/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Skal vi efterligne New Zealand? Jernbanedr~
Fra : Lyrik


Dato : 21-12-05 14:34

I New Zealand havde man et vidtspændende jernbanenet hvor togene kørte til
tiden.
Så starter det med:at man udnævner det nationale togselskab til at være et
firma!", som en hårdt ramt New Zealænder udtrykker sin frustration.
"Nu ved vi hvordan privatiseringen begynder!" siger den selvsamme person
igen.

Så udsulter man "firmaet" til det ikke kan levere varen.

Derpå siger man at det er uacceptabelt og at det må sælges.

Så sælges det til dumpepris.

Et amerikansk selskab købte New Zealands jernbanenet og drift.

Efter en massiv fyringsrunde gik jernbanedriften i stå.

Nu hiver det private selskab skinnerne op og sælger som skrot!

New Zealand har ingen jernbaner mere.......

Danmark:
Bane Danmark udsultet igennem en lang periode. Startet i 2003.
De har ikke kunnet vedligeholde skinnerne til de små penge.

Er næste skridt privatisering?-Ender det hele i skrot?

Hilsen
Jens



 
 
Aage Andersen (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 21-12-05 14:56

Ja. Nedlæg urentable jernbaner og brug sporet til nye veje. Det er
uhensigtsmæssigt med to forskellige trafiksystemer. Der er snart brug for en
udvidelse af storebæltsbroen. Brug jernbanebroen til udvidelsen. Hver gang
jeg passerer broen i bil, ser jeg højst eet, normalt ingen tog, der
passerer. Det viser hvor ineffektiv, togene er til at udnytte broen.

Aage



Konrad (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 21-12-05 16:50

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote in message news:43a95ef6$0$8791$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja. Nedlæg urentable jernbaner og brug sporet til nye veje. Det er
> uhensigtsmæssigt med to forskellige trafiksystemer. Der er snart brug for en
> udvidelse af storebæltsbroen. Brug jernbanebroen til udvidelsen. Hver gang
> jeg passerer broen i bil, ser jeg højst eet, normalt ingen tog,
> passerer. Det viser hvor ineffektiv, togene er til at udnytte broen.

Har du tænkt over, at der skal passere 500 biler for hvert tog? Togene står for 28% af trafikken mellem øst og vest Danmark. Det kan man jo så passende lave et lille omkostnings og miljøregnskab på....

Aage Andersen (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 21-12-05 18:21


"Konrad"

Har du tænkt over, at der skal passere 500 biler for hvert tog? Togene står
for 28% af trafikken mellem øst og vest Danmark. Det kan man jo så passende
lave et lille omkostnings og miljøregnskab på....

En saadant regnskab har man forhaabentlig lavet forlængst. Hvis det faldt ud
til til fordel for jernbanen, skal vi naturligvis afskaffe bilerne. Det er
dobbelt systemet, der er irrationelt. Der er mange lande uden jernbaner, de
fleste har landeveje.

Aage



Konrad (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 21-12-05 18:40

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote in message news:43a98f05$0$8789$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> En saadant regnskab har man forhaabentlig lavet forlængst. Hvis det faldt ud
> til til fordel for jernbanen, skal vi naturligvis afskaffe bilerne. Det er
> dobbelt systemet, der er irrationelt. Der er mange lande uden jernbaner, de
> fleste har landeveje.

Naturligvis skal man ikke afskaffe biler blot fordi tog også er effektive, og vice versa. De opfylder jo hver deres funktion. De fleste lande havde i øvrigt jernbaner lang tid før de fik landeveje


Aage Andersen (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 21-12-05 19:07


"Konrad"
>Naturligvis skal man ikke afskaffe biler blot fordi tog også er effektive,
>og vice >versa. De opfylder jo hver deres funktion.

Hvorfor har Island ikke jernbaner? Hvad er det for en funktion de mangler?

>De fleste lande havde i øvrigt jernbaner lang tid før de fik landeveje

Og vi havde hestevogne længe før jernbanen.

