Læs og forstå, halaltosser
Fra : Henri Gath

Dato : 27-12-05 22:47

Kronik i Information af Klaus Lynggaard

Sid for helvede ikke nazimuslimerne overhørige og stik ikke hovedet i
sandet. Råb op! Gør noget. Brug jeres forpulede ytringsfrihed

Det ligger sådan, at vi her til lands har ytringsfrihed. Tilmed i en grad,
at der i perioder har været en tendens til at glemme hvilket ansvar, der
følger med 'frihed' - og i andre en forbløffende mangel på folk, der har
ønsket at benytte samme. Men nu står vi i en situation, hvor jeg fra denne
plads vil opfordre alle til ikke blot at bruge, men for min skyld gerne
misbruge deres ytringsfrihed til at sige lige, hvad fanden der passer dem.
Om stort set hvad som helst, men især islam. Herfra kun undtaget
opfordringer til vold mod folk, der ikke tænker, føler, skriver, synger
eller tror det samme som én selv. Men det findes der så heldigvis også
paragraffer i straffeloven for.

Det skylder vi denne Theo van Gogh, det skylder vi os selv, og det skylder
vi i uhørt grad de generationer, der kommer efter os; kæmp for alt hvad du
har kært, goddammit! For jeg mener - for at parafrasere Jack Kerouac - at
demokrati er den bedste form for dårlig samfundsorden, der findes, og hvis
ikke vi er parate til at dø for den, er vi allerede døde.

For her og nu - og på linje med tidligere tiders nazister, rockere og
kommunister - har en flok formørkede såkaldte fundamentalister taget den
mest skoddede pøbelmentalitet til sig i en grad, at de i ramme alvor mener
sig berettiget til at benytte selvtægt over for 'anderledes tænkende' og
dér, kære venner, må og skal grænsen gå. For tolerance, for mel-lemfolkelig
forståelse, for demokratisk overbærenhed, for sentimentalt halalhippieævl og
for de gode viljers tålmodighed. Så under al mulig hensyntagen til - det
godt nok noget tavse - flertal af moderate, demokratisk indstillede muslimer
(inklusive mine egne kære kurdiske venner) skal der herfra derfor kun lyde
et »nazimuslimer - fuck off!« Jeg kan i hvert fald ikke bruge jer til noget,
og I kan åbenlyst ikke håndtere noget, der minder om hverken frihed eller
demokrati, thi i al jeres impotente bestemmesyge henfalder I til menneskets
mest primitive kommunikationsform: vold.

Min foragt for jer og jeres ligesindede kender ingen grænser og jeres
handlinger kan hverken undskyldes eller bortforklares, lige meget hvilket
flag eller hvilken Gud i påberåber jer at tjene. Selv helvede kan ikke bruge
jeres slags.

Vi står nemlig i den forbandede situation, at en flok forhudsforsnævrede
åndsamøber under dække af en huleboerlignende udlægning af en såkaldt hellig
bog ser sig i deres gode ret til at tærske løs på en sagesløs
universitetsansat, der har formastet sig til at læse op af samme religiøse
skrift. Det kalder disse kujonagtige voldsklovner for 'blasfemi' - and so
fucking what? Hvis de virkelig tror på det gudsjammerlige ævl, de prædiker,
kan de sgu da nøjes med at glæde sig over, at vi vantro (og den titel bærer
jeg gerne og med stolthed, tilmed) ikke kommer op i deres elendige himmel,
hvor der vanker mindst 40 jomfruer, som disse sex- og kønsforskrækkede
individer så kan muntre sig med i al hyklerisk evighed - hvad de såmænd er i
deres gode ret til, så længe de holder deres fordømmelser på et verbalt
plan. Men til de af deres såkaldte åndelige ledere - imaner - der i ramme
alvor mener, det er cool at sidde på deres flade her i Vesten og opfordre
til vold mod 'vantro', vil jeg godt sige: Der skulle være så pænt i Iran på
denne årstid. Og af omstændigheder, jeg ikke behøver komme ind på, er det
blevet utroligt billigt at flyve.

