Hitler havde intet imod jøder
Fra : Knud Larsen

Dato : 19-12-05 22:00

Siger en regeringsavis i Egypten. Hvad bliver mon det næste, som kommer fra
den kant? at jorden alligevel er flad, og at den blev trampet flad af
Profeten, (som engang splittede månen i to dele, iflg en hadit):

December 20, 2005 No.1052
Columnist for Egyptian Government Daily: The Nazis Did Not Massacre the
Jews

In an article titled "Israel's Lies" in the Egyptian government evening
paper Al-Masaa, columnist Hisham Abd Al-Rauf wrote that there were no
massacres of the Jews during World War II, and that the gas chambers were
intended for disinfecting clothing. Hitler, he wrote, was not against the
Jews, and had even permitted Jews to emigrate to Palestine during his first
years in power. [1]

The following are excerpts:

"The Execution Chambers Were No More Than Rooms for Disinfecting Clothing"

"We've had enough of the lies and the falsification of the facts with which
the [Israeli] textbooks are replete. The most serious lie is the Jews'
Holocaust, which they have exploited in order to extort global solidarity.

"When Iranian President Mahmoud Ahmadinejad refutes this lie, the entire
world is up in arms, and the Iranian president is inundated with accusations
of madness, fanaticism, and falsification. [Ahmadinejad] was inundated with
these accusations even though he did nothing more than state the truth,
which a number of honest researchers have [also] reached.

"What this truth means is that these massacres, which Israel alleges that
the Nazis perpetrated against the Jews, never happened. The famous execution
chambers [i.e., the gas chambers] were no more than rooms for disinfecting
clothing."

http://www.memri.org/bin/opener_latest.cgi?ID=SD105205

"It has Also Been Proven That Hitler was Not Against the Jews, as
Disseminated by the Zionist Historians"

"According to what we know, [the most recent of these researchers] is the
courageous British historian David Irving, who paid a heavy price for his
courage. Some other historians have proven that some of the massacres
alleged to have been perpetrated against the Jews in World War II were
carried out in coordination with the Jewish leadership, in an effort to push
[the Jews] to emigrate to Palestine.

"It has also been proven that Hitler was not against the Jews, as
disseminated by the Zionist historians, but that on the contrary, he
permitted 120,000 Jews to emigrate to occupied Palestine in his first years
in power, in order to appease the Jews.

begin 666 bgmaroon.gif
M1TE&.#EA!@`(`( ``( ``````"'Y! ``````+ `````&``@```(&A(^IRWT%
"`#L`
`
end

Fra : Niels Ivar Larsen

Dato : 19-12-05 22:20

> Siger en regeringsavis i Egypten. Hvad bliver mon det næste, som kommer
> fra den kant? at jorden alligevel er flad, og at den blev trampet flad af
> Profeten, (som engang splittede månen i to dele, iflg en hadit):

For en god ordens skyld. Dette er næppe et egyptisk påfund så meget som det
er en efterplapring af det infame sludder, de antisemitiske
holocaustbenægtere og historieforfalskere i Vesten i mere end en
menneskealder har forsøgt at trænge igennem med. Antisemitismen i
Mellemøsten har lært særdeles meget af vestlig antisemitisme. Zions Vises
Protokoller trykkes i store oplag på disse kanter.

Fra : Frank

Dato : 19-12-05 23:31

Ivar Larsen" <niels.ivar@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mellemøsten har lært særdeles meget af vestlig antisemitisme. Zions Vises
> Protokoller trykkes i store oplag på disse kanter.

For en god ordens skyld: Zions Vises Protokoller er ikke af vestlig
oprindelse:

http://da.wikipedia.org/wiki/Zions_Vises_Protokoller

Mvh
Frank

Fra : Niels Ivar Larsen

Dato : 20-12-05 06:32

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Ivar Larsen" <niels.ivar@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> For en god ordens skyld: Zions Vises Protokoller er ikke af vestlig
> [...]

Den er et europæisk påfund så. Selv om grænserne er flydende vil de fleste
nok alligevel regne Rusland med til den vestlige civilisation - i al fald
til den kristne kulturkreds.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 20-12-05 06:54

Frank skrev:

> For en god ordens skyld: Zions Vises Protokoller er ikke af vestlig
> oprindelse:
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Zions_Vises_Protokoller

Hvordan får du dét ud af den tekst du henviser til?
Iflg. wikipedia er udgangspunktet da lige netop europæisk, en pamflet
skrevet af en franskmand.
Der står da intet om at det ikke skulle være i Europa, at denne pamflet
er omskrevet til at være Zions Vises Protokoller.
At omskrivningen skulle være foregået af den russiske zars
sikkerhedstjeneste står der intet om hos wikipedia, kun at den russiske
zar brugte Zions Vises Protokoller.

--
Mvh. Jan

www.biotopia.dk
Diskussionsforum for biseksuelle og -nysgerrige

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-12-05 10:21

"Jan Allan Andersen" <akkerdk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> At omskrivningen skulle være foregået af den russiske zars
> sikkerhedstjeneste står der intet om hos wikipedia, kun at den russiske
> zar brugte Zions Vises Protokoller.

Den almindelige forfalskningsteori er beskrevet her

http://www.helikon.dk/frame.cfm/cms/id=511/sprog=1/grp=8/menu=1/

Der nævnes navnet på den russer som skulle have plagieret fra det
fransksprogede værk. Der mangler dog så vidt jeg kan se detaljeret
dokumentation for at der er tale om et falsum, og det gælder tilsyneladende
alle steder man søger.

Fra : Per Hagemann

Dato : 19-12-05 23:37

"Niels Ivar Larsen" <niels.ivar@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mellemøsten har lært særdeles meget af vestlig antisemitisme. Zions Vises
> Protokoller trykkes i store oplag på disse kanter.

Zions Vise Protekoller er i hvert fald ikke fabrikeret af revisionister i
Vesten. De er efter min opfattelse mest sandsynligt autentisk jødiske, men
jøderne selv undslår sig jo ved at påstå at zarens sikkerhedstjeneste skulle
have forfattet værket.

Den egyptiske avis ser ud til at holde sig til dokumenterbare fakta, dog er
det nyt for mig at de tyske og jødiske ledere i fællesskab arrangerede
massakrer for at få jøderne til at udvandre. Desuden var udvandringen af
jøder til Palæstina ikke en jødevenlig gestus fra Hitlers side. Det var
kernen i den tyske jødepolitik at få dem væk fra Tyskland.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-05 03:28

"Niels Ivar Larsen" <niels.ivar@kabelnettet.dk> wrote in message
> [...]
> Mellemøsten har lært særdeles meget af vestlig antisemitisme. Zions
> Vises Protokoller trykkes i store oplag på disse kanter.

Ytringsfrihedshaderen Niels Ivar Larsen kan gå meget op i om
muslimerne læser fortidslitteratur om jødekritik som de ikke forstår
en pind af. Jeg tror kun de køber det til at have i reolen som
statussymbol.
Deres jødehad kan ikke blive værre så lad dem dog købe den
revisionisme, som vi i EU fængsler David Irving for at forske i. Godt
at han og andre kan forske i Mellemøsten, når araberne altså pletvis
er os åndeligt overlegne mht frisind, tolerance og nulcensur vedr
ligegyldige fortidsbegivenheder.

Langt værre er at når man smadrer debat med verbalt racisme-forbud, så
får man katastrofal indvandring af voldspsykopater som her beskrevet
vedr Australien
--------------------------------
Nyhedsbrev fra Den Danske Forening 20. december 2005

Muslimsk voldtægtsforbryder:

"De havde ikke ret til at sige nej, for de dækkede ikke deres
ansigter, og bar ikke slør, så derfor gjorde jeg ikke noget forkert,"

Efter at den franske intifada af myndighederne blev erklæret afsluttet
den 17. november 2005, har den muslimske voldsbølge bredt sig til
Australien.

Det startede på en badestrand ved Sidney i weekenden 12. - 13.
december, hvor livreddere bad nogle muslimske unge mænd om holde op
med at spille fodbold på stranden, fordi man generede de øvrige
badegæster. Denne fornærmelse ville Allahs krigere ikke lade sidde på
sig, så via SMS-beskeder tilkaldte de flere hundrede trosfæller
bevæbnede med baseball-køller og skydevåben.

Livredderne fik bank, men angelsaksiske unge gik til modangreb, og
snart var muslimerne jaget vildt med 5.000 ikke-muslimer efter sig. En
ung mand havde malet hen over sit bryst: "Muhammed var en
kamel-kneppende bøsse." Mængden sang Waltzing Matilda. Da en muslimsk
kvinde fik sit slør revet af, eksploderede den rettroende vrede.

Ved Sidneys største moske var et par hundrede unge forsamlede, nogle
med skydevåben. En kvinde blev truet "vi skal voldtage dig, din
australske luder." Man brugte baseball-køller og kastede sten mod både
civile biler og politibiler. Butikker blev smadret, og en kirke blev
sat i brand.

Der havde været spændinger i Sidney i nogen tid. Ikke-muslimske piger
i bikini var blevet generet på badestrandene, men rigtigt ophidset
blev situationen, da en pakistansk mand var i retten for fire tilfælde
af voldtægt på piger ned til 13-års alderen. "De havde ikke ret til at
sige nej, for de dækkede ikke deres ansigter, og bar ikke slør, så
derfor gjorde jeg ikke noget forkert," sagde denne muslim i
vidneskranken. Han havde været på udgang fra fængslet, hvor han
iøvrigt afsonede 22 års fængsel for bande-voldtægt mod to unge
Sidney-piger i 2002. Han havde begået bande-voldtægten sammen med sine
tre yngre brødre. I retten havde han dengang forsvaret sig med, at
hans kulturelle baggrund var ansvarlig for hans forbrydelser.

Uvæsenet var startet i 2001, hvor bølger af bande-voldtægter blev
begået af libanesiske muslimske unge mænd mod piger af angelsaksisk
baggrund. Der blev givet fængselsstraffe på op til 55 år.

Og baggrunden går tilbage til Pakistan, hvor bande-voldtægter har
været en del af det legitime sociale system i århundreder. For nylig
dømte et landsby-råd, at fem unge piger skulle bortføres, voldtages
eller myrdes fordi de ikke ville acceptere, at de var blevet
tvangsgiftet i en alder af 6 til 13 år. Ifølge Pakistans
Menneskerettighedskommission var der 804 tilfælde af officielle
voldtægter i år 2000, og ud af disse var 434 bande-voldtægter. Hertil
kommer så overgreb, som komiteen ikke fik kendskab til, hvilket nok er
de fleste. Sædvanligvis begår offeret selvmord af skam.

I Australien blev parlamentet hasteindkaldt, og straframmen for
ildkamp blev fordoblet til 10 år, og for borgerlige uroligheder blev
det en tredobling fra 5 til 15 år. Når der ikke er mere plads i
fængslerne, må man nok gribe til andre løsninger.

Kilder:

http://www.frontpagemag.com/Articles/ReadArticle.asp?ID=20535

http://www.news.com.au/story/0,10117,17575445-2,00.html

http://www.thefirstpost.co.uk/index.php?menuID=1&subID=201

http://www.guardian.co.uk/australia/story/0,12070,1665366,00.html

http://www.guardian.co.uk/g2/story/0,3604,1667475,00.html

http://edition.cnn.com/2005/WORLD/asiapcf/12/14/australia.racial.unrest.ap/

www.dendanskeforening.dk

danskeren@danskeren.dk

Fra : Konrad

Dato : 20-12-05 12:46

"Niels Ivar Larsen" <niels.ivar@kabelnettet.dk> wrote in message news:43a72411$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Mellemøsten har lært særdeles meget af vestlig antisemitisme. Zions Vises
> Protokoller trykkes i store oplag på disse kanter.

