
kriterie, du lægger til grund.

Fra : E.M.

Dato : 28-12-05 17:59

> Hvor mange savner da en bolig i Tyskland?

En hel del, her er et lille pluk fra wikipedia:

In Deutschland gibt es insgesamt etwa 860.000 Obdachlose. Allerdings sind
diese Zahlen in keiner Bundesstatistik erfasst (lediglich
Nordrhein-Westfalen führt seit den 60er Jahren eine Obdachlosenstatistik).
Bundesweit gibt es eher Schätzungen, die von Wohlfahrtsverbänden aufgestellt
wurden. Nach Schätzungen gibt es derzeit etwa 19500 Betroffene in
Nordrhein-Westfalen, davon rund 6500 Einpersonenhaushalte, die z. T. in
Ersatzwohnungen, überwiegend aber ohne eigene Wohnunterkunft in
Sozialeinrichtungen (Gemeinschafts- und Notunterkünfte, Frauenhäuser etc.),
bei Freunden und Bekannten oder auch ganz ohne Unterkunft leben, und rund
4500 Mehrpersonenhaushalte, die in der Mehrzahl als Nutzungsberechtigte in
bereitgestelltem Ersatzwohnraum leben. Die jeweiligen Zahlen variieren stark
: Laut Schätzung der Bundesarbeitsgemeinschaft Wohnungslosenhilfe lebten
2005 rund 345.000 Wohnungslose in Deutschland. Davon seien 144.000
Alleinstehende, 148.000 hätten Partner oder Kinder. 53.000 seien
deutschstämmige Aussiedler, die in Übergangsquartieren Zuflucht gefunden
haben.

E.M.

Fra : Croc®

Dato : 28-12-05 13:16

On Wed, 28 Dec 2005 12:32:17 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

> [...]
>grunde ikke ane, hvad du ser når du betragter tomrummet mellem linerne

Det er da ellers yderst nemt at se hvad Jesper ser i tomrummet mellem
linierne. Der er i al tekst den mand læser en sværm af turbanklædte
sværdsvingende muhamedanere, så selv et uskyldigt digt bliver set som
en sammensværgelse, med det ene formål at gøre lille Jesper bange for
den store verden.

Regards Croc®

Fra : Zeki

Dato : 28-12-05 14:08

> Sjovt nok svarer antallet af arbejdsløse i Tyskland til antallet af
> muhamedanere: Nemlig 5 mio.

Hvis du virkelig er interesseret i at lære lidt om tysk økonomi, i stedet
for blot at klynge fast til dine fordomme om "de onde muhamedanere der er
skyld i alt ondt", så kan jeg anbefale dig at læse CES's (Center for
Økonomiske Studier) rapport fra 2003 kaldet "Unemployment in Germany:
Reasons and Remedies". Du kan finde den her:
http://ideas.repec.org/p/ces/ceswps/_871.html

Som du sikkert kan læse, findes der en del grunde til at det går skidt med
tysk økonomi og arbejdsløsheden i landet efter murens fald. Mest af alt har
landet store problemer med at få indrettet det gamle Østtyskland til
markedsøkonomi, frem for planøkonomi.

Men det må da være svært at være fremmedforskrækket for tiden. Igen og igen
hører vi at der i fremtiden bliver for få til at tage vare på de gamle som
bliver flere og flere og at indvandring derfor bliver nødvendig for at vi
kan bevare vores velfærd, da vi får for få børn.

Fra : Konrad

Dato : 28-12-05 14:13

Zeki wrote:

(...)
> [...]
> Mest af alt har landet store problemer med at få indrettet det gamle
> Østtyskland til markedsøkonomi, frem for planøkonomi.

Gamle "vesttyskere" betaler svjv stadig 5% i "genforeningsskat".

> [...]
> de gamle som bliver flere og flere og at indvandring derfor bliver
> nødvendig for at vi kan bevare vores velfærd, da vi får for få børn.

Enhver kan vist godt regne ud, at den type indvandring der (angiveligt) er
brug for, ikke nødvendigvis "eksakt", for at sige det diplomatisk, matcher
den "profil" de fleste har i tankerne, når de tænker på indvandrere.

Fra : Sten Schou

Dato : 29-12-05 03:09

"Konrad" <david@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Enhver kan vist godt regne ud, at den type indvandring der (angiveligt) er
> brug for, ikke nødvendigvis "eksakt", for at sige det diplomatisk, matcher
> den "profil" de fleste har i tankerne, når de tænker på indvandrere.

Nej, det kan vi sagtens blive enige om.

Hilsen Sten

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-12-05 11:55

"Konrad" <david@gmail.com> wrote in message

> [...]
> brug for, ikke nødvendigvis "eksakt", for at sige det diplomatisk, matcher
> den "profil" de fleste har i tankerne, når de tænker på indvandrere.

Men det lader vi som om, vi ikke ved, og håber at modparten ikke kommer i
tanke om det.

Fra : Konrad

Dato : 04-01-06 09:59

Knud Larsen wrote:

> Men det lader vi som om, vi ikke ved, og håber at modparten ikke
> kommer i tanke om det.

