Såkaldt "Mindehøjtidlighed" foran C
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-12-05 00:37

Vorherrebevares for en gang usmagelig, pladdersentimental
"politisk-korrekt" tagen plat på den unge danske soldat Bjarke Kirkmands
død i tjenesten, man her til aften har kunnet opleve foran Christiansborg:

Ja, det er da enormt synd for hans forældre og pårørende at den unge
mand er død i krig _MEN HAN VALGTE SELV FRIVILLIGT AT TAGE DERNED
BEVIDST OM RISIKOEN_!

Det forekommer mig på denne måde totalt absurd at man tilsyneladende
ikke vil respektere denne unge mands frie beslutning om at tage denne
ganske udmærket kendte risiko, men derimod fra forældrenes side nu er
ude i noget så grotesk som en retssag over at Irakkrigen overhovedet
blev indledt. Som om det virkelig skulle forestilles at være danske
politikeres skyld at den unge Bjarne blev offer for en vejsidebombe...

Det vidner jo om en totalt forskruet, taberagtigt ansvarsforflygtende
"det er altid de andres skyld!"-virkelighedsopfattelse, dét der...

I betragtning af at denne unge mand faktisk har ydet det ultimative
offer for Fædrelandet, finder jeg det så meget desto mere desakrerende
for hans ellers stolte eftermæle, at familien opfører sig så vanvittigt
og helt åbenlyst lader venstrefløjens savlende luderkarle misbruge hans
død til anti-krigspropaganda på grund af deres ukontrollerede sorg og
frustration...

Anders Peter Johnsen

Fra : Henri Gath

Dato : 21-12-05 01:01

meddelelse news:43a89576$0$47061$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

et fornuftigt idlæg......
Rigtig godt udtryk: ""venstrefløjens savlende luderkarle"!

Fra : GB

Dato : 21-12-05 06:28

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> [...]
> "politisk-korrekt" tagen plat på den unge danske soldat Bjarke
> Kirkmands død i tjenesten, man her til aften har kunnet opleve foran
....(snip)...

Jeg er helt enig. Iøvrigt - jo mindre der siges i den sammenhæng, des
bedre.

GB

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 07:40

GB <nospam@nospam.invalid> on onsdag 21. december 2005 at 6:28 +0100 wrote:
>Jeg er helt enig. Iøvrigt - jo mindre der siges i den sammenhæng, des
>bedre.

Hmmmm, er sådan set ikke uenig. Når et land er i krig kommer der også lig
hjem. Den risiko er kendt og, må vi gå ud fra, accepteret af dem, der
tager afsted.
Men hvorfor "
>jo mindre der siges i den sammenhæng, des
>bedre.
"?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : GB

Dato : 21-12-05 16:50

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in

> Men hvorfor "
> "?

Tjah, jeg hader, når folk sovser rundt i dødsporno og bruger det til
politiske formål.

GB

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 07:38

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> on onsdag 21.
december 2005 at 0:36 +0100 wrote:
>I betragtning af at denne unge mand faktisk har ydet det ultimative
>offer for Fædrelandet, finder jeg det så meget desto mere desakrerende
>for hans ellers stolte eftermæle

Det var da en ubehagelig retorik - det er den slags jeg har hørt blandt
andet i Sovjet om faldne soldater i Afghanistan. Yderst ubehageligt.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jim

Dato : 21-12-05 12:27

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> on onsdag 21.
>
> Det var da en ubehagelig retorik - det er den slags jeg har hørt blandt
> andet i Sovjet om faldne soldater i Afghanistan. Yderst ubehageligt.

Jeg er meget overbevist om, at du har fået meget fortalt i Sovjet.
Blev du træt af at stå i kø uden for butikkerne, siden du er tilbage i
Danmark?

J.

Fra : GB

Dato : 21-12-05 16:53

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in

> Det var da en ubehagelig retorik - det er den slags jeg har hørt blandt
> andet i Sovjet om faldne soldater i Afghanistan. Yderst ubehageligt.

