"Profettegningerne": Forsoningsfest for
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-12-05 15:33

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3367631&forside

Nu mener Abu Laban guddødme at "profeten" Muhammed ligefrem skal FEJRES
på højere danske læreanstalter!

Gad vide, hvad de siger til dèt på Niebuhr-Instittutet ved Københavns
Universitet, hvor en lektor ellers blev overfaldet for at læse op af
Koranen.

Kong Christian III (som blandt andet reformerede Københavns Universitet
og følgelig optræder i KUs segl) må rotere heftigt i sin grav nede i
Roskilde Domkirke ved tanken om at hans universitet nu søges misbrugt
som decideret propagandainstitution for "tyrkens" 'profet'...

Det er jo i udgangspunktet skingrende grotesk: Hvordan ville det mon
omvendt blive modtaget blandt muslimer, hvis man fra vestlig side mente
at erklærede islamistiske arabiske universiteter skulle afholde
"Jesus-festival"? Nej, det er sgu' for vanvittigt!

Anders Peter Johnsen

Fra : andropov

Dato : 17-12-05 16:03

On Sat, 17 Dec 2005 15:32:35 +0100, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3367631&forside
>
>Nu mener Abu Laban guddødme at "profeten" Muhammed ligefrem skal FEJRES
>på højere danske læreanstalter!

Det skulle ikke undre mig om nogle Radikale eller SF'ere synes det er
en god ide.

Fra : Jens G

Dato : 17-12-05 16:12

> [...]

>http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3367631&forside
>
>Nu mener Abu Laban guddødme at "profeten" Muhammed ligefrem skal FEJRES

Jeg ved ikke hvad der forventes at komme ud af sådan en
forsoningsfest.

Meningen er jo at der skal fortælles om profeten, samt debatteres. Men
hvad bliver reaktionen hvis nogen af deltagerne tager ytringsfriheden
alvorligt, og begynder at tale om et forhold til en meget ung pige,
eller for den sags skyld de sataniske vers? Mon ikke tingene så bliver
meget værre?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-12-05 16:28

Jens G wrote:

> [...]
> alvorligt, og begynder at tale om et forhold til en meget ung pige,
> eller for den sags skyld de sataniske vers? Mon ikke tingene så bliver

Samme tanke har strejfet mig: Hvis nu Niebuhr-instituttet kunne tænke
sig at sige "Tak for sidst" ved at fremføre noget RIGTIG kritisk
Muhammed- og Islamforskning, ville der næppe være udsigt til den store
forkromede "forsoning".

Men islamisterne fatter jo tydeligvis heller ikke principperne om fri
forskning, hvis de tror at man fra statens side kan give universiteterne
mundkurv på...

Anders Peter Johnsen

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-12-05 01:14

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> at sige "Tak for sidst" ved at fremføre noget RIGTIG kritisk Muhammed- og
> Islamforskning, ville der næppe være udsigt til den store forkromede

Man behøver nu ikke være forsker, eller specielt kritisk forsker, for at
bidrage med informationer om Profetens liv, som ville sætte landet på den
anden ende. Mht Profeten, er der ikke noget særligt at "forske" sig frem
til, man har kun de samme to-tre historiske beretninger om ham, og så de
tusinder af haditter, som anses som mere hellige end fx Det NY Testamente, -
fordi NT kun er andenhåndsberetninger siger muslimer, mens de hævder at
haditterne er garanteret førstehånds, - dvs, når man har erklæret
beretterkæden for "autentisk", så er man på 100% sikker grund. Og her er jo
utrolige beretninger om mord på og lemlæstelser af politiske fjender, og
overtro så det fløjter. Nu er der også mange muslimer som skammer sig over
mange ting i biografien over Profeten og som mener at mange haditter burde
smides ud, - problemet er bare, som andre muslimer skriver, at så falder
hele lovgrundlaget fra hinanden. Mange konvertitter går især efter sigende
op i de mange regler som stammer fra Profetens mund, - hvilken fod sætter
man først ind på et toilet, og hvilket først ud, hvor mange stykker xxx
tørrer man sig i røven med (altid et ulige antal tre eller fem iflg
Profeten, - som man også kan læse på Internettets fatwaer fra lærde mænd).
Man burde gøre grin med hele denne persondyrkelse, det ville gavne utroligt
hvis hele den muslimske verden kunne få sig en god latter og Profetens mange
idiotier, de kunne jo holde lige meget af ham alligevel, - men man tør ikke
tage udfordringen op.

