OT: Tekniske problemer med newsreadere!
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-12-05 19:38

Hej i gruppen.

Noget tyder på at folk herinde tilsyneladende bruger gensidigt
inkompatible newsreadere, som hverken ombryder teksten korrekt eller
citerer ordentligt med tydelig ">"- markering.

Dette gør at man ikke kan læse eller besvare indlæg ordentligt.

Selv kører jeg med Mozilla Thunderbird 1.06 (DK-version), som mig
bekendt skulle fungere udmærket, men der er tydeligvis nogle herinde,
der har problemer med nogle direkte uduelige newsreader-opsætninger. Kan
vedkommende ikke lige være så flinke og rare lige at få denne
teknikalitet på plads, så vi andre undgår dette stadige irritationsmoment?

(Vi kan evt. bruge denne OT-markerede tråd til at diskutere relevante
løsningsforslag til dette problem, da ikke alle herinde abonnerer på de
relevante nyhedsgrupper, kunne jeg tænke mig...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-12-05 19:48

On Wed, 21 Dec 2005 19:38:04 +0100, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Hej i gruppen.
>
>Noget tyder på at folk herinde tilsyneladende bruger gensidigt
>inkompatible newsreadere

som for det meste hvis ikke altid er det oe der er søndren
men agent køre fint og de har en gratis version man kan hente her :
http://www.forteinc.com/agent/index.php

den er nederste på siden - jeg skal ikke udelukke at den er lidt svær
at sætte op - men der må da findes en side der viser hvordan ?
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Alucard

Dato : 21-12-05 23:54

On Wed, 21 Dec 2005 18:48:17 GMT, Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net>
wrote:

> [...]
>
>den er nederste på siden - jeg skal ikke udelukke at den er lidt svær
>at sætte op - men der må da findes en side der viser hvordan ?

Jeg kører selv Agent 1.9 og det er nemt, for jeg skal ikke ændre
standard opsætningen en disse...

Fra : Jesper

Dato : 21-12-05 23:17

> [...]

> løsningsforslag til dette problem, da ikke alle herinde abonnerer på de
> relevante nyhedsgrupper, kunne jeg tænke mig...)

Måske skulle du prøve en Thunderbird 1.5rc2:
(Ingen garenti for at problemet er løst i denne, men det er da værd at prøve)

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/1.5rc2/win32/da/Thunderbird%20Setup%201.5rc2.exe
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-12-05 14:54

Jesper skrev:

> Måske skulle du prøve en Thunderbird 1.5rc2:
> (Ingen garenti for at problemet er løst i denne, men det er da værd at prøve)

> [...]

Tak for tippet. Jeg er ret imponeret over at denne version tilmed har
dansk stavekontrol (ikke at jeg normalt har brug for det, men nogle
gange kan man jo pludselig blive i tvivl om et ord) og vil nu prøve at
se om der stadig er problemer med ombrydning og citationsmarkering af
visse andre skribenters indlæg.

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-12-05 01:25

meddelelse news:43a9a100$0$46993$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Noget tyder på at folk herinde tilsyneladende bruger gensidigt
> inkompatible newsreadere, som hverken ombryder teksten korrekt eller
> citerer ordentligt med tydelig ">"- markering.

OE giver normalt ikke problemer, selvom den er prügelknabe for De Sidste
Dages Hellige, der for enhver pris vil undgå et M$-produkt.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : GB

Dato : 22-12-05 18:13

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> Selv kører jeg med Mozilla Thunderbird 1.06 (DK-version), som mig

http://xnews.newsguy.com

GB