Tiden er løbet fra lukkeloven
Fra : Jesper

Dato : 18-12-05 21:42

Iflg. TV-Avisen i DR1 viser en ny undersøgelse at HKs medlemmer ikke
støtter kravet om søndagslukket. Faktisk er der slet ikke problem med at
få besat søndagsvagterne, dem er der nemlig rift om. HK Butiks formanden
Jørgen Hoppe påstår at det kun er studerende der tager de vagter
frivilligt. Dog viser det sig at det i høj grad er ganske almindelige
familiemennesker. Fordelen for dem er, at de kan holde fri når det
passer dem, og ikke når det passer Jørgen Hoppe og HK Butik. I Bilka,
Næstved med 500 ansatte har ingensomhelst problemer og det er der heller
ikke andre der har. De ansatte interviewet på TV sagde at det var
dejligt at arbejde om søndagen, folk er glade og ustressede, så
spørgsmålet er: Hvad skal vi med lukkeloven? Da Folketinget lavede den
sidste lempelse, der tillod butikkerne at holde åben 20 søndage om året,
sagde HKs formand at så kunne de ligesågodt helt have ophævet
lukkeloven. Hvorfor pokker tog de ikke manden på ordet? Spørgsmålet
blæser i vinden og vi ser stadigvæk at turister der kommer til København
for en enkelt dag støder på en totalt død by, hvis de er så uheldige at
komme om søndagen. Vi ved det alle sammen: Når butikkerne lukker, så
forsvinder folk fra gaden og dermed også gadelivet. Kun steder med mange
åbne spisesteder og beværtninger er der liv på gaden. Og hvorfor skal
familierne ikke have lov til at købe ind når de har tid og lyst til det
om søndagen? For DDRs vedkommende faldt muren i 1989. I Danmark venter
vi stadig på at lukkelovsmuren skal falde.

http://dvd.tradewho.com/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-12-05 22:19

On Sun, 18 Dec 2005 21:41:59 +0100, Jesper wrote:

> Iflg. TV-Avisen i DR1 viser en ny undersøgelse at HKs medlemmer ikke
> støtter kravet om søndagslukket. Faktisk er der slet ikke problem med at
> få besat søndagsvagterne, dem er der nemlig rift om.

Det har også den fordel at der bliver færre barns første sygedag.
--
MVH
osv...

Fra : Jesper

Dato : 19-12-05 06:18

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Det har også den fordel at der bliver færre barns første sygedag.

Også det!
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Egon Stich

Dato : 19-12-05 13:52

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Det har også den fordel at der bliver færre barns første sygedag.
> --
> MVH
> osv...

Hvormed du indikerer, at butiksansatte udnytter ordningen.
Føj for et højrefjols.

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-12-05 18:09

On Mon, 19 Dec 2005 13:52:27 +0100, Egon Stich wrote:

> Hvormed du indikerer, at butiksansatte udnytter ordningen.

Nejda, men det var åbenbart den føste ide der fald dig ind.

Jeg er gift med en af de faggrupper der arbejder nat, aften og week-ender
og jeg kan konstatere at nogen af de gange et af mine børn bliver syg,
har hun fri alligevel. Dermed bliver der færre barns første sygedag.
Logisk, ikke?

> Føj for et højrefjols.

Jaså...
--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 19-12-05 13:51

> Iflg. TV-Avisen i DR1 viser en ny undersøgelse at HKs medlemmer ikke
> støtter kravet om søndagslukket. Faktisk er der slet ikke problem med at
> få besat søndagsvagterne, dem er der nemlig rift om.

Og den æder man så, som højrefjols, råt.
Utroligt hvad man kan bilde folk ind med manipulerede "undersøgelser".

HK Butiks formanden
> Jørgen Hoppe påstår at det kun er studerende der tager de vagter
> frivilligt.

Selvfølgelig.
Fagforbundet ved ikke, hvad de faktiske forhold er?
Man tror på en tendentiøs "undersøgelse", men ikke på dem, der har skoen på?

Dog viser det sig at det i høj grad er ganske almindelige
> familiemennesker. Fordelen for dem er, at de kan holde fri når det
> passer dem, og ikke når det passer Jørgen Hoppe og HK Butik.

