/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Tonen fra Dansk Folkeparti i udlændingedeb~
Fra : NoTrabajo


Dato : 19-12-05 09:30

Der bliver talt så meget om tonen i Dansk Folkeparti, og i går aftes så vi
på DRTV1 Hanne Vibeke Holst (HVH) angribe Pia K. for "tonen" partiet bruger
i udlændingedebatten.

Den bedste måde at få ændret "tonen" i debatten og i øvrigt få stækket
Dansk Folkeparti på, er nok at få muhamedanerne her i landet til at opføre
sig ordentligt.

Hvorfor ser vi ikke HVH og hendes forfatterkolleger appellere til de
voldelige, røveriske og morderiske unge muhamedanermænd/-drenge om at
opføre sig på en måde, der kan tolereres i dette land? Hvorfor skal vi
danskere med rette være angste, når vi ser en gruppe muhamedanermænd på
afstand, og næsten dagligt læse om uhyrligheder begået af unge
muhamedanermænd.

Hvorfor vil disse naive halalhippier gøre tonen i DF til selve problemet?
Hvornår hører vi de kulturradikale appellere til deres muhamedanervenner om
at opføre sig ordentligt i stedet for at være efter DF?
--
NoTrabajo


 
 
Martin (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 19-12-05 10:03


NoTrabajo skrev:

> Der bliver talt så meget om tonen i Dansk Folkeparti, og i går aftes så vi
> på DRTV1 Hanne Vibeke Holst (HVH) angribe Pia K. for "tonen" partiet bruger
> i udlændingedebatten.

Det er heller ikke rart for et så emotionelt menneske som HVH
atforholde sig til at folk kalder en spade for en spade, når en
sådanne i hendes højlittetære sfære normalt betegnes som et
jordflytteraggregat. I det hele taget irriterer det hende, Susanne
Brøgger og Ib Michael osv. at folk der ikke har lært at sige "lort"
på latin kan have lov at ytre sig i debatten. Man skeler laaaaangt til
Sverige i de kredse.
>
> Den bedste måde at få ændret "tonen" i debatten og i øvrigt få stækket
> Dansk Folkeparti på, er nok at få muhamedanerne her i landet til at opføre
> sig ordentligt.

Jeg mener det var Bent Lexner der for nylig udtalte at når
mindretallet begynder at respektere flertallets kultur, så vil
flertallet også begynde at respektere mindretallets kultur.
>
> Hvorfor ser vi ikke HVH og hendes forfatterkolleger appellere til de
> voldelige, røveriske og morderiske unge muhamedanermænd/-drenge om at
> opføre sig på en måde, der kan tolereres i dette land? Hvorfor skal vi
> danskere med rette være angste, når vi ser en gruppe muhamedanermænd på
> afstand, og næsten dagligt læse om uhyrligheder begået af unge
> muhamedanermænd.

Det kan HVH & Co. af gode grunde ikke. Det er mennesker der tænker med
hjertet og ikke med hjernen. Det gør at rationaliteten er
ikke-nærværende.
>
> Hvorfor vil disse naive halalhippier gøre tonen i DF til selve problemet?

Fordi de ikke kan kalde en spade for en spade.

> Hvornår hører vi de kulturradikale appellere til deres muhamedanervenner om
> at opføre sig ordentligt i stedet for at være efter DF?

Når de lærer at respektere at nogle danskere er til øl, snaps og
frikadeller fremfor café latte, kildevand og mixed salat. Så mon ikke
det vil være lettere for en kamel at gå gennem det berømte nåleøje
end at du skal gøre dig nogen som helst forhåbninger om dialog på
tværs af dannelsesskel i DK. Og det er egentlig ærgerligt, for et
direkte samarbejde mellem disse 2 typer mennesker giver altid et
fantastisk symbiotisk resultat, selvom det er med tænders gnidsel.

Mvh¨
Martin
------------------------------------------


Martin K (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 19-12-05 12:15

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message
news:1134982964.528303.242860@g44g2000cwa.googlegroups.com...

> I det hele taget irriterer det hende, Susanne Brøgger og Ib Michael
> osv. at folk der ikke har lært at sige "lort" på latin kan have lov
> at ytre sig i debatten. Man skeler laaaaangt til Sverige i de kredse.

Ja, HVH var helt vild med Sverige i gårsdagens debat. "Der har de ingen
indvandrerproblemer" som hun hårdnakket blev ved med at insistere på.

--
Martin K

Progressiv, frisindet og tolerant
Ja til forståelse, nej til hetz



Allan Riise (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 19-12-05 12:26

Martin K wrote:
> "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message
> news:1134982964.528303.242860@g44g2000cwa.googlegroups.com...
>
>> I det hele taget irriterer det hende, Susanne Brøgger og Ib Michael
>> osv. at folk der ikke har lært at sige "lort" på latin kan have lov
>> at ytre sig i debatten. Man skeler laaaaangt til Sverige i de kredse.
>
> Ja, HVH var helt vild med Sverige i gårsdagens debat. "Der har de
> ingen indvandrerproblemer" som hun hårdnakket blev ved med at
> insistere på.

Nej, hun påpegede at der ikke var et problem med debatten og tonen.

Hun sidder også og siger at Svenskerne ( og de må vide bedst ) er de der har
sagt at de ikke ser de problemer som Pia K. så mener der er i Sverige.