Aage







Mendoza (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 21-12-05 18:39

Aage Andersen wrote:
> Ja. Nedlæg urentable jernbaner og brug sporet til nye veje. Det er
> uhensigtsmæssigt med to forskellige trafiksystemer. Der er snart brug
> for en udvidelse af storebæltsbroen. Brug jernbanebroen til
> udvidelsen. Hver gang jeg passerer broen i bil, ser jeg højst eet,
> normalt ingen tog, der passerer. Det viser hvor ineffektiv, togene er
> til at udnytte broen.

Hvor mange tog havde du da ventet ville være på broen ad gangen?

Mendoza



Pjensen73 (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 22-12-05 15:35

> Ja. Nedlæg urentable jernbaner og brug sporet til nye veje. Det er
> uhensigtsmæssigt med to forskellige trafiksystemer. Der er snart brug for en
> udvidelse af storebæltsbroen. Brug jernbanebroen til udvidelsen. Hver gang
> jeg passerer broen i bil, ser jeg højst eet, normalt ingen tog, der passerer.
> Det viser hvor ineffektiv, togene er til at udnytte broen.
>
> Aage

Der skal godt nok køre mange busser, hvis der ikke skulle køre tog. Har
du tænkt på det.
Prøv at tage en tur med toget fredag eftermiddag eller søndag aften.
Hvis alle passagerene skulle over i busser, så ville der blive kø ved
storebæltsbroen.
Desuden ville rejsetiden også blive noget længere, da busser ikke må
køre 180 km/t, hvor derimod togene kan køre 180 km/t næsten helt ind
til centrum af byen.



Frank Løkkegaard (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 21-12-05 15:13

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> on onsdag 21. december 2005 at
14:56 +0100 wrote:
>Nedlæg urentable jernbaner og brug sporet til nye veje. Det er
>uhensigtsmæssigt med to forskellige trafiksystemer. Der er snart brug for
>en
>udvidelse af storebæltsbroen. Brug jernbanebroen til udvidelsen. Hver
>gang
>jeg passerer broen i bil, ser jeg højst eet, normalt ingen tog, der
>passerer. Det viser hvor ineffektiv, togene er til at udnytte broen.

Togene kører da ustandseligt over storebæltsbroen og DSB tjener da penge
på det????

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Aage Andersen (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 21-12-05 18:29


"Frank Løkkegaard"
>
> Togene kører da ustandseligt over storebæltsbroen og
Ja et tog hver halve time. I det samme tidsrum kører der 500 biler.

>DSB tjener da penge på det????

Ville de tjene mere hvis de gik over til biler? Det maa være et spørgsmaal
om økonomi og rationalisering. Det er ikke rationelt med to trafiksystemer.

Aage



Frank E. N. Stein (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 22-12-05 06:00

On Wed, 21 Dec 2005 18:28:34 +0100, Aage Andersen wrote:

> Ville de tjene mere hvis de gik over til biler? Det maa være et spørgsmaal
> om økonomi og rationalisering. Det er ikke rationelt med to trafiksystemer.

Skal fortorve, cykelstier, lufthavne, færgehavne osv så også nedlægges?
--
MVH
osv...



Mendoza (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 21-12-05 18:38

Lyrik wrote:


> Danmark:
> Bane Danmark udsultet igennem en lang periode. Startet i 2003.
> De har ikke kunnet vedligeholde skinnerne til de små penge.
>
> Er næste skridt privatisering?

Ja. Jeg er ansat i BD Entreprise afd. og vi har året igennem fået at vide at
vi skulle sælges til et privat firma inden nytår. Det når man så ikke, men
ingen tvivl om at det vil ske.

>-Ender det hele i skrot?

Ja, formodentlig.

Mendoza



Lyrik (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 22-12-05 01:05


"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:ypgqf.6581$T41.2445@news.get2net.dk...
> Lyrik wrote:
>
>
>> Danmark:
>> Bane Danmark udsultet igennem en lang periode. Startet i 2003.
>> De har ikke kunnet vedligeholde skinnerne til de små penge.
>>
>> Er næste skridt privatisering?
>
> Ja. Jeg er ansat i BD Entreprise afd. og vi har året igennem fået at vide
> at vi skulle sælges til et privat firma inden nytår. Det når man så ikke,
> men ingen tvivl om at det vil ske.
>
>>-Ender det hele i skrot?
>
> Ja, formodentlig.
>
> Mendoza
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg synes at dette skal være et opråb til det danske folk.