Niebuhr'erne forsker i hvordan man tolker kilderne, hvilke man lægger mest
vægt på osv. Historisk ved man intet om Muhammed, han blev ikke omtalt før
over 70 år efter sin død, ingen segl med hans navn og intet på mønterne, så
formodentlig er de fleste af historierne om manden rent opspind, men det er
heller ikke så vigtigt, hvad der tæller er *hvad* man har opfundet om ham,
og været glade for at videregive som hans gøren og laden, og hvad man i dag
bruger disse historier til.

Hvis man vil se lidt om hvad Profeten mente om mange forskellige emner, så
kan man checke http://www.prophetofdoom.net/

Hvor man også kan downloade bogen Prophet of Doom, - jeg har selv checket
mange af citaterne fra Koranen og haditterne, og de har været helt i orden.

Forfatteren skriver her sin mening om Profeten:

To write Prophet of Doom, I analyzed the Sira, the Ta'rikh, or History of
al-Tabari, and the topical Hadith collections of Bukhari and Muslim. Using
Islam's most holy books I was able to reorder the Qur'an chronologically and
set it into the context of Muhammad's life. The result is bone chilling. The
depiction of the prophet by the most revered Muslim sources reveals behavior
that is immoral, criminal, and violent. The five oldest and most trusted
Islamic sources don't portray Muhammad as a great and godly man. They
confirm that he was a thief, liar, assassin, mass murderer, terrorist,
warmonger, and an unrestrained sexual pervert engaged in pedophilia, incest,
and rape. He authorized deception, assassinations, torture, slavery, and
genocide. He was a pirate, not a prophet. According to the Hadith and the
Qur'an, Muhammad and his henchmen plundered their way to power and
prosperity. And by putting the Qur'an in chronological order and correlating
it with the context of Muhammad's life, we find that Allah mirrored his
prophet's character. Muhammad's god condoned immoral and criminal behavior.
Allah boasts about being a terrorist. He claims to have deceived men, to
have stolen their property, to have enslaved women and children, to having
committed acts of murder, genocide, and sadistic tortures.

Jeg har selv bestilt en oversættelse af den allerførste biografi om
Profeten, men den er ikke til at få fat på, kun antikvarisk.

Her er lidt om en nutidig egypter, som mener man skal revidere sin tolkning
af kilderne radikalt:

Therefore, the ordinary Muslim cannot understand the Quran without a Mufasir
(an interpreter) and a Mufti. Al-Qimni believed that this was a key reason
for the monopolisation by a group of scholars who claimed that their
interpretation was the only right one. Any other interpretation was
considered Kufr (unbelief). Through this interview al-Qimni expressed his
views as follows:
1- Quran needs to be re-arranged and looked upon more carefully.

2- There is no priesthood in Islam.

3- The law of apostasy does not exist in the Quran.

4- Muslim scholars do not want to recognize woman's rights and label her as
deficient in religion and intellect.

5- The concept of Jihad is a communal and racist idea and is rejected by the
modern time.

6- What the early Muslim Mujahdeen had done in those countries they had
invaded need to be apologized for today.