Jeg har svært ved at se hvordan det skulle kunne være værre at hævde, at Hitler ikke havde noget imod jøder (hvilket han vist heller ikke havde hele livet) i forhold til at hævde, at "islam er en pest over Europa", eller at "de taler pænt til os, men de venter kun på at blive mange nok, så de kan dræbe os"...Eller jo - det sidste er vel egentlig lidt værre, for det er udtalelser af (angiveligt demokratiske) folkevalgte politikere fremsat i et land der ellers normalt bryster sig af tolerance, pluralisme, religionsfrihed mv - i modsætning til udtalelsen i subject, der er fremsat i en avis. Var der egentlig ikke noget med en vigtig debat omkring ytringsfrihed, ifølge JP? Eller gælder ytringsfriheden kun sålænge man er enig?

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-12-05 14:07

"Konrad" <david@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Mellemøsten har lært særdeles meget af vestlig antisemitisme. Zions Vises
> Protokoller trykkes i store oplag på disse kanter.

dadk: (hvorfor er der så mange som ikke mere bruger læsere som genererer

> [...]
en avis. Var der egentlig ikke noget med en vigtig debat omkring
ytringsfrihed, ifølge JP? Eller gælder ytringsfriheden kun sålænge man er

Hvor siger jeg, de ikke må ytre sig? Tyrkerne må da også gerne hævde, at
armenerne selv var skyld i mordet på dem, - og at det iøvrigt slet ikke
fandt sted, men man stempler jo så også sig selv.

Regeringen i DK har ikke udtalt, hvad du nævner, et par medlemmer af et
støtteparti har gjort det, og regeringen tager afstand fra sådanne
udtalelser, - så sent som i dag.
Vi underviser heller ikke i anti-islam, og muslimers nederdrægtighed, på
universitetet, og vi sender ikke TV-programmer hvor muslimer fremstilles som
blodsugere og det der er værre, - for lige at nævne et par forskelle.

Jeg synes du er blevet noget kultur-relativistisk på dine gamle dage? Er du
også røget på vognen med "det er det samme" alt sammen?

Og til NIL, "ikke et egyptisk påfund"? hvordan skal det forstås? så fordi
vi har en Irving i Vesten, så er det forståeligt at alle muslimske lande
raser mod jøderne, og nogle mener at Hitler burde have gjort "arbejdet
færdigt", som der engang stod i en egyptisk avis.

Selvfølgelig har antisemitismen i Mellemøsten lært af den euroæiske, men
burde de så ikke også have lært hvad denne europæiske antisemitisme førte
til? Det er jo det, der er så utroligt, at de netop ved det, og alligevel
læser Protokollerne og Mein Kampf som godnatlæsning.

Fra : Konrad

Dato : 20-12-05 15:24

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message news:43a801df$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Konrad" <david@gmail.com> wrote in message
> "Niels Ivar Larsen" <niels.ivar@kabelnettet.dk> wrote in message

> dadk: (hvorfor er der så mange som ikke mere bruger læsere som genererer

Ved det ikke - det er ret irriterende. Tror min er sat rigtigt op (nu!). Det jeg tror nogle glemmer er at man (i OE) skal slå "reply to messages using the format in which they were sent" fra...Men det er forståeligt - typisk microsoftsk at man skal slå 17 mia ting FRA før det virker som det burde...Lidt ligesom ringe stavekontroller og forskellige former for "guides" der forvirrer mere end de gør folk mere produktive...Men kursusudbyderne skal vel også have en del af kagen

<<<<<<<>>>>>>>>>
> [...]
> en avis. Var der egentlig ikke noget med en vigtig debat omkring
> ytringsfrihed, ifølge JP? Eller gælder ytringsfriheden kun sålænge man er
<<<<<<<>>>>>>>>>

> Hvor siger jeg, de ikke må ytre sig?

Ingen steder, men det er ret svært ikke at koble harmen over sådan en udtalelse sammen med den muslimske harme over "udtalelserne" i JP. Hvorfor "må" du (som eksempel) og mange andre ekstrapolere over hvad muslimerne siger, medens det modsatte blot er udtryk for "manglende forståelse for demokrati og ytringsfrihed"?

>Tyrkerne må da også gerne hævde,

Nej de må ej - ikke for EU, i hvert fald

>at
> armenerne selv var skyld i mordet på dem, - og at det iøvrigt slet ikke
> fandt sted, men man stempler jo så også sig selv.

Ja - helt enig. Problemet for mig er, at der tilsyneladende ikke er nogen grænser for hvor meget de selvretfærdige danskere kan stemple sig selv, endda helt uden at r'ødme. Hvad er værst : At påstå at Hitler ikke hadede jøder, eller påstå at alle muslimer er ude på at dræbe alle i Danmark? Der er absolut ingen forskel på retorikken omkring jøder, og så den der foregår pt omkring muslimer. Og når man hører en ung (kvindelig) DF harmfyldt svare : "Jamen, vi er da ikke nazister - det er jo ikke jøderne men muslimerne vi ikke bryder os om", er det jo lige til at tude over.

> Regeringen i DK har ikke udtalt, hvad du nævner,

Det skrev heller ikke - jeg skrev at folkevalgte politikere har gjort det, og det kan jo ikke ligefrem tilbagevises.

>et par medlemmer af et
> støtteparti har gjort det,

Jamen hør hov! Den der tier samtykker -er det ikke det, i altid skyder muslimerne i skoene når det gælder terrorisme, eller tvangsægteskaber og 100 andre ting? Regeringen samtrykker da åbenlyst med DF - og blandt "menige" venstrepolitikere på Christiansborg har man hørt udtalelser der ligger helt i tråd med DF's, og det er jo nok baggrunden for samtykkeriet..

>og regeringen tager afstand fra sådanne
> udtalelser, - så sent som i dag.

"Så sent som i dag" er altså nogle år for sent. Jeg er dog ikke bekendt med det - hvem og hvornår og hvordan har de taget afstand? Det er først efter massiv indenrigspolitisk kritik fra de forhadte "kulturradikale", massiv kritik fra EU<Kommisionen, massiv kritik fra FN og massiv kritik fra dem det handler om, nemlig muslimerne, førend regeringen føler sig nødsaget til at reagere - husk på, at det er udtalelser der ligger *flere* år tilbage!!!

> Vi underviser heller ikke i anti-islam, og muslimers nederdrægtighed, på
> universitetet,

Det er der ellers nogle muslimer der mener, når Muhammeds giftermål med Aisha repeteres i foredragssalen. Men du springer væk fra emnet - det oprindelige handlede ikke om forskelle i skolesystemet i de forskellige verdensdele.

>og vi sender ikke TV-programmer hvor muslimer fremstilles som
> blodsugere og det der er værre, - for lige at nævne et par forskelle.

Nånej - det er derfor vi ser nogle muslimer på stats-TV der angiveligt kalder sig "Triple A" og som citeres for at sige "Vi overtager fucking Danmark!", hvorefter det viser sig at være løgn?

> Jeg synes du er blevet noget kultur-relativistisk på dine gamle dage? Er du
> også røget på vognen med "det er det samme" alt sammen?

Bestemt ikke. Kulturrelativistisk synes jeg altid jeg har været.

> [...]
> raser mod jøderne, og nogle mener at Hitler burde have gjort "arbejdet
> færdigt", som der engang stod i en egyptisk avis.

Eller omvendt : Det er ikke sådan at se bort fra, at nazismen og jødeudryddelserne er et *europæisk* fænomen - ikke et muslimsk!

> Selvfølgelig har antisemitismen i Mellemøsten lært af den euroæiske,

Ja - de har fået en fiks og færdig pakkeløsning fabrikeret af nordboere og tyskere.

> [...]
> til? Det er jo det, der er så utroligt, at de netop ved det, og alligevel
> læser Protokollerne og Mein Kampf som godnatlæsning.

Ja, helt enig. Men vi skal jo ikke mere end 60 år tilbage for at se endnu mere utrolige ting udspille sig i vor egen baghave, endda med tusindvis af pæredanske mænd og kvinder som aktive deltagere.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-12-05 16:46

> [...]
> "Niels Ivar Larsen" <niels.ivar@kabelnettet.dk> wrote in message

> dadk: (hvorfor er der så mange som ikke mere bruger læsere som genererer

dadk: Ved det ikke - det er ret irriterende. Tror min er sat rigtigt op
[...]

Jeg kunne ikke finde andet end at sende i "plain" uanset format, og det
ændrer åbenbart ingenting.

<<<<<<<>>>>>>>>>
> [...]
> en avis. Var der egentlig ikke noget med en vigtig debat omkring
> ytringsfrihed, ifølge JP? Eller gælder ytringsfriheden kun sålænge man er
<<<<<<<>>>>>>>>>

> [...]

"må" du (som eksempel) og mange andre ekstrapolere over hvad muslimerne
siger, medens det modsatte blot er udtryk for "manglende forståelse for

Jeg har altså ikke set demonstrationer og strejker og FN samlet pga den
omtalte artikel, og sådan plejer det jo også at være, der ER dog fanden til
forskel, på at man kan *finde* en sådan artikel på Nettet, og at vi
indkalder egyptens præsident og hele den arabiske verden til broderlig
samtale. Og det ER altså i arabiske skolebøger at vi og jøderne omtales som
aber og svin, men vi tager det med et smil.

> [...]

: "Jamen, vi er da ikke nazister - det er jo ikke jøderne men muslimerne vi
ikke bryder os om", er det jo lige til at tude over.

Nu var det jo ikke bare at Hitler ikke hadede jøder, men at man brugte
gaskamrene til at rense tøj, - og der er jo titusinder af sådanne
udtalelser, officielle, i den muslimske verden, mens vi kun har en Camre, og
så én præst som kaldte islam i Europa en pest, - jøderne bliver beskrevet
som kræftceller og som en pest hver eneste dag i den muslimske verden.

Det er naturligvis fint at kritisere "os selv", men jeg synes det forvrænger
billedet fuldstændig når det kædes sammen med den mainstream antisemitisme
som trives i hele den muslimske verden, - og har gjort det siden jøderne
nægtede at bytte deres religion for Profetens.

> [...]

venstrepolitikere på Christiansborg har man hørt udtalelser der ligger helt
i tråd med DF's, og det er jo nok baggrunden for samtykkeriet..

Er jeg nu blevet "I"? men det er da rigtigt at det har taget utrolig lang
tid for toneangivende muslimer har taget afstand fra "nogle former" for
terrorisme, - og det indrømmer man selv. Regeringen samtykker da ikke
åbenlyst, og det ER jo et faktum at den og "vi" står på hovedet for at
inkludere vore muslimske medborgere, mens kristne og deres kirker bliver
brændt af i fx Egypten. Jeg synes virkelig dette med at sammenligne "tonen",
med helt anderledes barske ting i den virkelige verden uden for andedammen,
er langt ude.

> [...]

reagere - husk på, at det er udtalelser der ligger *flere* år tilbage!!!

Du tænker på Camres? Du tænker på Europarådet, hvor ministre hvis egne lande
er langt på den anden side af noget som "tonen", men hvor man naturligvis
ikke kunne drømme om at kritisere sig selv, - eller er det diktaturstaterne
i FN som vi skal græde over finder os for lette?

> [...]

Aisha repeteres i foredragssalen. Men du springer væk fra emnet - det
oprindelige handlede ikke om forskelle i skolesystemet i de forskellige

Emnet er det samme, nemlig den tordnende forskel der er på praksis i
muslimske lande og her, OG på tonen begge steder. Hvem er det der repeterer
den med Aisha? På uni arbejder man nu mest med at undskylde og forgylde
islam, det er nu engang vores måde at takle "sagen" på. Tim Jensen har
ligefrem erklæret det som sin livsopgave at få danskerne til at kunne lide
islam, og han ville selv hellere være muslim end kristen.

> [...]

kalder sig "Triple A" og som citeres for at sige "Vi overtager fucking
Danmark!", hvorefter det viser sig at være løgn?

Dum historie, men bortset fra den med at overtage hele DK, så er det jo
ellers rigtig nok at der findes en stor løs organisation som er ved at
overtage fra HAérne, - iflg politiet et par dage før Triple A- historien.

> [...]

mere utrolige ting udspille sig i vor egen baghave, endda med tusindvis af
pæredanske mænd og kvinder som aktive deltagere.

Danskerne blev jo heldigvis IKKE nazister, og selv hvis halvdelen VAR blevet
det gør det jo ikke sagen bedre, nu VED man hvad der hændte - hvis man
ellers vil anerkende det - og behøver ikke gøre dumheden om igen.