Tror du ikke, at du skulle anskaffe dig nogle cipramiler? Vi er faktisk
stadig nogle stykker her i landet, som fra barn har lært at sætte pris på
flag og fædreland. Desuden er sammenligningen med russerne helt hen i
vejret. Man kan ikke sammenligne den sovjetiske invasion i Afghanistan med
de opgaver, vores tapre drenge udfører i Iraq og Afghanistan i dag.

GB

Fra : Martin

Dato : 21-12-05 08:54

Frank Løkkegaard skrev:

> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> on onsdag 21.
>
> Det var da en ubehagelig retorik - det er den slags jeg har hørt blandt
> andet i Sovjet om faldne soldater i Afghanistan. Yderst ubehageligt.

Du mener at den slags tale kunne opfordre andre unge eventyrlystne
mænd til at lade sig slagte på levebrødspolitikernes stolte
krigsalter?

Martin

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 09:05

"Martin" <Nexus1@lab.org> on onsdag 21. december 2005 at 8:54 +0100 wrote:
>Du mener at den slags tale kunne opfordre andre unge eventyrlystne
>mænd til at lade sig slagte på levebrødspolitikernes stolte
>krigsalter?

Næh, det var nu ikke det jeg mente. Jeg bliver bare altid yderst skeptisk
når der tales som ofre for fædrelandet og stolte eftermæle i samme
sætning. Det er en retorik jeg normalt kun er stødt på i nogle stater jeg
ikke sammenligner med Danmark.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jim

Dato : 21-12-05 12:31

> [...]
> når der tales som ofre for fædrelandet og stolte eftermæle i samme
> sætning. Det er en retorik jeg normalt kun er stødt på i nogle stater jeg

Nå da, så har du ikke hørt beretninger fra slægtninge, som oplevede 2.VK.
Og så har det jo også noget med, at man forsvarer friheden, som jeg går ud
fra, at du også er partat til at forsvare, når det bliver nødvendig?
Eller du gemmer dig måske bare bag dine politikere i DKP eller EL og siger:
"Man må ikke skyde på en ubevæbnet person."
Du skal nok blive klogere, når du står over for fjenden.

J.

Fra : Martin

Dato : 21-12-05 12:31

Frank Løkkegaard skrev:

> [...]
> når der tales som ofre for fædrelandet og stolte eftermæle i samme
> sætning. Det er en retorik jeg normalt kun er stødt på i nogle stater jeg

Ikke at jeg er uenig, men et eller andet pænt er man jo nødt til at
sige. Hvordan ville du formulere det?

Martin

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 13:13

"Martin" <Nexus1@lab.org> on onsdag 21. december 2005 at 12:30 +0100 wrote:
>Ikke at jeg er uenig, men et eller andet pænt er man jo nødt til at
>sige. Hvordan ville du formulere det?

Tja, man kunne jo tage den helt rimelige med at nævne det sørgelige,
forståelse for de efterladte og et håb om at det ikke er forgæves.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 13:05

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on onsdag 21. december 2005 at
12:26 +0100 wrote:
>Jeg er meget overbevist om, at du har fået meget fortalt i Sovjet.
>Blev du træt af at stå i kø uden for butikkerne, siden du er tilbage i
>Danmark?

Det var da en yderst besynderlig kommentar - en journalist der rejser i et
fremmed land får meget fortalt.
Hvad får dig til at tro at jeg er kommunist? Jeg mindes ikke at jeg
nogensinde har omtalt Sovjet som forbillede for noget som helst. Faktisk
plejer jeg vist at beskrive Sovjet som en stat, der førte krig mod sin
egen befolkning.
Du er sguda helt utrolig…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 13:11

12:30 +0100 wrote:
> [...]
>siger:
>"Man må ikke skyde på en ubevæbnet person."
>Du skal nok blive klogere, når du står over for fjenden.

