Syv-årig skambidt af rottweilere
Fra : andropov

Dato : 22-12-05 12:23

Hvorfor forbyder man ikke snart de dræberhunde. Hvor mange skal bides
til lirekassemand før det sker...

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3457544/
En syv-årig dreng fra Fårdrup ved Slagelse blev onsdag på uhyggelig
vis skalperet og maltrakteret over det meste af kroppen, da to af hans
egen stedfars rottweilere gik totalt amok.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-12-05 13:40

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor forbyder man ikke snart de dræberhunde. Hvor mange skal bides
> til lirekassemand før det sker...

Forbyd stedfaderen istedet for. Han er den virkelige skyldige part her.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-12-05 16:19

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

Det er ikke hundenes skyld.
Dyr er hverken gode eller onde.
Det er alene den der har forsømt afrettelse/opdragelse af dyrene, der kan,
og bør, bebrejdes

MVH
Egon

Fra : Martin K

Dato : 22-12-05 14:03

"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> Hvorfor forbyder man ikke snart de dræberhunde. Hvor mange skal bides
> til lirekassemand før det sker...

Man burde efter min mening forbyde hunde generelt. Jeg har aldrig forstået
ideen med at folk skal have de rovdyr, som gør så man får et chock, bare man
går forbi en have hvor de står.

--
Martin K

Progressiv, frisindet og tolerant
Ja til forståelse, nej til hetz

Fra : andropov

Dato : 22-12-05 14:42

On Thu, 22 Dec 2005 14:03:04 +0100, "Martin K" <n@da.spam> wrote:

>Man burde efter min mening forbyde hunde generelt.

Det kunne måske være en ide.

Fra : Rune

Dato : 22-12-05 15:35

> Det kunne måske være en ide.

Nemlig. Danskere skal pakkes ind i vat og beskyttes i hovede og røv af
mor-stat.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-12-05 16:20

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> ideen med at folk skal have de rovdyr, som gør så man får et chock, bare

Livet er fuldt af sådanne små "ubehageligheder".
Dem må du sandelig vænne dig til.

MVH
Egon

Fra : Martin K

Dato : 22-12-05 17:36

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Livet er fuldt af sådanne små "ubehageligheder".
> Dem må du sandelig vænne dig til.

Der er efter min mening ubehageligheder nok i verden helt af sig selv. Vi
behøver ikke skabe dem med vilje.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-12-05 17:53

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Der er efter min mening ubehageligheder nok i verden helt af sig selv. Vi
> [...]

Med vilie?
Mener du da, at hundeejere gør det?
Det er vist sjældent.
Man kunne ønske sig, at det var lige så sjældent, at mennesker, hver gang de
opfinder et "problem", med det samme farer frem med høje skrig om FORBUD.

MVH
Egon.

Fra : martin j

Dato : 23-12-05 18:38

> [...]
> ideen med at folk skal have de rovdyr, som gør så man får et chock, bare

Jeg synes bestemt at vi straks skal forbyde biler! Eller er det kun de
idioter der ikke kan finde ud af at køre i dem uden at slå andre uskyldige
ihjel?

vh
Martin

Fra : Ulrich Valera

Dato : 22-12-05 15:36

"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message
> Hvorfor forbyder man ikke snart de dræberhunde. Hvor mange skal bides
> til lirekassemand før det sker...

-----------------------------------

Børn skal holdes helt væk fra hunde og heste.

Børn skal holdes helt væk fra stedfædre og mænd i det hele taget.

Børn skal opbevares hos moderen til de bliver 25.

Så slipper vi både for bide & sparke-sagerne samt sex-skandalerne.

Ulrich Valera
Ø-boer

Fra : andropov

Dato : 22-12-05 16:06

On Thu, 22 Dec 2005 15:36:24 +0100, "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
wrote:

>"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message
>
>-----------------------------------
>
>Børn skal holdes helt væk fra hunde og heste.
>
>Børn skal holdes helt væk fra stedfædre og mænd i det hele taget.

Børn skal holdes helt væk fra idrætsparker hvor de risikere at få
kanonslag i nøden og blive døv.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-05 15:41

> [...]
> vis skalperet og maltrakteret over det meste af kroppen, da to af
> hans
> egen stedfars rottweilere gik totalt amok.

De store hunde - og skydevåben - bør forbydes langt effektivere end
idag. Og jagt bør forbydes som hobby

Fra : andropov

Dato : 22-12-05 16:08

On Thu, 22 Dec 2005 15:40:38 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>De store hunde - og skydevåben - bør forbydes langt effektivere end
>idag. Og jagt bør forbydes som hobby

Hvis ikke hundene bliver forbudt effektivere bliver folk jo nødt til
at gå rundt med maskingevær så de kan pløkke en sådan dræberhund.