Hvem lader som det? Hverken den nuværende (eller oppositionens) politik,
velfærdskommisionen, politiske debattører eller andre giver imho udtryk for
ikke at "vide" det. Det er jo et tveægget sværd,. dels at sikre fortsat
indvandring af den "gode" slags, og på den anden side samtidig forsøge at
forhindre yderligere indvandring fra tredjeverdenslande, f.eks gennem
familiesammenføring. Det kan næsten ikke lade sig gøre, og nemmere bliver
det jo ikke af, at den type indvandrere vi ønsker, ikke har Danmark øverst
på prioritetslisten.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-06 10:38

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> [...]
> bliver
> det jo ikke af, at den type indvandrere vi ønsker, ikke har Danmark

Big surprice. Muslimerne har gjort os ubeboelige og nu dur vi ikke men
smides ud som brugt tøj.
Det som USA har og vi ikke har er vel gode job og vækst, eller ?

Eller er vor skæbne som sharia-lovgivet så sikker at der ikke behøves
større brohoved?

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 14:45

Zeki <zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> bliver flere og flere og at indvandring derfor bliver nødvendig for at vi
> kan bevare vores velfærd, da vi får for få børn.

Hvor mange færre tyskere ville gå arbejdsløse, hvis der ikke var nogen
muhamedanere i Tyskland? Nøjagtigt det samme antal som muhamedanere i
beskæftigelse, selvom deres erhversfrekvens er lav, så taler vi stadig
om over 1 million!

Hvis nu Tyskland ikke skulle brødføde flere mio muhamedanere, betale
understøttelse til 1 mio arbejdsløse tyskere og i stedet fik skat fra
den samme mio tyskere i arbejde, hvad var så nettoresultat blevet?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Zeki

Dato : 28-12-05 15:14

> [...]

> understøttelse til 1 mio arbejdsløse tyskere og i stedet fik skat fra
> den samme mio tyskere i arbejde, hvad var så nettoresultat blevet?

Hvor får du alle disse tal fra?

Der er iflg mine kilder ca 1 million arbejdsløse indvandrere i Tyskland ud
af ca 5 millioner - det svarer til at én ud af fem indvandrere i den
arbejdsdygtige alder ikke er i arbejde. Altså milevidt fra dit "brødføde
alle fem millioner indvandrere."

Derudover er der ikke kun 1 million arbejdsløse "rene" tyskere som du
påstår. Her er tallet ca 4 millioner ud af en nettobefolkning (excl
indvandrere) på 34 millioner som er i den arbejdsdygtige alder. Altså en
arbejdsløshedprocent på ca 12 på tyskere, hvor den er 20 for indvandrere.

Kilder:
http://www.iht.com/articles/2005/12/25/business/islam8.php
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/4307303.stm

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 15:24

Zeki <zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> arbejdsløshedprocent på ca 12 på tyskere, hvor den er 20 for indvandrere.

Hvor mange er ikke med i arbejsløshedsstatiskken fordi de er på
førtidspension, revalidering, aktivering etc. ?

Hvor mange tyrkere og andre muhamedanere tæller ikke med i statistikken,
fordi de nu har fået et tysk statsborgerskab? (Da det oftest er et
dobbelt statsborgskab kan Tyskland fratage dem det igen uden at komme i
konflikt med Den Europæiske Menneskerettighedskonvention.)
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Zeki

Dato : 28-12-05 15:32

> Hvor mange er ikke med i arbejsløshedsstatiskken fordi de er på
> førtidspension, revalidering, aktivering etc. ?

Jeg ser, at du gør hvad du kan for at rationalisere at du har ret i dine
fordomme om at 100% af alle indvandrere i Tyskland skal "brødfødes."

Dette har jeg påvist ikke er sandt ved at tage udgangspunkt i virkeligheden
og faktuelle tal.

Tro hvad du vil...

Fra : Jesper

Dato : 29-12-05 19:43

Zeki <zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> fordomme om at 100% af alle indvandrere i Tyskland skal "brødfødes."
>
> Dette har jeg påvist ikke er sandt ved at tage udgangspunkt i virkeligheden

Næh, det er kun muhamedanerne og sigøjnerne der ikke gider bestille
noget!

Fra : Zeki

Dato : 30-12-05 05:56

> Næh, det er kun muhamedanerne og sigøjnerne der ikke gider bestille
> noget!

Du forholder dig overhovedet ikke til det jeg skriver! Men facts er ikke
noget du bekymrer dig om, vel?
Hold du bare fast i dine fordomme, og lad os andre forholde os til
virkeligheden.

Fra : kalleBSk

Dato : 29-12-05 18:07

Nå ja - Hva' så - tyrkerne er jo også presset ud af deres eget land,
lige som så mange andre folkeslag!
mvh
Kalle

Fra : GB

Dato : 29-12-05 19:09

"kalleBSk" <carl@skovgaard3.fthmail.dk> wrote in

> Nå ja - Hva' så - tyrkerne er jo også presset ud af deres eget land,
> lige som så mange andre folkeslag!

Er de. De har besat Nordcypern og myrdet alle armeniere, har de.

GB

Fra : kalleBSk

Dato : 29-12-05 19:32

GB skrev
Er de. De har besat Nordcypern og myrdet alle armeniere, har de.

--
når de nu har skabt så meget lebensraum, hvorfor er de så her?
armeniere, grækere og alle andre hedninge er væk og deres mission i

Fra : NoTrabajo

Dato : 30-12-05 18:19

"kalleBSk" <carl@skovgaard3.fthmail.dk> skrev i

> [...]
> at gøre et par dromedarer lykkelige indtil DET STØRSTE HIDKALDER
> dem, og lade os andre leve i lykkelig uvidenhed?

Fordi de formerer sig som r......
--
NoTrabajo

Fra : kalleBSk

Dato : 31-12-05 16:07

NoTrabajo skrev:
>Fordi de formerer sig som r......

OK. Befolkningsoverskuddet bliver altså tvunget til at emigrere.
mvh
kalle