Mht hvem der kritiserede Jyllandsposten, vil jeg i næste post citere Martin
Krasnik, - for ikke at gøre denne for lang.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-12-05 17:01

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "Konrad" <david@gmail.com> wrote in message
>
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

Af Martin Krasnik
NR. 50, 16. - 22. december 2005

Weekendavisen

Han har nogle gode ord til overvejelse, synes jeg:

"OCs erklæringer kastede en leder i Berlingske Tidende af sig.
Lederskribenten brokker sig behørigt over IOC, men langer så ud efter
Jyllands-Postens »unødvendige provokation«. Kristeligt Dagblad kritiserer
IOC, men ikke uden at kalde Jyllands-Postens sag »populistisk«. Kristeligt
Dagblad har tidligere kaldt tegningerne af Profeten »unødvendigt sårende og
provokerende over for muslimer«, nogenlunde som Information og Politiken har
gjort det på lederplads.

Over hele linjen har pointen været den samme: Jyllands-Posten havde
naturligvis ret til at bringe tegningerne, naturligvis da - de skulle bare
ikke have gjort det! De provokerede. De sårede. Pas nu lige på.

Se selv, hvor sårede mange muslimer er: i Kashmir strejkede de ligefrem over
tegningerne i sidste uge, selv om man skulle tro, at de kunne finde på andet
at strejke imod lige dér.

POINTEN synes at være, at Jyllands-Posten har været for uelegant, ja,
frembusende. De »provokerede for provokationens skyld«, som det har lydt.
Hvis man spørger, hvad forskellen dog er på Jyllands-Postens brøde og andre
eksempler af samme skuffe, får man intellektuelle formaninger om, at denne
lille danske historie er helt, helt anderledes end tilfældet Salman Rushdie
eller Theo van Gogh. Eller Shazia Mirza for den sags skyld. I de tilfælde
var der nemlig en sag, der gjorde det nødvendigt at fremstille profetens
kone som luder, skrive vers fra Koranen på en forslået kvindekrop eller tale
om muslimske kvinders overskæg. Jyllands-Posten havde jo ingen sag. I
Rushdies og Mirzas tilfælde er det endnu mere anderledes, for her var
provokatørerne selv muslimer, og så er det i orden at provokere.

Denne æstetiske analyse kan man sikkert komme langt med i Kashmir, i IOCs
generalforsamling eller hos studenterne i Jamaat-e-Islami. Er der virkelig
nogen, der tror, at de rasende muslimer vil bekymre sig om, hvem afsenderen
er? Eller tænke nærmere over afsenderens motiver, før de hidser sig op?

PAS nu på, I ikke provokerer nogen!

Har diverse lederskribenter eller læserbrevsproducenter mon tænkt over,
hvilken mørk og dyster gyde de bevæger sig ned ad, når de beder
Jyllands-Posten om liiiige at holde lidt igen med provokationerne? Se dog på
de tegninger. En af dem forestiller Profeten med en bombe i turbanen. Er det
mere provokerende end alle de mange hundrede tegninger, malerier og
gengivelser af profeten, som har set dagens lys igennem historien, mange af
dem tegnet af muslimer selv? Eller handler det om noget helt andet?

Sagen om Jyllands-Postens tegninger er den største sag om principperne for
publicisme i et demokrati, der har været i Danmark i min levetid. Om det er
elegant eller ej, om det er Rushdie, van Gogh, Mirza eller en dansk
bladtegner, der påkalder sig religiøse menneskers vrede, kræver det, at der
tages klar stilling. Tænk, hvis en af de danske tegnere i eftemiddag blev
stukket ned på fortovet foran sit hjem. Hvad vil de så sige, alle dem, der
advarede mod provokationen? Det er forfærdeligt, en skandale - men han kunne
bare have ladet være med at provokere.

DENNE uklarhed, denne mærkelige valenhed gør det ikke nemmere for folk, der
stikker næsen frem. Lad os tage et par eksempler:"

(Og så eksempler på kunstværker man nu tager ned for ikke at støde muslimer,
og de nye love, som skal forsøge at stoppe kritik af islam, - i UK, Holland
og Norge, og der er sikkert flere.)

"JA, ja, ja, jeg kan godt forstå, at det nogle gange er lidt anstrengende at
være muslim for tiden. Man skal lægge øre til lidt af hvert, og det er
efterhånden længe siden, at ledende danske politikere har stillet sig frem
og talt varmt for det blandede, kaotiske samfund, hvor enhver har ret til at
have sin egen kultur, hvis man bare holder dødstruslerne for sig selv.

Men skal vi have nogen som helst succes med vores verdensomspændende
PR-kampagne for demokratiet, må vi stå fast på de vigtigste principper:
ytringsfrihed, retssikkerhed og respekt for individet. At være muslim er
ikke en race, men en religion, og religioner skal finde sig i at blive
forhånet. Forhånelse er en del af den demokratiske dialog."

--------

På den anden side er det jo helt klart, at Europa bliver til Eurabia, så
måske er det smart nok, allerede nu at indrette os på de nye tider? Det
første vi bør gøre er at hårdnakket hævde at "der er ingen forskel" på
hverken religioner eller kulturer, - vi har alle samme interesser i livet,
vil alle sammen det bedste for vores børn, og derfor må vi holde op med at
se forskelle, hvor der ingen er. - Som jeg efterhånden har hørt mange gange,
sidst i Deadline 2.sektion. Jeg så lige slutningen på et program om nordisk
kultur og vikingetiden, det "viste sig", at der overhovedet ikke ER nogen
nordisk kultur, og at vi altid har været multikulturelle, - jo vi ER ved at
forberede os til det uundgåelige. I stedet for den amerikansk "smeltedigel",
kunne vi bruge det gode danske ord "pærevælling", - herligt!

Fra : Konrad

Dato : 21-12-05 18:23

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message news:43a82719$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

(...)

> [...]
> "må" du (som eksempel) og mange andre ekstrapolere over hvad muslimerne
> siger, medens det modsatte blot er udtryk for "manglende forståelse for

(knud)

> Jeg har altså ikke set demonstrationer og strejker og FN samlet pga den
> omtalte artikel, og sådan plejer det jo også at være,

Jeg ved ikke, om der har været mindre demonstrationer i Israel, f.eks - eller USA? Der skal vel også gå lidt tid førend det forplanter sig. Under alle omstændigheder er det jo ikke gået stille af sig - en egyptisk skribent skriver i lokalavisen nogle afvigende tanker omkring Israel, jøder, Hitler osv - og der går jo ikke en uge inden vi diskuterer det her, og det omtales i alverdens medier - han er i øvrigt uddannet i USA - http://www.nysun.com/article/24767 (du skal ikke læse noget mellem linierne, det er bare en pudsig oplysning) Der skal nok komme en reaktion, det ser vi jo allerede - men den vil ikke komme i den arabiske verden, hvis du tænker på massedemonstrationer med 100.000 deltagere der har fakler i hænderne Men reaktionen kommer jo i "vores" del af verden, på samme vis som reaktionen med Muhammedbillederne kommer i den islamiske del af verden. Helt naturligt - det er vel pointen med den inflation man må sige der er gået i internationalt rettede provokationer.

Se i øvrigt - apropos den evige diskussion omkring de næstekærlige kristne, de fredselskende jøder og de hadefulde, onde muslimer - denne fredselskende israelske "debatside". Hvad er det i grunden der gør tilsvarende islamiske fundamentalistiske propagandasider så meget værre? http://www.israpundit.com ->
http://www.israpundit.com/archives/2005/12/islam_is_a_reli_4.php

>der ER dog fanden til
> forskel, på at man kan *finde* en sådan artikel på Nettet, og at vi
> indkalder egyptens præsident og hele den arabiske verden til broderlig
> samtale.

?? Fogh eller "hele den kristne verden" er jo HELLER ikke kaldt til samtale. 11 ambassadører har bedt om "audiens", om et møde, og det er blevet afslået.

> Og det ER altså i arabiske skolebøger at vi og jøderne omtales som
> aber og svin, men vi tager det med et smil.

Se omtalte Israel-hjemmeside. Se det *gigantiske* galleri af dedikerede, tilknyttede hjemmesider og blogs, hvor hadet også får frit løb. Og jeg synes altså ikke nogen i Danmark tager det "med et smil" - tag lige et vue udover indlæggene i denne gruppe.

> [...]
> så én præst som kaldte islam i Europa en pest, - jøderne bliver beskrevet
> som kræftceller og som en pest hver eneste dag i den muslimske verden.

Vi har ikke kun "en Camre" - vi har i hundredvis af selvbestaltede samfundsrevsere der dagligt og ugentligt i TV, radio, aviser, på hjemmesider mm kammer over i nazistisk retorik. Vi har hundredvis af netaktivister, se bare denne gruppe, der kammer over i naziretorik. Hver evig eneste dag! Og så er det altså, uagtet indholdet, ikke det samme, når en parlamentariker eller i Danmark en folkevalgt politiker siger noget, og så når en tegner eller en journalist bedriver et eller andet. Det er jo lissom lidt værre, når den iranske præsident udtaler sig, end hvad der står i læserbrevsspalterne i Teheran Post (eller hvad deres aviser hedder).

> [...]
> som trives i hele den muslimske verden, - og har gjort det siden jøderne
> nægtede at bytte deres religion for Profetens.

Der findes i den grad mainstream antisemitisme (det kan man vel godt kalde det) rettet imod muslimer. Du overser det blot helt og aldeles, eller mener blot at : "det er IKKE det samme"

> [...]
> venstrepolitikere på Christiansborg har man hørt udtalelser der ligger helt
> i tråd med DF's, og det er jo nok baggrunden for samtykkeriet..

Nej, men det er jo ikke sådan, at der ligger en bred vifte af allehånde gode, veltænkte argumenter i islam-debatten. Den er jo centreret omkring nogle ganske få "søjler", ala "islam er lovreligion" osv, iøvrigt komplet i tråd med fundamentalisternes enstrengede retorik.

>men det er da rigtigt at det har taget utrolig lang
> tid for toneangivende muslimer har taget afstand fra "nogle former" for
> terrorisme,

Hvilke toneangivende medlemmer er gået i front når det gælder kritik af fosforbombninger, CIA-tortur og ulovlige overflyvninger? Hvilke har tagert afstand til Muhammedbillederne, eller Louise Frevert og cos udgydelser fra talerstol, internet osv? Svaret er - ingen! De skal presses helt ud i det yderste af ringhjørnet før der sker noget, typisk i form af en lidt vag Per Stig Møller.

> - og det indrømmer man selv.

Ja, det gør man, og det gør man fordi en afstandtagen vil rumme en implicit erkendelse af, at terror og islam hænger sammen. Tæsker du stadig din kone osv.

>Regeringen samtykker da ikke
> åbenlyst, og det ER jo et faktum at den og "vi" står på hovedet for at
> inkludere vore muslimske medborgere, mens kristne og deres kirker bliver
> brændt af i fx Egypten.

Det første er godt nok noget vrøvl - at kristne forfølges i visse lande er korrekt, men bliver de ligefrem brændt? Og forfølges muslimer slet ikke i vesten?

>Jeg synes virkelig dette med at sammenligne "tonen",
> med helt anderledes barske ting i den virkelige verden uden for andedammen,
> er langt ude.

Det er da ikke langt ude. Araberne som helhed har et anstrengt forhold til jøderne, og retorikken er derefter. Vesterlændinge som helhed har et anstrengt forhold til muslinerne, og retorikken er derefter. Og i begge tilfælde er retorikken noget nær enslydende. "Islam er en pest" - "jødedommen er en kræftknude"...

> [...]
> reagere - husk på, at det er udtalelser der ligger *flere* år tilbage!!!

Der er læssevis af tage af. Langballe, Frevert, Messerscmidt - hele galleriet af svovlende DF'ere er inkluderet.

> Du tænker på Europarådet, hvor ministre hvis egne lande
> er langt på den anden side af noget som "tonen",

Det er nemlig rigtigt. Det ville være utænkeligt at politikere i *frie, demokratiske, vestlige* lande begyndte på den slags, som DF har kastet sig ud i.