Sig mig engang, er du rablende gal?
Du aner da ikke en pind om hvad jeg har hørt eller ikke hørt.
Nå men til din orientering:
Jo jeg har talt med overlevende fra 2. verdenskrig, og det karakteristiske
var nu, at de ikke brød sig ret meget om alt det der højstemte om
Fædrelandet, men derimod gerne talte om friheden og det at slippe af med
tyskerne (talt med både danske modstandsfolk og tidligere franske
soldater). Men det de først og fremmest talte om var det meningsløse spild
af unge menneskers liv.

Og igen: Hvad får dig til at tro at jeg er enten DKP'er eller medlem af EL?

Jeg gemmer mig ikke bag nogen, hvem i alverden skulle jeg dog dels gemme
mig for, dels gemme mig bag?
I modsætning til dig fremstår jeg faktisk helt identificerbar med både
navn og telefon samt gyldig e-mail

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jim

Dato : 21-12-05 13:24

> [...]
> mig for, dels gemme mig bag?
> I modsætning til dig fremstår jeg faktisk helt identificerbar med både

Jamen så tillykke da med det.

J.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 13:33

13:23 +0100 wrote:
>Jamen så tillykke da med det.

Og som vanligt svarer du ikke.
Skal man følge din egen særprægede logik må du jo nu have erkendt at du er
en kujon, der blot snakker uden at have belæg for dine udtalelser - der i
denne situation er tæt ved det svinagtige.
Herre Jemeni!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Trans

Dato : 21-12-05 14:38

Anders Peter Johnsen wrote:

> Vorherrebevares for en gang usmagelig, pladdersentimental
> "politisk-korrekt" tagen plat på den unge danske soldat Bjarke Kirkmands
> død i tjenesten, man her til aften har kunnet opleve foran Christiansborg:

Hvordan finder man ud af, hvem der skal mindes, og hvem der ikke skal
mindes foran Christuiansborg? Den 22-årige betjent Jesper Egtved
Hansen.døde i tjenesten, da han under udførelsen af sin pligt til at
opretholde loven forsøgte at standse Blekingegade-banden, som havde
begået røveri mod Købmagergades postkontor. Hvorfor skulle skulle
han ikke mindes i Folketinget eller ude på Christiansborg slotsplads?
Var det fordi det ikke ville have vøret politisk korrekt, da morderne
var venstresnoede?

Bent

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 15:16

"Trans" <kongaead@my-deja.com> on onsdag 21. december 2005 at 14:37 +0100
wrote:
> [...]
>han ikke mindes i Folketinget eller ude på Christiansborg slotsplads?
>Var det fordi det ikke ville have vøret politisk korrekt, da morderne

Der er da ingen der forhindrer dig i at mindes hvem du end måtte ønske.

Så vidt jeg husker blev den unge betjent da også mindet i sin tid.
Hvem skulle da have interesse i ikke at mindes betjenten
Der sguda et absolut mikroskopisk mindretal, der ønsker død og ødelæggelse
over andre mennesker.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Konrad

Dato : 21-12-05 17:01

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message news:43a89576$0$47061$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

(...sure opstød...)

> [...]
>
> Det vidner jo om en totalt forskruet, taberagtigt ansvarsforflygtende
> "det er altid de andres skyld!"-virkelighedsopfattelse, dét der...

Absurd? En lydig soldat narres af sine foresatte, der igen er narret af deres foresatte, regeringen, til at tro på, at krigen i Irak var nødvendig, folkeretslig legetim, retfærdig og i øvrigt ville være en smal sag at overstå. Soldaten dør så, og dermed må ansvaret jo følgeligt placeres hos dem, der fik den naive soldat narret derned. Faren har jo fortalt hvordan han fortvivlet forsøgte at overtale sønnen til at lade være, men næh nej : Hans foresatte og politikerne måtte jo have ret. Det kan være det er ansvarforflygtende, men det godt nok "uheldigt" for den unge mand, at han stolede på militæret og dens ledelse.

Fra : Henri Gath

Dato : 21-12-05 18:25

"Konrad" <david@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Hans foresatte og politikerne måtte jo have ret. Det kan være det er
ansvarforflygtende, men det godt nok "uheldigt" for den unge mand, at han

Du godeste....gå dog i terapi, hulkefjæs....

