Hule juleprædiken i år!
Fra : Rübezahl

Dato : 22-12-05 15:03

Fra : Rune

Dato : 22-12-05 15:20

"Rübezahl" <rybi@ibnzahl> skrev i en meddelelse
news:43aab165$0$1839$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Det er netop sådanne åbentlyse politiserende agiterende præster der er en af
de største grunde til jeg har meldt mig ind i et andet kirkesamfund end
folkekirken.

Fra : Martin K

Dato : 22-12-05 15:35

"Rübezahl" <rybi@ibnzahl> wrote in message
> [...]

Jeg oplevede også en præst, der stod og harcelerede mod Bush og Irak-krigen
sidste år. Totalt malplaceret efter min mening. I det hele taget er
kvaliteten af de folkekirkepræster, jeg har oplevet de sidste ca. 10 år
dalende. Der er også en tendens til for meget intetsigende teoretisk
teologi-snak, specielt blandt yngre præster.

Tidligere synes jeg mere at man fik noget med hjem, man kunne bruge til
noget i hverdagen. Ting, der handlede om menneskellige relationer og den
slags. Men måske har jeg bare været uheldig.

--
Martin K

Progressiv, frisindet og tolerant
Ja til forståelse, nej til hetz

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-12-05 15:38

Rübezahl skrev:

Det er simpelthen det rene og skære, skingrende vrøvl at præsterne vil
misbruge Kristendommens Juleevangelium og herunder beretningen om Maria
og Josef til at prædike en såkaldt "næstekærlighed" over for erklæret
militante fundamentalist-islamistiske velfærds_indvandrere_, der i disse
præsters selvretfærdige godhedsindustrielle retorik pludselig er blevet
udnævnt til "stakkels FLYGTNINGE" og som vi tilsyneladende bare skal
have ensidigt, ukritisk ondt af, altimens vi betaler for dem: Problemet
er jo netop tydeligvis at disse mennesker allerede ER "lukket ind på
herberget" og nu er godt igang med at ville tyrannisere alle de andre
gæster, samt sætte ild på det hele (lidt som det desværre er set i bla.
Paris).

Disse præster og deres afskyeligt selvgode "Godt, vi selv synes vi er
_bedre mennesker_ end DF-vælgerne"-holdninger får mig sjovt nok til at
tænke på "Lignelsen om farisæeren og tolderen" i Lukasevangeliet 18, 9-14:

"Til nogle, som stolede på, at de selv var retfærdige, og som foragtede
alle andre, fortalte Jesus denne lignelse: 'To mænd gik op til templet
for at bede. Den ene var en farisæer, den anden en tolder. Farisæeren
stillede sig op og bad således for sig selv: Gud, jeg takker dig, fordi
jeg ikke er som andre mennesker, røvere, uretfærdige, ægteskabsbrydere,
eller som tolderen dér. Jeg faster to gange om ugen, og jeg giver tiende
af hele min indtægt. Men tolderen stod afsides og ville ikke engang
løfte sit blik mod himlen, men slog sig for brystet og sagde: Gud, vær
mig synder nådig! Jeg siger jer: Det var ham, der gik hjem som
retfærdig, ikke den anden. For enhver, som ophøjer sig selv, skal
ydmyges, og den, der ydmyger sig selv, skal ophøjes.'"

Dén burde disse præster snarere læse!

Anders Peter Johnsen

Fra : Pjensen73

Dato : 22-12-05 15:42

> [...]
> sig selv, skal ydmyges, og den, der ydmyger sig selv, skal ophøjes.'"

Ifølge satanismen er kristendommen ond. Det er lige før jeg vil give
dem ret.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-12-05 16:58

Pjensen73 skrev:

> Ifølge satanismen er kristendommen ond. Det er lige før jeg vil give dem
> ret.

