USA: Stort flertal for at blive i Irak
Fra : Jesper

Dato : 18-12-05 11:05

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/12/18/010616.htm

57% af alle amerikanere mener at tropperne skal blive til opgaven er
løst

http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 18-12-05 12:15

Jesper wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/12/18/010616.htm
>
> 57% af alle amerikanere mener at tropperne skal blive til opgaven er
> løst

Er det et stort flertal?

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Jesper

Dato : 18-12-05 17:50

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Er det et stort flertal?

57% contra 36% der vil have tropperne hjem. Hvis det var en
folkeafstemning hvor "ved ikke" ikke tæller, så var reultatet blevet 61%
for og 39% imod. Det vil jeg kalde et stort flertal.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 18-12-05 17:53

Jesper wrote:

> 57% contra 36% der vil have tropperne hjem. Hvis det var en
> folkeafstemning hvor "ved ikke" ikke tæller, så var reultatet blevet
> 61% for og 39% imod. Det vil jeg kalde et stort flertal.

Men vi er enige om, at når du bare slynger tallet 57% ud i æteren og kalder
der "Stort flertal", så virker det lettere omskrevet?

Kan man finde selve spørgsmålene nogen steder?

Fra : Zeki

Dato : 18-12-05 18:03

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man finde selve spørgsmålene nogen steder?

http://news.yahoo.com/photo/051217/480/gfx89912172002&g=events/iraq/082701iraqplane;_ylt=AhrZPq5oVhHSZrCQdYM4_5YUewgF;_ylu=X3oDMTA3bGk2OHYzBHNlYwN0bXA

Interessant er det at der er flere som svarer at de skal blive indtil Irak
er stabil, end til "opgaven" er løst.

Kun 5% af de 57% svarer "for at udbrede demokrati" mens blot 3% svarer "for
at beskytte vores land/sikkerhed" (som vi jo alle ved var argumentet for
overhovedet at starte krigen).

mvh
Zeki

Fra : Allan S Bitsch

Dato : 18-12-05 12:14

Jo mere USA farer frem med vold og magt, jo mere forhadte bliver de i hele
verden.
Uanset hvor stor magt du har, har du ikke magten til at tvinge din næste til
at elske dig.
Det er lille George bare for dum og uintelligent til at indse.

Fra : GB

Dato : 18-12-05 12:48

"Allan S Bitsch" <allansb@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> næste til at elske dig.
> Det er lille George bare for dum og uintelligent til at indse.

Så længe argumenterne imod USA befinder sig på det niveau, du her formår at
præstere, er de næppe værd at tage alvorligt. Du lyder jo som en klon af
Fatih Alev og Pernille Rosenkrantz-Theill.

GB

Fra : Kim2000

Dato : 18-12-05 12:56

> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/12/18/010616.htm
>
> 57% af alle amerikanere mener at tropperne skal blive til opgaven er
> løst

Stort og stort, men flertal er der i hvert fald, gad vide om de skal ikke er
rygende uenige om hvornår opgaven er løst?

mvh
Kim

Fra : Zeki

Dato : 18-12-05 14:45

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Stort og stort, men flertal er der i hvert fald, gad vide om de skal ikke
> er rygende uenige om hvornår opgaven er løst?

Det er vel når "krigen mod terror" er vundet. Dvs aldrig.

Mvh
Zeki

Fra : Zeki

Dato : 18-12-05 14:44

> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/12/18/010616.htm
>
> 57% af alle amerikanere mener at tropperne skal blive til opgaven er
> løst

Det var sandelig ikke mange. For blot et år siden mente hele 71% af
amerikanerne at de skulle blive i Irak til "opgaven" (hvad den så end er)
bliver løst.

Men det viser jo blot den stigende modvillighed blandt amerikanerne selv.

Mvh
Zeki

Fra : Isachsen

Dato : 18-12-05 18:16

Jesper wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/12/18/010616.htm
>
> 57% af alle amerikanere mener at tropperne skal blive til opgaven er
> løst

Og hva består så den oppgaven i, langsiktig uttrykt, bortsett fra det å
innføre "demokrati og frihet"?
Forestillingen om at Bagdad lett kunne bli et lite amerikansk "Stalingrad"
har alt meldt seg hos noen.

Isachsen

Fra : Svend Poulsen

Dato : 18-12-05 19:29

Hello, Isachsen!
You wrote on Sun, 18 Dec 2005 17:16:03 GMT:

I> Jesper wrote:
??>> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/12/18/010616.htm
??>>
> [...]

I> innføre "demokrati og frihet"?
I> Forestillingen om at Bagdad lett kunne bli et lite amerikansk
I> "Stalingrad" har alt meldt seg hos noen.

For USA og Bush støtter er det et meget fy ord du har brugt.
Bush mener jo selv at han er blevet frelst af gud, da han var ved at død af
druk, så han har jo gud med sig.

With best regards, Svend Poulsen. E-mail: svend_poulsen_304@*hotmail.com