Samfundsopgaverne bliver udnævnt til at være firmaer. Derefter udsultes de
og derefter sælges de for småpenge.
Så skal vi borgere til at betale arvesølvet en gang til , til nogle
forbryderes lommer!

Det kaldes liberalisering og økonomiske mirakler.
Det er systematisk udplyndring af befolkningen og overførsel af profit til
mafiagangstere!

Mens der snakkes om at bevare velfærden og servicestandarderne, udhules
disse med hånden på ryggen i dølgsmål!

Vågn Op!

Hilsen
jens



Thorkild Poulsen (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 22-12-05 04:01


"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse news:43a9edb6$0$78280

> Samfundsopgaverne bliver udnævnt til at være firmaer. Derefter udsultes de
> og derefter sælges de for småpenge.
> Så skal vi borgere til at betale arvesølvet en gang til , til nogle
> forbryderes lommer!

Det er vanskeligt at finde noget mere stupidt end det Jens vrøvler om her,
jernbanerne forfaldt under SR, under VK er udgifterne til banedrift øget.

>
> Det kaldes liberalisering og økonomiske mirakler.
> Det er systematisk udplyndring af befolkningen og overførsel af profit til
> mafiagangstere!

Det kaldes vel snarere dumhed i fatteevnen hos folk som dig.

>
> Mens der snakkes om at bevare velfærden og servicestandarderne, udhules
> disse med hånden på ryggen i dølgsmål!
>
> Vågn Op!

Man kan desværre ikke opfordre dig til at øge begavelsen.

Thorkild





Egon Stich (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 22-12-05 10:54


"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:43a9edb6$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg synes at dette skal være et opråb til det danske folk.
>
> Samfundsopgaverne bliver udnævnt til at være firmaer. Derefter udsultes de
> og derefter sælges de for småpenge.
> Så skal vi borgere til at betale arvesølvet en gang til , til nogle
> forbryderes lommer!
>
> Det kaldes liberalisering og økonomiske mirakler.
> Det er systematisk udplyndring af befolkningen og overførsel af profit til
> mafiagangstere!
>
> Mens der snakkes om at bevare velfærden og servicestandarderne, udhules
> disse med hånden på ryggen i dølgsmål!
>
> Vågn Op!
>
> Hilsen
> jens
>

Helt rigtigt.
Der er alene tale om ideologi, som påbyder at skaffe kapitalen nye
muligheder for profit.
At man ødelægger landets infrastruktur, regner disse egentlig landsforrædere
ikke med.
Således går det, når man lader dårligt uddannede økonomer får magt.

Egon.



Thorkild Poulsen (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 22-12-05 15:49


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:jywqf.137$AA.68@news.get2net.dk...
>
> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news:43a9edb6$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Jeg synes at dette skal være et opråb til det danske folk.
>>
>> Samfundsopgaverne bliver udnævnt til at være firmaer. Derefter udsultes
>> de
>> og derefter sælges de for småpenge.
>> Så skal vi borgere til at betale arvesølvet en gang til , til nogle
>> forbryderes lommer!
>>
>> Det kaldes liberalisering og økonomiske mirakler.
>> Det er systematisk udplyndring af befolkningen og overførsel af profit
>> til
>> mafiagangstere!
>>
>> Mens der snakkes om at bevare velfærden og servicestandarderne, udhules
>> disse med hånden på ryggen i dølgsmål!
>>
>> Vågn Op!
>>
>> Hilsen
>> jens
>>
>
> Helt rigtigt.
> Der er alene tale om ideologi, som påbyder at skaffe kapitalen nye
> muligheder for profit.
> At man ødelægger landets infrastruktur, regner disse egentlig
> landsforrædere
> ikke med.
> Således går det, når man lader dårligt uddannede økonomer får magt.
>

Hvordan er det gået med din telefonregning efter socialdemokraterbe
privatiserede TeleDanmark ?

