Gradsforskelle af sindsyge
Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-05 21:56

Hvis du oplever dig som knap så sindsyg som folk flest, er din
sygdomserkendelse måske skadet af storhedsvanvid.
Selvfølgelig er der MARKANTE afvigere og folk der søger
psykiaterhjælp, som det er fristende at kalde mere sindsyge end
gennemsnittet.
Vævsskade i psykoseramtes hjerner er ikke påvist sikkert, men snart
vil usikre påvisninger blive ophøjet til sikre af journalisterne der
forbedrer på den nytteløse science.
Føler du dig god ved at være ikke-syg? Det er bedre at være nyttig
eller lykkelig.
Men skitzoer er uden sexappeal og får næsten aldrig børn - hvis
lægernes ønsketænkning om arvelighed var sand, ville tosserne være
uddøet.
Nogle forskere er dog kloge nok til at tale om GRADSFORSKELLE, og det
er hvad dommerne ikke er kloge nok til, når de giver behandlingsdomme
Lynch og mobning er the name of the game. Sygdom bør ku ses i
mikroskop.
For at gøre psykiatere gode for borgerskabets selvtillid og gode til
at terrorisere underklassen, så lærer de IKKE følgende på lægestudiet.

" Lykke er den eneste mening med livet, hvor lykken
svigter, bliver eksistensen et sindsygt og sørgeligt foretagende.
George Santayana

"Voksne er børn der er blevet sindssyge. Danske
ordsprog

"Beviset for man ikke er gal,må føres ved at spille normalMikael Rode

" Menneskene vil altid være afsindige, og de, som tror,
de kan helbrede dem, er de vanvittigste af alle.
Voltaire

"Når de gale opførte sig som dyr, var det fordi de blev behandlet som
dyr. Philippe Pinel (1745-1826) lænkeafskaffende
reformator-overlæge

"Viis bliver man først, når man er gammel, men man
bliver det aldrig, hvis ikke man som ung levede uforsigtigt" Hannah
Arendt

Før var jeg lykkelig ubevidst, men nu er jeg ulykkelig
bevidst. Henrik Tikkanen

Goethe: "Det er fordi jeg dengang var gal, at jeg idag er fornuftig.
Oh, filosof, som kun ser det momentane, hvor dit syn er kort. Dit blik
er ikke skabt til at følge lidenskabernes underjordiske arbejde."

Middelmådigheden er ubrugelig. Succes skabes som regel
af udskejelser. Oscar Wilde

Vi er alle enige om, at deres idé er vanvittig, men er den vanvittig
nok? Niels Bohr

"Den lykkelige fantaserer aldrig, det gør kun den utilfredsstillede"
Sigmund Freud.

I never saw a wild thing Sorry for itself.
D.H. Lawrence

The great proof of madness is the disproportion of one's designs to
one's means. Napoleon

Charm is a product of the unexpected. Jose Marti

Nogle tager arkiveringen og udfyldelsen af formularer så alvorligt,at
deres opførsel kan beskrives som kulturel skitzofreni.
Harold Morown

"Jeg risikerer mit liv for mit arbejde, Jeg har af den
grund næsten tabt min forstand"Van Gogh 1853-90

A man with at new idea is a Crank, till the idea succeds.
Mark Twain

De gale åbner vejen, som de vise siden anvender.
Joey Adams

Det er altid den, der farer vild, som finder nye veje.
Niels Kjær

Hvis andre ikke havde været gale, burde vi være det.
William Blake

Alle er sindsyge, men den, der kan analysere sine
vildfarelser, kaldes en filosof. Voltaire

sim Lykken er at tro man er normal, og det normale har vide
rammer" Inge og Steen Hegeler.

sim Madness is part of all of us, all the time, and it comes
and goes, waxes and wanes. Otto Friedrich

Sim Mangen en mand blev geni, blev helt, blev digter blev
sindsyg ved den pige, han ikke fik Søren
Kierkegaard

sim Men are so necessarily mad, that not to be mad would
amount to another form of madness. Pascal

Visse hensyn, Faste forhold, Rene linier, Andre måder Christian
Kampmanns romaner om borgerskabets sindsyge

Despair is the price one pay for setting oneself an impossible aim.
Graham Greene