Tro ikke, jeg ensidigt fordømmer de muslimske narrehatte; der er nok af
latterligheder at tage fat på ved snart sagt enhver religion, inklusive den
deprimerende vanetænkning, der her til lands går under navnet kristendom.
Men - og det er et afgørende men - lige meget hvor højt bølgerne går i
diskussionen om folkekirkens dit og folkekirkens dat, udmønter det sig nu om
stunder aldrig i, at der sendes tærskehold på gaderne for at afstraffe de
formastelige. Og de muslimske halenegres voldsfalliterklæringer kan sgu gå
hen og gøre én lidt smålun på selv en Tove Fergo.

Og da jeg nu er sat til at skrive om musik på pladsen her, så lad os dog
kigge lidt på det tilfælde, hvor en flok sindsforvirrede fundamentalister
havde fået ind i deres ærtehjerner, at musik var syndigt, hvorfor de
besluttede sig for at sabotere en fest blandt moderate muslimer - hvilket
trods politiindsats tilmed lykkedes. Nu er det vist tid, kære danske
musikere, at løfte hovedet og sætte foden ned. Dette, venner, er ikke en
eksotisk incident i et forarmet tredjeverdens land, hvor det er accepteret
praksis i profetens navn at kaste syre i hovedet på hunkønsvæsener, som i
sindsforvirrede hankønsvæseners hoveder har overtrådt nogle tågede
æresbegreber, nej det skete her i lille Danmark.

Var det derfor ikke på tide, at nogle af de mange fastlønnede indenfor de
mange interesseorganisationer, der varetager musikkens tarv her til lands,
råbte vagt i gevær og påpegede, at nu er grænsen nået. Kom så, DMF,
Freemuse, IFPI, DAF, ROSA, Dansk Jazzforbund, SNYK, DMIC, DJBFA, DUP,
Foreningen for Verdensmusik i Danmark, KODA, NCB og hvad fanden I hedder
alle sammen, foren Eder og træk en streg i sandet. Sid for helvede ikke
nazimuslimerne overhørige og stik ikke hovedet i sandet. Råb op! Gør noget.
Brug jeres forpulede ytringsfrihed.

Og til musikerne - brug dog jeres stemmer og indflydelse til at gøre jer
gældende. Det er nu, vi for alvor er truede på det helligste af alt, vor ret
til at ytre os. Lad ikke frygten sætte dagsordenen, men åbn jeres munde og
giv jeres besyv med - gerne i samlet flok. Ikke sky nu, for den, der tier,
samtykker!

Med fare for at blive omklamret af lokale kræfter, jeg foragter fra og med
oplagt risiko for at blive fejlciteret af medier, hvis lødighed jeg til hver
en tid vil forbeholde mig retten til at beklikke, vil jeg afsluttende
tillade mig at gentage hovedpointen i denne tekst: Nazimuslimer _ fuck off!
I har intet at gøre her til lands, ved profetens forpulede skæg

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-12-05 02:35

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

TROLL ALERT

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 02:44

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
>

> TROLL ALERT

Dungeons & Dragons hører altså hjemme i dk.spil.computer
http://dvd.tradewho.com/

Fra : E.M.

Dato : 28-12-05 09:03

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
>

> TROLL ALERT

Hvis det er alt hvad du kan sige, var det måske en ide at søge læge, det
virker som om du har et psykisk problem.

E.M.

Fra : Mendoza

Dato : 28-12-05 11:33

Peter K. Nielsen wrote:
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
>

> TROLL ALERT

Ja, lad os lade som om problemerne ikke eksisterer, så går de nok væk af sig
selv. Tåbe. Prøv dog at erkende omfanget af problemerne... Det er ikke kun i
DK, men over hele den vestlige verden at disse muslimske/mellemøstlige
personer skaber problemer.

Mendoza

Fra : Allan Riise

Dato : 28-12-05 11:44

Mendoza wrote:

> [...]
> er ikke kun i DK, men over hele den vestlige verden at disse
> muslimske/mellemøstlige personer skaber problemer.

Men hvorfor lade en lille procentdel af disse mennesker være fællesnævner
for dem alle!?