>men hvor man naturligvis
> ikke kunne drømme om at kritisere sig selv, - eller er det diktaturstaterne
> i FN som vi skal græde over finder os for lette?

???

> [...]
> Aisha repeteres i foredragssalen. Men du springer væk fra emnet - det
> oprindelige handlede ikke om forskelle i skolesystemet i de forskellige

(knud)
> Emnet er det samme, nemlig den tordnende forskel der er på praksis i
> muslimske lande og her,

Ja, men der er så sandelig også gigantiske forskelle i f.eks

* skolens funktion - i DK har vi en hundredårig opdragende målsætning med skolen, der skal banke lighed, nationalidentitet og diverse i vore øjne demokratiske dyder såsom "man ksriver ikke nødvendigvis alt det man tænker" ind i hovederne på hovederne. Jeg har det indtryk, at arabiske skoler er meget lig danske latin og bondeskoler i midten af 1800-tallet, dengang hadet til tyskerne og den nationalromantiske illusion skulle opfindes for at skabe en identiet.

* det intellektuelle niveau, flere fattige og langt mere pressede befolkninger, der er fattige og har oplevet talrige nederlag ift omverdenen, og akkurat som os kunne give nogle andre skylden.

> OG på tonen begge steder. Hvem er det der repeterer
> den med Aisha?

Erindrer ikke helt den præcise episode, men jeg kommer nok i tanke om det. Jeg har med mine egne øjne set Thorsen, som du nævnte - ham med Jesusfilmen - male et kæmpebillede af en nøgen Khomeni riddende på en tyr med stiv pik.

> [...]
> ligefrem erklæret det som sin livsopgave at få danskerne til at kunne lide
> islam, og han ville selv hellere være muslim end kristen.

Muligvis, men nu er der jo nogle der er mere ekstreme end andre. Jeg har den opfattelse, at fraset nogle virkelig strudsetyper handler det primært om at afmontere nogle af de misforståelser, der nærer nogle af de største fordomme. Om folk så bryder sig om RELIGIONEN islam er skisme da ligemeget. Jeg kan da heller ikke døje islam, men det forhindrer mig så sandelig ikke i at ryste på hovedet og få konvulsiviske trækninger når jeg hører at "kristne tror på kærlighed", "islam er en lovreligion" og den slags kontrafaktisk nonsens. For mig at se, er de to religioner to alen ud af samme hæslige stykke.

> [...]
> ellers rigtig nok at der findes en stor løs organisation som er ved at
> overtage fra HAérne, - iflg politiet et par dage før Triple A- historien.

Og det kan jo ikke komme bag på dig - vi har da årevis, også i dpi-dagene, været enige om og advaret imod de sådan cirka 10.000 rockere der var ved at blive skabt blandt 2G-erne. Men i modsætning til dig, måske , tror jeg ikke man bliver rocker fordi man er muslim. Men historien er blot "dum", den er udtryk for en stadigt stigende hetz rettet imod særligt muslimer i Danmark.

(....)

> [...]
> pæredanske mænd og kvinder som aktive deltagere.

(knud)
> Danskerne blev jo heldigvis IKKE nazister,

Ikke det? Danskerne var de mest loyale nazister af alle i Europa hvis du ser på antallet af "troende"..Der var tusnidvis af betalende medlemmer der holdt møder også i .feks 1944 - og var der ikke 12.000 frivillige der gik under fanerne krigen igennem? Og det er ikke så mærkeligt - den traditionelle danske nationalisme ligger bekymrende tæt op af nazistisk tankegods - bare se vores store nationale indpisker Grundtvig. Byt rundt på nogle ord hist og pist og du vil se, at danskerne er det kristne herrefolk, hævet over alle på jorden, alle de andre underudviklede og vildfarne folkeslag, fra negre til franskmænd - "I dannemænd skal mennesket forklares" og "Danmark er historiens palæstina" og ufatteligt meget mere af samme ekstreme skuffe. Danskerne var nemme at få med på vognen, og det var næppe ubefordrende at tyskerne omvendt havde et slags kærlighedsforhold til de gamle forfædres land. Og det er imho 100% lige præcis derfor, at det er danskerne der kammer over i Europa, og hopper på en kryptonazistisk bevægelse, og ikke befolkningerne i andre europæiske lande.

>og selv hvis halvdelen VAR blevet
> det gør det jo ikke sagen bedre, nu VED man hvad der hændte - hvis man
> ellers vil anerkende det - og behøver ikke gøre dumheden om igen.

Det utrolige er så, at man insisterer på at få lov til at dumme sig igen.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 21-12-05 19:53

On Wed, 21 Dec 2005 18:22:31 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

>Ikke det? Danskerne var de mest loyale nazister af alle i Europa hvis du ser på antallet af "troende"..Der var tusnidvis af betalende medlemmer der holdt møder også i .feks 1944 - og var der ikke 12.000 frivillige der gik under fanerne krigen igennem?

Nu bevæger du dig ud på overdrevet. Ved valgene i 1939 og 1943 stemte
henholdsvis 1,8 procent og 2,2 procent af danskerne på nazistpartiet.
Det vil sige, at ca. 98 procent af den danske vælgerbefolkning ikke
var nazister. Klarere kan det ikke anskueliggøres. Ifølge den gængse
og etablerede historieskrivning meldte ca. 6000 danskere sig
frivilligt til tysk krigstjeneste, og langt fra alle var nazister. Der
var således i starten betydelige spændinger mellem nazistiske og ikke
nazistiske frivillige. Denne konflikt ledte blandt til den første chef
for frikorpset C. Kryssings afgang.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-12-05 12:46

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var således i starten betydelige spændinger mellem nazistiske og ikke
> nazistiske frivillige. Denne konflikt ledte blandt til den første chef

Du skal meget højere op i antal.
Der er et par unge historikere, der for nylig har skrevet speciale og
udgivet samme, hvori der er medtaget mange hidtil hemmeligholdte arkivalier.
Også fra DDR arkiverne.
Har desværre glemt navne og titel på bog.
Men heri tales der om tæt på 20.000 danske frivillige i tysk krigstjeneste.
Frikorpset + værnemagten + SS.
Dette er fint i samstemmelse med oplysninger i tyske historiebøger om tiden.

MVH
Egon

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 22-12-05 13:52

On Thu, 22 Dec 2005 12:46:21 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
>Frikorpset + værnemagten + SS.
>Dette er fint i samstemmelse med oplysninger i tyske historiebøger om tiden.

Disse tal kan så være diskutable. En ting kan ikke diskuteres. Langt
det store flertal af danskerne var præget af en stærk
tyskfjendtlighed, som havde sin rod helt tilbage til 1864. Dette
store flertal ønskede overhovedet ikke at gøre fælles sag med
tyskerne, som iøvrigt bare regnede danskerne for "die dummen Dänen" og
Danmark for det "latterlige lille land". Dette store flertal (98
porcent af befolkningen) fandt nazismen fremmedartet og udtryk for
prøjsermentalitet d.v.s. noget der stod i direkte modsætning til dansk
kultur og mentalitet. Hitler sagde da også adskillige gange, at
nationalsocialismen kender kun tyskheden og er ikke beregnet til
eksport. At der så altid er en lille del i en hver befolkning, der er
opportunister og for en hver pris ønsker at holde med de stærkeste er
så en anden sag. Var Danmark blevet besat af Sovjetunionen efter
krigen, havde der helt sikkert også fandtes en lille flok danskere
villige til at følge Stalin.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-12-05 16:25

> Disse tal kan så være diskutable.

De bygger jo ganske enkelt på lægsrullen.
Man har såmænd navn osv. på hver enkelt, samt militær "karriere".
Så tallene er skudfaste, når bortses fra, at der måske kan dukke flere op.

> [...]
> så en anden sag. Var Danmark blevet besat af Sovjetunionen efter
> krigen, havde der helt sikkert også fandtes en lille flok danskere

Hvis det er tilfældet, og det kan jo diskuteres, at den "menige" dansker var
antinazistisk som helhed, har vi en situation som i dag, hvor en overklasse
påtvinger os sn politik, der ikke stemmer overens med "den menige danskers"
ønsker.

Men det kneb jo gevaldigt med vilien til modstand.

MVH
Egon

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 22-12-05 20:08

On Thu, 22 Dec 2005 16:25:12 +0100, "Egon Stich"
> [...]

>Man har såmænd navn osv. på hver enkelt, samt militær "karriere".
>Så tallene er skudfaste, når bortses fra, at der måske kan dukke flere op.

Der var i hvert fald ingen danske statsborgere i værnemagten. Den var
kun for værnepligtige tyskere, og ingen fremmede statsborgere kunne
optages. I Waffen SS blev der optaget frivillige fra hele Europa -
herunder Danmark, men jeg har stadigvæk kun set belæg for ca. 6000
danske statsborgere, hvoraf en stor del tilhørte det tyske mindretal
i Sønderjylland, som jo følte sig som tyskere med dansk
statsborgerskab.

>Hvis det er tilfældet, og det kan jo diskuteres, at den "menige" dansker var
>antinazistisk som helhed,

Den menige dansker gav klart sit politiske sindelag til kende ved
valgene i 1939 og 1943, hvor 98 procent af vælgerne ikke stemte på
nazistpartiet. Ved valget i 1943 var der iøvrigt den største
valgdeltagelse nogensinde på 89,5 procent. Så det var en klar og
uforbeholden tilkendegivelse af, hvor befolkningen stod.

>har vi en situation som i dag, hvor en overklasse
>påtvinger os sn politik, der ikke stemmer overens med "den menige danskers"
>ønsker.
>
>Men det kneb jo gevaldigt med vilien til modstand.

Besættelsen var jo en såkaldt fredsbesættelse, hvor Danmark formelt
fik lov til at beholde sin neutralitet, sin regering, konge og
styreform, så der var vel ikke så meget at gøre modstand imod. Det var
jo denne politik, som befolkningen bakkede massivt op ved valget i
1943 ved at stemme på partierne, som stod bag. Hvis man mener, at man
er neutral, vil det jo være upassende at ensidigt bekæmpe den ene af
parterne i krigen med væbnet modstand.

..

Fra : Egon Stich

Dato : 23-12-05 14:16

> Der var i hvert fald ingen danske statsborgere i værnemagten. Den var
> kun for værnepligtige tyskere, og ingen fremmede statsborgere kunne
> optages.

Det passer ikke.
Det modsatte er vel dokumenteret.
Enda i den hårdest mulige form.
Organisationen "vedligelholdelse af tyske krigergrave" kan henvise til, hvor
faldne danskere fra værnemagten ligger.
Sådanne ting kan ikke engang en forudindtaget akademiker tilbagevise.

> [...]
> danske statsborgere, hvoraf en stor del tilhørte det tyske mindretal
> i Sønderjylland, som jo følte sig som tyskere med dansk

Så kan vi vel være enige om, at du måske ikke har set de endegyldige, eller
blot nyeste, resultater af forskninmgen?
Men det kan jo indhentes

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-12-05 15:55

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Sådanne ting kan ikke engang en forudindtaget akademiker tilbagevise.

Du har store problemer med akademikere - hva'?

Lad mig gætte: Du var det eneste barn, der pga. manglende intellekt ikke
formåede at forfølge en akademisk karriere til stor ærgelse for dine
forældre og søskende?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Egon Stich

Dato : 24-12-05 12:44

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
>

> Du har store problemer med akademikere - hva'?

Ja.
Jeg har det nogenlunde ligesom Store Claus.
I hans tilfælde var det blot degne, der var aversionen.
Men jeg finder ikke min aversion helt ubegrundet.
Jeg kan ikke lide, at mennesker, vi, samfundet, har givet en uddannelse, i
så høj grad udnytter denne til egne standsinteresser, på bekostning af den
øvrige del af samfundet.
Sammenspisthed, nepotisme, rygklapperi, selvhævdelse og lignende er
kendetegnende for standen.
Vi ser læger, der bliver anklaget af deres fæller, for at gå til
offentligheden med fejlbehandlinger, der har forårsaget dødsfald.
Man ser læger, der bliver fyret, for at fortælle om hospitalsforhold.
Andre områder har tilsvarende "kolligiale" regler.
Men jeg beundrer da de få, der sætter sig ud over disse.

