/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Går Dansk Folkeparti for vidt?
Fra : Zeki


Dato : 14-12-05 18:22

Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og mon ikke
at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver indført?

"Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres ret til
at bestille hvid hjemmehjælp

Ældre skal have ret til at ringe til kommunen og bestille en såkaldt hvid
hjemmehjælp for dermed at være sikre på, at de ikke får en hjemmehjælper af
fremmed herkomst indenfor dørene.

Det mener Dansk Folkepartis socialordfører og formand for Folketingets
Socialudvalg, Pia Kristensen. Hun vil derfor have socialminister Eva Kjer
Hansen (V) til at garantere, at retten til frit valg af hjemmehjælp også
omfatter retten til at fravælge hjemmehjælpere af anden etnisk oprindelse.

- Det handler om de ældres tryghed og behov. Man forsøger at lave en
ophidset etnisk debat, men hovedoverskriften er de ældres tryghed og
trivsel, og jeg synes, de har ret til at sige, at jeg kan ikke med den
person, jeg vil gerne have en ny, siger Pia Kristensen.

Derfor skal de ældre kunne ringe til kommunen og sige, at de vil have en
hvid hjemmehjælp.

»Ja, det er sådan set det, der er vores budskab«, siger Pia Kristensen."
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=325708

Mvh
Zeki



 
 
contra@tdcspace.dk (14-12-2005)
Kommentar
Fra : contra@tdcspace.dk


Dato : 14-12-05 18:33

Budskabet til vores ældre medborgere bør være:

"Vi vil gerne sørge for jer på jeres gamle dage, måske endda
forkæle jer. Men vil vil ikke bøje os for jeres racistiske
indstilling til det Danmark, der gør sig umage for at forsøde jeres
sidste tid."

Steen Hjortsø


XXX (14-12-2005)
Kommentar
Fra : XXX


Dato : 14-12-05 18:42

"Zeki" <zeki@nope.dk> wrote in
news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk:

> Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og
> mon ikke at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver
> indført?
>
> "Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres
> ret til at bestille hvid hjemmehjælp

Ja, det er hul i hovedet.
Hvis hjemmehjælpen ellers kan tale et godt og forståeligt dansk (som jo
burde være et krav i en sådan stilling), så er det sgu ligemeget, hvilken
hudfarve hjemmehjælpen har!

Jim (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 14-12-05 19:16


"XXX" <not@this.level> skrev i en meddelelse
news:43a05977$0$38695$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Zeki" <zeki@nope.dk> wrote in
> news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk:
>
>> Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og
>> mon ikke at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver
>> indført?
>>
>> "Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres
>> ret til at bestille hvid hjemmehjælp
>
> Ja, det er hul i hovedet.
> Hvis hjemmehjælpen ellers kan tale et godt og forståeligt dansk (som jo
> burde være et krav i en sådan stilling), så er det sgu ligemeget, hvilken
> hudfarve hjemmehjælpen har!



Jim (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 14-12-05 19:17

"XXX" <not@this.level> skrev i en meddelelse
news:43a05977$0$38695$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Zeki" <zeki@nope.dk> wrote in
> news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk:
>
>> Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og
>> mon ikke at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver
>> indført?
>>
>> "Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres
>> ret til at bestille hvid hjemmehjælp
>
> Ja, det er hul i hovedet.
> Hvis hjemmehjælpen ellers kan tale et godt og forståeligt dansk (som jo
> burde være et krav i en sådan stilling), så er det sgu ligemeget, hvilken
> hudfarve hjemmehjælpen har!

Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?

J.



Frank E. N. Stein (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 14-12-05 21:15

On Wed, 14 Dec 2005 19:17:07 +0100, Jim wrote:

>> Hvis hjemmehjælpen ellers kan tale et godt og forståeligt dansk (som jo
>> burde være et krav i en sådan stilling), så er det sgu ligemeget, hvilken
>> hudfarve hjemmehjælpen har!
>
> Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?

Når jeg når den alder, vil jeg kun være tryg ved unge blondiner med
store nødder. Jeg vil selvfølgelig se mig nødsaget til at kropsvisitere
dem ved hvert besøg alligevel.
Det må være et rimeligt krav at opfylde, det betyder jo noget at jeg er
tryg ved hjemmeplejen.

--
MVH
osv...



