Den myrdende pædofile ulykkesfugl i "Mus o~
Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-05 11:46

"A sad soul can kill quicker than a germ."
skriver John Steinbeck - der beskriver en myrdende pædofil
ulykkesfugl i "Mus og mænd"

Den filmatiserede historie er om en kvik og en tung landarbejder, og
sidstnævnte opsøges af gårdejerens pige og der er noget med en sød men
snart død mus, som de har sammen.
Men så bliver den forkælede pige desperat, en dag de er alene sammen,
og den tunge landarbejder, som der ikke er ondt i, lægger hånd på
hende, for at berolige - men kommer til at dræbe hende.

Selvfølgelig lyncher pøblen.

Psykologien er overbevisende og vil man forebygge de få virkelig
farlige pædofil-beslægtede episoder som denne, så er øget straf ikke
redskabet.

En farlig fumler-tumler som denne morder bør der *advares* imod, men
fængsling udover en kort skræmmende (varetægt og beskyttelses)
periode, er næppe nødvendig. Internet-gabestok er ikke straf men
brugervejledning - lys over land
Skudsmålsbog som tyende havde engang , bør genindføres via
internettet.
Straffeattest er for bøvlet og ufuldstændig.
Men der bør være aktindsigt og mulighed for at få fejl rettet - hvad
der ikke er, når ansættelse sker udfra sladder.
"Al magt til sladder og hemmlige registre" er resultatet af avisernes
registrerings-psykose om at StorebrorSerDig er antidemokratisk.
Man skal stå ved, hvad man har gjort - men øje for øje gør verden
blind.

Hemmelighedskræmmeri betyder en fjer blir 5 høns. Åbenhed og ærlighed
varer længst.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-12-05 18:03

Bo Warming skrev:
> [...]
> den tunge landarbejder, som der ikke er ondt i, lægger hånd på hende,
> for at berolige - men kommer til at dræbe hende.

Hvordan er det lige, du bærer dig ad med at læse PÆDOFILI ind i
Steinbecks "Of Mice and Men"?

Pigen, der desværre for sig selv lægger an på den retarderede Lennie, er
en fuldvoksen, gift kvinde! (Hendes mand er det notorisk dumme svin
Curley, der - ud over at være voldelig over for hende - er arbejdsgiver
for George og Lennie.)

Kan det være at du snarere tænker på nogle gamle
Frankenstein-filmatiseringer, hvor monstret uheldigvis kommer til at
drukne en lille pige?

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-05 19:03

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:43aed09f$0$47076$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> Lennie, er en fuldvoksen, gift kvinde! (Hendes mand er det notorisk
> dumme svin Curley, der - ud over at være voldelig over for hende -

Tak for at genopfriske min hukommelse, men det jeg bruger min upræcise
genfortælling af historien til, er stadig relevant mht det standende
ng emne,pædofili.

Du har vist ret at pigen var ret voksen, aldersmæssigt set - men
folks forargelse var, som var hun uskyldig og manden havde al skyld.
Typisk.

At enhver arbejdsgiver er et dumt svin for de ansatte, er lissom
uinteressant.