Særbehandling:
Magisterforeningen er netop ude med en klagesang over de "urimelige" forhold
der tegn til at man vil byde dem.
Man finder det ikke rimeligt, at arbejdsformidlingen vil tilbyde jobs, der
"ikke passer til deres kvalifikationer".
Men man har intet problem med at andre, underklassen, sendes ud i det mnest
forfærdelige.

Uddannelser og viden bruges i høj grad til at fremme egeninteresser.
"Man" lader sig udnytte til at legitimere og forfatte "velstandsrapporter,
hvis egentlige formål ikke er at tjene befolkningen, men alene at flytte
midler fra de fattigste til egen klasse.

Det er uhyggeligt få, der anvender deres forstand til gavn for samfundet som
helhed.
Altid til salg for højestbydende.

Altid klar til at slås for særregler og privilegier for egen klasse.
Altid villige til at holde kæft, ligemeget hvor stor galskaben end er.

Kulturlivet beherskes af kapitalen.
Universiteterne snart det samme.
Hvor er modstanden fra de mennesker, der ganske klart kender konsekvenserne
af dette?
De holder kæft, for den store løns skyld.

Dette er foragtelsesværdigt.

Medlemmer af DJØF fortjener i særlig grad foragt.
De er reelt landsskadelige.
Men gode til at skrabe til sig, på andres bekostning.

Og det er jo interessant at iagttage, hvorledes medlemmer af standen til
enhver tid er meget hurtige til, uanset hvad, at forsvare standen.
Næsten uanset hvad der måtte være bedrevet.

Når man pisker en flok hunde, hyler jo som oftest den der bliver ramt.

Hos akademikerne hyler ikke alene den der måtte blive ramt, men flokken i
samlet kor.
Hver gang.

Jeg erkender, at der dog findes hvad jeg vil kalde anstændige akademikere.
Men der er langt imellem.

> Lad mig gætte: Du var det eneste barn, der pga. manglende intellekt ikke
> formåede at forfølge en akademisk karriere til stor ærgelse for dine
> forældre og søskende?

Heri tager du aldeles fejl.
Faktisk på alle måder.

MVH
Egon.

Fra : Konrad

Dato : 29-12-05 11:11

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Lad mig gætte: Du var det eneste barn, der pga. manglende intellekt
> ikke formåede at forfølge en akademisk karriere til stor ærgelse for

Så må han være præst

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 24-12-05 14:11

In article <D9Tqf.1235$Mr2.612@news.get2net.dk>, Egon Stich says...

> [...]

>faldne danskere fra værnemagten ligger.
>Sådanne ting kan ikke engang en forudindtaget akademiker tilbagevise.

Her mener jeg, at du er på tynd is. Ingen har før dig betvivlet, at kun
værnepligtige tyske statsborgere kunne optages i værnemagten. Selv medlemmer af
tyske mindretal i andre lande kunne kun optages i SS og ikke værnemagten. SS var
for frivillige og værnemagten var for værnepligtige tyske statsborgere. Visse
frivillige udenlandske korps som den indiske legion, den spanske azuldivision og
den arabiske "Freies Arabien" hørte under værnemagten. De blev dog for de første
tos vedkommende senere overført til SS. Udlændinge kom ikke enkeltvis i samme
værnemagtskompanier som værnepligtige tyskere. Når danske frivillige automatisk
blev tildelt Waffen SS, skyldtes det, at de ikke var tyske statsborgere, og SS
efterhånden fungerede som opsamling for frivillige udlændinge fra hele Europa.
Waffen SS blev efterhånden Tysklands mest kosmopolitiske og multikulturelle hær
til dato.

> I Waffen SS blev der optaget frivillige fra hele Europa -
>
>Så kan vi vel være enige om, at du måske ikke har set de endegyldige, eller
>blot nyeste, resultater af forskninmgen?
>Men det kan jo indhentes

Du måtte gerne henvise til noget konkret, der kunne modbevise de oplysninger,
som jeg her angiver.

Fra : Egon Stich

Dato : 27-12-05 14:41

"Ole Kreiberg" <Ole_member@newsguy.com> skrev i en meddelelse
> [...]
multikulturelle hær
> til dato.
>

> Du måtte gerne henvise til noget konkret, der kunne modbevise de

Egentlig har vi måske her det kedelige tilfælde, at vi begge "har ret".
Afhængig af, hvilke årstal vi tager udgangspunkt i.
Der er tiden før og efter at SS blev "landsknægt organisation", og sænkede
de oprindelige krav om afstamning, udseende osv.
Før SS åbnede for tilgang af "udlændinge", var der kun een vej, nemlig
Wehrmacht.
Danske officerer har gjort tjeneste her, ligesom et ukendt antal menige.
Husker jeg rigtigt, blev en lille håndfuld overført til frikorpset i løbet
af det første år.
Ligesom nogle SS folk blev det.
Gravsteder og data kan findes gennem "foreningen til vedligeholdelse af
tyske krigergrave".
Ang. tyske mindretal, fandtes jo loven om tildeling af statsborgerskab, hvis
man var af tysk afstamning.
Som for øvrigt, så vidt jeg ved, stadig gælder for en dels vedkommende,
skønt kravene om "tilknytning" er skærpede.

MVH
Egon

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 27-12-05 23:16

On Tue, 27 Dec 2005 14:41:16 +0100, "Egon Stich"
> [...]

>Wehrmacht.
>Danske officerer har gjort tjeneste her, ligesom et ukendt antal menige.

Hvis det skulle være rigtigt, er det mærkeligt, at det har været
holdt hemmeligt for offentligheden. Hvor blev danske frivillige
hvervet til værnemagten? Var der i så fald ikke kun tale om
tysksindede sønderjyder med dansk statsborgerskab, som efter Danmark
var blevet besat af Tyskland, havde pligt til militærtjeneste. Meldte
de sig ikke frivilligt til Waffen SS, kunne de vel tvangsindrulleres i
værnemagten. Ingen blev mig bekendt tvunget ind i Waffen SS.

Faktisk blev danske frivillige optaget i Waffen SS allerede fra 1940.
Hvorfor hverve danske frivillige til værnemagten, når man allerede var
ved at gøre SS til stedet for frivllige udlændinge?

> [...]
>af det første år.
>Ligesom nogle SS folk blev det.
>Gravsteder og data kan findes gennem "foreningen til vedligeholdelse af

Med tyske krigergrave i Danmark mener man vel tyskere døde i kamp i
Danmark mod den danske hær den 9. april og i forbindelse med den 29.
august 1943. Eller i kamp mod modstandsbevægelsen m.m.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-12-05 19:39

> [...]
> de sig ikke frivilligt til Waffen SS, kunne de vel tvangsindrulleres i
> værnemagten. Ingen blev mig bekendt tvunget ind i Waffen SS.

De blev ikke "hvervet", men søgte selv derned.
Allerede før besættelsen af DK.
Tysksindede med dansk borgerskab var ikke værnepligtige, men kunne, hvis de
ville, uden videre få tysk borgerskab, og lade sig indrullere.

> Faktisk blev danske frivillige optaget i Waffen SS allerede fra 1940.
> Hvorfor hverve danske frivillige til værnemagten, når man allerede var
> ved at gøre SS til stedet for frivllige udlændinge?

Som sagt, det var før hvervningen til SS.

> Med tyske krigergrave i Danmark mener man vel tyskere døde i kamp i
> Danmark mod den danske hær den 9. april og i forbindelse med den 29.
> august 1943. Eller i kamp mod modstandsbevægelsen m.m.

Nej, nej.
Der er danske grave østpå, med wehrmagt rullenunre.
Prøv at søge på foreningens hjemmeside.
Det er godt nok et pokkers arbejde, idet de har ofre fra begge krige med i
arkiverne.

Når det ikke er kendt i bredere offentlighed, kan det vel skyldes, at det
´var ganske få, og at de ikke var interesante i den større sammenhæng.

Men der er stadig meget, vi ikke ved.

Var du f.ex. klar over, at de såkaldte "krigsforlængere", der som de sidste
forsvarede Berlin, for den langt overvejende del var skandinaver, belgiere
og franskmænd?
Ganske får tyskere deltog i dette ragnarok.

MVH
Egon

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 28-12-05 20:37

On Wed, 28 Dec 2005 19:39:17 +0100, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Nej, nej.
>Der er danske grave østpå, med wehrmagt rullenunre.

Hvoraf fremgår det mon, at der var tale om dansksindede danske
statsborgere og ikke bare nogle utilfredse tysksindede sønderjyder,
der ville slås for "das Vaterland"?

>Prøv at søge på foreningens hjemmeside.
>Det er godt nok et pokkers arbejde, idet de har ofre fra begge krige med i
>arkiverne.

Det var nok en god ide.

> [...]
>og franskmænd?
>Ganske får tyskere deltog i dette ragnarok.

Faktisk har jeg talt med en dansker, der var gjorde frivillig
tjeneste i Frikorps Danmark og senere som pansergrenadier i SS . Han
fortalte mig, hvordan han mod slutningen af krigen flere gange blev
overfuset af tyske civile, der kaldte ham krigsforlænger. Det var også
ham, der gjorde mig opmærksom på alle de forskellige folkeslag, der
gjorde frivillig tjeneste i SS. Jeg troede den gang naivt på myten om
"SS som en elitehærenhed bestående af høje blonde og blåøjede nordiske
ariere" Se nedenstående link:

http://www.axishistory.com/index.php?id=307

Asiatere i værnemagten:

http://www.geocities.com/alvinlee_81/WarPics1.html

Fra : Konrad

Dato : 29-12-05 11:10

Ole Kreiberg wrote:
> [...]
> det store flertal af danskerne var præget af en stærk
> tyskfjendtlighed, som havde sin rod helt tilbage til 1864.

1776 er nok mere præcist.

Fra : Konrad

Dato : 29-12-05 11:09

Egon Stich wrote:
> [...]

> Der er et par unge historikere, der for nylig har skrevet speciale og
> udgivet samme, hvori der er medtaget mange hidtil hemmeligholdte

Præcis. Hvem glemmer den med Poul Nyrup Rasmussens far?

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 29-12-05 20:24

On Thu, 29 Dec 2005 11:09:29 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

>Præcis. Hvem glemmer den med Poul Nyrup Rasmussens far?

Men han var Tysklandsarbejder og ikke indrulleret i den tyske hær. De
fleste, der blev nødt til at tage arbejde i Tyskland, gjorde det af
nød og tvang og ikke af sympati med tyskernes ideologi.

Fra : Konrad

Dato : 30-12-05 09:22

Ole Kreiberg wrote:

> Men han var Tysklandsarbejder og ikke indrulleret i den tyske hær. De
> fleste, der blev nødt til at tage arbejde i Tyskland, gjorde det af
> nød og tvang og ikke af sympati med tyskernes ideologi.

Han var *medlem* af nazistpartiet!!! Muligvis var han ikke "troende", det er
selvklart umuligt at vide, men det siger jo et eller andet omfanget af den
danske tilslutning, eller stiltiende accept.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 30-12-05 09:54

On Fri, 30 Dec 2005 09:21:49 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

>Han var *medlem* af nazistpartiet!!! Muligvis var han ikke "troende", det er
>selvklart umuligt at vide, men det siger jo et eller andet omfanget af den
>danske tilslutning, eller stiltiende accept.

Men det modbeviser ikke, at langt de fleste tysklandsarbejdere var
almindeligt arbejdsløse danskere, der blev tvunget til at rejse til
Tyskland af deres arbejdsløshedskasse under trussel om i modsat fald
at få frataget underrstøttelsen.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-12-05 23:21

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> wrote in message
> [...]

At være medlem af nazipartiet var en nem og billig måde at smigre
tyskerne og derved få bedre jobkarriere - det gjaldt Nyrops far og det
gjaldt Simon Spies.
Selvfølgelig har de også erkendt gode sider ved KraftDurchFreude
samfundet.- og jødehad var altid en meget, meget lille del af
nazismen. Hollywood, medløbere og andre medier skaber vrangbillede mht
dette aspekt.