Jim (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 14-12-05 21:21

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse
news:pan.2005.12.14.20.14.54.900260@mail.is...
> On Wed, 14 Dec 2005 19:17:07 +0100, Jim wrote:
>
>>> Hvis hjemmehjælpen ellers kan tale et godt og forståeligt dansk (som jo
>>> burde være et krav i en sådan stilling), så er det sgu ligemeget,
>>> hvilken
>>> hudfarve hjemmehjælpen har!
>>
>> Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?
>
> Når jeg når den alder, vil jeg kun være tryg ved unge blondiner med
> store nødder. Jeg vil selvfølgelig se mig nødsaget til at kropsvisitere
> dem ved hvert besøg alligevel.
> Det må være et rimeligt krav at opfylde, det betyder jo noget at jeg er
> tryg ved hjemmeplejen.
>
Dig?..du kan få en stor neger af Tyson-typen, som skal komme og give dig et
lavement hver morgen.
Og bagefter kan han pakke dig ind i en kæmpeble, og så kan du skide i den,
til du bliver brun i nakken.
Hjemmeplejen ved nemlig, at du hellere ville have ansat fatima end Connie.
Og så kan du lære det kan du!

J.



Frank E. N. Stein (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 14-12-05 22:55

On Wed, 14 Dec 2005 21:20:52 +0100, Jim wrote:

>>> Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?
>>
>> Når jeg når den alder, vil jeg kun være tryg ved unge blondiner med
>> store nødder. Jeg vil selvfølgelig se mig nødsaget til at kropsvisitere
>> dem ved hvert besøg alligevel.
>> Det må være et rimeligt krav at opfylde, det betyder jo noget at jeg er
>> tryg ved hjemmeplejen.
>>
> Dig?..du kan få en stor neger af Tyson-typen, som skal komme og give dig et
> lavement hver morgen.
> Og bagefter kan han pakke dig ind i en kæmpeble, og så kan du skide i den,
> til du bliver brun i nakken.

Jeg tænkte nok at det kun er ældre der stemmer på DF, der skal have
særbehandling. Fanden hytter jo sine egne....

> Hjemmeplejen ved nemlig, at du hellere ville have ansat fatima end Connie.

Er der ligefrem overskud af hjemmehjælpere?

--
MVH
osv...



Egon Stich (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 14-12-05 20:38


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43a061a7$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "XXX" <not@this.level> skrev i en meddelelse
> news:43a05977$0$38695$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > "Zeki" <zeki@nope.dk> wrote in
> > news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk:
> >
> >> Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og
> >> mon ikke at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver
> >> indført?
> >>
> >> "Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres
> >> ret til at bestille hvid hjemmehjælp
> >
> > Ja, det er hul i hovedet.
> > Hvis hjemmehjælpen ellers kan tale et godt og forståeligt dansk (som jo
> > burde være et krav i en sådan stilling), så er det sgu ligemeget,
hvilken
> > hudfarve hjemmehjælpen har!
>
> Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?
>
> J.
>

Nej.
Ikke for de "kreative".
For dem tæller alene deres hallalvrøvl.
Og selv regner de vel med at løse et eventuelt problem ved at købe sig
til/fra.
Det er vel det, de forstår ved "frit valg"?


Egon



Jim (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 14-12-05 21:38

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:pa%nf.1026$q01.31@news.get2net.dk...
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> news:43a061a7$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "XXX" <not@this.level> skrev i en meddelelse
>> news:43a05977$0$38695$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> > "Zeki" <zeki@nope.dk> wrote in
>> > news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk:
>> >
>> >> Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og
>> >> mon ikke at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver
>> >> indført?
>> >>
>> >> "Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres
>> >> ret til at bestille hvid hjemmehjælp
>> >
>> > Ja, det er hul i hovedet.
>> > Hvis hjemmehjælpen ellers kan tale et godt og forståeligt dansk (som jo
>> > burde være et krav i en sådan stilling), så er det sgu ligemeget,
> hvilken
>> > hudfarve hjemmehjælpen har!
>>
>> Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?
>>
>> J.
>>
>
> Nej.
> Ikke for de "kreative".
> For dem tæller alene deres hallalvrøvl.
> Og selv regner de vel med at løse et eventuelt problem ved at købe sig
> til/fra.
> Det er vel det, de forstår ved "frit valg"?

Frit valg er nøgleordet.
Og frit valg er vel det, der kendetegner et frit samfund.
Og jeg vil gerne være fri for koranfascisters dikteren op og ned af stolper
i Danmark.
Jeg kender mange ældre mennesker i min by, som ikke kunne drømme om at få en
dårligt dansktalende udlænding fra de varme lande til at gøre rent i deres
hjem.
De ville ikke få foden indenfor døren.

J.



Christian R. Larsen (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 15-12-05 11:29

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43a061a7$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?

Jo, men derfor må der alligevel være grænser for, hvad vi kan acceptere.

Det er jo et fuldstændig usagligt kriterie, at man er utryg ved mørkhudede
mennesker.