Sidder lige nu og ser gennudsendelsen

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates
Ved Odin's skæg, Valhal venter !



Martin K (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 19-12-05 13:11

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
news:43a698b6$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej, hun påpegede at der ikke var et problem med debatten og tonen.

Der er jo ingen debat i Sverige, i hvert fald ikke i medierne, der er sovset
ind i politisk korrekthed i en grad, vi aldrig har kendt til, selv i de
glade 90'ere.

--
Martin K

Progressiv, frisindet og tolerant
Ja til forståelse, nej til hetz



NoTrabajo (19-12-2005)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 19-12-05 17:43


"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i
news:1134982964.528303.242860@g44g2000cwa.googlegroups.com...

> Det kan HVH & Co. af gode grunde ikke. Det er mennesker der tænker med
> hjertet og ikke med hjernen. Det gør at rationaliteten er
> ikke-nærværende.

Du er godt nok et flinkt og venligt menneske - jeg plejer at sige, at de
tænker med RØVEN.
--
NoTrabajo


Kim Larsen (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 19-12-05 11:08

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a66ff9$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> Der bliver talt så meget om tonen i Dansk Folkeparti, og i går aftes så vi
> på DRTV1 Hanne Vibeke Holst (HVH) angribe Pia K. for "tonen" partiet
> bruger
> i udlændingedebatten.
>
> Den bedste måde at få ændret "tonen" i debatten og i øvrigt få stækket
> Dansk Folkeparti på, er nok at få muhamedanerne her i landet til at opføre
> sig ordentligt.
>
> Hvorfor ser vi ikke HVH og hendes forfatterkolleger appellere til de
> voldelige, røveriske og morderiske unge muhamedanermænd/-drenge om at
> opføre sig på en måde, der kan tolereres i dette land? Hvorfor skal vi
> danskere med rette være angste, når vi ser en gruppe muhamedanermænd på
> afstand, og næsten dagligt læse om uhyrligheder begået af unge
> muhamedanermænd.
>
> Hvorfor vil disse naive halalhippier gøre tonen i DF til selve problemet?
> Hvornår hører vi de kulturradikale appellere til deres muhamedanervenner
> om
> at opføre sig ordentligt i stedet for at være efter DF?

Det var dejligt at se Hanne Vibeke Holst give Pia Kjærsgård tørt på. Der kom
naturligvis ikke noget fornuftigt ud af debatten som der aldrig vil kunne
gøre med en Pia Kjærsgård i den ene ende af en debat men endelig var der en
der fik flettet næbbet for det meste på racist-Pia og det var rart men blev
folk klogere på noget som helst- næppe.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Alucard (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 19-12-05 12:59

On Mon, 19 Dec 2005 11:08:25 +0100, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Det var dejligt at se Hanne Vibeke Holst give Pia Kjærsgård tørt på.

Kalder du det for "give nogen tørt på"...????

Jeg så også udsendelsen og for mig lignede HVH et fjols der tror at
hvis man lader som om problemerne ikke findes, så forsvinder de
nok.....

>Der kom
>naturligvis ikke noget fornuftigt ud af debatten som der aldrig vil kunne
>gøre med en Pia Kjærsgård i den ene ende af en debat

Vrøvl.... Selvfølgelig kan der det.... Lige så meget som en debat med
Frank Aaen.....

>men endelig var der en
>der fik flettet næbbet for det meste på racist-Pia og det var rart

Den eneste HVH "flettede næbbet" på, var sig selv....

>men blev folk klogere på noget som helst- næppe.

Det har du til gengæld nok ret i....


Kim Larsen (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 19-12-05 13:24

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aj7dq1p2bbg6urdu9ucp9hoogvk8bublvh@4ax.com...
> On Mon, 19 Dec 2005 11:08:25 +0100, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
> wrote:
>
>>Det var dejligt at se Hanne Vibeke Holst give Pia Kjærsgård tørt på.
>
> Kalder du det for "give nogen tørt på"...????
>
> Jeg så også udsendelsen og for mig lignede HVH et fjols der tror at
> hvis man lader som om problemerne ikke findes, så forsvinder de
> nok.....
>
>>Der kom
>>naturligvis ikke noget fornuftigt ud af debatten som der aldrig vil kunne
>>gøre med en Pia Kjærsgård i den ene ende af en debat
>
> Vrøvl.... Selvfølgelig kan der det.... Lige så meget som en debat med
> Frank Aaen.....
>
>>men endelig var der en
>>der fik flettet næbbet for det meste på racist-Pia og det var rart
>
> Den eneste HVH "flettede næbbet" på, var sig selv....
>
>>men blev folk klogere på noget som helst- næppe.
>
> Det har du til gengæld nok ret i....

Jeg har såmænd ret i det hele men never mind...

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Egon Stich (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 19-12-05 14:00


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43a68699$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
> Det var dejligt at se Hanne Vibeke Holst give Pia Kjærsgård tørt på. Der
kom
> naturligvis ikke noget fornuftigt ud af debatten som der aldrig vil kunne
> gøre med en Pia Kjærsgård i den ene ende af en debat men endelig var der
en
> der fik flettet næbbet for det meste på racist-Pia og det var rart men
blev
> folk klogere på noget som helst- næppe.
>
> --
> Kim Larsen
>

Tjah--
Det synes jeg så ikke, at hun gjorde.
Gav nogen "tørt på".
Tværtimod fik jeg indtryk af en hysterisk kælling, der udtalte sig om ting,
hun intet vidste om.
Men det er jo ikke usædvanligt for "den kreative klasse".

