Freedom Fries gør USA til jordens største ~
Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 25-12-05 20:31

Hørte i TV2 i aftes (25.12.2005) nogle helt forrygende tal på
fedmeepidemien i USA.

Jeg vil æde min gamle hat på, at den vil brede sig med lynets hast,
indtil man finder ud af et statsligt indgreb mod MacDonald, Kentucky
Fried Chicken, Burger King osv.

Så fedmeepidemien fortsætter nok med at brede sig endnu et stykke tid
i landet, hvor alting bliver større og Større og STØRRE, indtil . .
..

Parolen i dette land af hastigt voksende storhed synes at være:
Hellere et land afmægtigt og immobiliseret af fedme end at mande sig
op til at antaste den hellige ko, firmaer og aktieejere, der godter sig
over nogle rent ud epidemisk stigende salgskurver fra den eksplosivt
fedende kost.

Da tobaksindustrien slog amerikanerne ihjel i hundredtusindvis, gik der
nogle årtier før private søgsmål gennem snesevis af retssager fik
sat en bremse på cancerpindene.

Og hvad med os andre ? Skal vi bare affinde os med den massive, maligne
indflydelse fra det store, morbide land, Amerika, der endnu engang
demonstrerer sin afmægtige svaghed over for sin egen blinde plet - den
manglende evne til øjeblikkelige - og velovervejede -statsindgreb mod
et kynisk, folkefordærvende - og hastigt rigere privat erhversliv ?

Steen Hjortsø

Fra : pm

Dato : 25-12-05 22:28

contra@tdcspace.dk wrote:
> [...]
> plet - den manglende evne til øjeblikkelige - og velovervejede
> -statsindgreb mod et kynisk, folkefordærvende - og hastigt rigere

Mener du at vi skal forbyde restauranter med fedende kost eller mener du vi
skal forbyde folk at blive fede??
pm

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-12-05 23:32

contra@tdcspace.dk skrev:
> [...]
> op til at antaste den hellige ko, firmaer og aktieejere, der godter sig
> over nogle rent ud epidemisk stigende salgskurver fra den eksplosivt

Hvorfor har vi ikke forbud MacDonalds her i landet?

Hvorfor tog det så mange år at forbyde bly i benzien?

Hvorfor er der ikke partikkel filtre på lastbilerne?

Hvorfor er der så mange huller i vejene når de kun bliver større?

Hvorfor trænker politikker så meget på pengekasser og så lidt på mennesker?

Hvorfor er børnenes skolebøger så slidte og de er stadigt pyntet med
mine tegninger?

Hvorfor vil polittiker altid heller bruge penge på fængsler end på
skoler. Det er fordi de ikke selv får gælde af skolerne.

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 25-12-05 23:34

Jeg mener for det første, at man skal erkende problemets omfang og
alvor, at det udvikler sig hastigt til det værre, og at man bliver
nødt til at gøre noget drastigt ved det og hurtigt.

Man kan ikke bare lade stå til og sige, at hvis folk vil æde sig
ihjel, så dem om det, vi lever i et frit land osv.

Med hensyn til de bestemte typer intelligent statslig intervention, der
kan blive tale om, er jeg ikke ekspert. Om der skal være tale om et
konkret firkantet forbud mod det ene eller det andet er ikke
umiddelbart godt at vide. Svaret må findes i en hurtigtarbejdende
gruppe eksperters anbefalinger - og i en modig og konsekvent statslig
føren disse anbefalinger ud i livet.

Steen Hjortsø

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 26-12-05 00:33

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:1135550030.379046.169750@g14g2000cwa.googlegroups.com...

> Jeg mener for det første, at man skal erkende problemets omfang og
> alvor, at det udvikler sig hastigt til det værre, og at man bliver
> nødt til at gøre noget drastigt ved det og hurtigt.

Hvis du google en halv times tid på begrebet "Peak Oil" ,
så vil du erkende at ovenstående 'problem' vil forsvinde af sig selv
( for at producere 1 kalorier fødevare kræver det 10 kalorier olie/naturgas )

> Man kan ikke bare lade stå til og sige, at hvis folk vil æde sig
> ihjel, så dem om det, vi lever i et frit land osv.

Hvis du google en halv times tid på begrebet "Population Growth",
så vil du erkende at ovenstående indstilling ikke er dominerende
i den politiske elite nærmere stik modsat.

Siger 'NSSM200' dig ikke noget?
Du har hørt om AIDS ikke?
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/PopulationGrowth-1.wmv

Folk der vejer 250kg er total harmløse
Folk der vejer 250kg styrter ikke nogen diktator,,,,

Jan Rasmussen

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-12-05 23:42

> [...]
> plet - den manglende evne til øjeblikkelige - og velovervejede
> -statsindgreb mod et kynisk, folkefordærvende - og hastigt rigere

Du er vist under indflydelse af mikrobølgestråler, der tydeligvis påvirker
din dømmekraft. Selvom det er jul, er det ikke tilrådeligt at fralægge sig
sin staniolhovedbeklædning.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 26-12-05 12:29

Jeg har godt hørt om peak oil, population growth and control og AIDS,
faktisk en hel del.

Men det er nok lidt naivt af dig at antage, at en halv times gurglen
på de links, du anviser, ville få min egen skrivekløe til at
forsvinde, sådan som du åbenbart mener, det bør være.

Steen Hjortsø