Fra : Martin K

Dato : 22-12-05 17:51

> Hvis ikke hundene bliver forbudt effektivere bliver folk jo nødt til
> at gå rundt med maskingevær så de kan pløkke en sådan dræberhund.

Efter flere episoder med truende hunde, bl.a. en der jagtede mig flere
kilometer på cykel, overvejer jeg seriøst at anskaffe mig en pistol, så jeg
kan forsvare mig mod de løsgående rovdyr, som mange mennesker af uransaglige
årsager synes, det er helt på sin plads at slippe løs i tætbefolkede
områder.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-12-05 19:46

> [...]
> uransaglige
> årsager synes, det er helt på sin plads at slippe løs i tætbefolkede

LOL, ved du overhovedet hvad det betyder?
Du blev jagtet FLERE kilometer af en gal hund!!
Wauw....ikke mange hunde kan løbe flere km efter en hurtigtkørende cykel,
men den gale der var efter dig, var måske halvt gepard?
Så du vil købe en pistol.....
Jeg har sagt det før....du er sgu dybt forskruet.
Kan du ikke lige fortælle hvor du bor henne, så vi kan flytte hvis vi bor i
nærheden, eller bare for at vide hvor vi ihvertfald ikke skal tage hen med
vores Rottweilerblanding på 54 kg..

Michael

Fra : Martin K

Dato : 23-12-05 10:26

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

> "Progressiv, frisindet og tolerant"
> LOL, ved du overhovedet hvad det betyder?

Jeg ved hvordan jeg selv definerer de ord. Progressiv betyder, at jeg går
ind for fremskridt. Frisindet at jeg forsøger at tænke frit, uden at være
bundet af ideologiske dogmer og andre mentale indskrænkninger. Tolerant at
jeg ikke har noget problem med at folk er anderledes end mig selv, så længe
de ikke er til fare for mig selv eller andre.

> Du blev jagtet FLERE kilometer af en gal hund!!
> Wauw....ikke mange hunde kan løbe flere km efter en hurtigtkørende cykel,
> men den gale der var efter dig, var måske halvt gepard?

Har lige checket på et kort. Det var nok kun ca. 1 km, men det føltes
længere. Det var på nogen grusstier i regnvejr, så jeg kunne ikke køre
specielt hurtigt.

> Så du vil købe en pistol.....
> Jeg har sagt det før....du er sgu dybt forskruet.

Jo tak.

> Kan du ikke lige fortælle hvor du bor henne, så vi kan flytte hvis vi bor
> nærheden, eller bare for at vide hvor vi ihvertfald ikke skal tage hen med
> vores Rottweilerblanding på 54 kg..

Østerbro.

Fra : E.M.

Dato : 23-12-05 10:33

> Har lige checket på et kort. Det var nok kun ca. 1 km, men det føltes
> længere. Det var på nogen grusstier i regnvejr, så jeg kunne ikke køre
> specielt hurtigt.

Du ved åbenbart ikke ret meget om hunde, at stikke af er noget nær det
værste du kan gøre, det vækker for alvor hundens jagtinstinkt.

E.M.

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-12-05 11:46

"Martin K" <n@da.spam> skrev i
> [...]
> indskrænkninger. Tolerant at jeg ikke har noget problem med at folk
> er anderledes end mig selv, så længe de ikke er til fare for mig selv

Sådan!

> Har lige checket på et kort. Det var nok kun ca. 1 km, men det føltes
> længere. Det var på nogen grusstier i regnvejr, så jeg kunne ikke køre
> specielt hurtigt.

> Jo tak.

Ja, det kan kun tages som en ros, når det kommer fra Michael Friedhof.

> Østerbro.

Du bor altså ikke længere på kollegiet ude på Amager.
--
NoTrabajo

Fra : Martin K

Dato : 23-12-05 11:57

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Du bor altså ikke længere på kollegiet ude på Amager.

That's right, Einstein.

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-12-05 12:13

"Martin K" <n@da.spam> skrev i
> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> That's right, Einstein.

Jeg kunne godt tænke mig en dag at hilse på sådan én som dig, for personer
der "forsøger at tænke frit, uden at være bundet af ideologiske dogmer og
andre mentale indskrænkninger" og "samtidigt ikke har noget problem med at
folk er anderledes end dem selv, så længe de ikke er til fare for en selv
eller andre", lyder ret interessante/spændende og hænger ikke på træerne.

Nu kan man jo ikke skrive til dig direkte, og dit navn er for almindeligt
til at man kan finde dig på www.dgs.dk og derefter sende dig en SMS.

Derfor bruger jeg nu dette offentlige forum til at foreslå et privat møde
over en kop kaffe el.lign.

NB. Min e-mail-adresse er gyldig.
--
NoTrabajo

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-12-05 11:46

> [...]