> [...]
> almindeligt arbejdsløse danskere, der blev tvunget til at rejse til
> Tyskland af deres arbejdsløshedskasse under trussel om i modsat

Man kunne overleve, men for at få børn med en kvinde, måtte man skaffe
penge til hende, og derfor valgte nogle at rejse ud som
Tysklandsarbejdere. Min far overvejede det også, men fandt så min mor
og et ingeniørjob her samtidig.
Det var KVINDER der tvang til at nogle blev nazimedlemmer, fordi
kvinder kræver statussymboler.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 30-12-05 10:40

>Han var *medlem* af nazistpartiet!!! Muligvis var han ikke "troende", det er
>selvklart umuligt at vide, men det siger jo et eller andet omfanget af den
>danske tilslutning, eller stiltiende accept.

Men du glemmer, at Danmark var strengt neutralt. Det var det tvunget
til af omstændighederne på grund af landets størrese i forhold til
Tyskland og de tyskfjendtlige stormagters manglende
sikkerhedsgarantier, hvis man indtog en mere antitysk holdning. Denne
neutralitetspolitik blev støttet af det store flertal af befolkningen.
Den blev populært kaldt for velvillig neutralitet eller tyskerkursen
og har ikke noget med tilslutning eller stiltiende accept af den
nazistiske ideologi at gøre. Den var allerede formuleret af især de
radikale og socialdemokratiet før Første Verdenskrig og blev bare
genbrugt i anden verdenskrig. Da Tyskland ikke var nazistisk i Første
Verdenskrig og Danmark undgik at blive besat, blev tyskerkursen og den
velvillige neutralitet i forbindelse med Første Verdenskrig ikke
regnet for særlig kontroversiel, skønt udenrigs- og forsvarpolitikken
var næsten identiske i forbindelse med de to verdenskrige.

Fra : Konrad

Dato : 29-12-05 10:56

Ole Kreiberg wrote:

> Nu bevæger du dig ud på overdrevet.

På ingen måde.

>Ved valgene i 1939 og 1943 stemte
> henholdsvis 1,8 procent og 2,2 procent af danskerne på nazistpartiet.

Ja - i 43 stemte mere end 43.000 danskere på DNSAP. Men det var da et døende
parti.

> Det vil sige, at ca. 98 procent af den danske vælgerbefolkning ikke
> var nazister. Klarere kan det ikke anskueliggøres.

Jeg ved at du (snart, om føje år, ligesom undertegnede) kender din
historie - vi skal jo snart op til samme eksamen Må jeg referere til Bo
Lidegaards "Kampen om Danmark", 87-02-03125-6, hvor der oplistes de mange
forskellige former for nazistsamarbejde. Du har helt ret i, at danskerne
ikke åd den tyske pølse, men det var nazipartiet også klar over (det er jo
en del af den danske selvforståelse, at være antitysk - lige fra 1770'erne
og frem) - derfor lanceredes nazipartiet allerede ved starten i 1930 (i
øvrigt stiftet af Frk IX's gamle lærer) som et "dansk" parti, hvor man, i
øvrigt ligesom Grundtvig, eller Jesper Langballe, forsøgte at tage patent på
danske værdier, symboler sov.

>Ifølge den gængse
> og etablerede historieskrivning meldte ca. 6000 danskere sig
> frivilligt til tysk krigstjeneste,

Ja . i Frikorps Danmark, isoleret set. Men du glemmer altså lige de mange,
mange der f.eks stod vagt om tyske flyvemaskiner ude i lufthavnen etc etc.
Du glemmer de 35.000 bønder der plejede omgang med nazisterne gennem deres
bondeforeninger. For nu at tage et par eksempler.

>og langt fra alle var nazister.

Korrekt. Der var mange motiver - ikke alle var nazistiske. F.eks handlede
meget af retorikken om at bekæmpe bosljevikkerne i Øst. Det handlede også om
skam over det danske nederlag. Der er rigtig mange gode veldokumenterede
begrundelser. Men det var der jo også i 1848 osv...

Du blander to ting sammen her, imho.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 29-12-05 20:49

On Thu, 29 Dec 2005 10:56:19 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

>Ja - i 43 stemte mere end 43.000 danskere på DNSAP. Men det var da et døende
>parti.

Men ikke desto mindre stemte 2,2 procent på DNSAP ved dette valg -
den største tilslutning nogensinde. Ved valget i 1939 fik partiet 1,8
procent af stemmerne.

>Jeg ved at du (snart, om føje år, ligesom undertegnede) kender din
>historie - vi skal jo snart op til samme eksamen

Interessant. Jeg har gennemset holdets e-mailliste og har ganske
rigtigt fundet din e-mailadresse der. Surprise - surprise.

> [...]
>øvrigt ligesom Grundtvig, eller Jesper Langballe, forsøgte at tage patent på

Hm. Når vi taler om historiestudiet, så fik jeg sidste år godkendt og
endda ros for en opgave, hvor jeg påviser modsætningen mellem dansk og
tysk helt tilbage til Valdemar Sejr. Hverken danskere eller tyskere
kunne tåle at blive regeret af hinanden - sådan har det altid været.
Danskerne har altid følt en nærmere tilknytning kulturelt til nordmænd
og svenskere end til tyskere. Det er en kendsgerning, vi ikke kan
rokke ved.

>Ja . i Frikorps Danmark, isoleret set. Men du glemmer altså lige de mange,
>mange der f.eks stod vagt om tyske flyvemaskiner ude i lufthavnen etc etc.

Men disse behøvede ikke at være nazisympatisører men kunne simpelthen
være unge arbejdsløse, der fik sig et job på denne måde. Danskere, der
idag foretager vagttjeneste på f.eks. den iranske eller saudiarabiske
ambassade, behøver jo heller ikke at være muslimer eller blot
sympatisører med den muslimske sag.

>Du glemmer de 35.000 bønder der plejede omgang med nazisterne gennem deres
>bondeforeninger. For nu at tage et par eksempler.

Selvom LS nok var yderligtgående, var det ikke nazistisk, men derfor
kunne det jo godt have søgt en alliance med dette parti i en gunstig
situation, ligesom Hitler og Stalin gjorde i 1939 trods deres
indbyrdes store idelogiske forskelligheder.

Fra : Per Hagemann

Dato : 21-12-05 20:37

"Konrad" <david@gmail.com> skrev i en meddelelse
"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in (knud)
> [...]
> så én præst som kaldte islam i Europa en pest, - jøderne bliver beskrevet
> som kræftceller og som en pest hver eneste dag i den muslimske verden.

(david)
[...]

(per)
I Kashmir demonstrerede de mod "Denmark Times" lig Jyllands-Posten, så lad
os bare kalde den samlede muhamedanerpresse for "Muhamedaniens Nyheder".

Forskellen på de to verdener er at Muhamedanien altid holder med sig selv og
ikke tillader vantro propaganda, mens Vesten er pluralistisk, altså
splittet. Jeg tror snart tiden må være inde til at de patriotiske europæere
i selvforsvar må til at stramme tonen i debatten overfor vores egne indre
fjender, som taler muhamedanernes sag. F.eks. her i Danmark kunne man oftere
henvise til P.H.Berings forslag til udviddelse af straffelovens bestemmelser
om landsforrædderi, så de landsmænd som nu taler besættelsesstyrkernes sag
kommer til at frygte at de dømmes med tilbagevirkende kraft, ganske som i
retsopgøret efter 2VK.

(david)
[...]

Thorsen valgte vel at male ajatollaen i stedet for profeten på fornærmende
vis, fordi han havde sit livt for kært. Men selv en sådan tegning kunne have
kostet ham livet, hvis brede muhamedanermasser havde set det krænkende
maleri. Nu var JJT heldigt at dø uden at muhamedanerne for alvor opdagede
hans åbenlyse æreskrænkelser af deres højhellige skikkelser.

(knud)
> [...]

tror på kærlighed", "islam er en lovreligion" og den slags kontrafaktisk
nonsens. For mig at se, er de to religioner to alen ud af samme hæslige

Hvilken apologet har dog fundet på den absurde påstand at Muhamedanismen
ikke er en lovreligion alligevel?

--
Sura 39:3 "Vi har visselig åbenbaret dig bogen med sandheden. Tilbed derfor
Allah, idet du er Ham alene i lydighed."

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-12-05 21:22

> [...]

naturligt - det er vel pointen med den inflation man må sige der er gået i

----

Selvfølgelig kommer der ikke nogen reaktion, så ville vi have reaktioner
næsten hver dag, - der skal en præsident til, før vi løfter et øjenbryn.

--------

[...]

Hvem har nægtet at der findes krigerigske folk på alle sider? men det er jo
et faktum at langt flere muslimer kan ikke lide kriste og jøder, end
omvendt, - som fx PEW undersøgelserne viser, og det ER jo altså muslimske
grupper i snesevis som hedder noget med "jihad", og det betyder IKKE
"Frelsens Hær".

> [...]

11 ambassadører har bedt om "audiens", om et møde, og det er blevet afslået.

Men "kæmpeproblemet" tages op i flere internationale muslimske fora, og
sagen er ikke slut endnu.

> [...]

altså ikke nogen i Danmark tager det "med et smil" - tag lige et vue udover

Det er jo ikke repræsentativt, vi har snesevis af præster som arbejder for
muslimer, og "vi" har jo ladet de muslimske skolebøger svine os til i
årtier, mens vi har ydet store bidrag og venlige ord til de lande hvis
skolesystem altså er sådan indrettet. Lige som vi vil hjælpe pakistanerne
selv om vi frarådes at rejse i landet, og selv om de skulle forlange vores
hoved på et fad. Der ER ingen symmetri i forholdene mellem islam og
kristendom.

(knud)
> [...]

Vi har ikke kun "en Camre" - vi har i hundredvis af selvbestaltede
samfundsrevsere der dagligt og ugentligt i TV, radio, aviser, på hjemmesider

Det må have gået mig forbi, derimod har jeg hørt hundreder af udsendelser om
hvor forfærdelige vi er.

[...]

Hundredevis? ER der mere end allerhøjst 17, og hvad betyder det?

> [...]

det) rettet imod muslimer. Du overser det blot helt og aldeles, eller mener

Jeg tror ikke, du ved hvad du taler om, - der er naturnødvendigt en skepsis
over at landet inden for ganske få år er blevet fuldstændig ændret, OG af en
gruppe som ikke opfører sig som traditionelle indvandrere, fx gifter de sig
ikke ind i befolkningen, men henter hele tiden nye til landene. Man ville jo
være engle hvis mange ikke blev nervøse over en sådan ustoppelig forandring,
som forløbig koster i både penge og harmoni. Antisemitisme derimod havde man
uanset om der overhovedet var jøder i landene, og de jøder nazisterne
støvede op anede dårligt nok at de var jøder. Der er jo fanden til forskel.
Jeg fatter ikke at det skal være nødvendigt overhovedet at skrive det. Jeg
tror virkelig der er en landsomfattende "det er det samme" virus på færde.
Desværre er jeg ikke velformuleret nok til at virkelig vise hvor fantastiske
mange af analogierne er, - vi er ved at være ude hvor en som AHW befinder
sig, med fx, at der var lige så megen ytringsfrihed i Sovjet som her, for
her må man heller ikke udgive børnepornografi. Hvad stiller man op? Det er
IKKE det samme at bruge 40 mia på en helt ny befolkningsgruppe og sætte
program efter program i gang, mens folk stille og roligt passer deres
daglige knokleri uden at brokke sig ret meget, - og så at forfølge folk -
kristne, som man gør i mange muslimske lande, eller at sætte folk i
koncentrationslejr som i Tyskland. Nå, det bliver kort, jeg orker ikke at
forsøge at skrive mere nuanceret, - det er jo sagt så tit. "Ære og skam"
kultur er ikke "det samme" som "skyld"- kultur, for at nævne én væsentlig
forskel på opfattelserne. Men jeg indrømmer at det hele er vores skyld, hvis
børnene sendes til Pakistan fra juni til september, og derfor kommer endnu
længere bagud - som den kendte skoleleder på Nørrebro - skriver ofte er
tilfælde, så er det naturligvis vores skyld hvis de ikke lærer det de skal
så de kan få et job, *selv* om man sætter ekstra ressourcer ind for at
kompensere for ferieturene, - lige som man naturligvis ville gøre for "os" i
et muslimsk land.