MVH
Egon



Alucard (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 19-12-05 14:35

On Mon, 19 Dec 2005 14:00:10 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>> Det var dejligt at se Hanne Vibeke Holst give Pia Kjærsgård tørt på. Der kom
>> naturligvis ikke noget fornuftigt ud af debatten som der aldrig vil kunne
>> gøre med en Pia Kjærsgård i den ene ende af en debat men endelig var der en
>> der fik flettet næbbet for det meste på racist-Pia og det var rart men blev
>> folk klogere på noget som helst- næppe.
>>
>Tjah--
>Det synes jeg så ikke, at hun gjorde.
>Gav nogen "tørt på".
>Tværtimod fik jeg indtryk af en hysterisk kælling, der udtalte sig om ting,
>hun intet vidste om.

Helt enig.... Vi må have set den samme udsendelse...

Jim (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 19-12-05 19:05

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:Ylypf.41$tL3.9@news.get2net.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:43a68699$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det var dejligt at se Hanne Vibeke Holst give Pia Kjærsgård tørt på. Der
> kom
>> naturligvis ikke noget fornuftigt ud af debatten som der aldrig vil kunne
>> gøre med en Pia Kjærsgård i den ene ende af en debat men endelig var der
> en
>> der fik flettet næbbet for det meste på racist-Pia og det var rart men
> blev
>> folk klogere på noget som helst- næppe.
>>
>> --
>> Kim Larsen
>>
>
> Tjah--
> Det synes jeg så ikke, at hun gjorde.
> Gav nogen "tørt på".
> Tværtimod fik jeg indtryk af en hysterisk kælling, der udtalte sig om
> ting,
> hun intet vidste om.
> Men det er jo ikke usædvanligt for "den kreative klasse".
>
HVH havde da tydeligvis glemt, at hun selv lever højt på den ytringsfrihed,
hun for åben skærm hånede.

J.



Martin (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 19-12-05 12:47


Allan Riise skrev:

> Martin K wrote:
> > "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message
> > news:1134982964.528303.242860@g44g2000cwa.googlegroups.com...
> >
> >> I det hele taget irriterer det hende, Susanne Brøgger og Ib Michael
> >> osv. at folk der ikke har lært at sige "lort" på latin kan have lov
> >> at ytre sig i debatten. Man skeler laaaaangt til Sverige i de kredse.
> >
> > Ja, HVH var helt vild med Sverige i gårsdagens debat. "Der har de
> > ingen indvandrerproblemer" som hun hårdnakket blev ved med at
> > insistere på.
>

> Nej, hun påpegede at der ikke var et problem med debatten og tonen.

Betyder det så at højrefløjserne i Sverige ikke længere bliver
sorteret fra i de statsanerkendte medier?
>
> Hun sidder også og siger at Svenskerne ( og de må vide bedst ) er de der har
> sagt at de ikke ser de problemer som Pia K. så mener der er i Sverige.
>
> Sidder lige nu og ser gennudsendelsen
>
Ja, svensken må jo vide bedst hvad der sker i svea. Men det må jo så
betyde at de har helt opgivet Malmö f.eks, og klassificerer Malmö som
det var før Roskildefreden. Bare underligt vi ikke har hørt om et i
DK, og betaler de egentlig dansk skat i Malmö eller ryger det halve
til Libanon?


Allan Riise (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 19-12-05 13:01

Martin wrote:
> Allan Riise skrev:
>
>> Martin K wrote:
>>> "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message
>>> news:1134982964.528303.242860@g44g2000cwa.googlegroups.com...
>>>
>>>> I det hele taget irriterer det hende, Susanne Brøgger og Ib Michael
>>>> osv. at folk der ikke har lært at sige "lort" på latin kan have lov
>>>> at ytre sig i debatten. Man skeler laaaaangt til Sverige i de
>>>> kredse.
>>>
>>> Ja, HVH var helt vild med Sverige i gårsdagens debat. "Der har de
>>> ingen indvandrerproblemer" som hun hårdnakket blev ved med at
>>> insistere på.
>>
>
>> Nej, hun påpegede at der ikke var et problem med debatten og tonen.
>
> Betyder det så at højrefløjserne i Sverige ikke længere bliver
> sorteret fra i de statsanerkendte medier?

Desværre, set fra min side, så vælger Sverige at udelukke visse parter fra
den offentlige debat, som jeg forstår det er det rabiate, ja nærmest
nazilignende grupperinger der er tale om, hvis det er hvad du mener med
højrefløjsere!

>> Hun sidder også og siger at Svenskerne ( og de må vide bedst ) er de
>> der har sagt at de ikke ser de problemer som Pia K. så mener der er
>> i Sverige.
>>
>> Sidder lige nu og ser gennudsendelsen
>>
> Ja, svensken må jo vide bedst hvad der sker i svea. Men det må jo så
> betyde at de har helt opgivet Malmö f.eks, og klassificerer Malmö som
> det var før Roskildefreden. Bare underligt vi ikke har hørt om et i
> DK, og betaler de egentlig dansk skat i Malmö eller ryger det halve
> til Libanon?

Hvad sker der da i Malmø!?

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates
Ved Odin's skæg, Valhal venter !



