Polske arbejdere
Fra : Henri Gath

Dato : 17-12-05 22:37

Læser, at man påtænker at "importere" polske bygningshåndværkere, fordi der
er mangel på danske......
Hvad med at man tog nogle af de ludddovne, bedemøllesvingende tyrkere og
pakistanere,der ikke laver en skid udover at leve på nas? Men de er måsske
for dumme til at opføre et hus?

Fra : GB

Dato : 17-12-05 23:55

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in

> ...(snip)... bedemøllesvingende tyrkere ...(snip)...

Nu er det altså nok mest tibetanere, som svinger med bedemøller.

GB

Fra : Jim

Dato : 18-12-05 01:23

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in

> Nu er det altså nok mest tibetanere, som svinger med bedemøller.

Og Eddie Murphy.. I i i i i i i i i want the knife...... pleaaassseeee!

J.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-12-05 16:53

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pakistanere,der ikke laver en skid udover at leve på nas? Men de er måsske

At opføre et hus er en hel videnskab nu om stunder og selv om jeg ikke er
racist, så ville jeg næppe spendere en formue på et hus lavet af muslimske
indvandrere, med mindre de har svendebreve osv. Jeg hyrede faktisk en muslim
til at sætte nye fliser på mit toilet. Det gik ikke særligt godt. Polakkerne
ku ha lavet det for en tredjedel af muslimerne og så havde de lavet det
ordentligt.

Fra : Kim2000

Dato : 18-12-05 18:24

> [...]
> pakistanere,der ikke laver en skid udover at leve på nas? Men de er måsske

Hvad med at man bare fik taget det antal lærlinge ind der skulle til, hvad
med at virksomhederne ansatte de arbejdsløse folk i faget der er, typisk er
det folk over 40, men det må man jo så "leve med", men de er sikkert ikke så
nemme at koste rundt med som polakker, der sikkert lønnes som ufaglært eller
på mindstelønnen.

Fra : Krumme

Dato : 18-12-05 19:54

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
men de er sikkert ikke så
> nemme at koste rundt med som polakker, der sikkert lønnes som ufaglært
> eller på mindstelønnen.

Kender jeg håndværkere ret, kræver de mindst 400+ i timen førend de gider at
lette deres fede røv. Når de så endelig får lidt konkurrence til en timeløn
som almindelige borgere kan betal, ja så sætter hele hylekoret at selvfede
pampere sig i selvsving og hyler op om værn om overenskomster og hvad ved
jeg. Er der nogen der gider at arbejde for mindstelønnen og er glade for
det, så lad dem da gøre det.

Hygge

Krumme

Fra : kt194

Dato : 18-12-05 21:21

"Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> wrote in

> [...]
> overenskomster og hvad ved jeg. Er der nogen der gider at arbejde for
> mindstelønnen og er glade for det, så lad dem da gøre det.

Hvilke håndværkere får mindst 400 kr./time ?

At håndværkerens arbejdsgiver/mester forlanger 400 kr/time er absolut ikke
ensbetydende med at håndværkeren rent faktisk får 400 kr./time.

Gennemsnitslønnen for smede/maskinarbejdere er ifølge Dansk Metal omkring
140 kr./tme

--
M.v.h.
Karsten

Fra : Egon Stich

Dato : 19-12-05 13:30

"Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg. Er der nogen der gider at arbejde for mindstelønnen og er glade for

Hvor i verden befinder du dig?
En håndværker får ikke 400 - i timen.
Men du tror vel, ligesom de fleste højrefjolser, at det der står på
regningen er svendens timeløn?
Hvorledes kan det ofrøvrigt være, at i aldrig piver over de virkelig høje
"lønninger", som overklassen skraber til sig?
Nå - jo--
Der er det et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.... Ikk?
Men den slags skal naturligvis ikke gælde for håndens arbejdere? Vel?
Kan i ikke se, at i er ret rundt på gulvet, for ikke at sige tossede?

MVH
Egon