Man har slet ikke udsøgt sig dem, der skulle udtale sig for TV?
Det kan du bande på, at man har.

> [...]
> ikke andre der har. De ansatte interviewet på TV sagde at det var
> dejligt at arbejde om søndagen, folk er glade og ustressede,

Ja, det er sikkert herligt, at arbejde om søndagen, når ungerne har fri fra
børnehaven.
Og holde fri, uden samkvem med samme.
Hvor dumt kan højrefjolser optræde?

> [...]
> sagde HKs formand at så kunne de ligesågodt helt have ophævet
> lukkeloven. Hvorfor pokker tog de ikke manden på ordet?

Det er jo alene de store kæder, der ønsker loven ophævet.
Formandens reaktion er forståelig, for alle andre end liberale.

> [...]
> om søndagen? For DDRs vedkommende faldt muren i 1989. I Danmark venter
> vi stadig på at lukkelovsmuren skal falde.

Du vil have, at mennesker skal ødelægge famililivet, fordi der kommer en
strejfer til byen?
Man kan da med samme ret påstå, at disse egoister kan tage fri, hvis de
ønsker at se en "levende by".
Men det er selvfølgelig lettere, at kræve at andre ofrer sig.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 19-12-05 14:51

On Mon, 19 Dec 2005 13:51:26 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Og den æder man så, som højrefjols, råt.
>Utroligt hvad man kan bilde folk ind med manipulerede "undersøgelser".

Manipulerede...?? Hvordan...???

Er det fordi undersøgelsen i dit hovede "ikke kan passe" og derfor
nødvendigvis må være manipuleret....???

>Selvfølgelig.
>Fagforbundet ved ikke, hvad de faktiske forhold er?
>Man tror på en tendentiøs "undersøgelse", men ikke på dem, der har skoen på?

Og hvem er det så...???

>Man har slet ikke udsøgt sig dem, der skulle udtale sig for TV?
>Det kan du bande på, at man har.

Sikkert (man havde nok ikke valgt en der stammer)... Og hvad så...???
Hvis de er udtryk for gennemsnittet så er det ikke noget problem....

>I Bilka,
>
>Ja, det er sikkert herligt, at arbejde om søndagen, når ungerne har fri fra
>børnehaven.
>Og holde fri, uden samkvem med samme.

Det har de så andre dage....

>Hvor dumt kan højrefjolser optræde?

Se på dig selv....

Fra : Egon Stich

Dato : 19-12-05 17:52

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Manipulerede...?? Hvordan...???

Tænkte nok, at du ikke havde overvejet, hvorledes de fleste "undersøgelser"
laves.
Man starter med kundens ønske til resultetet, og arbejder sig tilbage
derfra.

> Er det fordi undersøgelsen i dit hovede "ikke kan passe" og derfor
> nødvendigvis må være manipuleret....???

Prøv at læse nogle HK blade.
Så får du nok en anden melodi at høre.

> Og hvem er det så...???

Mon ikke jeg tænkte på de ansatte?

> Sikkert (man havde nok ikke valgt en der stammer)... Og hvad så...???
> Hvis de er udtryk for gennemsnittet så er det ikke noget problem....

Man skal da være ret ensporet, for ikke at være klar over, at "man" sorterer
i svarene.
Ligesom man må være klar over, at de udspurgte ligger under for pres fra
arbejdsgiveren.
Som også ser TV.

> Det har de så andre dage....

Kan du forestille dig, at jeg ryster på hovedet over et så tåbeligt svar?
Sikkert ikke. Desværre.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 19-12-05 19:15

On Mon, 19 Dec 2005 17:51:45 +0100, "Egon Stich"

> [...]
>laves.
>Man starter med kundens ønske til resultetet, og arbejder sig tilbage

Har du overvejet muligheden for at undersøgelsen rent faktisk
afspejler virkeligheden..... Bare fordi du ikke kan lide resultatet
behøver det ikke at være manipuleret....

>Prøv at læse nogle HK blade.
>Så får du nok en anden melodi at høre.