(knud)
> [...]

nogle ganske få "søjler", ala "islam er lovreligion" osv, iøvrigt komplet i
tråd med fundamentalisternes enstrengede retorik.

Det er da ikke *mit* evige omkvæd, - muslimer klarer sig dårligst i næsten
alle indvandringslande, og fx i Indien hvor de har levet lige så længe som
alle andre - det har jo kun det indirekte med "loven" at gøre, at man er
mere interesseret i islam og i hvad folk inden for ummaen gør, end man er i
uddannelse og fremdrift.

> [...]

yderste af ringhjørnet før der sker noget, typisk i form af en lidt vag Per

Ingen? jeg hører man er chokeret hver eneste dag, og hører hver dag om hvor
forfærdelig Bush er, - og med rette må man sige. Hvem har taget afstand til
billederne? hvorfor i alverden skulle vi gøre det? iøvrigt TOG jo utallige
kulturpinger afstand fra dem. Jeg ved ikke hvor du har dine informationer
fra?

> [...]

erkendelse af, at terror og islam hænger sammen. Tæsker du stadig din kone

Implicit? Terrorister over hele verden tager islam til indtægt for deres
politik, - bomber. Det var jo netop DET de toneangivende skulle tage afstand
fra, og nogle få gjorde da også, men de er bange for at komme til at skulle
tage afstand til selvmordsbombere i Israel og Irak, som jo godkendes af al
Azhar og af verdens mest indflydelsesrige muslimske prædikant Quradawi.
En mand som Muqtedar Khan derimod, skrev med det samme: "Go to hell bin
Laden", - sværere var det altså ikke, men det tog oceaner af tid før andre
kom med en halvhjertet fordømmelse af terror og al Queda, NU er det
heldigvis ved at ændre sig, - i takt med at også muslimske lande bliver
ramt.

> [...]

korrekt, men bliver de ligefrem brændt? Og forfølges muslimer slet ikke i

Der ryger med jævne mellemrum både kristne og kirker i flere lande, men det
ophidser os jo ikke, - som den pakistanske politimand sagde: "kloakarbejdere
og kristne bliver dræbt hver dag, hvad rager det os"

> [...]

anstrengt forhold til muslinerne, og retorikken er derefter. Og i begge
tilfælde er retorikken noget nær enslydende. "Islam er en pest" -

Nu gider jeg snart ikke mere, i muslimske lande har disse ting stået i
skolebøgerne i årtier, og det myldrer med muslimer som mener at jøderne har
skabt aids og spredt den, som tror på protokollerne osv osv osv, - her har
vi så et par ubetydelige poltikere som er kommet med enkelte ubehagelige
sætninger, - de HAR jo trods alt ikke produceret noget der bare kommer i
nærheden af hvad man siger i den muslimske verden. Jeg synes iøvrigt, at det
er en pest med de håndværkere, som i huset ved siden af - udenfor - spiller
afsindig høj musik fra klokken syv om morgenen. Det er væsentligt hvordan
man bruger ordet pest, - men det vil også føre for vidt at skrive om
forskelle her.

> [...]

Der er læssevis af tage af. Langballe, Frevert, Messerscmidt - hele
galleriet af svovlende DF'ere er inkluderet.

Der er ikke læssevis, du kunne vel ikke finde flere.

> [...]

demokratiske, vestlige* lande begyndte på den slags, som DF har kastet sig

Det er sgu da latterligt at ministre fra Serbien, Albanien, Montenegro,
Armenien, Azerbajan, Bulgarien, Bosnien, Tjekkiet, Grækenland, Georgien,
Moldova og andre lande kendte for deres utrolig fine behandling af
minoriteter, at de skal stille sig op og - på basis af et par episoder -
finde at "tonen" i DK er helt forkert. Det viser meget godt hvordan jeg
synes tingene bliver fuldstændig vanvittigt relativeret, - i fx Serbien var
"tonen" indtil for nylig at man skulle dræbe muslimerne i Bosnien, og ikke
bare "tonen", man gjorde det sgu. Og indtil for kort tid siden var "tonen"
sådan at man benægtede alt, kun fordi der var blevet optaget en video af en
henrettelse begyndte man - nogle - så småt at indrømme at man havde slagtet
8000 muslimske drenge og mænd. Men vi er selvfølgelig langt værre i Danmark,
det kan jeg godt indse, når jeg tænker mig om. Undersøg du lidt om hvordan
de ovenfor nævnte lande behandler deres minoriteter, jeg kan godt garantere
dig at de ikke nøjes med "tonen", men det er jo fint for ministrene at finde
andre at få fokus på. Sigøjnerne i Ungarn, Bulgarien og Tjekkiet, - hvordan
er det lige "tonen" er der? Var der ikke noget med at man skar socialhjælpen
ned til 200 kr/md for en stor familie i Tjekkiet? men det er vel bare ussel
mammon, her sulter vi jo næsten folk ihjel med langt lavere satser.

> [...]

> Aisha repeteres i foredragssalen. Men du springer væk fra emnet - det
> oprindelige handlede ikke om forskelle i skolesystemet i de forskellige

(knud)
> [...]

Jeg har med mine egne øjne set Thorsen, som du nævnte - ham med
Jesusfilmen - male et kæmpebillede af en nøgen Khomeni riddende på en tyr

Tyren eller Khomeini? - han turde dog ikke male Profeten.

> [...]

tror på kærlighed", "islam er en lovreligion" og den slags kontrafaktisk
nonsens. For mig at se, er de to religioner to alen ud af samme hæslige

- De to religioner er som bekendt IKKE samme sag, vi - og andre kristne i
verden - går jo ikke og taler religion hele tiden, vores aviser er ikke
fyldte med bibel- og Jesus-citater, - Nå, uanset, hvis du ikke kan se
forskellen, så er der ikke noget at gøre ved det.

> [...]

er udtryk for en stadigt stigende hetz rettet imod særligt muslimer i

Jeg ser ikke nogen "hetz" og da slet ikke i betragtning af *hvor* mange 2.
g-ere der er involveret i kriminalitet, - det er *kun* 20% siger Fahmy, og
det er da også nok rigtigt, men det ER da også en sjat.

(....)

> [...]

over i Europa, og hopper på en kryptonazistisk bevægelse, og ikke
befolkningerne i andre europæiske lande.

Der var praktisk taget ingen som meldte sin i nazi-partiet, - jeg synes du
igen bytter om på stort og småt. Skulle vi være eneste land i verden uden
nationalisme, for at du er tilfreds?
Vi har jo netop dyrket at vi er små og svage, og altid taber i krig, - her
kunne du med fordel sammenligne med Tyrkiet og tyrkerne, og så se hvordan
forskellen er på "æreskultur" og "skyld"-kultur og svaghedskultur. Jeg tror
du må en tur ud i verden for at føle de reelle forskelle, som ikke kan
tænkes væk ved at finde analogier, - som man jo kan finde for alting som har
med mennesker at gøre.

> [...]
> ellers vil anerkende det - og behøver ikke gøre dumheden om igen.

Det utrolige er så, at man insisterer på at få lov til at dumme sig igen.

Jeg ser heller ikke her nogen analogi, som ikke er så søgt, at den er
ubrugelig.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 20-12-05 17:22

On Tue, 20 Dec 2005 15:24:14 +0100, in dk.politik "Konrad"
<david@gmail.com> wrote:

>Ved det ikke - det er ret irriterende. Tror min er sat rigtigt op (nu!). Det jeg tror nogle glemmer er at man (i OE) skal slå "reply to messages using the format in which they were sent" fra...Men det er forståeligt - typisk microsoftsk at man skal slå 17 mia ting FRA før det virker som det burde...Lidt ligesom ringe stavekontroller og forskellige former for "guides" der forvirrer mere end de gør folk mere produktive...Men kursusudbyderne skal vel også have en del af kagen

Min Agent viser dine indlæg som meget lange enkelt linier.

Fra : Mark Jensen

Dato : 20-12-05 17:20

On Tue, 20 Dec 2005 08:21:35 -0800, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>Min Agent viser dine indlæg som meget lange enkelt linier.

Ja det gør min også.
Det gør at jeg næsten ikke orker at læse Konrads indlæg.

Opfordring hermed til at Konrad selv trykker på return efter højst
50-80 tegn, siden hans program nægter at gøre det.

Fra : Konrad

Dato : 21-12-05 17:09

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message news:mlbgq1l3o3g41catcjl5o8amh4ncj835f0@4ax.com...

(...)
> Ja det gør min også.
> Det gør at jeg næsten ikke orker at læse Konrads indlæg.

Sådan er der vist mange der har det, men det er første gang jeg hører lige dén begrundelse

> Opfordring hermed til at Konrad selv trykker på return efter højst
> 50-80 tegn, siden hans program nægter at gøre det.

Er det bedre nu? Ufatteligt - man har jo kun brugt diverse newsreadere 10 år...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-12-05 18:17

On Wed, 21 Dec 2005 17:09:09 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>(...)
>
>Sådan er der vist mange der har det, men det er første gang jeg hører lige dén begrundelse

jeg tror nu ikke det var et angreb på det du skirver ( ?) men der i
mod at man selv skal splitte dine postninger op i flere linjer for at
læse det du skriver :)

der findes en gruppe for det - jeg kan ikke lige huske hvad den heder
men hvis problemet bliver ved - så spørg i dk.velkommen.

>Er det bedre nu? Ufatteligt - man har jo kun brugt diverse newsreadere 10 år...

ja nu kan jeg se du bruger oe - prøv med agent den klare alt det der
af sig selv - hvor der sgu altid er et_eller_andet galt med oe ....
med mindre man bruger qvote fix

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Konrad

Dato : 21-12-05 18:25

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message news:di3jq15m8ah5p3756l8l07tk9fs2496t0u@4ax.com...

> jeg tror nu ikke det var et angreb på det du skirver ( ?)

Det var et forsøg på en afvæbnende joke. Det er ko lidt pinligt...

> [...]
>
> der findes en gruppe for det - jeg kan ikke lige huske hvad den heder
> men hvis problemet bliver ved - så spørg i dk.velkommen.

Kender den giodt - burde også kunne - er lissom lidt af en gammel rotte med sådan noget, men det kan vfære jeg har fået en hjerneblødning...

> ja nu kan jeg se du bruger oe - prøv med agent den klare alt det der
> af sig selv - hvor der sgu altid er et_eller_andet galt med oe ....
> med mindre man bruger qvote fix

Hov - den har jeg jo, blot ikke installeret den...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-12-05 19:09

On Wed, 21 Dec 2005 18:25:05 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

>Det var et forsøg på en afvæbnende joke. Det er ko lidt pinligt...

ok

>Kender den giodt - burde også kunne - er lissom lidt af en gammel rotte med sådan noget, men det kan vfære jeg har fået en hjerneblødning...

ja det skal jeg ikke kunne sige

>Hov - den har jeg jo, blot ikke installeret den...

gør det :)

Fra : Konrad

Dato : 21-12-05 17:08

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message news:hrbgq1ho3b7v78e3kgo3173hdfe6hhinbg@4ax.com...

> Min Agent viser dine indlæg som meget lange enkelt linier.

Bedre nu?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-12-05 18:14

On Wed, 21 Dec 2005 17:08:00 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

>Bedre nu?

Øhh ja men jeg ved ikke om det er fordi din sætning er korter eller du
har fået rettet noget ?
hvordan ser den ud i din egen news reader - deler dit indlæg sig i
flere sætninger eller er det bare en lang linje ?

Fra : andropov

Dato : 21-12-05 18:18

On Wed, 21 Dec 2005 17:13:39 GMT, Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net>
wrote:

> [...]
>hvordan ser den ud i din egen news reader - deler dit indlæg sig i
>flere sætninger eller er det bare en lang linje ?

Ellers kan man slå word wrap til.

Fra : Niels Ivar Larsen

Dato : 20-12-05 16:03

> [...]