Tror i at Peter Lundin og Palle Sørensen er fællesnævneren for Danskerne
generelt?

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Konrad

Dato : 28-12-05 11:44

Allan Riise wrote:

> Men hvorfor lade en lille procentdel af disse mennesker være
> fællesnævner for dem alle!?
>
> Tror i at Peter Lundin og Palle Sørensen er fællesnævneren for
> Danskerne generelt?

Eller Henri Gath? Hvordan kan man tillade sig at tale på en hel nation og en
hel befolknings vegne, som vi jo f.eks ser det gennem de daglige
landsforrædder-beskyldninger?

Fra : Allan Riise

Dato : 28-12-05 11:49

Konrad wrote:

> Eller Henri Gath? Hvordan kan man tillade sig at tale på en hel
> nation og en hel befolknings vegne, som vi jo f.eks ser det gennem de
> daglige landsforrædder-beskyldninger?

Jeg må indrømme at jeg har Gath i filteret, som den eneste, selv Bo Warming
er mere læsværdig.
Så jeg håber da ikke at periodiske læsere herinde, tror på at Gath er et
typisk eksempel på abbonenterne herinde, ellers lad mig gøre det helt klart.
Kære læsere, det er han *ikke*.

Fra : Mark Jensen

Dato : 28-12-05 12:20

On Wed, 28 Dec 2005 11:49:28 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Jeg må indrømme at jeg har Gath i filteret, som den eneste, selv Bo Warming
>er mere læsværdig.

Det er forståeligt. At man har en, måske to, i sit killfilter. Med
det samme man har mere end det, må man overveje at spørge sig selv, om
man overhovedet kan tåle at diskutere med folk med anderledes
holdninger. Jeg sigter her på et par i gruppen, som har ufatteligt
travlt med at pointere at nu er endnu én røget i den pågældendes
filter, hvilket bliver rimeligt belastende at læse i længden.

Men en enkelt eller 2, der som i tilfældet med Gath nærmest spammer
kanalen med barnlige kommentarer, kan jeg skam godt forstå, for jeg
synes også selv at lige netop ham ikke bidrager til en debat på nogen
som helst måde.

>Så jeg håber da ikke at periodiske læsere herinde, tror på at Gath er et
>typisk eksempel på abbonenterne herinde, ellers lad mig gøre det helt klart.
>Kære læsere, det er han *ikke*.

Nej, heldigvis :) Og selvom der er meget stor politisk uenighed
herinde, synes jeg at filteret er en falliterklæring at bruge, hvis
det bruges i flæng. Det er netop ved at lytte - også til de
holdninger, der strider mest imod ens egne, - at man opdager om ens
egne holdninger kan holde i længden. :)

Fra : Mendoza

Dato : 28-12-05 11:59

Allan Riise wrote:

> Men hvorfor lade en lille procentdel af disse mennesker være
> fællesnævner for dem alle!?

Det behøver vi da heller ikke. Det kræver blot at alle de moderate og
demokratisk indstillede muslimer træder op og tager afstand fra de voldelige
og udemokratiske elementer, og sharia, arrangerede ægteskaber, særbehandling
i skoler, svømmehaller og institutioner, at deres døtre frit og fordomsfrit
kan leve, uddanne sig og gifte sig som de vil, at de lærer sproget og viser
at de er indstillede på at leve fredeligt og bidrage til den civilisation de
er kommet til.
Men der er larmende tavshed.........

Hvorfor er det lige muslimerne og ikke alle andre eksotiske religioner man
læser om i avisen hver eneste dag?
Danskerne er meget tolerante, men der er en grænse. Vi skal ikke indrette
vor civilisation efter rabiate tilflyttere, det har aldrig været meningen.
Vi vil gerne hjælpe folk, men de skal sgu opføre sig ordentligt. Det tror
jeg er den meget brede opfattelse i den danske befolkning.

Mendoza

Fra : Henri Gath

Dato : 28-12-05 12:41

"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi vil gerne hjælpe folk, men de skal sgu opføre sig ordentligt. Det tror
> jeg er den meget brede opfattelse i den danske befolkning.