Allan Riise (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 19-12-05 13:19

Martin wrote:

> Ja, svensken må jo vide bedst hvad der sker i svea. Men det må jo så
> betyde at de har helt opgivet Malmö f.eks, og klassificerer Malmö som
> det var før Roskildefreden. Bare underligt vi ikke har hørt om et i
> DK, og betaler de egentlig dansk skat i Malmö eller ryger det halve
> til Libanon?

Der bor 5.815 Danskere i Malmø, og der er 5.242 borgere fra lande der
herhjemme kaldes for muhammedanien af visse personer, her har jeg ikke
medtaget Irakerne, da de jo ikke er et problem, dem hjælper vi jo alt hvad
vi kan, så det kan de vel dårligt være.

Der bor 269.142 borgere i Malmø, altså er disse "problemborgere"
repræsenteret med lidt under 2%, så hvad er det dog der sker der gør at
disse godt 2% er et problem?

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates
Ved Odin's skæg, Valhal venter !



Frank (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 19-12-05 14:18

Hej

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:43a6a518$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der bor 5.815 Danskere i Malmø, og der er 5.242 borgere fra lande der
> herhjemme kaldes for muhammedanien af visse personer, her har jeg ikke
> medtaget Irakerne, da de jo ikke er et problem, dem hjælper vi jo alt hvad
> vi kan, så det kan de vel dårligt være.

Hvorfra har du dine oplysninger? De svarer ikke til dem jeg har:

Europa utom Norden 15043 17060 32103 48
Norden 4131 3911 8042 12
Afrika 1539 1253 2792 4
Nordamerika 475 362 837 1
Sydamerika 1341 1431 2772 4
Asien 9926 9443 19369 29
Oceanien 104 66 170 0
Totalt 32638 33560 66198 100

Af de nordiske borgere i Malmø er 5815 ganske rigtigt født i Danmark.

Og fra dit såkaldte "Muhammedanien":

Irak 6153
Bosnien-Hercegovina 5451
Libanon 2951
Iran 2856
Afghanistan 1418
Turkiet 1183
Somalia 873

Uden Irak: 14732, med Irak: 20885

Bosnien-Hercegovina kan diskuteres, men vi taler stadig om tal der er
væsenligt højere end dem du oplyser.

> Der bor 269.142 borgere i Malmø, altså er disse "problemborgere"
> repræsenteret med lidt under 2%, så hvad er det dog der sker der gør at
> disse godt 2% er et problem?

Personer fra dit "Muhammedanien" udgør altså mere end 5%, hvis du medregner
personer fra Irak mere end 7%.

Læg hertil at der i disse tal ikke er medtaget personer der er født i
Sverige af udenlandske forældre. Der er yderligere 22010 personer hvor begge
forældre er født uden for Sverige


--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way



Knud Larsen (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 19-12-05 21:24


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
news:43a6a518$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Martin wrote:
>
>> Ja, svensken må jo vide bedst hvad der sker i svea. Men det må jo så
>> betyde at de har helt opgivet Malmö f.eks, og klassificerer Malmö som
>> det var før Roskildefreden. Bare underligt vi ikke har hørt om et i
>> DK, og betaler de egentlig dansk skat i Malmö eller ryger det halve
>> til Libanon?
>
> Der bor 5.815 Danskere i Malmø, og der er 5.242 borgere fra lande der
> herhjemme kaldes for muhammedanien af visse personer, her har jeg ikke
> medtaget Irakerne, da de jo ikke er et problem, dem hjælper vi jo alt hvad
> vi kan, så det kan de vel dårligt være.
>
> Der bor 269.142 borgere i Malmø, altså er disse "problemborgere"
> repræsenteret med lidt under 2%, så hvad er det dog der sker der gør at
> disse godt 2% er et problem?

Hvor har du opholdt dig de sidste 20 år? I hele Sverige er der nu omkring
15% med indvandrerbaggrund, - Malmø er det mest indvandrertætte område i
Sverige, og bliver snart første by med over 50% indvandrere og efterkommere.

I København er der nu 19% indvandrere og efterkommere, i Ishøj er der alene
af ikke-vestlige 25%, - så det er lidt morsomt at Malmø skulle have 2% !






Martin (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 19-12-05 12:56


Martin skrev:

> Allan Riise skrev:
>
> > Martin K wrote:
> > > "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message
> > > news:1134982964.528303.242860@g44g2000cwa.googlegroups.com...
> > >
> > >> I det hele taget irriterer det hende, Susanne Brøgger og Ib Michael
> > >> osv. at folk der ikke har lært at sige "lort" på latin kan have lov
> > >> at ytre sig i debatten. Man skeler laaaaangt til Sverige i de kredse.
> > >
> > > Ja, HVH var helt vild med Sverige i gårsdagens debat. "Der har de
> > > ingen indvandrerproblemer" som hun hårdnakket blev ved med at
> > > insistere på.
> >
>
> > Nej, hun påpegede at der ikke var et problem med debatten og tonen.
>
> Betyder det så at højrefløjserne i Sverige ikke længere bliver
> sorteret fra i de statsanerkendte medier?

UPS! jeg dummede mig. De bliver jo netop STADIG sorteret fra. Stupid
little me.