> raser mod jøderne, og nogle mener at Hitler burde have gjort "arbejdet
> færdigt", som der engang stod i en egyptisk avis.

Nej da - antisemitter er da lige væmmelige, hvor end man finder dem. Jeg
påpeger bare, hvor holocaustbenægtelsens mellemøstlige disciple har deres
inspiration fra, fordi du synes at antyde, at deres galimatias er noget,
de selv har fostret.

> [...]
> til? Det er jo det, der er så utroligt, at de netop ved det, og alligevel
> læser Protokollerne og Mein Kampf som godnatlæsning.

Jo, det burde de da. Det kan vi da kun være enige om.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-05 21:31

> [...]

> antisemitisme førte til? Det er jo det, der er så utroligt, at de
> netop ved det, og alligevel læser Protokollerne og Mein Kampf som

Snerpen Hitler bruger mere plads på hetz mod prostituerede end mod
jøder i sin bog - som næppe een muslim har læst, men at eje den har
signalværdi

Om Zion-protokol tryk som eksisterer idag og er undersøgt, er
fabrikeret af jøder eller jøders fjender , er ikke så interessant som
om jøders mafiøse netværk handler som beskrevet

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-12-05 01:58

On Tue, 20 Dec 2005 12:45:43 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

>Jeg har svært ved at se hvordan det skulle kunne være værre at hævde, at Hitler ikke havde noget imod jøder (hvilket han vist heller ikke havde hele livet) i forhold til at hævde, at "islam er en pest over Europa", eller at "de taler pænt til os, men de venter kun på at blive mange nok, så de kan dræbe os"...Eller jo - det sidste er vel egentlig lidt værre, for det er udtalelser af (angiveligt demokratiske) folkevalgte politikere fremsat i et land der ellers normalt bryster sig af tolerance, pluralisme, religionsfrihed mv - i modsætning til udtalelsen i subject, der er fremsat i en avis. Var der egentlig ikke noget med en vigtig debat omkring ytringsfrihed, ifølge JP? Eller gælder ytringsfriheden kun sålænge man er enig?

du godeste hvordan bære du dig ad ?
dine indlæg er EN linje der køre så langt som indlægget rækker ud over
dokumet siden - det er enda skrevet i oe - hvordan undgår du at det
starter på en ny linje ?

Fra : Konrad

Dato : 21-12-05 17:10

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message news:d8chq151sk3upueorp6suc8680o7parq1g@4ax.com...

> du godeste hvordan bære du dig ad ?
> dine indlæg er EN linje der køre så langt som indlægget rækker ud over
> dokumet siden - det er enda skrevet i oe - hvordan undgår du at det
> starter på en ny linje ?

Jeg trykker desværre stort set aldrig på enter, og når jeg så har fucket indstillingerne op...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-12-05 18:19

On Wed, 21 Dec 2005 17:10:12 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

>Jeg trykker desværre stort set aldrig på enter, og når jeg så har fucket indstillingerne op...

Hmm ja ... men det gør det nu bevsærligt at læse dine indlæg og det er
en skam så kik på sagen - jeg har skrevet nogen forslag i andre indlæg
under samme subjekt/emne linje

Fra : Konrad

Dato : 21-12-05 18:28

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message news:1p3jq11jrm1hggc931iascc22auv0jmlsg@4ax.com...

> Hmm ja ... men det gør det nu bevsærligt at læse dine indlæg og det er
> en skam så kik på sagen - jeg har skrevet nogen forslag i andre indlæg
> under samme subjekt/emne linje

Fatter det ike - jeg har nemlig ingen problemer. Jeg ser ingen "lang linie" og mine indlæg ser fine og normale ud i min egen...Der var kun noget med reply og ">" den anden dag...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-12-05 19:12

On Wed, 21 Dec 2005 18:28:27 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

>Fatter det ike - jeg har nemlig ingen problemer. Jeg ser ingen "lang linie" og mine indlæg ser fine og normale ud i min egen...Der var kun noget med reply og ">" den anden dag...

ja den var gal igen i :

jeg har selv prøvet det med at den ser fin ud i min egen - det var dog
noget tegn sætning der var ged i - hvor æøå gik amok når jeg postede
det.

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-12-05 22:50

"Niels Ivar Larsen" <niels.ivar@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> For en god ordens skyld.

Hvorfor? Kan historien da ikke stå for sig selv uden forsøg på at
(bort)forklare?

> [...]
> holocaustbenægtere og historieforfalskere i Vesten i mere end en
> menneskealder har forsøgt at trænge igennem med.

Og? Hvorfor skal det nævnes i denne sammenhæng?

Fra : Niels Ivar Larsen

Dato : 20-12-05 23:17

> "Niels Ivar Larsen" <niels.ivar@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor? Kan historien da ikke stå for sig selv uden forsøg på at
> (bort)forklare?

Det er da en interessant omstændighed, at vestlig holocaustbenægtelse
er blevet et yndet importprodukt i Mellemøsten. Hvad er det,
der bortforklares

> Og? Hvorfor skal det nævnes i denne sammenhæng?

Det er da altid interessant at forfølge forestillingsmønstre til deres
udspring.

> Og? Hvorfor skal det nævnes i denne sammenhæng?

Fordi det giver en bedre forståelse af fænomenet at kende dets
virkningshistorie.

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-12-05 00:18

> Fordi det giver en bedre forståelse af fænomenet at kende dets
> virkningshistorie.

Du ved at Hitler fik sin idé med den gule jødestjerne fra kalif? og at
muslimske børn måtte slå eller kaste sten på voksne jøder for 200 år
siden, - de behøvede ikke gå udenlands for at lære deres antisemitisme.
Allerede i Medina fortæller islams første historiker stolt at Profeten
nedslagtede en af de tre stammer med 6-800 jødiske mænd i byen, og smed
ligene i grøfter i gaderne, - bare for at nævne, at det jo ikke er nogen ny
opfindelse. "Efterkommere efter aber og svin" som Allah siger, og som bliver
gentaget i dag i mange moskeer, er jo heller ikke noget Allah har lært fra
Tyskland.

Fra : GB

Dato : 21-12-05 06:41

> [...]
> svin" som Allah siger, og som bliver gentaget i dag i mange moskeer,
> er jo heller ikke noget Allah har lært fra Tyskland.

Prøver du på at argumentere med én, som i fuldt alvor påstår, at "det er
araberne, som har lært os at tænke"???

GB

Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-05 12:38

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in

> Prøver du på at argumentere med én, som i fuldt alvor påstår, at
> "det er
> araberne, som har lært os at tænke"???

Jødestjernen, altså ærlig varedeklaration som ingen behøver skamme sig
over, var almindelig i Polen i middelalderen.

At man forskelsbehandler udfra at folk skal stå ved sandheden, kan
derimod være kritisabelt, og her var Hitlers værste racisme at han
udviste de især kulturfremmede jøder EN MASSE , selvom mange var
integrerede gennem generationer (Heine og andre Brandes-typer).
Havde Østrig og Tyskland kun sendt pogromjøder med ortodoks frisure og
tro tilbage til Polen og Rusland, havde det været OK, men
Versaillestraktaten havde næsten besluttet Nyrnberglovene 1935
Kun via fælles fjendebillede = jøder
kunne revanchekrig måske vindes.

Fra : Per Hagemann

Dato : 21-12-05 17:48

> [...]
> Havde Østrig og Tyskland kun sendt pogromjøder med ortodoks frisure og tro
> tilbage til Polen og Rusland, havde det været OK,

Love skal være praktisable, så jødelovene under Hitler kunne dårligt have
graden af kulturfremmedhed som udvisningskriterium. Jødestjernen stammer
sikkert oprindelig fra millet-systemet, hvor dimmier skulle gå klædt efter
bestemte retningslinier, altså er jødestjernen en forenkling af det
oprindelige system, hvor kristne og jøder skulle gå med bestemt tøj, kun
ride på æsler osv.

Status som det fremgår af et pas er den bedste sorteringsmekanisme, men også
Glistrups muhamedanerlov bygger på langt mere objektive kriterier end de
forslag der har været fremme om at udvise "potentielle terrorister" eller
"fundamentalister". Som Glistrup selv har sagt:

"... vi må simpelthen gå ud fra at de er fundamentalister alle til hobe. Der
er ikke noget som helst grundlag for at frikende en eneste af dem der er der
og sige: Nej, han er det nok ikke, for næh, hr. Khader er sådant et pænt
menneske eller hvem det er man nu har med at gøre.
Det sagde man også da de tyske handelsrejsende i slutningen af marts 1940
drog ud på D'Angleterre, og så den 9 april om morgenen kom ud i
generalsuniformer med maskingeværer, og alle de københavnske grossererfruer
der havde set, her har vi vel nok en vidunderlig svigersøn i denne
handelsrejsende nede fra Berlin til at gifte vor datter til. De fik sig
nogle lange næser.
Og på præcis samme måde så bliver altså danskerne taget ved næsen i meget
meget stort tal i øjeblikket, og det er på den måde det fungerer."

(udtalelser ved møde om Muhamedanerfrit Danmark i Odense 2 okt. 2001).

I øvrigt opgav jeg at finde ud af om Sions Vise Protekoller er autentiske
eller falske. Måske kan det opklares ved at læse følgende
http://users.cyberone.com.au/myers/toolkit.html , men det er på engelsk og
alt for lang en tekst til jeg vil give mig i kast med den.

Fra : Joakim Von And

Dato : 21-12-05 18:19

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://users.cyberone.com.au/myers/toolkit.html , men det er på engelsk og
> alt for lang en tekst til jeg vil give mig i kast med den.

Åh, lad du bare vær. Alt smuds der kan opdrives om jøder kan gi' selv
den mest inkarnerede holocaust-benægter kuldegysninger og stiv pik.

Fra : Joakim Von And

Dato : 21-12-05 22:35

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Åh, lad du bare vær. Alt smuds der kan opdrives om jøder kan gi' selv
> den mest inkarnerede holocaust-benægter kuldegysninger og stiv pik.

Din tavshed er påfaldende. Er det udtryk for at jeg fremover skal rette
henvendelse til din mentor, geniet Ole Lukøje?

Fra : Per Hagemann

Dato : 21-12-05 23:17

> "Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Din tavshed er påfaldende. Er det udtryk for at jeg fremover skal rette
> henvendelse til din mentor, geniet Ole Lukøje?

Jamen der er ikke noget substantielt at svare på. Jeg læste de første 10
linier og vurderede at der nok var tale om en grundig gennemgang, men at jeg
ikke selv gider sætte mig ind i det. Ganske som jeg har set alenlange
engelsksprogede tekster om andre konspirationsteorier, som jeg har opgivet
at sætte mig ind i, men det kunne jo være Tom Liljeberg , Bo Warming eller
andre som har boet i engelsksprogede lande godt gad at læse teksten.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 21-12-05 09:47

A WORLD-FAMOUS SCHOLAR COMMENTS

The Missing Holocaust

"I've checked out Churchill's Second World War and the statement
is quite correct—not a single mention of Nazi 'gas chambers,' a
'genocide' of the Jews, or of 'six million' Jewish victims of the war.
This is astonishing. How can it be explained?

Eisenhower's Crusade in Europe is a book of 559 pages; the six
volumes of Churchill's Second World War total 4,448 pages; and
de Gaulle's three-volume Mémoires de guerre is 2,054 pages. In this
mass of writing, which altogether totals 7,061 pages (not including
the introductory parts), published from 1948 to 1959, one will find
no mention either of Nazi 'gas chambers,' a 'genocide' of the Jews,
or of 'six million' Jewish victims of the war."
— Richard Lynn,
Professor Emeritus,
University of Ulster,
December 5, 2005

Fra : Henri Gath

Dato : 19-12-05 22:45

> Siger en regeringsavis i Egypten. Hvad bliver mon det næste, som kommer
> fra den kant? at jorden alligevel er flad, og at den blev trampet flad af
> Profeten, (som engang splittede månen i to dele, iflg en hadit):

Hvorfor er dine indlæg altid så kedelige?

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-12-05 22:58

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er dine indlæg altid så kedelige?

Knud Larsen tænker lidt over, hvad han skriver?