> Så du vil købe en pistol.....
> Jeg har sagt det før....du er sgu dybt forskruet.

Hvad bilder du dig egentligt ind? Hvis der er nogen der er dybt forskruet
her, så må det være dig. Martin K. er en af de mest seriøse, indsigtsfulde
og fornuftsprægede debattører i denne gruppe.
--
NoTrabajo

Fra : Ole Nielsby

Dato : 31-12-05 13:11

Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> skrev:

> Wauw....ikke mange hunde kan løbe flere km efter en hurtigtkørende cykel,

Jeg har haft en gravhund der kunne.

En ung veltrænet labrador eller retriever klarer snildt 20-30 km i
hurtigt cykeltempo.

Problemet med de store hunde er at folk anskaffer dem i den tro
at en spadseretur rundt om blokken er nok til at holde dem i ro
resten af dagen - når hunden har skidt, er den luftet. Så må hunden
jo selv finde på lidt sjov...

Men det er nok svært at lave politisk regulering af hundeluftning.

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-12-05 11:47

"Martin K" <n@da.spam> skrev i
> [...]
> så jeg kan forsvare mig mod de løsgående rovdyr, som mange mennesker
> af uransaglige årsager synes, det er helt på sin plads at slippe løs

Når du taler om "løsgående rovdyr", tænker du så kun på hunde? Efter min
mening render der andre - og betydeligt mere farlige - rovdyr rundt i
"tætbefolkede områder". (I think you know, what I think).
--
NoTrabajo

Fra : E.M.

Dato : 22-12-05 17:08

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor forbyder man ikke snart de dræberhunde. Hvor mange skal bides
> til lirekassemand før det sker...

Det lyder som om du mener at en Rottweiler fra naturens hånd er agressiv,
det er den ikke, det ligger alene i opdragelsen eller rettere manglen på
samme, så i stedet for at straffe hunden, skulle man hellere straffe ejeren.
I det hele taget burde der stilles meget større krav til folk inden de
anskaffer sig et rovdyr, en eller anden form for kørekort ville nok være en
god idè, så man er sikker på at folk ved hvad det er de har med at gøre.

E.M.

Fra : andropov

Dato : 22-12-05 21:21

On Thu, 22 Dec 2005 17:08:19 +0100, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

> [...]
>det er den ikke, det ligger alene i opdragelsen eller rettere manglen på

Jo det er en lorte hund som ikke skulle indføres.

Fra : E.M.

Dato : 22-12-05 21:28

> Jo det er en lorte hund som ikke skulle indføres.

Det er så din mening, sjovt nok kender jeg adskillige Rottweilere der er
lige så godmodige som dagen er lang, hvis de er agressive skyldes det at de
har nogle lorte ejere, for nu at blive i dit sprogbrug.

E.M.

Fra : pm

Dato : 22-12-05 21:59

E.M. wrote:

> [...]
> er lige så godmodige som dagen er lang, hvis de er agressive skyldes
> det at de har nogle lorte ejere, for nu at blive i dit sprogbrug.

Er det nu ikke sådan, i sandhedens interesse, at netop denne race og andre
med, for den sags skyld, lejlighedsvis vil afprøve herredømmet ??
En bekendt til mig, som ejede en sådanne, fortalte at hunden ved flere
lejligheder lige havde prøvet, og ikke den kunne overtage lederrollen

PM

Fra : E.M.

Dato : 22-12-05 22:08

> [...]
> En bekendt til mig, som ejede en sådanne, fortalte at hunden ved flere
> lejligheder lige havde prøvet, og ikke den kunne overtage lederrollen

Det gør alle hunde, det ligger i deres natur, naturligvis er det lettere at
styre en puddel end en Rottweiler, alene på grund af størrelsen, derfor er
det også så vigtigt at folk ved hvad de har med at gøre INDEN de anskaffer
en hund.

E.M.

Fra : Egon Stich

Dato : 23-12-05 14:39

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> En bekendt til mig, som ejede en sådanne, fortalte at hunden ved flere
> lejligheder lige havde prøvet, og ikke den kunne overtage lederrollen

Dette er ganske almindeligt for alle hanhunde.
Selv ganske små "lommehunde", forsøger dette.
(Så heri ligner de jo egentlig mennesket ganske godt?)
Man kan ofte se dette i praksis.
En ganske lille hund haler afsted med ejeren. Som oftest en ældre dame.
Her er det hunden der bestemmer.
Er det nu "en ordentlig køter", der har haft succes med at opdrage ejeren,
har vi problemet.
I en del år har jeg været "hundetræner", instruktør i kunsten.
Og har oplevet en del ejere, som kom om hjælp til at opdrage deres hund.
Det værste exempel jeg har oplevet, var netop en Rotweiler.
Kom de til et vejkryde, og ejeren ville til højre, men hunden til venstre,
gik de til venstre.
Denne hund blev opgivet og aflivet.
Men ellers har jeg aldrig oplevet, at man ikke kunne få et godt resultat ud
af træningen.