Og hvem skriver i HK blade...? Det er selvfølgelig dem der er
enige med HK's holdning der bliver udvalgt....

Hørte for øvrigt lige i TV at det efterhånden er over halvdelen af
"arbejderne" der er skide ligeglade med fagforeninger....

>Mon ikke jeg tænkte på de ansatte?

Hvor ved du fra at det ikke er deres holdning der er kommet frem.....
Du lytter jo kun til de "hellige/aktive" inden for fagbevægelsen, som
er fuldstændig ude af trit med hvad deres medlemmer ønsker....

>Man skal da være ret ensporet, for ikke at være klar over, at "man" sorterer i svarene.
>Ligesom man må være klar over, at de udspurgte ligger under for pres fra arbejdsgiveren.
>Som også ser TV.

Måske dem der viser deres ansigt på TV, men sgu da ikke dem der har
svaret på undersøgelsen....

>Kan du forestille dig, at jeg ryster på hovedet over et så tåbeligt svar?
>Sikkert ikke. Desværre.

Jeg kan forestille mig at du ryster på hovedet døgnet rundt (og har
styrthjælm på).. )

Du ved jo ikke hvad du taler om.... For det første er det ikke alle
butiksansatte der har små børn og for det andet er der mange der tager
weekend-arbejde for at have fast fri på en hverdag så de kan passe
deres fritids/sports-interesse....

Fra : Egon Stich

Dato : 19-12-05 23:34

> Hørte for øvrigt lige i TV at det efterhånden er over halvdelen af
> "arbejderne" der er skide ligeglade med fagforeninger....

Tjah--
Ligesom vi til aften så "dokumenteret", at de flinke arbejdsgivere strøede
om sig med julegaver?
Dokumenteret med en række billeder fra et typisk flipproletarmilieu.
Åh - hvor er de flinke.
20.000- dask pr snude...

Hvad tror du håndværkeren eller arbejdsmanden får?
Det skal jeg sige dig:
Næse i røv..!!

Men de liberale æder flæsket råt.

> Måske dem der viser deres ansigt på TV, men sgu da ikke dem der har
> svaret på undersøgelsen....

De såkaldte "undersøgelser" er intet andet end liberalkapitalistisk
bestillingsarbejde.

Mennesker bør arbejde op til 8 timer om dagen, og holde søndag fri.
Basta..!!
Undtagen hvor der står alvorlige ting på spil.
Og det gør der næppe, fordi egoistiske liberalister ønsker at ose i
butikkerne når det tilfældigvis passer dem.'

> [...]
> butiksansatte der har små børn og for det andet er der mange der tager
> weekend-arbejde for at have fast fri på en hverdag så de kan passe

Det er nok mange sportsarrangementer og konkurrencer, der finder sted i
normal arbejdstid?

Egon

Fra : Alucard

Dato : 20-12-05 07:13

On Mon, 19 Dec 2005 23:33:32 +0100, "Egon Stich"

> [...]
>Åh - hvor er de flinke.
>20.000- dask pr snude...
>
>Hvad tror du håndværkeren eller arbejdsmanden får?

Det er da dig der æder alt råt.... Alle jeg kender (og det er en del),
som er på arbejdsmarkedet får julegave hvert år (fra murerarbejdsmand
til it-tekniker).... Det er korrekt at de IKKE får julegaver i 20.000
kr. klassen, men det er da almen viden....

>sorterer i svarene.
>arbejdsgiveren.

>De såkaldte "undersøgelser" er intet andet end liberalkapitalistisk
>bestillingsarbejde.

Det aner du da ikke en skid om..... Det er kun DIN konklusion fordi DU
ikke kan lide resultatet....

>Mennesker bør arbejde op til 8 timer om dagen, og holde søndag fri.
>Basta..!!

Hvorfor det...??? Hvis disse mennesker hellere vil noget andet, så
skal du da bare blande dig udenom....

>Undtagen hvor der står alvorlige ting på spil.
>Og det gør der næppe, fordi egoistiske liberalister ønsker at ose i
>butikkerne når det tilfældigvis passer dem.'

