Energi politisk Film på vej
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-12-05 19:38

Jeg er lige støt på denne her,
http://syrianamovie.warnerbros.com/
Se traileren,

Den får mig til at tænke på denne her ældre sag fra 1975
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/ThreeDaysforCondor-1.wmv

Jan Rasmussen
http://www.lifeaftertheoilcrash.net/

Fra : Jesper

Dato : 27-12-05 19:43

Jan Rasmussen <7@7.7> wrote:

> [...]
> http://syrianamovie.warnerbros.com/
> Se traileren,
>
> Den får mig til at tænke på denne her ældre sag fra 1975

Jeg foretrækker:
http://www.lifeafterjanrasmusseniscommited.net/
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 27-12-05 19:46

Jesper wrote:

> Jeg foretrækker:
> http://www.lifeafterjanrasmusseniscommited.net/

Ja, realiteterne og fakta lader du bag dig.

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Jesper

Dato : 27-12-05 19:54

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Ja, realiteterne og fakta lader du bag dig.

Hvilke realiter og fakta taler du om Allan? Skal du have sølvpapirshat
på ligesom Jan Rasmussen?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 27-12-05 19:58

Jesper wrote:

> Hvilke realiter og fakta taler du om Allan? Skal du have sølvpapirshat
> på ligesom Jan Rasmussen?

Filmen han linker til er jo en realitet, men din påstand om at krigen stadig
er i gang i Irak og at Polen ikke er et NATO land er tankevækkende i sin
fejlagtighed!

Fra : Jesper

Dato : 27-12-05 20:44

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

..

> Filmen han linker til er jo en realitet, men din påstand om at krigen stadig
> er i gang i Irak og at Polen ikke er et NATO land er tankevækkende i sin
> fejlagtighed!

....sagde nasserøven!
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 27-12-05 20:51

Jesper wrote:
> Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:
>
> .

> ...sagde nasserøven!

Næ, sagde Allan Riise, du må forveksle mig med NoTrabajo men det siger du jo
ikke om ham, da i jo deler politisk opfattelse.

Men det beviser jo bare endnu engang at du ikke kan se forskel på fakta og
fiktion.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-12-05 20:10

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse news:1h88v76.1ixl8bbus1sqvN%spambuster@users.toughguy.net...

> Hvilke realiter og fakta taler du om Allan? Skal du have sølvpapirshat
> på ligesom Jan Rasmussen?

Jeg tror ikke at Goldman Sachs Group Inc ansætter folk der bruger sølvpapirshatte.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=10000100&sid=aSMZqxhSYk54&refer=germany
Goldman Sachs Group Inc. analyst Arjun Murti, who roiled oil markets in March by saying
crude may reach $105 a barrel, now says that may be conservative if the ``peak oil'' theory is right
and world supplies are running out.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil
The Hubbert peak theory, also known as "peak oil", concerns the long-term rate of conventional oil
(and other fossil fuel) extraction and depletion. It is named after American geophysicist M. King Hubbert,
who created a model of known reserves, and proposed, in 1956, in a paper he presented [1] at a meeting
of the American Petroleum Institute, that oil production in the continental United States would peak between
1965 and 1970; and that world production would peak in 2000.

Jan Rasmussen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-12-05 20:00

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse news:1h88upd.kik1jl1njtoaoN%spambuster@users.toughguy.net...

> Jeg foretrækker:
> http://www.lifeafterjanrasmusseniscommited.net/

Hvordan skal den forstås, skal jeg holde kæft ?

Jan Rasmussen

Fra : GB

Dato : 27-12-05 23:40

"Jan Rasmussen" <7@7.7> wrote in

> Hvordan skal den forstås, skal jeg holde kæft ?

Nej, for hulen da! Det er du alt for morsom til! Bliv endelig ved...

GB

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-12-05 22:28

Skulle der være nogen der har lyst til at yderligerer information
omkring 'Peak Oil' så kan jeg anbefale nedestående links.

http://www.foia.cia.gov/search.asp søg efter "ER 77-10147"
THE IMPENDING SOVIET OIL CRISIS
Ronald Regan's hemmelige våben og en god introduktion til olie produktions komplexsitet.

http://www.bartlett.house.gov/EnvironmentalProject.asp
En times video præsentation http://kimaura.com/peakoil/peakoil-56k.wmv
Congressman Bartlett Discussed Peak Oil and the challenge it poses
to U.S. Economic and National Security in two special order addresses to Congress.

http://www.globalpublicmedia.com/topics/oil
Tons af 'Peak oil' interviews på mp3

http://www.simmonsco-intl.com/files/Energy%20In%20The%2021st%20Century.pdf
http://www.wolfatthedoor.org.uk/
http://www.lifeaftertheoilcrash.net/
http://magma.nationalgeographic.com/ngm/0406/feature5/index.html

http://www.teknologiraadet.dk/subpage.php3?article=869&language=dk&category=7&toppic=kategori7
"Når den billige olie slipper op" De nye oliefund kan ikke opveje det stigende olieforbrug.
I Danmark ser oliereserverne ud til at være opbrugt om 15 år.

http://www.endofsuburbia.com/ FILM
THE END OF SUBURBIA: Oil Depletion and the Collapse of The American Dream

http://www.wtrg.com/ Oil price charts and news
http://www.wtrg.com/oil_graphs/oilprice1947.gif

Jan Rasmussen

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 01:22

Jan Rasmussen <7@7.7> wrote:

> [...]
> ikke opveje det stigende olieforbrug. I Danmark ser oliereserverne ud til

Oil Shale back in the picture
http://www.worldoil.com/Magazine/MAGAZINE_DETAIL.asp?ART_ID=2378&MONTH_YEAR=Aug-2004

Will we run out of energy?
http://www.mises.org/fullstory.aspx?control=1519

The New Pessimism about Petroleum Resources: Debunking the Hubbert Model(and Hubbert
Modelers)
http://www.gasresources.net/Lynch(Hubbert-Deffeyes).htm

Peaknicks must embrace conventional economics
http://one-salient-oversight.blogspot.com/2005/12/peakniks-must-embrace-conventional.html

http://dvd.tradewho.com/