Vel talt.......

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 28-12-05 15:00

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvorfor lade en lille procentdel af disse mennesker være >fællesnævner
for dem alle!?

Statistikken siger at over 80% af forbrydelserne i DK bliver lavet af den
slags.
- medmindre man lytter til politiscanneren så er det nærmere 90%

> Tror i at Peter Lundin og Palle Sørensen er fællesnævneren for >Danskerne
generelt?

Hvor meget er 2 personer i procenter af hele DK's befolkning?

/Mikael

Fra : Allan Riise

Dato : 28-12-05 15:06

Mikael Mortensen wrote:
> [...]
> den slags.
> - medmindre man lytter til politiscanneren så er det nærmere 90%

Nå, det siger statestikken ikke, du må vidst skrive om sigtelser.

> Hvor meget er 2 personer i procenter af hele DK's befolkning?

Næ, hvor mange % var Peter Lundin da han boede i USA.

--

Fra : Konrad

Dato : 28-12-05 15:16

Mikael Mortensen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Statistikken siger at over 80% af forbrydelserne i DK bliver lavet af
> den slags.

Lad os se den dokumentation - for det lyder godt nok både spændende og helt
nyt.

Fra : Jakob

Dato : 29-12-05 12:35

On Wed, 28 Dec 2005 15:15:54 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

>Lad os se den dokumentation - for det lyder godt nok både spændende og helt
>nyt.

Ikke lige præcis det, men i samme retning

http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3463890/

Fra : Allan Riise

Dato : 29-12-05 14:18

Jakob wrote:

> Ikke lige præcis det, men i samme retning
>
> http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3463890/

Altså sigtelser som jeg skrev.

Fra : Allan Riise

Dato : 29-12-05 14:21

Allan Riise wrote:

> Altså sigtelser som jeg skrev.

Og iberegnet østeuropæiske tyvebander etc.

Fra : Jakob

Dato : 29-12-05 14:31

On Thu, 29 Dec 2005 14:18:11 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Altså sigtelser som jeg skrev.

man skal vist være både blind døv og dum, hvis man ikke vil anerkende
sammenhængen mellem sigtelser og domme

Fra : Allan Riise

Dato : 29-12-05 14:43

Jakob wrote:

> man skal vist være både blind døv og dum, hvis man ikke vil anerkende
> sammenhængen mellem sigtelser og domme

Jeg anerkender at en sigtelse ikke er lig med en dom, ja.
Og jeg anerkender at langt fra alle sigtelser fører til en dom.

Fra : Jakob

Dato : 29-12-05 14:43

On Thu, 29 Dec 2005 14:43:04 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Jeg anerkender at en sigtelse ikke er lig med en dom, ja.
>Og jeg anerkender at langt fra alle sigtelser fører til en dom.

Og det gælder for alle mennesker. Der er ingen grund til at tro at
muslimer skulle blive helt ekstremt anerledes stillet, men du er da
velkommen til at finde en domsstatistik hvis du betvivler at
indvandrere er klart overrepræsenteret i kriminalstatistikkerne

Fra : Wilstrup

Dato : 28-12-05 19:09

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Statistikken siger at over 80% af forbrydelserne i DK bliver
> lavet af den
> slags.
> - medmindre man lytter til politiscanneren så er det nærmere 90%

virkelig? Og hvor har du de tal fra? Ikke en gang politetaten
kommer frem med sådanne tal - og der er heller ikke nogen, selv
fra de meste rabiate fremmedhadere, der er fremkommet med den
slags uhyrlige påstande. Men du har måske en hemmelig statistik
som endnu ikke er blevet offentliggjort?

--
Wilstrup

Fra : Per Hagemann

Dato : 29-12-05 17:19

"Wilstrup" <nix@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremmedhadere, der er fremkommet med den slags uhyrlige påstande. Men du
> har måske en hemmelig statistik som endnu ikke er blevet offentliggjort?