Thorkild



Konrad (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 22-12-05 16:49

Thorkild Poulsen wrote:
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det gået med din telefonregning efter socialdemokraterbe
> privatiserede TeleDanmark ?

Den er steget. Folk bruger jo telefonen meget mere end de gjorde tidligere, og der er langt flere mærkværdige bindinger og udgifter, som danskerne nu leverer til især TDC (frasalget af det rå kobber bliver i øvrigt givetvis kendt ulovlig, og så er TDC på spanden). Det er muligt du har fokus på, at et samtaleminut fra Rødovre til Glyngøre er faldet med 27 ører - men samlet set er selskabernes indtægter *steget*, og forbrugerne bruger en større andel af deres indtægt på telefoni.

I øvrigt er den med, at "under VK er udgifterne til banedrift øget" jo faktuelt forkert, og derfor var dit telefon-eksempel faktisk glimrende. For sagen er jo, at der også er flere der bruger togene, og der er flere togsæt, så det er jo ikke så mærkeligt, at det også koster flere penge i drift. Vel?


Thorkild Poulsen (23-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 23-12-05 00:23


"Konrad" <david@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43aacae3$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
Thorkild Poulsen wrote:
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det gået med din telefonregning efter socialdemokraterbe
> privatiserede TeleDanmark ?

:: Den er steget......

Skal vi ikke bare sl¨fast at prisniveauet er på linie med udlandet, hvor det
tidligere var 4 gange højere.

Konrad:

I øvrigt er den med, at "under VK er udgifterne til banedrift øget" jo
faktuelt forkert, og derfor var dit telefon-eksempel faktisk glimrende. For
sagen er jo, at der også er flere der bruger togene, og der er flere togsæt,
så det er jo ikke så mærkeligt, at det også koster flere penge i drift. Vel?

TP:

Følg lidt med i politik.

Under VK er der flyttet midler fra bilettilskud til vedligehold af baner.

Thorkild



Egon Stich (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 22-12-05 17:07


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:43aabc3b$0$1814$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:jywqf.137$AA.68@news.get2net.dk...
> >
> > "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> > news:43a9edb6$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >
> >> Jeg synes at dette skal være et opråb til det danske folk.
> >>
> >> Samfundsopgaverne bliver udnævnt til at være firmaer. Derefter udsultes
> >> de
> >> og derefter sælges de for småpenge.
> >> Så skal vi borgere til at betale arvesølvet en gang til , til nogle
> >> forbryderes lommer!
> >>
> >> Det kaldes liberalisering og økonomiske mirakler.
> >> Det er systematisk udplyndring af befolkningen og overførsel af profit
> >> til
> >> mafiagangstere!
> >>
> >> Mens der snakkes om at bevare velfærden og servicestandarderne, udhules
> >> disse med hånden på ryggen i dølgsmål!
> >>
> >> Vågn Op!
> >>
> >> Hilsen
> >> jens
> >>
> >
> > Helt rigtigt.
> > Der er alene tale om ideologi, som påbyder at skaffe kapitalen nye
> > muligheder for profit.
> > At man ødelægger landets infrastruktur, regner disse egentlig
> > landsforrædere
> > ikke med.
> > Således går det, når man lader dårligt uddannede økonomer får magt.
> >
>
> Hvordan er det gået med din telefonregning efter socialdemokraterbe
> privatiserede TeleDanmark ?
>
> Thorkild
>

Den har du været fremme med før.
Det bliver ikke sandt af gentagelse.
Men du fremturer, med dine selektive talbehandling.

Egon.



Thorkild Poulsen (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 22-12-05 21:38


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:7bAqf.1285

>> Hvordan er det gået med din telefonregning efter socialdemokraterbe
>> privatiserede TeleDanmark ?
>>
>> Thorkild
>>
>
> Den har du været fremme med før.
> Det bliver ikke sandt af gentagelse.
> Men du fremturer, med dine selektive talbehandling.

You're in a state of denial.