Al-Qimni controversially argued that the occupation of Arabs in Egypt should
be counted as the longest foreign occupation in the world (5). The
backwardness of Egypt came, he believed, from the acceptance of this Arabic
occupation and the adoption of the Arabic culture. This view undoubtedly
stirred discontent amongst the rligious traditionalists in Egypt. Referring
to a speech delivered by al-Qimni on the International Book Exhibition in
Cairo on Jan 14, 2004, The Muslim Brothers newspaper (al-Akhwan al-Muslmoon)
argued that the speech was meant to demolish all the pillars of Islam (6).
The newspaper stated further that al-Qimni had said the first Muslim
invaders had stolen all the treasures of Egypt and therefore Egypt should
not be called an Arab and Muslim country any more. Islam should not be the
official religion of Egypt and the Sharia laws should not be considered the
main basis for the Egyptian constitution. In an article called 'Doubtful
Books,' in al-Watan newspaper, Abd Allah al-Samti said 'writers like Khalil
Abd al-Karim, Sa'id al-Ashmawi, Sayyid al-Qimni, al-Sadig Nihum, and Nawal
al-Sa'adawi want people to believe that the Quran is not revealed but the
word of Muhammad'. For these writers Muhammad was just a great man and not
the seal of the prophets.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-12-05 09:07

Knud Larsen wrote:

(Snip!)

Mange tak for dit lange og meget oplysende indlæg. Jeg vil fordybe mig i
links'ene ved lejlighed!

Ikke desto mindre er dèt, der skræmmer mig så meget ved muslimerne,
hvordan de vitterligt kan tro på at denne påståede "profet"s ord
bogstaveligt talt er "lov": Hvor man i Kristendommen har Jesus, der
faktisk tværtimod i mangt og meget - og ifølge kristentroen med
fuldgyldigt messiansk mandat - synes helt bevidst at tilsidesætte den
uhyggelige daværende Moselovsfundamentalisme med stening og lignende
(til trods for at Han dog angiveligt også ifølge Det Ny Testamente skal
have fremkommet med nogle umiddelbart temmelig ubehagelige ytringer
visse steder) synes Islam dog for mig at se i dèn grad at være een lang
"tour-de-force-pseudoregression" til en slags tilstræbt fanatisk
Moselovsfundamentalisme i skikkelse af Hadith/Sharia-dyrkelsen.

Jeg har virkeligt svært ved at forstå hvorfor visse Islamkonverterede
eks-kristne åbenbart er faldet pladask for påstanden om at Jesus Kristus
så at sige skulle kunne "overtrumfes" af blot NOGET som helst af dét,
Muhammed står for. (Hvilket jeg så netop tværtimod mener er lige præcis
alt, hvad Jesus ret konkret bekæmpede i ord og handling, når Han skældte
ud på sine samtidige selvretfærdige, svindlende og skinhellige,
sadistisk straffende farisæere!)

Det strider simpelthen imod enhver "fornuftig" tro på en stadigt mere
progressiv og så at sige "Selvudviklende" Gud, når "profeten" Muhammed
og dén form for direkte absurde tilbageskridt til førkristent religiøst
farisæer-tyranni, han prædiker, åbenbart kan hyldes som "Gudsbenådet
profetisk fremskridt" i forhold til en tilsyneladende
"lavererangerende", ja faktisk direkte udskældt Kristendom.

Det er logisk set en ganske mærkelig, ja faktisk tydeligt ignorant
regression, da Kristendommen i ALLE for mig umiddelbart tænkelige
henseender er langt mere avanceret end Islam, men deri ligger måske også
grunden til at nogle danskere desværre konverterer: De foretrækker en
simpel gerningsreligion med relativt let opfyldelige forskrifter i
stedet for en relativt kompliceret etisk fordrende kristen frihed?