Tågesnak....

Hvis samfundet var så eventyragtigt som du tror og alle sad hjemme og
hyggede sig med deres små børn (som jo har fri fra børnehaven), så var
der jo ingen kunder i butikkerne og dermed ville de "onde
kapitalistiske liberalfacister" som ejer butikkerne jo straks lukke
dem fordi det kostede penge og dermed minskede noget af deres
profit....

>Det er nok mange sportsarrangementer og konkurrencer, der finder sted i
>normal arbejdstid?

Båååååååt... Du kommer ikke meget ud hva'..... ))))

Hvem snakker om arrangementer og konkurrencer...???

Jeg snakker om den lokale klub for jazz-gymnastik, badminton og en
masse andre ting, som tit "træner/hygger sig" f.eks. hver onsdag
eftermiddag fra 14 til 16 (fordi der på det tidspunkt er plads i den
lokale idrætshal)....

Fra : Jesper

Dato : 19-12-05 18:22

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Og den æder man så, som højrefjols, råt.
> Utroligt hvad man kan bilde folk ind med manipulerede "undersøgelser".

Sjovt nok viser de svenske undersøgelser det samme!

> Selvfølgelig.
> Fagforbundet ved ikke, hvad de faktiske forhold er?
> Man tror på en tendentiøs "undersøgelse", men ikke på dem, der har skoen på?

Den eneste der er tendentiøs i denne sammenhæng er Jørgen Hoppe.

> Man har slet ikke udsøgt sig dem, der skulle udtale sig for TV?
> Det kan du bande på, at man har.

Du mener TVAvisen manipulere? Har du nogen dokumentation for det?

> Ja, det er sikkert herligt, at arbejde om søndagen, når ungerne har fri fra
> børnehaven.
> Og holde fri, uden samkvem med samme.
> Hvor dumt kan højrefjolser optræde?

Som en kvindelig ansat udtalte, så fik Lille Dutter mulighed for at lave
nogen ting med Far som han ellers ikke ville, hvis hun havde været til
stede.

> Det er jo alene de store kæder, der ønsker loven ophævet.
> Formandens reaktion er forståelig, for alle andre end liberale.

Formandens reaktion er uforståelig: Han går direkte imod sine egne
medlemmers ønsker. Sådan en rød pamper!

> [...]
> ønsker at se en "levende by".
> Men det er selvfølgelig lettere, at kræve at andre ofrer sig.

Hvordan mon de få familielivet til at hænge sammen i Sydeuropa, hvor
butikkerne har åbne til Klokken Lort om natten?

Til din orientering er skilsmisseprocenten meget lavere der end i
Danmark!
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-12-05 11:51

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> on mandag 19. december 2005 at
13:51 +0100 wrote:
> [...]
>ønsker at se en "levende by".
>Men det er selvfølgelig lettere, at kræve at andre ofrer sig.

Det er da et besynderligt synspunkt. Man ødelægger familielivet hvis man
ikke har et job der har arbejdstider der ligger på hverdagen indefor en
bestemt tidsramme - eksempelvis 7.00-18.00?
Det er der mange med "skæve" arbejdstider der bliver kede af:
Sygeplejerske, hjemmehjælpere, journalister, restaurationspersonale,
tankpassere, landmænd, planteskoleansatte, rengøringspersonale, DSB
ansatte, buschauffører, taxa-chauffører, politifolk m.fl.
Det er godt nok mange mennesker, der får deres familieliv ødelagt

Kom igen - det må du kunne gøre bedre.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Alucard

Dato : 20-12-05 12:39

On Tue, 20 Dec 2005 11:51:07 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>ansatte, buschauffører, taxa-chauffører, politifolk m.fl.
>Det er godt nok mange mennesker, der får deres familieliv ødelagt

Egons største problem er: Det kan han ikke...

Fra : Egon Stich

Dato : 20-12-05 21:55

> Egons største problem er: Det kan han ikke...