Iøvrigt et land fyldt med søde dog lettere selvoptagede mennesker,
der rent faktisk TROR på hvad deres politikere siger. LOL!!! jeg skal
til Göteborg iaften, kommer med en rapport hinsidas senere.
> >
> > Hun sidder også og siger at Svenskerne ( og de må vide bedst ) er de der har
> > sagt at de ikke ser de problemer som Pia K. så mener der er i Sverige.
> >
> > Sidder lige nu og ser gennudsendelsen
> >
> Ja, svensken må jo vide bedst hvad der sker i svea. Men det må jo så
> betyde at de har helt opgivet Malmö f.eks, og klassificerer Malmö som
> det var før Roskildefreden. Bare underligt vi ikke har hørt om et i
> DK, og betaler de egentlig dansk skat i Malmö eller ryger det halve
> til Libanon?


Martin (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 19-12-05 13:53


Allan Riise skrev:

> Martin wrote:
> > Allan Riise skrev:
> >
> >> Martin K wrote:
> >>> "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message
> >>> news:1134982964.528303.242860@g44g2000cwa.googlegroups.com...
> >>>
> >>>> I det hele taget irriterer det hende, Susanne Brøgger og Ib Michael
> >>>> osv. at folk der ikke har lært at sige "lort" på latin kan have lov
> >>>> at ytre sig i debatten. Man skeler laaaaangt til Sverige i de
> >>>> kredse.
> >>>
> >>> Ja, HVH var helt vild med Sverige i gårsdagens debat. "Der har de
> >>> ingen indvandrerproblemer" som hun hårdnakket blev ved med at
> >>> insistere på.
> >>
> >
> >> Nej, hun påpegede at der ikke var et problem med debatten og tonen.
> >
> > Betyder det så at højrefløjserne i Sverige ikke længere bliver
> > sorteret fra i de statsanerkendte medier?
>
> Desværre, set fra min side, så vælger Sverige at udelukke visse parter fra
> den offentlige debat, som jeg forstår det er det rabiate, ja nærmest
> nazilignende grupperinger der er tale om, hvis det er hvad du mener med
> højrefløjsere!

Jeg har det fint med at udelukke deciderede fremmedhadere fra den
offentlige debat, i det omfang at medierne er privatejede og ikke har
public service ansvar. Det er lidt ligesom "Hansen" der skriver her i
gruppen engang imellem at Israel skal ødelægges og jøder skal dø.
Det er ubrugeligt idioti der ikke engang kan irritere.

For et par år siden fulgte jeg den svenske debat ret nøje i Dagen
Nyheter og Sydsvenskan, og til forskel fra den danske debat blev de
svenske indvandreres kriminalitet ikke debatteret, for som jeg kunne
forstå, var det ikke gavnligt for integrationsverkets arbejde. Ej
heller fik Sveriges Demokraterne adgang til annonceplads i de førende
medier op til valget.
>
> >> Hun sidder også og siger at Svenskerne ( og de må vide bedst ) er de
> >> der har sagt at de ikke ser de problemer som Pia K. så mener der er
> >> i Sverige.
> >>
> >> Sidder lige nu og ser gennudsendelsen
> >>
> > Ja, svensken må jo vide bedst hvad der sker i svea. Men det må jo så
> > betyde at de har helt opgivet Malmö f.eks, og klassificerer Malmö som
> > det var før Roskildefreden. Bare underligt vi ikke har hørt om et i
> > DK, og betaler de egentlig dansk skat i Malmö eller ryger det halve
> > til Libanon?
>
> Hvad sker der da i Malmø!?
>
Så vidt jeg kan forstå på mine svenske kunder er Malmö en "forlorad
stad". Det mest brugte navn til nyfødte drengebørn er Muhammed, og
indvandrer-baseret kriminalitet dominerer totalt, dog er det næsten
umuligt at få noget statistik på det, da offentliggøring vil hindre
integrationsverkets arbejde og det er der jo en vis fornuft i. Det er
det som Putin kalder "kontrolleret demokrati".
Den mest almindelige holdning i 08 området er at Danmark endda MEGET
gerne må overtage Malmö. For som stockholmerne siger; Malmö er en
forlorad stad, og vil man studere Mellemøsten kan man starte i Malmö.

Mvh
Martin


Martin (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 19-12-05 13:59


Kim Larsen skrev:

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:aj7dq1p2bbg6urdu9ucp9hoogvk8bublvh@4ax.com...
> > On Mon, 19 Dec 2005 11:08:25 +0100, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
> > wrote:
> >
> >>Det var dejligt at se Hanne Vibeke Holst give Pia Kjærsgård tørt på.
> >
> > Kalder du det for "give nogen tørt på"...????
> >
> > Jeg så også udsendelsen og for mig lignede HVH et fjols der tror at
> > hvis man lader som om problemerne ikke findes, så forsvinder de
> > nok.....
> >
> >>Der kom
> >>naturligvis ikke noget fornuftigt ud af debatten som der aldrig vil kunne
> >>gøre med en Pia Kjærsgård i den ene ende af en debat
> >
> > Vrøvl.... Selvfølgelig kan der det.... Lige så meget som en debat med
> > Frank Aaen.....
> >
> >>men endelig var der en
> >>der fik flettet næbbet for det meste på racist-Pia og det var rart
> >
> > Den eneste HVH "flettede næbbet" på, var sig selv....
> >
> >>men blev folk klogere på noget som helst- næppe.
> >
> > Det har du til gengæld nok ret i....
>
> Jeg har såmænd ret i det hele men never mind...
>
Ikke for at blande mig, men..................................DU VIL
ALTID HAVE DET SIDSTE ORD!