Thorkild



Svend Poulsen (23-12-2005)
Kommentar
Fra : Svend Poulsen


Dato : 23-12-05 08:31

Hello, Thorkild!
You wrote on Thu, 22 Dec 2005 21:38:23 +0100:

??>>> Hvordan er det gået med din telefonregning efter socialdemokraterbe
??>>> privatiserede TeleDanmark ?
??>>>
??>>> Thorkild
??>>>
??>> Den har du været fremme med før.
??>> Det bliver ikke sandt af gentagelse.
??>> Men du fremturer, med dine selektive talbehandling.

TP> You're in a state of denial.

Touche

Som du selv har skrevet, du benægter fakta du ikke kan lide.
Du bruger de tal du kan lide og væk med resten.

Har du ikke sørget for at komme til psykolog endnu ?

With best regards, Svend Poulsen. E-mail: svend_poulsen_304@*hotmail.com



Thorkild Poulsen (23-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 23-12-05 18:37


"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43aba7c7$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> Hello, Thorkild!
> You wrote on Thu, 22 Dec 2005 21:38:23 +0100:
>
> ??>>> Hvordan er det gået med din telefonregning efter socialdemokraterbe
> ??>>> privatiserede TeleDanmark ?
> ??>>>
> ??>>> Thorkild
> ??>>>
> ??>> Den har du været fremme med før.
> ??>> Det bliver ikke sandt af gentagelse.
> ??>> Men du fremturer, med dine selektive talbehandling.
>
> TP> You're in a state of denial.
>
> Touche
>
> Som du selv har skrevet, du benægter fakta du ikke kan lide.
> Du bruger de tal du kan lide og væk med resten.
>
> Har du ikke sørget for at komme til psykolog endnu ?
>
> With best regards, Svend Poulsen. E-mail: svend_poulsen_304@*hotmail.com
>

Endnu et fantastisk indlæg fra Svend Poulsen

Thorkild



Frank Løkkegaard (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 22-12-05 01:27

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> on onsdag 21. december 2005 at
18:28 +0100 wrote:
>Ja et tog hver halve time. I det samme tidsrum kører der 500 biler.
>
>>DSB tjener da penge på det????
>
>Ville de tjene mere hvis de gik over til biler? Det maa være et
>spørgsmaal
>om økonomi og rationalisering. Det er ikke rationelt med to
>trafiksystemer.

Nu er det vel ikke så meget et spørgsmål om hvor mange tog, der kører, men
om hvor mange mennesker der transporteres?
dertil kommer de kolossale mængder gods der trasnporteres hver eneste nat.
Endelig er det også et spørgsmål om at transportere både gods og menesker
på den mest hensigtsmæssige måde, rent miljømæsigt.


--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Jesper (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 22-12-05 02:16

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> I New Zealand havde man et vidtspændende jernbanenet hvor togene kørte til
> tiden.
> Så starter det med:at man udnævner det nationale togselskab til at være et
> firma!", som en hårdt ramt New Zealænder udtrykker sin frustration.
> "Nu ved vi hvordan privatiseringen begynder!" siger den selvsamme person
> igen.
>
> Så udsulter man "firmaet" til det ikke kan levere varen.
>
> Derpå siger man at det er uacceptabelt og at det må sælges.
>
> Så sælges det til dumpepris.
>
> Et amerikansk selskab købte New Zealands jernbanenet og drift.
>
> Efter en massiv fyringsrunde gik jernbanedriften i stå.
>
> Nu hiver det private selskab skinnerne op og sælger som skrot!
>
> New Zealand har ingen jernbaner mere.......
>
> Danmark:
> Bane Danmark udsultet igennem en lang periode. Startet i 2003.
> De har ikke kunnet vedligeholde skinnerne til de små penge.
>
> Er næste skridt privatisering?-Ender det hele i skrot?
>
> Hilsen
> Jens

Hvorfor skal nogle røde idioter lege skala 1:1 modeljernbane for
skatteborgernes penge?
I Danmark har vi nedlagt en del dybt urentable lokalbaner og det samme
gør de naturligvis i NZ. Landbefolkningen er faldet i takt med
mekaniseringen af landbruget, derfor er underlaget for mange af disse
baner væk...med mindre man kan få køerne til at løse billet!
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://dvd.tradewho.com/

