Kloge ord, pia...
Fra : Henri Gath

Dato : 22-12-05 23:14

Af Pia Kjærsgaard, formand for Dansk Folkeparti

"DRONNING AF skraldespanden" og »Pia Kjærsgaard var vel endnu i den fertile
alder, tænk hvis hun bollede en sort og fik en lille chokoladegris i
tilgift.«

Den slags er forfatterne Carsten Jensens og Klaus Rifbjergs begreb om en
ordentlig debattone, når de skal forholde sig til mig og Dansk Folkepartis
synspunkter. Det må de selv om. Det må jeg jo finde mig i. Jeg synes så, at
det siger mere om Jensens og Rifbjergs sande ånds- og debatniveau end om mig
og Dansk Folkeparti.

Men den tone bliver jo rigtig interessant, når man tager i betragtning, at
samme Carsten Jensen og Klaus Rifbjerg er med i det dusin danske forfattere,
som i medierne i sidste uge blæste nationen til samling mod det, forfatterne
kalder "tonen" i udlændingedebatten.

Nu må det snart være nok! Disse selvbestaltede dommere over vores sprogbrug
og tone rider selv en sproglig kæphest, der både er personlig og perfid. Men
de tåler ikke, at Dansk Folkeparti kalder islam for et problem og tillader
os at gøre opmærksom på, at indvandring af muslimske fundamentalister fra
socialt, politisk og kulturelt tilbagestående lande er en reel trussel mod
dansk velfærd.

Det danske forfatterdusin lider af en bekymrende tonedøvhed, når det drejer
sig om den tone, som islamister bruger. Og hele den arabiske melodi om
Koranen og profetens ukrænkelighed overhører forfatterne bevidst i deres
pinlige jagt på falske danske toner.
Al denne tone-snak afsporer den nødvendige debat om, hvor langt vi i Danmark
skal gå i vores tolerance over for de intolerante. Og dét er da også
formålet.

Carsten Jensen, Klaus Rifbjerg, Kirsten Thorup & co. vil jo gerne give det
udseende af, at det er Dansk Folkeparti, regeringen og danskerne, der er
intolerante. Virkelighedens verden - den, der befinder sig langt fra danske
forfatteres dagligdag og f.eks. Rifbjergs spanske eksil, hvorfra han kan
hælde sin galde udover danskerne - viser islamisternes intolerance over for
danskerne, vores normer, værdier og velerhvervede friheds-rettigheder.

Netop danske forfattere - der kan skrive, hvad de vil, uden anden risiko,
end at ingen gider købe deres bøger - burde være ilet Jyllands-Posten og de
danske tegnere til undsætning, da en samlet muslimsk verden skabte sig over
Muhammed-tegningerne. Og forfatternes tavshed, nu da både FN og Europarådet
blander sig på de intolerante og diktatoriskes side, er sigende.

...Og som om det ikke var eksempler nok for én dag, så kunne JP mandag også
berette, at Irans præsident Ahmadinejad, der aldrig går af vejen for et
frisk sprogbrug om jøder, i torsdags fandt anledning til at meddele, at
Holocaust var "en myte".

Man skal være umanerligt tonedøv for ikke at høre melodien: Intet over og
intet ved siden af Muhammed, islam, Koranen og muslimer. Men dén melodi kan
forfatterdusinet ikke høre, påstår de. Mens de alle 12 sidder og holder sig
for ørerne og kollektivt råber la-la-la-la-la, så ikke en lyd andet end
deres egen tonesnak kan trænge igennem...

Fra : andropov

Dato : 23-12-05 11:40

On Thu, 22 Dec 2005 23:13:56 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Af Pia Kjærsgaard, formand for Dansk Folkeparti
>
>"DRONNING AF skraldespanden"

Hov hov hun er jo blevet stueren.

> [...]
>som i medierne i sidste uge blæste nationen til samling mod det, forfatterne

Men er det disse forfatteres job at fortælle hvordan en rigtig dansker
skal være. Det finder den almindelig dansker nok selv ud af.

> [...]
>socialt, politisk og kulturelt tilbagestående lande er en reel trussel mod

Nu kommer der lidt rigtig snak man kan forstå.

>Det danske forfatterdusin lider af en bekymrende tonedøvhed, når det drejer
>sig om den tone, som islamister bruger.

Måske kan der også være enkelte af forfatterne som lige skal have lidt
reklame. Spies sagde jo: dårlig reklame er bedre end ingen reklame.

> [...]
>danske tegnere til undsætning, da en samlet muslimsk verden skabte sig over

Ja, der kunne jo ske det at de fik skrevet en bog som muslimerne ikke
kan lide så boghandlere der skal sælge deres bøger bliver chikaneret
og hvor sjovt er det så at være forfatter.
For Salman Rushdie skete der vel noget i den retning. Nu er det
efterhånden længe siden så man knap kan huske det.

> [...]
>berette, at Irans præsident Ahmadinejad, der aldrig går af vejen for et
>frisk sprogbrug om jøder, i torsdags fandt anledning til at meddele, at

Ja, så hvor venlige er de i grunden overfor ikke muslimer kan disse
forfattere spørge og får nok ikke et rart svar.