Kim Larsen (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 20-12-05 00:40

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
news:1134997118.926443.177410@z14g2000cwz.googlegroups.com...

Kim Larsen skrev:

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:aj7dq1p2bbg6urdu9ucp9hoogvk8bublvh@4ax.com...
> > On Mon, 19 Dec 2005 11:08:25 +0100, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
> > wrote:
> >
> >>Det var dejligt at se Hanne Vibeke Holst give Pia Kjærsgård tørt på.
> >
> > Kalder du det for "give nogen tørt på"...????
> >
> > Jeg så også udsendelsen og for mig lignede HVH et fjols der tror at
> > hvis man lader som om problemerne ikke findes, så forsvinder de
> > nok.....
> >
> >>Der kom
> >>naturligvis ikke noget fornuftigt ud af debatten som der aldrig vil
> >>kunne
> >>gøre med en Pia Kjærsgård i den ene ende af en debat
> >
> > Vrøvl.... Selvfølgelig kan der det.... Lige så meget som en debat med
> > Frank Aaen.....
> >
> >>men endelig var der en
> >>der fik flettet næbbet for det meste på racist-Pia og det var rart
> >
> > Den eneste HVH "flettede næbbet" på, var sig selv....
> >
> >>men blev folk klogere på noget som helst- næppe.
> >
> > Det har du til gengæld nok ret i....
>
> Jeg har såmænd ret i det hele men never mind...
>
Ikke for at blande mig, men..................................DU VIL
ALTID HAVE DET SIDSTE ORD!

Nej da ))))))))))

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Egon Stich (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 19-12-05 13:57


"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a66ff9$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> Der bliver talt så meget om tonen i Dansk Folkeparti, og i går aftes så vi
> på DRTV1 Hanne Vibeke Holst (HVH) angribe Pia K. for "tonen" partiet
bruger
> i udlændingedebatten.
>
>
> Hvorfor vil disse naive halalhippier gøre tonen i DF til selve problemet?
> Hvornår hører vi de kulturradikale appellere til deres muhamedanervenner
om
> at opføre sig ordentligt i stedet for at være efter DF?
> --
> NoTrabajo
>

Deres problem er vel, at mennesker er begyndt at udtale sig?
Det er såmænd ikke "tonen", der er problemet for dem, men det at der
debatteres.
Det har jo i mange år været således, at der har været holdninger "på
gulvet".
VH og konsorter har nu det problem, at disse holdninger optræder i medierne,
altså ikke kan overses.
Derfor dette forkrampede forsøg på at genindføre mundkurv.
Forøvrigt synes jeg, at hun blev støttet ret godt af den "uvildige"
journalist.


MVH
Egon



Carsten Riis (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 19-12-05 21:21

Egon Stich skrev den 19-12-2005 13:56:
> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43a66ff9$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>Der bliver talt så meget om tonen i Dansk Folkeparti, og i går aftes så vi
>>på DRTV1 Hanne Vibeke Holst (HVH) angribe Pia K. for "tonen" partiet
>
> bruger
>
>>i udlændingedebatten.
>>
>>
>>Hvorfor vil disse naive halalhippier gøre tonen i DF til selve problemet?
>>Hvornår hører vi de kulturradikale appellere til deres muhamedanervenner
>
> om
>
>>at opføre sig ordentligt i stedet for at være efter DF?
>>--
>>NoTrabajo
>>
>
>
> Deres problem er vel, at mennesker er begyndt at udtale sig?
> Det er såmænd ikke "tonen", der er problemet for dem, men det at der
> debatteres.
> Det har jo i mange år været således, at der har været holdninger "på
> gulvet".
> VH og konsorter har nu det problem, at disse holdninger optræder i medierne,
> altså ikke kan overses.
> Derfor dette forkrampede forsøg på at genindføre mundkurv.
> Forøvrigt synes jeg, at hun blev støttet ret godt af den "uvildige"
> journalist.
>

Tja, HVH og konsorter (eller hvad man har lyst til kalde dem) har vel
også ytringsfrihed. Og den gør de brug af.


Det er faktisk ret ynkeligt, at Pia K og konsorter hyler op over, at de
selv gør brug af ytringsfriheden, men når dem der er uenige med Pia gør
brug af deres ytringsfrihed, så er der tale om smagsdommeri og mundkurve
og hvad ved jeg. Tilgengæld forholder man sig slet ikke til det der
bliver sagt.





--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk
Red liv uden at kunne førstehjælp!
Du ved ikke om du får brug for blod. www.bloddonor.dk

Egon Stich (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 20-12-05 00:02


"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse news:rCEpf.3018>

> Tja, HVH og konsorter (eller hvad man har lyst til kalde dem) har vel
> også ytringsfrihed. Og den gør de brug af.

Problemet er, at den type har adgang til medierne, og derfor bliver
"overexponerede".
Vi må jo huske på, hvorledes de kreative klasser er særdeles gode til deres
kammerateri, rygklapperi og nepotisme.
Nu har de fået det problem, at nogen protesterer mod deres smagsdommeri.
Ja i det hele taget ønsker debatten.