For 2004 offentliggjorte politiet nogle tal, som sagde at 82 % af de unge
fremstillet i dommervagten i København ikke var danske. De nyeste tal er
lige blevet omtalt i JP:

http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3463890/
Jyllands-Posten Offentliggjort 28. december 2005 03:00

Flere unge begår grov kriminalitet

Af CARSTEN ELLEGAARD

Selv om kriminaliteten i København generelt ikke stiger, bliver flere unge
under 18 år fremstillet for en dommer på grund af grov kriminalitet.

Den grove ungdomskriminalitet i København stiger og når i 2005 en ny
rekord. Det viser antallet af fremstillinger i Københavns Dommervagt af unge
under 18 år. De sigtede fremstilles kun i dommervagten, når der er tale om
så grov kriminalitet, at der kan ske varetægtsfængsling.

Mens 88 unge under 18 år i 2004 måtte en tur foran dommeren, er det de
første 11 måneder af 2005 sket for 118 unge, hvilket er en stigning på 34
procent.

Dermed er rekordåret 2001 overgået. Det år blev 113 unge fremstillet i
grundlovsforhør, og dengang førte det bl.a. til, at politiet indledte en
klapjagt på gadebander. Men på trods af politiets indsats stiger den grove
ungdomskriminalitet altså fortsat, og der vil i det nye år blive fokuseret
stærkt på at dæmme op for unge med udenlandsk baggrund, der udgør 89 af de
fremstillede, hvilket svarer til 75 procent.

»Tallene viser, at der er behov for at lægge yderligere pres på den kerne
af unge kriminelle, som bliver ved med at dukke op i statistikkerne. Det
handler om at finde de toneangivende og hårdeste nysere og få neutraliseret
dem. Justitsministeren bad os tidligere i år om at sætte fokus på unge
kriminelle indvandrere, og tallene bekræfter, at den prioritering er rigtig.
Dette er en udvikling, som vi har set over året, og det er noget, som vi
skal have bremset. Derfor vil netop ungdomskriminaliteten i 2006 være et af
de områder, som vi vil sætte allermest ind på,« siger chefinspektør Per
Larsen, Københavns Politi.

Håb om forbedring
Han tror på, at den skærpede indsats kombineret med kriminalpræventive
tiltag som eksempelvis politiet på Amagers forsøg med at få unge kriminelle
i job i løbet af få år vil bære så meget frugt, at de høje tal fra
dommervagten vil falde.
»Arbejdet med at få vendt udviklingen er hårdt og kræver en omfattende
indsats fra flere myndigheders side. Men de tiltag, der er sat i værk, vil
forhåbentlig vende bøtten i løbet af få år, men det er ikke bare at knipse
med fingrene,« siger Per Larsen.

Alle typer af sager
Kriminaliteten er fordelt på både voldssager, indbrud og
narkoforbrydelser. Overordnet set er kriminaliteten i København ikke
stigende, men det samlede antal, der også tæller personer over 18 år, er
også steget.
Fra 1.263 fremstillinger i 2004 til 1.364 de første 11 måneder af 2005,
hvilket svarer til en stigning på ni procent.

Samlet set bliver rekordåret 2001 også på denne front overgået eller i det
mindste tangeret. I 2001 blev 1.382 personer fremstillet i Københavns
Dommervagt.

Af de 1.364 fremstillede i 2005 udgjorde personer af fremmed herkomst 782,
mens 582 var etniske danskere.

»Det tyder på, at den groveste kriminalitet er stigende, mens udviklingen
i den mindre grove kriminalitet ikke stiger. At der er så mange udlændinge
dækker også over, at der kommer mange af udenlandsk herkomst til København
for at begå forbrydelser, der siden ender med en varetægtsfængsling,« siger
Per Larsen.

Fra : Allan Riise

Dato : 29-12-05 17:30

Per Hagemann wrote:
> [...]
> herkomst til København for at begå forbrydelser, der siden ender med
> en varetægtsfængsling,« siger Per Larsen.

Som jeg har skrevet før, så er det altså også med udefra kommende tyvebander
medregnet, og så er der lige den her...

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=675312/

Fra : Henri Gath

Dato : 28-12-05 12:42