Egon Stich (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 22-12-05 10:59


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1h7y8uy.1004ojqo2qxewN%spambuster@users.toughguy.net...
>
> Hvorfor skal nogle røde idioter lege skala 1:1 modeljernbane for
> skatteborgernes penge?
> I Danmark har vi nedlagt en del dybt urentable lokalbaner og det samme
> gør de naturligvis i NZ. Landbefolkningen er faldet i takt med
> mekaniseringen af landbruget, derfor er underlaget for mange af disse
> baner væk...med mindre man kan få køerne til at løse billet!
> --

Du vrøvler.
Lokalbanerne blev "urentable", og personbefordringen forsvandt, da man under
Schlüter regeringen overførte tilskudsordninger til vennerne, de private
vognmænd.
Alene af profitbegær og nepotisme, ødelagde man store dele af en fornuftig
og rentabel, for samfundet, infrastruktur.
Samtidig med, at man forringede miliøet, og øgede udledningen af co2.
Forøgede den tunge trafik, og fik stigning af antal trafikdræbte øget ved
samme lejlighed.
Men DJØFerne klappede i deres små hænder.
Idioti på højt plan.

Egon.



Jesper (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 22-12-05 22:02

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
> news:1h7y8uy.1004ojqo2qxewN%spambuster@users.toughguy.net...
> >
> > Hvorfor skal nogle røde idioter lege skala 1:1 modeljernbane for
> > skatteborgernes penge?
> > I Danmark har vi nedlagt en del dybt urentable lokalbaner og det samme
> > gør de naturligvis i NZ. Landbefolkningen er faldet i takt med
> > mekaniseringen af landbruget, derfor er underlaget for mange af disse
> > baner væk...med mindre man kan få køerne til at løse billet!
> > --
>
> Du vrøvler.
> Lokalbanerne blev "urentable", og personbefordringen forsvandt, da man under
> Schlüter regeringen overførte tilskudsordninger til vennerne, de private
> vognmænd.
> Alene af profitbegær og nepotisme, ødelagde man store dele af en fornuftig
> og rentabel, for samfundet, infrastruktur.
> Samtidig med, at man forringede miliøet, og øgede udledningen af co2.
> Forøgede den tunge trafik, og fik stigning af antal trafikdræbte øget ved
> samme lejlighed.
> Men DJØFerne klappede i deres små hænder.
> Idioti på højt plan.
>
> Egon.

I betragtning af at de fleste af de nedlagte lokalbaner blev nedlagt
længe før der blev sat vand over til Schülter-regeringen, så er det en
forvrøvlet påstand.
Iøvrigt havde Schlüter nok at gøre med at rydde op i Anker "Ødeland"
Jørgensens fallitbo!
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://dvd.tradewho.com/

Thorkild Poulsen (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 22-12-05 03:56


"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse news:43a959b3$0$67263

> Bane Danmark udsultet igennem en lang periode. Startet i 2003.
> De har ikke kunnet vedligeholde skinnerne til de små penge.
>
> Er næste skridt privatisering?-Ender det hele i skrot?

Nej kære Jens,

De danske baner er ikke vedligeholdt af den socialdemokratiske regering, det
er de problemer vi nu slås med.

Thorkild



Egon Stich (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 22-12-05 11:00


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:43aa14fe$0$1750$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse news:43a959b3$0$67263
>
> > Bane Danmark udsultet igennem en lang periode. Startet i 2003.
> > De har ikke kunnet vedligeholde skinnerne til de små penge.
> >
> > Er næste skridt privatisering?-Ender det hele i skrot?
>
> Nej kære Jens,
>
> De danske baner er ikke vedligeholdt af den socialdemokratiske regering,
det
> er de problemer vi nu slås med.
>
> Thorkild
>

Jamen det er da rigtigt, at S ikke formåede at rette op på den nedslagtning
Schl¨ytter forestod.
Men det har du bekvemt "glemt".
Egon



Thorkild Poulsen (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 22-12-05 15:52


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse news:kywqf.139

>
> Jamen det er da rigtigt, at S ikke formåede at rette op på den
> nedslagtning
> Schl¨ytter forestod.
> Men det har du bekvemt "glemt".
> Egon

Det er næsten synd for dig at de borgerlige netop har flyttet støtte fra
billetten til banen.