>
> Det er faktisk ret ynkeligt, at Pia K og konsorter hyler op over, at de
> selv gør brug af ytringsfriheden, men når dem der er uenige med Pia gør
> brug af deres ytringsfrihed, så er der tale om smagsdommeri og mundkurve
> og hvad ved jeg. Tilgengæld forholder man sig slet ikke til det der
> bliver sagt.
>

Det er jo ikke ytringsfriheden, der her er tale om, men den såkaldte "tone".
Og i den retning har de kreative sandelig ikke noget at lade nogen høre.
Nu forsøger de, fordi man nu engang taler med det næb, man er tildelt, at
benytte dette til igen at få lagt låg på den debat, de frygter at tabe.

MVH
Egon






Carsten Riis (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 20-12-05 22:41

Egon Stich skrev den 20-12-2005 00:01:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse news:rCEpf.3018>
>
>>Tja, HVH og konsorter (eller hvad man har lyst til kalde dem) har vel
>>også ytringsfrihed. Og den gør de brug af.
>
>
> Problemet er, at den type har adgang til medierne, og derfor bliver
> "overexponerede".


Medierne har vel også frihed til at vælge hvem de vil lægge
sendeflade/spalteplads til.
Eller vil du have statsdikteret hvem der må hvad i hvilken rækkefølge?

> Vi må jo huske på, hvorledes de kreative klasser er særdeles gode til deres
> kammerateri, rygklapperi og nepotisme.
> Nu har de fået det problem, at nogen protesterer mod deres smagsdommeri.
> Ja i det hele taget ønsker debatten.
>

Ja, det er hvad ytringsfrihed går ud på.

Hvor er det bare sjovt, at DF'ere piver om mundkurve når det går ud over
dem.
og så snart de får mulighed for at lukke for deres yderst grimme
sprogbrug, så er der ytringsfrihed.

DF kan jo bare selv lave deres stationer og aviser, hvor de kan udbrede
deres ytringer.


>
>
>>Det er faktisk ret ynkeligt, at Pia K og konsorter hyler op over, at de
>>selv gør brug af ytringsfriheden, men når dem der er uenige med Pia gør
>>brug af deres ytringsfrihed, så er der tale om smagsdommeri og mundkurve
>>og hvad ved jeg. Tilgengæld forholder man sig slet ikke til det der
>>bliver sagt.
>>
>
>
> Det er jo ikke ytringsfriheden, der her er tale om, men den såkaldte "tone".
> Og i den retning har de kreative sandelig ikke noget at lade nogen høre.
> Nu forsøger de, fordi man nu engang taler med det næb, man er tildelt, at
> benytte dette til igen at få lagt låg på den debat, de frygter at tabe.
>

Hvis man gerne vil debattere og ikke bare skræppe med det næb man er
blevet tildelt, så må man finde i, at dem man vil debattere med gerne
vil holde et fornuftigt tonefald. Jamen, så får man da lov til at
skræppe indtil man taler pænt til folk....hvorfra man så kan debattere
det skræpperen vil debattere.

Lidt ligesom her på usenet. Hvis man ikke kan/vil



--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk
Red liv uden at kunne førstehjælp!
Du ved ikke om du får brug for blod. www.bloddonor.dk

Jim (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 21-12-05 11:52

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
news:0U_pf.3071$Cl2.89920@news000.worldonline.dk...
> Egon Stich skrev den 20-12-2005 00:01:
>> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse news:rCEpf.3018>
>>
>>>Tja, HVH og konsorter (eller hvad man har lyst til kalde dem) har vel
>>>også ytringsfrihed. Og den gør de brug af.
>>
>>
>> Problemet er, at den type har adgang til medierne, og derfor bliver
>> "overexponerede".
>
>
> Medierne har vel også frihed til at vælge hvem de vil lægge
> sendeflade/spalteplads til.
> Eller vil du have statsdikteret hvem der må hvad i hvilken rækkefølge?

Hvis jeg ikke tager fejl, så er de svenske medier også bundet op på kravet
om public service.
At lægge mikrofon til politiske partiers stemme hører til public service.

>> Vi må jo huske på, hvorledes de kreative klasser er særdeles gode til
>> deres
>> kammerateri, rygklapperi og nepotisme.
>> Nu har de fået det problem, at nogen protesterer mod deres smagsdommeri.
>> Ja i det hele taget ønsker debatten.
>>
>
> Ja, det er hvad ytringsfrihed går ud på.
>
> Hvor er det bare sjovt, at DF'ere piver om mundkurve når det går ud over
> dem.
> og så snart de får mulighed for at lukke for deres yderst grimme
> sprogbrug, så er der ytringsfrihed.
>
> DF kan jo bare selv lave deres stationer og aviser, hvor de kan udbrede
> deres ytringer.

Det er ikke nødvendigt. Både DR og TV2 står i kø for at høre, hvad vi har at
sige om en sag.
Og derudover har vi vores pressemeddelelser, som det naturligvis står
medierne frit for at gengive.
Men så igen, det er deres lod at bringe det som følge af deres public
service-forpligtelse.

>>>Det er faktisk ret ynkeligt, at Pia K og konsorter hyler op over, at de
>>>selv gør brug af ytringsfriheden, men når dem der er uenige med Pia gør
>>>brug af deres ytringsfrihed, så er der tale om smagsdommeri og mundkurve
>>>og hvad ved jeg. Tilgengæld forholder man sig slet ikke til det der
>>>bliver sagt.
>>
>> Det er jo ikke ytringsfriheden, der her er tale om, men den såkaldte
>> "tone".
>> Og i den retning har de kreative sandelig ikke noget at lade nogen høre.
>> Nu forsøger de, fordi man nu engang taler med det næb, man er tildelt, at
>> benytte dette til igen at få lagt låg på den debat, de frygter at tabe.
>
> Hvis man gerne vil debattere og ikke bare skræppe med det næb man er
> blevet tildelt, så må man finde i, at dem man vil debattere med gerne vil
> holde et fornuftigt tonefald. Jamen, så får man da lov til at skræppe
> indtil man taler pænt til folk....hvorfra man så kan debattere det
> skræpperen vil debattere.

At skræppe må jo være din definition af at sige sandheden.

> Lidt ligesom her på usenet. Hvis man ikke kan/vil

Og mange vil ikke høre sandheden, så derfor brokker de sig istedet over
tonen...

J.



Egon Stich (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 22-12-05 12:57


"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
news:0U_pf.3071$Cl2.89920@news000.worldonline.dk...
> Egon Stich skrev den 20-12-2005 00:01:
> > "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse news:rCEpf.3018>
> >
> >>Tja, HVH og konsorter (eller hvad man har lyst til kalde dem) har vel
> >>også ytringsfrihed. Og den gør de brug af.
> >
> >
> > Problemet er, at den type har adgang til medierne, og derfor bliver
> > "overexponerede".
>
>
> Medierne har vel også frihed til at vælge hvem de vil lægge
> sendeflade/spalteplads til.
> Eller vil du have statsdikteret hvem der må hvad i hvilken rækkefølge?

Det har du da ret i.
Men det er klogt at huske, at der kan drives fin meningsstyrelse, ved at
foretage "passende sortering".
Og dette er jo i høj grad årsagen til "de kreative" og de kulturliradikales
succes i forhold til at undertrykke fri debat.
Nu er de rasende, fordi deres meningsmonopol i nogen grad er stækket.



>
> > Vi må jo huske på, hvorledes de kreative klasser er særdeles gode til
deres
> > kammerateri, rygklapperi og nepotisme.
> > Nu har de fået det problem, at nogen protesterer mod deres
smagsdommeri.
> > Ja i det hele taget ønsker debatten.
> >
>
> Ja, det er hvad ytringsfrihed går ud på.

Men vejen, i dette emne, har sandelig været trang.
Desperationen over "urigtige udsagn" rider disse mennesker som en mare.

> >
> >
> > Det er jo ikke ytringsfriheden, der her er tale om, men den såkaldte
"tone".
> > Og i den retning har de kreative sandelig ikke noget at lade nogen høre.
> > Nu forsøger de, fordi man nu engang taler med det næb, man er tildelt,
at
> > benytte dette til igen at få lagt låg på den debat, de frygter at tabe.
> >
>
> Hvis man gerne vil debattere og ikke bare skræppe med det næb man er
> blevet tildelt, så må man finde i, at dem man vil debattere med gerne
> vil holde et fornuftigt tonefald. Jamen, så får man da lov til at
> skræppe indtil man taler pænt til folk....hvorfra man så kan debattere
> det skræpperen vil debattere.
>

Når man, en sjælden gang, har haft held, eller uheld, til at overvære
alvorlig debat blandt akademikere, er man da rystet over den tone, der da
anvendes.
De har ikke ringeste grund, til at brokke sig over andre.
Husker du Kirkegårddebatten for nylig?

Næ, taktikken fra disse "hellige" er, nu hvor de får modstand, at hyle op om
"tone".
Som forkælede børn, hvad de vel dybest set er, når det drejer sig om
samfundsforhold.


MVH
Egon



Martin (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 19-12-05 16:13


Allan Riise skrev:

> Martin wrote:
>
> > Ja, svensken må jo vide bedst hvad der sker i svea. Men det må jo så
> > betyde at de har helt opgivet Malmö f.eks, og klassificerer Malmö som
> > det var før Roskildefreden. Bare underligt vi ikke har hørt om et i
> > DK, og betaler de egentlig dansk skat i Malmö eller ryger det halve
> > til Libanon?
>
> Der bor 5.815 Danskere i Malmø, og der er 5.242 borgere fra lande der
> herhjemme kaldes for muhammedanien af visse personer, her har jeg ikke
> medtaget Irakerne, da de jo ikke er et problem, dem hjælper vi jo alt hvad
> vi kan, så det kan de vel dårligt være.
>
> Der bor 269.142 borgere i Malmø, altså er disse "problemborgere"
> repræsenteret med lidt under 2%, så hvad er det dog der sker der gør at
> disse godt 2% er et problem?
>
Ja de må være utroligt aktive disse 2% hvis din stat holder vand.
Mine kilder nævner dog 25%. I dette tal indgår inddbyggere uden
svensk statsborgerskab og indbyggere der har fået svensk
statsborgerskab.
http://www.nydansker.dk/sites/bib/bib_indv.htm#sverige
Kilden er ganske plausibel men desværre har vi ikke adgang til
integrationsverkets reelle tal.

Verket har dog lagt lidt stat til hjemmearbejde ud på:
http://www.integrationsverket.se/templates/ivNormal____6345.aspx

Så hvis du har lyst til at se nærmere på det,......ja jeg gider sgu
ikke. Men gå en tur i Malmö C og tag et smut forbi Rosengården, og
lad os så snakke 5.242 igen.

Mvh
Martin
---------------------------------


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste