For lidt og for mrgrt
Fra : Agner h Nielsen

Dato : 25-12-05 19:37

Når V. retsordfører Birthe Rønn Hornbech siger, at det er ikke godt
med for meget kontrol, så har hun naturligvis ret. Lige som hun ville
have ret hvis hun sagde det er ikke godt med for lidt kontrol. Det
lille ord for kan få enhver påstand til at bide siog selv i halen.
Hvordan kan noget være for meget uden på en eller anden måde være
skadelig?
Agner Gøj Nielsen

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-05 10:36

"Agner h Nielsen" <agner2@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> lille ord for kan få enhver påstand til at bide siog selv i halen.
> Hvordan kan noget være for meget uden på en eller anden måde være

Den tidligere politi-kvinde Rønn Hornbech kunne fx sætte som skel
mellem god og dårlig kontrol, at VOLD SKAL HINDRES, men ord er et
bagatelproblem

"Det første menneskelige væsen, der kastede en fornærmelse i stedet
for en sten, var civilisationens grundlægger. Sigmund Freud
(1856-1939)
"Jeg fordømmer enhver form for voldsanvendelse i opdragelsen af en
følsom sjæl, som man vil opøve til frihed og ære. Der er ligesom noget
slaveagtigt i strenghed og tvang, og jeg vil holde på, at hvad man
ikke kan opnå med fornuft, besindighed og omtanke, kan man heller
aldrig opnå med magt. Michel de Montaigne

"At se liden gør godt, at volde liden endnu bedre - det er en hård
sætning, men en gammel mægtig menneskelig-altfor-menneskelig
hovedsætning.". Mennesket forlanger at pine, at undertvinge, at vise
sin magt. Er det ikke stærkt nok til at pine andre, piner det sig
selv. "Alle instinkter, der ikke kommer til udfoldelse, vender sig
indad."Nietzsche

" Du kan komme langt længere med et venligt ord og et
gevær, end du kan med et venligt ord alene. Al Capone

" For at kunne leve med fred, må man have ro i sindet.
Federico Garcia Lorca

" Jeg er meget imod dueller. Hvis nogen skulle udfordrde
mig, ville jeg kærlig og forsonende tage ham ved hånden og føre ham ud
til et fredeligt sted og slå ham ihjel. Mark Twain (1835-1910)