Igennem en del år har der været et problem med opdrættet af hunde.
Enkelte uansvarlige opdrættere har bevidst avlet sig frem til "skarpe"
hunde.
Heriblandt netop rotweilere.
Desværre er der, hos uansvarlige mennesker, en efterspørgsel.

Schaefere har også været denne tur igennem.
Nogle af efterspørgerne af denne rase som "skarp", har desværre været en
hvis etet, der anvender disse hunde.

Kennelklubberne har igennem nu mange år, men held, modarbejdet denne trafik,
således at foreløbig schaeferen er til at være i stue med.
Og bestræbelsernew fortsætter med de øvrige "populære" racer.

Dette er, efter min mening, vejen at gå.
Kombineret med passende forholdsregler overfor uansvarlige ejere.

Det viser sig forøvrigt, at den seneste affære kunne have været undgået,
hvis blot een eller to havde haft civilcourage til at vidne i en anmeldelse.
Dette havde de ikke, hvad der må efterlade en noget grim smag i munden.

MVH
Egon

Fra : Vidal

Dato : 22-12-05 22:40

andropov wrote:
> [...]
> vis skalperet og maltrakteret over det meste af kroppen, da to af hans
> egen stedfars rottweilere gik totalt amok.

Kunne man ikke udvise alle ikke-danske hunde?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : E.M.

Dato : 22-12-05 22:48

> Kunne man ikke udvise alle ikke-danske hunde?

He-he, eller i det mindste forlange at de skulle bestå en udvidet danskprøve
)

E.M.

Fra : Ralph

Dato : 22-12-05 23:32

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> He-he, eller i det mindste forlange at de skulle bestå en udvidet
> danskprøve )

SÅ er vi tilbage til normalt sprogbrug i denne gruppe

--
venligst
Ralph

Fra : Bo Warming

Dato : 23-12-05 01:08

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Kunne man ikke udvise alle ikke-danske hunde?

Læg kæmpe vægtafgift på hundetegn og tidobl straf for at eje
uregistreret hund.
Sæt chips i dem og en pulsafhængig chip hos ejer så GPS-satelitten
straks advarer politiet når en mordvåben-ejer ikke har i snor udenfor
egen have.
Men skidt med hundelorte og småhunde - er nogen blevet alvorlig bidt
af en jagthund/beagle?

Pistol-eje bør være udvisningsgrund for hele slægten og jagt må
koncentreres på indhegnede godser eller i Polen, og jagtriflen skal
deponeres i automatiseret box på Politistationen.

Knive vil man helt forbyde i værtshuslivet, og det bør også gælde
peberspray og staten kan få fede indtægter ved stikprøvekontrol a la
fartbøder. Retfærdig straf er den bedste straf, og overskudsgivende er
den allerbedste.

Fra : andropov

Dato : 23-12-05 12:04

On Fri, 23 Dec 2005 01:08:14 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Læg kæmpe vægtafgift på hundetegn og tidobl straf for at eje
>uregistreret hund.

Ja, hvis folk blev straffet på pengepungen det ville nok begrænse det
en hel del og hvis det så ikke er nok må de have sig en spjældtur.

>Sæt chips i dem og en pulsafhængig chip hos ejer så GPS-satelitten
>straks advarer politiet når en mordvåben-ejer ikke har i snor udenfor
>egen have.

Ja, f.eks. må man jo ikke gå rundt med pistol og en dræberhund er at
sammenligne med en pistol. Når folk har fået den frihed at gå rundt
med sådan en slags pistol er det kun rimeligt at de bliver gps
overvåget.
Så kan folk jo så selv vælge om de vil have hund og blive gps
overvåget eller ikke have hund og ikke blive gps overvåget.

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-12-05 11:43

> [...]

> vis skalperet og maltrakteret over det meste af kroppen, da to af hans
> egen stedfars rottweilere gik totalt amok.

Du er da vist noget af en hunderacist.

Bare fordi nogle enkelte rotweilere har skambidt og lemlestet nogle børn,
skal man da ikke lægge en hel hunderace for had og kræve den forbudt.

Der er tale om enkeltstående tilfælde.
--
NoTrabajo

Fra : andropov

Dato : 23-12-05 12:11

On Fri, 23 Dec 2005 11:43:17 +0100, "NoTrabajo"

Det må vidst være ironisk skrevet :)

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-12-05 12:25

> Det må vidst være ironisk skrevet :)

Det kan du da ikke mene. Jeg forventer da som minimum, at enhver
halalhippie vil være enig med mig, for ellers er de da nogle endnu større
inkonsekvente narhoveder end jeg havde troet.
--
NoTrabajo