Thorkild



Egon Stich (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 22-12-05 17:06


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:43aabcc5$0$1855$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:kywqf.139
>
> >
> > Jamen det er da rigtigt, at S ikke formåede at rette op på den
> > nedslagtning
> > Schl¨ytter forestod.
> > Men det har du bekvemt "glemt".
> > Egon
>
> Det er næsten synd for dig at de borgerlige netop har flyttet støtte fra
> billetten til banen.
>
> Thorkild
>
>

Men: Læg mærke til een ting:
Når de nu gør det, er det jo i forventning om samg af banerne.
Inc. tilskud til de venner, der køber.
Nepotisme og korruption, hedder det.
Ikke usædvanlig i borgerlige kredse.

Egon



Thorkild Poulsen (23-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 23-12-05 00:25


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:L9Aqf.1269$hD4.765@news.get2net.dk...
>
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:43aabcc5$0$1855$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:kywqf.139
>>
>> >
>> > Jamen det er da rigtigt, at S ikke formåede at rette op på den
>> > nedslagtning
>> > Schl¨ytter forestod.
>> > Men det har du bekvemt "glemt".
>> > Egon
>>
>> Det er næsten synd for dig at de borgerlige netop har flyttet støtte fra
>> billetten til banen.
>>
>> Thorkild
>>
>>
>
> Men: Læg mærke til een ting:
> Når de nu gør det, er det jo i forventning om samg af banerne.
> Inc. tilskud til de venner, der køber.
> Nepotisme og korruption, hedder det.
> Ikke usædvanlig i borgerlige kredse.
>

Det vrøvl må du uddybe, fatter ikke en meter af hvad du forsøger at komme
frem med.

Thorkild



Svend Poulsen (23-12-2005)
Kommentar
Fra : Svend Poulsen


Dato : 23-12-05 08:38

Hello, Thorkild!
You wrote on Fri, 23 Dec 2005 00:25:08 +0100:


TP> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
TP> news:L9Aqf.1269$hD4.765@news.get2net.dk...
??>>
??>> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
??>> meddelelse
??>> news:43aabcc5$0$1855$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
??>>>
??>>> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
??>> news:kywqf.139
??>>>
??>>>> Jamen det er da rigtigt, at S ikke formåede at rette op på den
??>>>> nedslagtning
??>>>> Schl¨ytter forestod.
??>>>> Men det har du bekvemt "glemt".
??>>>> Egon
??>>>
??>>> Det er næsten synd for dig at de borgerlige netop har flyttet støtte
??>>> fra billetten til banen.
??>>>
??>>> Thorkild
??>>>
??>> Men: Læg mærke til een ting:
??>> Når de nu gør det, er det jo i forventning om samg af banerne.
??>> Inc. tilskud til de venner, der køber.
??>> Nepotisme og korruption, hedder det.
??>> Ikke usædvanlig i borgerlige kredse.
??>>
TP> Det vrøvl må du uddybe, fatter ikke en meter af hvad du forsøger at
TP> komme frem med.

Hvordan var det nu lige med sagen under kommunevalget, med at der var en der
havde brugte skattekroner til private gaver, har du allerede glemt det igen
Thorkild fyi

Og den med Venstre politikerne i Esbjerg der brugte over 100000 skattekroner
på konernes ferie på Grønland. fyi

Sjovt nok fatter du aldrig den slags vrøvl. Benægtelse ?

With best regards, Svend Poulsen. E-mail: svend_poulsen_304@*hotmail.com



Thorkild Poulsen (23-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 23-12-05 20:07