Dèt har jeg ret svært ved at forstå:

Meget af dét, Jesus direkte gjorde op med i Sin tid på jorden, var jo
NETOP dèn form for hyklet, selvretfærdig religiøsitet, som den såkaldte
"satanisme" idag mig bekendt også er en klar modreaktion imod, når den
desværre forekommer i Kristendommen, hvor man så at sige blot har "en
anden slags kristen udgave af farisæerne" rendende rundt og "moralisere"
på andres bekostning. (I USA står det jo helt slemt til, hvorfor dette
land også har fostret intelligente modprovokatører som f.eks.
rocmusikeren Brian Hugh Warner, der nok bedst kendes under
kunstnernavnet Marilyn Manson)

Kristendommen handler om at man netop modtager syndernes forladelse,
hvorfor det altså hurtigt bliver lidt absurd, når disse danske præster i
værste "Kammerat Napoleon"-stil praktiserer principper om at "vi er alle
syndere, men nogle er lidt mere syndere end andre fordi de har nogle
'politisk forkerte' meninger, vi ikke bryder os om..."

Kunne man til sammenligning forestille sig en situation, hvor en præst
fra partiet Kristendemokraterne ligefrem fra prædikestolen gav sig til
at udbasunere at folk, der ikke konsekvent _politisk_ stemmer imod
abort, porno og registreret ægteskab for bøsser og lesbiske dermed
skulle være 'dårligere kristne' end andre?

Det er sådan noget, den nuværende katolske pave muligivs kan bilde sig
ind at have magt til i Italien, men den ville bare ikke gå i den danske
Folkekirke...

Anders Peter Johnsen

Fra : Pjensen73

Dato : 22-12-05 20:29

> [...]
>
> Det er sådan noget, den nuværende katolske pave muligivs kan bilde sig ind at
> have magt til i Italien, men den ville bare ikke gå i den danske

Nu skriver jeg kristendommen, men mere eller mindre alle former for
religioner er onde. Man er ovenikøbet villig til at slå hinanden ihjel
i religionens navn.
Den ondeste religion af alle må være islam. Der er rigtig mange
millioner der er blevet slået ihjel i Allahs navn. Tænk på alle de
stakkels kvinder der er blevet stenet til døden, fordi de er blevet
voldtaget af flere mænd osv, osv.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-12-05 16:08

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

Det

Det kunne jo være, at de havde læst lignelsen om tiggeren og farisæeren?

> Ifølge satanismen er kristendommen ond. Det er lige før jeg vil give
> dem ret.

Kristendommen bliver alene "ond", når mennesker misfortolker skriften i egen
interesse.

MVH
Egon

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-12-05 17:31

Egon Stich skrev:
> [...]
> Det
> ophøjer

> Det kunne jo være, at de havde læst lignelsen om tiggeren og farisæeren?

Hvilken lignelse tænker du på her?

"Den rige mand og Lazarus"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 22-12-05 19:27

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det
> ophøjer

> Det kunne jo være, at de havde læst lignelsen om tiggeren og farisæeren?

Den kender jeg ikke..

Men har læst om tiggeren og sagsbehandleren..

Fra : andropov

Dato : 22-12-05 16:13

On Thu, 22 Dec 2005 15:37:55 +0100, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Disse præster og deres afskyeligt selvgode "Godt, vi selv synes vi er
>_bedre mennesker_ end DF-vælgerne"-holdninger får mig sjovt nok til at
>tænke på "Lignelsen om farisæeren og tolderen" i Lukasevangeliet 18, 9-14:

Man kan godt få lidt kvalme af sådanne præster som bor langt fra
ghettoer og er næstekærlige og ikke bliver slået ring om som en anden
politibetjent på job i muslimerland.
Derimod os almindelige danskere havde de ikke noget imod at udpine med
tiende og heksejagt i gamle dage.

Fra : Pjensen73

Dato : 22-12-05 20:31

> [...]
> politibetjent på job i muslimerland.
> Derimod os almindelige danskere havde de ikke noget imod at udpine med

Nej de tænker slet ikke på sine egne. De går mere op i muslimernes ve
og vel. Jeg har endnu ikke hørt en præst (undtagen præsterne fra DF)
tage afstand fra stening og hallalslagtninger.

Fra : Henri Gath

Dato : 22-12-05 22:31

"Rübezahl" <rybi@ibnzahl> skrev i en meddelelse

Fyr da for helvede de fede afdankende narrøve....