Dit, ligesom Franke, er at i ikke kan læse.
Så: Det er sandelig jer, der har det største problem.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 20-12-05 21:54

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ansatte, buschauffører, taxa-chauffører, politifolk m.fl.
> Det er godt nok mange mennesker, der får deres familieliv ødelagt

Du sidestepper- Eller kan ikke læse, eller holde dig til emnet, som var
lukkeloven.
Og IKKE de mennesker, hvis erhverv nødvendigvis må udføres døgnet rundt.
Hvilket jeg vel egentlig også skrev?
Så stop sidestepperiet.
Forøvrigt er der ingen som helst tvivl om, at mennesker med skiftende
arbejdstider, for langt den overvejende dels vedkommende, vil opleve ringere
livskvalitet.
Dokumenteret af utallige undersøgelser.
Så der er ingen grund til at øge deres antal med de butiksansatte.

Egon

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-12-05 11:56

23:33 +0100 wrote:
>Det er nok mange sportsarrangementer og konkurrencer, der finder sted i
>normal arbejdstid?

Næh, men folk får det til at fungere alligevel - i familierne er der jo
oftest to voksne, der kan tage med ungerne, ellers er der venner og
bekendte.
I min dattes fodboldklub er der både børn af journalister, sygeplejerske,
langturschauffører, læger og hjemmehjælpere. Såvidt jeg kan se, fungerer
tingene glimrende på trods af skæve arbejdstider.
I langt de fleste tilfælde er det jo ikke sådan at folk arbjder 7 dage om
ugen, ligesom det heller ikke er de samme, der altid arbejder i weekenden
eller om natten. Du har da hørt om både turnus og vagtplaner?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Egon Stich

Dato : 20-12-05 22:04

> [...]
> Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
> mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel

Det er egentlig pudsigt, at det som regel er arbejdsløse eller folk med
"bedre" uddannelser, der mener de ringest lønnede skal piskes rundt i
manegen.
der er ingen som helst saglig grund til ikke at holde lukket om søndagen.
"Kom hviledagen i hu...."

MVH
Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-12-05 22:20

On Tue, 20 Dec 2005 22:04:05 +0100, Egon Stich wrote:

> Det er egentlig pudsigt, at det som regel er arbejdsløse eller folk med
> "bedre" uddannelser, der mener de ringest lønnede skal piskes rundt i
> manegen.

Er de da tvangsindskrevet til at arbejde der?

> der er ingen som helst saglig grund til ikke at holde lukket om søndagen.

Der er ingen saglig grund til at holde lukket. Butikkerne vil gerne holde
åbent, de ansatte vil gerne arbejde der og kunderne vil gerne handle der.

> "Kom hviledagen i hu...."

Hvilket er året rundt for dig, ikke?
--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 22-12-05 13:00

> [...]
> åbent, de ansatte vil gerne arbejde der og kunderne vil gerne handle der.

Nej.
Det er søndag.
Som du burde vide.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 07:32

Jeg sidestepper da ikke - du skrev fuldstændigt generelt følgende:
"
>Du vil have, at mennesker skal ødelægge famililivet, fordi der kommer en
"

Og derefter påpeger jeg blot at din påstand om at man ødelægger
familielivet ved at arbedje på skæve tidspunkter ikke holder.

Og disse utallige undersøgelser, kunne jeg da godt tænke mig at se et link
til.

Hvis det endelig skal være, så er det vel egentlig dig der sidestepper, i
det du afviser at forholde dig til at en ret stor gruppe mennesker faktisk
arbedjer på nogle tider, der ikke passer ind i "normale arbejdstider" og
faktisk kan fungere fint med det, både i forhold til familie, venner og
bekendte

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 07:35

22:04 +0100 wrote:
> [...]
>manegen.
>der er ingen som helst saglig grund til ikke at holde lukket om søndagen.

Hva' faen Egon er du blevet from

Hvor i himlens navn får du dog fra at jeg vil piske nogle rundt i manegen?
Det har jeg ikke de fjerneste intentioner om. Jeg påpeger blot at det kan
lade sig gøre at få liv et til at fungere selvom man har skæve
arbejdstider.

Nu ved jeg ike lige hvad du mener med "bedre" uddannelser, bortset fra at
jeg fornemmer en vis nedladenhed i udsagnet?å
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311