Jeg kan heller ikke forstå den ret åbenlyst skizofrene Jesus-opfattelse
i Koranen: På den ene side anerkendes Jesus jo i hvert fald formelt som
"Messias" (som Han faktisk tituleres) samtidig med at Han også
anerkendes som værende direkte undfanget ved Helligånden, mens Han dog
alligevel på den anden side tydeligvis fornægtes som værende "Guds Søn",
endsige nogen virkeligt skelsættende og markant figur, blandt andet
fordi Korsfæstelsen (der faktisk accepteres ganske bredt som værende
fundet historisk sted, selv blandt sækulære, ikke-kristne historikere)
er direkte bortløjet gennem en ret mærkelig "tryllehistorie" om "en
korsfæstet stedfortræder", der ufrivilligt agerer "stand-in" for en
flygtende Jesus, mens Muhammed derimod selv 600 år senere gør krav på
nærmest at være "den endegyldige profet med Messias-mandatet"...

Det er tydeligvis rendyrket "araber-logik", vi er ude i her...

Om muligt bliver det kun endnu mere bekymrende for den troende kristne
iagttager at Jesus ifølge NT selv nåede at advare imod "billige kopier"
og man tilmed i vor kristne apokalypse, Johannesåbenbaringen, finder
nogle ret uhyggelige skildringer af en snedig, superantagonistisk og
antikristelig "løgneprofet"...

"Det er fan'me uhyggeligt, du!"

Nå, vi må vist evt. fortsætte i dk.livssyn.kristendom, hvis det er, da
dette nok ikke længere har så forfærdeligt meget med politik at gøre...

Men tak for dit indlæg alligevel!

Anders Peter Johnsen

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-12-05 10:13

> [...]

> Nå, vi må vist evt. fortsætte i dk.livssyn.kristendom, hvis det er, da
> dette nok ikke længere har så forfærdeligt meget med politik at gøre...

Og tak for kommentaren! Når folk vælger islam er det - efter hvad de selv
siger - fordi det er en mere simpel og letforståelig religion. Man har de
fem søjler, OG så holder man sig jo normalt til søde historier om "den
elskede profet", og overlader fx de militante udsagn til jihad-interesserede
mænd og drenge. HVIS vi får en sådan hyldestfest for Profeten, så bliver det
med stakkevis af hadit-historier om hvordan profeten var en blanding af
Budhha og Moder Theresa. Man kender det fra "islam-uger" i USA og England,
der kommer ikke ét kritisk ord om Profetens mindre behagelige sider, som der
jo mildest talt ellers er flest af, - og inger tør brokke sig over det, for
det ville jo vise at man var kontrær og ikke gik ind for "integrering" osv.

Jeg så lige denne om et andet emne, som jeg mener viser, at vi KAN kun
"vinde" dvs regne med harmoni, hvis vi bøjer både økonomiske regler og
regler om ytringfriheden, - og det VIL vi gøre, vi har tabt allerede, IMO:

"Forsker: Drop skat for indvandrere

12-12-05: 08:30 | af: olst

Skattefritagelse eller -rabat på ind­tægter op til 300.000 kr. kan mindske
sort arbejde, socialt bedrageri og skattefusk og bidrage til at få
indvan­drere ud af ghettoerne.

Sådan lyder en af 23 konkrete anbefa­linger til politikerne fra
samfundsfor­sker ved Roskilde Universitetscenter Shahamak Rezaei efter tre
års studier af indvandreres fusk inden for f.eks. taxibranchen,
restaurationer, kiosker og grønthandlere, skriver Politiken.

"Du er på bistandshjælp, du finder et arbejde, du slipper billigere eller
helt uden at betale skat, indtil du rammer loftet på 300.000 kroner. Det
offentlige sparer til gengæld udgifterne til overførselsindkomster,"
forklarer Shahamak Rezaei.

Forudsætningen for skattebegunstigelsen er, at pengene bliver investeret i
en andels- eller ejerbolig eller i opstart af en sund virksomhed."

Læs evt Martin Krasnik i Weekendavisen om hvordan vi har lagt os ned mht
ytringsfriheden, og det lange interview med Alain Finkielkraut om optøjerne
i Frankrig, og hvordan eliten mener, at når man sætter ild til kirker og
smadrer skoler og sportshaller, så MÅ man have ret, og jo værre optøjerne
bliver, jo mere mener de velmenende, at "vi" må have opført os forkert.