Jim (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 15-12-05 12:17

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a1457a$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> news:43a061a7$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?
>
> Jo, men derfor må der alligevel være grænser for, hvad vi kan acceptere.

Det er lige præcis det, jeg mener.
Der skal være grænser for, hvad de ældre plejekrævende ældre skal acceptere.

> Det er jo et fuldstændig usagligt kriterie, at man er utryg ved mørkhudede
> mennesker.

Hvem talte om hudfarve?

J.



Christian R. Larsen (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 15-12-05 12:33

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43a150be$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43a1457a$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> > news:43a061a7$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >> Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?
> >
> > Jo, men derfor må der alligevel være grænser for, hvad vi kan acceptere.
>
> Det er lige præcis det, jeg mener.
> Der skal være grænser for, hvad de ældre plejekrævende ældre skal
acceptere.

Ja, og for hvad vi kan acceptere af indvendinger imod de hjemmehjælpere,
kommunen sender ud.

Skal man også have ret til at vælge, at man kun vil have blondiner eller
mænd eller...?

>
> > Det er jo et fuldstændig usagligt kriterie, at man er utryg ved
mørkhudede
> > mennesker.
>
> Hvem talte om hudfarve?

Det må da vist være en del af indholdet i begrebet HVID hjemmehjælp.



Jim (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 15-12-05 12:36

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a15484$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> news:43a150be$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:43a1457a$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
>> > "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>> > news:43a061a7$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> >> Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?
>> >
>> > Jo, men derfor må der alligevel være grænser for, hvad vi kan
>> > acceptere.
>>
>> Det er lige præcis det, jeg mener.
>> Der skal være grænser for, hvad de ældre plejekrævende ældre skal
> acceptere.
>
> Ja, og for hvad vi kan acceptere af indvendinger imod de hjemmehjælpere,
> kommunen sender ud.
>
> Skal man også have ret til at vælge, at man kun vil have blondiner eller
> mænd eller...?
>
>>
>> > Det er jo et fuldstændig usagligt kriterie, at man er utryg ved
> mørkhudede
>> > mennesker.
>>
>> Hvem talte om hudfarve?
>
> Det må da vist være en del af indholdet i begrebet HVID hjemmehjælp.

Det er et udtryk, du tager alt for bogstaveligt.

J.



GB (16-12-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 16-12-05 17:18

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in
news:43a150be$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvem talte om hudfarve?

CRL?

--
Med venlig hilsen
GB

Carl Alex Friis Niel~ (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Carl Alex Friis Niel~


Dato : 15-12-05 20:54

Christian R. Larsen skrev i meddelelsen
<43a1457a$0$15784$14726298@news.sunsite.dk>...
>"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>news:43a061a7$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?
>
>Jo, men derfor må der alligevel være grænser for, hvad vi kan acceptere.
>
>Det er jo et fuldstændig usagligt kriterie, at man er utryg ved mørkhudede
>mennesker.

Hvis den ældre reelt ER utryg ved mørkhudede personer så er det da sagligt.

Vil du finde dig i at skulle plejes af personer du føler dig utryg ved ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am



Frank E. N. Stein (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 15-12-05 21:27

On Thu, 15 Dec 2005 20:54:06 +0100, Carl Alex Friis Nielsen wrote:

>>Jo, men derfor må der alligevel være grænser for, hvad vi kan acceptere.
>>
>>Det er jo et fuldstændig usagligt kriterie, at man er utryg ved mørkhudede
>>mennesker.
>
> Hvis den ældre reelt ER utryg ved mørkhudede personer så er det da sagligt.

Hvis der nu ikke var andet end mørkhudede personer at vælge imellem,
ville vedkommende så undvære hjemmehjælp?

--
MVH
osv...



Jim (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 15-12-05 21:48

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse
news:pan.2005.12.15.20.27.25.365469@mail.is...
> On Thu, 15 Dec 2005 20:54:06 +0100, Carl Alex Friis Nielsen wrote:
>
>>>Jo, men derfor må der alligevel være grænser for, hvad vi kan acceptere.
>>>
>>>Det er jo et fuldstændig usagligt kriterie, at man er utryg ved
>>>mørkhudede
>>>mennesker.
>>
>> Hvis den ældre reelt ER utryg ved mørkhudede personer så er det da
>> sagligt.
>
> Hvis der nu ikke var andet end mørkhudede personer at vælge imellem,
> ville vedkommende så undvære hjemmehjælp?
>
Så er der heldigvis givet mulighed for at etablere privat hjemmehjælp, som
ikke behøver at være tørklædemuslimer ansat med tilskud fra staten.
Men skal de grave have og lægge fliser, så behøver de ikke at betræde mine
tæpper. Og så skal de være velkomne til at bestille noget for mig.