Fra : Konrad

Dato : 21-12-05 18:38

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message news:43a98fd4$0$47061$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> stolede på militæret og dens ledelse.
>
> Du godeste....gå dog i terapi, hulkefjæs....

Det ser ikke ud til at have haft nogen gavnlig indvirkning på dig, så jeg tror jeg springer over.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-12-05 19:26

Konrad wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message news:43a89576$0$47061$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> (...sure opstød...)

> Absurd? En lydig soldat narres af sine foresatte,

"Narres"?

Manden vidste da udmærket, hvad han tog ned til!

> der igen er narret af deres foresatte, regeringen, til at tro på,
> at krigen i Irak var >nødvendig, folkeretslig legetim, retfærdig og i
øvrigt ville være en smal sag at overstå.

Hvor ser du at Per Stig Møller eller Anders Fogh Rasmussen skulle have
påstået at denne krig "ville være en smal sag at overstå"? Tværtimod er
det jo NETOP for at skabe fred og orden på langt sigt at danske soldater
er med!

> Soldaten dør så, og dermed må ansvaret jo følgeligt placeres hos dem,
der fik den naive soldat narret derned.

Sikke dog noget forarmet sludder...

Du har ikke meget respekt for at professionelle danske soldater er
voksne nok til at træffe selvstændige beslutninger, kan jeg høre?

> Faren har jo fortalt hvordan han fortvivlet forsøgte at overtale
sønnen til at lade være, men næh nej :

Hans far kan ikke tackle sorgen over tabet og har tydeligvis brug for
nogen eller noget at beskylde for sønnens død.

I stedet for at respektere at sønnen - som altså var en voksen og dermed
jurudisk fuldt myndig mand på 21 år - altså selv valgte at sætte sig i
en vis risiko for at dø dernede. Hvilket jeg for min side kun kan beundre.

>Hans foresatte og politikerne måtte jo have ret.

Du får virkeligt, virkeligt svært ved at bilde mig ind at unge danske
danske mænd på 21 er så autoritetstro, som du dèr fremstiller det.

>Det kan være det er ansvarforflygtende, men det godt nok "uheldigt"
for den unge mand, at han stolede på militæret og dens ledelse.

Manden var udmærket bekendt med de betingelser, han tog afsted på.
Desværre kom han ikke hjem i live.

HVIS der havde været tale om en ung mand, som var blevet TVUNGET til at
deltage i krigen i forbindelse med ufrivillig indkaldelse til den - og
ikke, som vi her har med at gøre, en professionel soldat på kontrakt -
så kunne jeg MÅSKE have ondt af situationen, men jeg har altså ganske
svært ved at se en ung mand, som bevidst ofrer sit liv som noget "offer
for de onde magthavere", sådan som det så naivt fremstilles.

Hele denne misære minder mig om beretningen om en døende græsk hero, der
så vidt jeg husker eftertrykkeligt skældte de sørgende ved sit dødsleje
ud, idet deres sorg og højlydte klagen nærmest forekom ham at være en
direkte hån...

Anders Peter Johnsen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-12-05 01:24

GB <nospam@nospam.invalid> on onsdag 21. december 2005 at 16:52 +0100
wrote:
> [...]
>med
>de opgaver, vores tapre drenge udfører i Iraq og Afghanistan i dag.

Det sgde jeg vist heller ikke noget om. Jeg skrev noget om retorikken.
Hvis jeg nu roder efter mine cipramiler, lover du så at lede efter dine
læsebriller

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-12-05 01:24

GB <nospam@nospam.invalid> on onsdag 21. december 2005 at 16:49 +0100
wrote:
>Tjah, jeg hader, når folk sovser rundt i dødsporno og bruger det til
>politiske formål.

Ganske enig!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Trans

Dato : 25-12-05 02:51

Frank Løkkegaard wrote:

> Så vidt jeg husker blev den unge betjent da også mindet i sin tid.

Men du kan ikke rigtigt mindes det?

> Hvem skulle da have interesse i ikke at mindes betjenten

Bl.a. Lauesen.og hans sympatisøer.

Bent