Finkielkraut siger et andet sted, at når en araber sætter ild til en skole,
så er det oprør, og noget mange intellektuelle synes er ret flot, og når en
"hvid" gør det samme, så er det fascisme. "Et undertrykt folk har altid
ret"-syndromet, må der være tale om, - og undertrykkelsen er givet pga selve
handlingen.

Fra : andropov

Dato : 17-12-05 16:41

On Sat, 17 Dec 2005 16:11:40 +0100, Jens G <nospam051214@kabelmail.dk>
wrote:

> [...]
>alvorligt, og begynder at tale om et forhold til en meget ung pige,
>eller for den sags skyld de sataniske vers? Mon ikke tingene så bliver

Ja, det ville blot ende med at der kommer endnu flere Laban sønner og
laver ballade på gymnasier.

Fra : Henri Gath

Dato : 17-12-05 16:53

meddelelse news:43a4216d$0$47014$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3367631&forside
>
> Nu mener Abu Laban guddødme at "profeten" Muhammed ligefrem skal FEJRES på
> højere danske læreanstalter!

Han kan få et los i røven, kan han.....

Fra : Henri Gath

Dato : 17-12-05 17:09

> [...]
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3367631&forside
>
> Nu mener Abu Laban guddødme at "profeten" Muhammed ligefrem skal FEJRES på

Hvad med om den nar lærte at tale dansk? Han har boet i Danmark i en
årrække.........i øvrigt kan hele det slæng inklusive alle de akademiske
bløddyr få et los i røven herfra og hele vejen til Afghanistan

Fra : Svend Poulsen

Dato : 18-12-05 11:26

> [...]
> erklærede islamistiske arabiske universiteter skulle afholde
> "Jesus-festival"? Nej, det er sgu' for vanvittigt!

Abu Laban har jo udtalt at hvis Jyllandsposten kommer til forsoningsmødet,
så siger Jyllandsposten undskyld over at have bragt tegningerne.

Mvh. Svend

Fra : Per Hagemann

Dato : 18-12-05 22:11

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Abu Laban har jo udtalt at hvis Jyllandsposten kommer til
forsoningsmødet,
> så siger Jyllandsposten undskyld over at have bragt tegningerne.

Abu Laban er jo nødt til at være falsk og indsmigrende, så længe han ikke
har mulighed for at overtage magten i landet. Den dag han bliver emir over
emiratet Labadanistan, så ruller hovederne på både Flemming Rose og Kurt
Westergaard fra Jyllands-Posten, ligegyldigt hvor ydmygt de undskylder deres
helligbrøde med at krænke profeten.

--
Sura 39:3 "Vi har visselig åbenbaret dig bogen med sandheden. Tilbed derfor
Allah, idet du er Ham alene i lydighed."

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-12-05 23:22

Per Hagemann wrote:
> [...]
>>

> Abu Laban er jo nødt til at være falsk og indsmigrende, så længe han ikke
> har mulighed for at overtage magten i landet.

Gi' mig et "T"!

Gi' mig et "A"!

Gi' mig et "Q"!

Gi' mig et "I"!

Gi' mig et "Y"!

Gi' mig et "A"!

Gi' mig et "H"!

OG HVA' SI'R DÈT?

"TAQIYAH!"

Bravo, rigtigt gættet & hjerteligt tillykke, du har hermed vundet en
gratis Google-søgning!

http://www.google.com/search?q=Taqiyah&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official

Det er jo så pissehamrende modbydeligt fornærmede at de åbenbart tror at
vi er SÅ stinkende naive! Men okay, det skyldes så sikkert udelukkende
at venstrefløjserne så ivrigt godvilligt spiller med på denne forløjede
"høflighed"...

Anders Peter Johnsen