Oppositionen bekymret over kritik fra Euro~
Fra : NoTrabajo

Dato : 17-12-05 18:57

Oppositionen bekymret over kritik fra Europarådet:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/12/17/172117.htm

Jeg synes hellere Europarådet skulle fokusere på årsagen til det påståede
"fremmedhad". Årsagen er selvfølgelig den hadske måde med vold, voldtægt,
overfald og mord, som muhamedanerne udsætter os danskere for. Det er ikke
danskerne, der er racister, men muhamedanerne der er racistiske mod os
danskere.

NoTrabajo

------------------------------------

Oppositionen bekymret over kritik fra Europarådet
17. dec. 2005 17.43 Politik
Oppositionen opfordrer regeringen til at sikre en ordentlig tone i
udlændingedebatten.

Kravet kommer, efter at Europarådets Ministerkomité har kritiseret Danmark
for at acceptere grove udtalelser om etniske og religiøse minoriteter.

Øget fjendtlighed
Europarådets Ministerkomité er blandt andet bekymret over, at der i Danmark
eksisterer en intolerance, der kan føre til øget fjendtlighed mod
forskellige etniske og religiøse grupper.

I en resolution opfordrer ministerkomitéen, der består af
udenrigsministrene fra Europarådets 46 medlemslande, derfor de danske
myndigheder til at være mere lydhøre over for disse minoriteter.

Regeringen må lytte
Kritikken bør tages meget alvorlig, mener de radikale.

- Det er altså ministre fra 46 lande, der udtaler deres kritik, så det er
på tide, at statsministeren, som har ansvar for Danmarks ry i udlandet,
lytter til kritikken, som efter min mening er fuldt berettiget. Tonen i den
danske udlændingedebat er utålelig, siger tidligere udenrigsminister Niels
Helveg Petersen (R).

Komitéen mener bl.a., at myndighederne bør gribe til konkret handling, når
f.eks. politikere udtrykker intolerance over for minoritetsgrupper. Desuden
bør regeringen se nærmere på udlændingelovgivningen og sikre, at den ikke
diskriminerer.

Hvid hjemmepleje
Ifølge den udenrigspolitiske ordfører for Socialdemokraterne, Jeppe Kofod,
bør de politiske ledere skære igennem for at sikre en ordentlig tone i
udlændingedebatten.

- Senest har vi set, hvordan Dansk Folkeparti vil have socialministeren til
at garantere ældre ret til at bestille hvid hjemmehjælp. Her savner jeg, at
statsministeren tager entydigt og klart afstand fra den slags forslag,
siger Jeppe Kofod.

Skræmmende kritik
Dansk Folkeparti undrer sig derimod over, hvordan Europarådets rapport med
kritik af Danmark gik igennem uden indsigelser. En minister har sovet i
timen, mener partiet.

- Europarådets opgave er at holde øje med problematisk lovgivning og
afstemninger eller valg. Deres opgave har aldrig været at spille rollen som
meningspoliti og stille sig til dommer over, hvilke holdninger der må komme
til udtryk i et medlemsland, siger partiets udenrigsordfører Søren
Espersen.

Fra : hanzen

Dato : 17-12-05 19:09

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> overfald og mord, som muhamedanerne udsætter os danskere for. Det er ikke
> danskerne, der er racister, men muhamedanerne der er racistiske mod os

Når det går den vej hedder det ikke racisme men kulturberigelse.
Det er jo vores egen skyld at vi ikke integrerer os.
--
hilzen
hanzen

Fra : Henri Gath

Dato : 17-12-05 23:08

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når det går den vej hedder det ikke racisme men kulturberigelse.
> Det er jo vores egen skyld at vi ikke integrerer os.

Ja, vi danskere er nogle møgdyr.....vi kunne da i det mindste konvertere til
islam...