"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43aba936$0$15787

> ??>>>
> ??>>>> Jamen det er da rigtigt, at S ikke formåede at rette op på den
> ??>>>> nedslagtning
> ??>>>> Schl¨ytter forestod.
> ??>>>> Men det har du bekvemt "glemt".
> ??>>>> Egon
> ??>>>
> ??>>> Det er næsten synd for dig at de borgerlige netop har flyttet støtte
> ??>>> fra billetten til banen.
> ??>>>
> ??>>> Thorkild
> ??>>>
> ??>> Men: Læg mærke til een ting:
> ??>> Når de nu gør det, er det jo i forventning om samg af banerne.
> ??>> Inc. tilskud til de venner, der køber.
> ??>> Nepotisme og korruption, hedder det.
> ??>> Ikke usædvanlig i borgerlige kredse.
> ??>>
> TP> Det vrøvl må du uddybe, fatter ikke en meter af hvad du forsøger at
> TP> komme frem med.
>
> Hvordan var det nu lige med sagen under kommunevalget, med at der var en
> der havde brugte skattekroner til private gaver, har du allerede glemt det
> igen Thorkild fyi
>

Undskyld Svend, hvad relevans har det her ?

Og så ved du jo udmærket at den slags sager også florerer i
Socialdemokratiet, til eksempel når Nyrup fik Lone Dybkærs telefon betalt.

> Og den med Venstre politikerne i Esbjerg der brugte over 100000
> skattekroner på konernes ferie på Grønland. fyi
>
> Sjovt nok fatter du aldrig den slags vrøvl. Benægtelse ?

Det er vist dig der ikke fatter ret meget, hvad med Ålborg borgmesteren der
havde en kommunal lejlighed til at bolle sekretæren i.

Den slags plat gider jeg ikke bruge megen tid på.

Thorkild



Egon Stich (23-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 23-12-05 14:10


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:43ab3512$0$1825$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> >
>
> Det vrøvl må du uddybe, fatter ikke en meter af hvad du forsøger at komme
> frem med.
>
> Thorkild


Ikke andet end forventeligt.
Men du kommer dig da en anelse.
Du er begyndt at indrømme din manglende fatteevne.
Og erkendelse af et problem, er det første skridt til en løsning.

Egon



Alucard (23-12-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 23-12-05 15:51

On Fri, 23 Dec 2005 14:10:06 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>> Det vrøvl må du uddybe, fatter ikke en meter af hvad du forsøger at komme
>> frem med.
>
>Ikke andet end forventeligt.
>Men du kommer dig da en anelse.
>Du er begyndt at indrømme din manglende fatteevne.
>Og erkendelse af et problem, er det første skridt til en løsning.

Det er (med hensyn til dig) ikke Thorkild's fatteevne det er galt
med... Det er bare fordi hans fantasi ikke er udviklet ud over
gennemsnittet....

Martin (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 22-12-05 10:58


Lyrik skrev:

> "Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:ypgqf.6581$T41.2445@news.get2net.dk...
> > Lyrik wrote:
> >
> >
> >> Danmark:
> >> Bane Danmark udsultet igennem en lang periode. Startet i 2003.
> >> De har ikke kunnet vedligeholde skinnerne til de små penge.
> >>
> >> Er næste skridt privatisering?
> >
> > Ja. Jeg er ansat i BD Entreprise afd. og vi har året igennem fået at vide
> > at vi skulle sælges til et privat firma inden nytår. Det når man så ikke,
> > men ingen tvivl om at det vil ske.
> >
> >>-Ender det hele i skrot?
> >
> > Ja, formodentlig.
> >
> > Mendoza
> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Jeg synes at dette skal være et opråb til det danske folk.
>
> Samfundsopgaverne bliver udnævnt til at være firmaer. Derefter udsultes de
> og derefter sælges de for småpenge.
> Så skal vi borgere til at betale arvesølvet en gang til , til nogle
> forbryderes lommer!

Jeg kan læse ud af det du skriver at du er på rød hash. Prøvede det
selv i gymnasiet. Nu er jeg blevet ældre og klogere.
>
> Det kaldes liberalisering og økonomiske mirakler.
> Det er systematisk udplyndring af befolkningen og overførsel af profit til
> mafiagangstere!

Det er vist en ordentlig tjubang du har gang i her ))))))
>
> Mens der snakkes om at bevare velfærden og servicestandarderne, udhules
> disse med hånden på ryggen i dølgsmål!
>
> Vågn Op!
>
Umuligt! Med så meget tetra-hydro-cannabinol i blodet ligger jeg helt
sikkert og stener i et hjørne, eller også har jeg voldtaget
køleskabet.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste