Du godeste!
Fra : Henri Gath

Dato : 19-12-05 01:19

Jeg erfarer, at en muslisk fundamentalist ved navn Abu Laban, vil til at
belære mig (og os) om Muhammed på Københavns universitet.
Må jeg ikke til gengæld belære ham om det danske sprog...det sprog, han
trods mange års tilstedeværelse i landet, ikke har fundet det umagen værd at
lære.........giv ham en enkeltbillet hjem!good-byerut

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 19-12-05 09:10

Så vidt jeg ved, kan Abu Laban godt tale dansk.
Når han taler engelsk i tv, skyldes det formentlig den meget
fornuftige overvejelse, at han i den situation vil betjene sig af et
sprog, han behersker fuldt ud.

Jeg ville selv have det på samme måde og kunne ikke drømme om at
forsøge at tale andre sprog end dansk eller engelsk i et tv-interview,
selv om jeg har fusket lidt med andre sprog også.

Steen Hjortsø

Fra : Mendoza

Dato : 19-12-05 13:38

contra@tdcspace.dk wrote:
> [...]
> forsøge at tale andre sprog end dansk eller engelsk i et tv-interview,
> selv om jeg har fusket lidt med andre sprog også.

Han er imam og burde gå foran med et godt eksempel. Lær dansk eller skrid.

Mendoza

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 19-12-05 16:33

Som du ved, er det sjældent muligt for en voksen at lære at tale et
fremmedsprog uden accent. Hvis man er en offentlig person, kan man så
gøre sig den overvejelse, at man på grund af sin respekt for det nye
lands sprog og også af hensyn til sin egen selvrespekt vælger at tale
et neutralt sprog, som man behersker.

Og var det så ikke på tide med lidt højere til loftet ? Vi skal sgu
være glade for, at fremmede overhovedet gider lære dansk. Og burde
være kloge nok til ikke at stikke næsen i sky, hvis resultatet ikke
er helt perfekt.

Steen Hjortsø

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-12-05 17:48

<contra@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
> være glade for, at fremmede overhovedet gider lære dansk. Og burde
> være kloge nok til ikke at stikke næsen i sky, hvis resultatet ikke

Hvornår er man voksen ?

Jeg hørte lige Thomas Helweg (noget med noget fodbold) i radioen i
søndags - han talte da flydende italiensk efter et par år i Italien.

Forleden dag så jeg en tysk kvindelig håndboldspiller, som spillede for
en dansk klub - hun talte sørme dansk.............

Nu er det jo ikke kun i DK at indvandrere fra Mellemøsten taler deres
nye modersmål elendigt. Det gælder både i Tyskland og andre europæiske
lande.

Jeg tillader mig at sige at de ganske ikke gider. Hvis man bosætter sig
i et nyt land for bestandigt, så han man naturligvis at lære deres sprog
- hvor svært kan det være ?!

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 19-12-05 20:55

> [...]
>
> Forleden dag så jeg en tysk kvindelig håndboldspiller, som spillede for
> en dansk klub - hun talte sørme dansk.............

Har du spurgt en italiener om Thomas Helveg's flydende italiensk?
Og ja Grit Jurack taler et ganske pænt dansk, men ikke bedre end langt de
fleste indvandrere som er på arbejdsmarkedet.
Det er dog korrekt at mange indvandrere taler et skidt dansk. Dette kan
naturligvis begrundes i 80'ernes og 90'ernes statsstøttede ghettodannelse
for indvandrere, således at deres modersmål forblev det mest brugte.

Altså løsningen må være at indlemme indvandrere i det danske samfund via job
eller uddannelse.
Hvad venter vi så på?
Joeh....at de består en danskprøve på gymnasialt niveau...

Så ja: Du godeste..

Michael

Fra : Henri Gath

Dato : 19-12-05 21:53

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> job eller uddannelse.
> Hvad venter vi så på?
> Joeh....at de består en danskprøve på gymnasialt niveau...

Helt ærligt: Skrub af helvede til..............find nogle nye ofre at
omklamre med din ynkelige "humanisme"

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 19-12-05 22:21

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Helt ærligt: Skrub af helvede til..............find nogle nye ofre at
> omklamre med din ynkelige "humanisme"
Ynkelig humanisme, din elendige lille lortede skabning, er at lade dig leve
i dette samfund som den skide parasit du er.

Fra : Henri Gath

Dato : 19-12-05 22:41

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ynkelig humanisme, din elendige lille lortede skabning, er at lade dig
> leve i dette samfund som den skide parasit du er.

Du skal op til din mor og have en endefuld, dit lille autonome

Fra : Lyrik

Dato : 19-12-05 13:03

> Jeg erfarer, at en muslisk fundamentalist ved navn Abu Laban, vil til at
> belære mig ....cut the crap!

Skulle der ikke have stået "belære MOI?"
Dine indlæg er off-topic i denne nyhedsgruppe-FUT dk.politik.invandring

Jens