Demonstration imod de nye krav til indvand~
Fra : Spangkuk

Dato : 19-12-05 19:02

" Det går ud over de svage, dem der ikke har nogen uddannelse i bagagen.
Det rammer 75 procent af indvandrere og flygtninge"

Citat.: Perkeren.: Bashir Farah

JA for fanden !!!

"Vi" herinde glæder os allerede til at få loven indført"!

75 pct færre Ny-Perkere, fordi de ikke kan klare prøven!

Det må betegnes som en uventet Julegave til det Danske Folk.

Jeg siger mange, mange tak - den bedste gave i mange år!

Spang

Fra : Trans

Dato : 19-12-05 21:37

Spangkuk wrote:

> " Det går ud over de svage, dem der ikke har nogen uddannelse i bagagen.
> Det rammer 75 procent af indvandrere og flygtninge"

Dertil må jeg sige følgende:
(
Generelt gælder det, at der ikke er nogen nærmere sammenhæng mellem
ens uddannelse og ens evne til at lære sprog. Danske børn lærer
altid at tale dansk - med eller uden uddannelse. Hvor hurtigt, man
samler et sprog op, afhænger i færste række af, i hvilket omfang og
hvor nært, man omgås personer, der taler sproget.

Jeg har lagt mærke til, at bumesere, der arbejder i Thailand, lærer
det thailandske sprog i løbet af 1 - 3 år, afhængigt af det omfang,
hvori de omgås thailændere. De deltager iokke i nogen formaliseret
sprogundervisning og har sædvanligvis kun en rudimentær
primærskoleuddannelse. Burmesisk og thai er lige så forskellige
sprog som f.eks. somalisk og dansk.

Hvis man, som mange fremmede i Danmark gør det, lever af
overførselsindkomst, har man ikke behov for at nyttiggøre sig blandt
de dansktalende, hvilket betyder, at det går meget langsomt med at
samle sproget op. Tilegnelsen af det danske sprog forsinkes yderliger,
hvis man opholder sig i en ghetto, hvor der tales et andet sprog end
dansk.

Jeg kan ikke forstå, hvordan kravet om, at statsborgerskabsansøgere
skal have brugbare danskkundskaber, kan ramme flygtninge, for de skal
jo bormalt ikke være danske statsborgere, men de skal vende tilbage
til, hvor de hører hjemme, når forholdene tillader det.

Bent.
Hvordan kan det ramme flygtninge

Fra : N/A

Dato : 19-12-05 22:31

Fra : GB

Dato : 19-12-05 22:31

Jakob <hyfa@edb.dk> wrote in news:epudq15si79u91j0umn4tocurd634oo0c5@
4ax.com:

> Jeg fatter ikke at man kan være imod at man stiller hårde krav. Dem
> der gør en stor indsats skal belønnes, og ikke gud og hvermand, som
> det har været dagsordenen tidligere.

Bare prøv - som rigtig "etnisk dansker" at få lov til at emigrere til
Australien eller USA - der bliver stillet krav.

GB

Fra : rane

Dato : 20-12-05 08:16

On Mon, 19 Dec 2005 19:01:56 +0100, "Spangkuk"
<qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> wrote:

>" Det går ud over de svage, dem der ikke har nogen uddannelse i bagagen.
> Det rammer 75 procent af indvandrere og flygtninge"
>
>Citat.: Perkeren.: Bashir Farah
>
>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=326431

Ja jeg fatter heller ikke demonstrationen. Den dansk-prøve de skal
bestå er trodsalt for statsborgerskabet..og ikke bare for at opholde
sig i Danmark i begyndelsen. Hvis de virkelig gerne vil være en
permanent borger i Danmark, synes jeg det er helt fair at den
dansk-prøve skal bestås.

Derfor undrer det mig også at de demonstrerer, for jeg går da ud fra
at dem der gerne VIL være statsborger også har i sinde at integrere
sig ordentligt, deriblandt lære dansk?

Fra : Rune

Dato : 20-12-05 11:39

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev i en meddelelse
>" Det går ud over de svage, dem der ikke har nogen uddannelse i bagagen.
> Det rammer 75 procent af indvandrere og flygtninge"

Mener har at "75 procent af indvandrere og flygtninge" er "svage" og "ikke
har nogen uddannelse i bagagen." ?