J.



Frank E. N. Stein (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 15-12-05 22:27

On Thu, 15 Dec 2005 21:47:34 +0100, Jim wrote:

>>> Hvis den ældre reelt ER utryg ved mørkhudede personer så er det da
>>> sagligt.
>>
>> Hvis der nu ikke var andet end mørkhudede personer at vælge imellem,
>> ville vedkommende så undvære hjemmehjælp?
>>
> Så er der heldigvis givet mulighed for at etablere privat hjemmehjælp, som
> ikke behøver at være tørklædemuslimer ansat med tilskud fra staten.

Det må være en fejltagelse at det indlæg er havnet som et svar på mit.

--
MVH
osv...



GB (16-12-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 16-12-05 17:20

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in
news:pan.2005.12.15.20.27.25.365469@mail.is:

> Hvis der nu ikke var andet end mørkhudede personer at vælge imellem,
> ville vedkommende så undvære hjemmehjælp?

Og hvis det nu regnede med limonade, ville du så lave en limonadebod?

--
Med venlig hilsen
GB

Frank E. N. Stein (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 16-12-05 21:23

On Fri, 16 Dec 2005 16:19:31 +0000, GB wrote:

>> Hvis der nu ikke var andet end mørkhudede personer at vælge imellem,
>> ville vedkommende så undvære hjemmehjælp?
>
> Og hvis det nu regnede med limonade, ville du så lave en limonadebod?

Nej, det ville nok være en dårlig forretning. Hvad er din pointe?
--
MVH
osv...



GB (16-12-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 16-12-05 23:41

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in
news:pan.2005.12.16.20.23.17.108498@mail.is:

>>> Hvis der nu ikke var andet end mørkhudede personer at vælge imellem,
.....
>> Og hvis det nu regnede med limonade, ...

> Nej, det ville nok være en dårlig forretning. Hvad er din pointe?

Hvad tror du?


--
Med venlig hilsen
GB

Frank E. N. Stein (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 17-12-05 00:25

On Fri, 16 Dec 2005 22:41:20 +0000, GB wrote:

>>>> Hvis der nu ikke var andet end mørkhudede personer at vælge imellem,
> ....
>>> Og hvis det nu regnede med limonade, ...
>
>> Nej, det ville nok være en dårlig forretning. Hvad er din pointe?
>
> Hvad tror du?

Aner det ikke.
--
MVH
osv...



GB (17-12-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 17-12-05 14:21

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in
news:pan.2005.12.16.23.25.12.257920@mail.is:

>> Hvad tror du?
> Aner det ikke.

Nå, men det var jo bare ærgerligt.

--
Med venlig hilsen
GB

Frank E. N. Stein (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 17-12-05 16:54

On Sat, 17 Dec 2005 13:21:13 +0000, GB wrote:

>>> Hvad tror du?
>> Aner det ikke.
>
> Nå, men det var jo bare ærgerligt.

Ja, det er da ærgerligt at du hellere vil pladre nogen bogstaver af dig i
stedet for at debattere.

--
MVH
osv...



Christian R. Larsen (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 16-12-05 12:01

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:iPjof.1182$6i3.1112@news.get2net.dk...
> Christian R. Larsen skrev i meddelelsen
> <43a1457a$0$15784$14726298@news.sunsite.dk>...
> >"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> >news:43a061a7$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >> Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?
> >
> >Jo, men derfor må der alligevel være grænser for, hvad vi kan acceptere.
> >
> >Det er jo et fuldstændig usagligt kriterie, at man er utryg ved
mørkhudede
> >mennesker.
>
> Hvis den ældre reelt ER utryg ved mørkhudede personer så er det da
sagligt.

Der er jeg så uenig.

> Vil du finde dig i at skulle plejes af personer du føler dig utryg ved ?

Det kan jeg jo blive nødt til. Spørgsmålet er jo, hvad vi vil acceptere som
samfund. Vil du acceptere, at ældre mænd kun vil plejes af unge piger med
store babser? Jeg vil ikke. Ergo: VI skal trække stregen i sandet et sted.



Egon Stich (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 16-12-05 17:53


"Christian R. Larsen"

<crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:43a29e57$0$15782> Det kan
jeg jo blive nødt til. Spørgsmålet er jo, hvad vi vil acceptere som
> samfund. Vil du acceptere, at ældre mænd kun vil plejes af unge piger med
> store babser? Jeg vil ikke. Ergo: VI skal trække stregen i sandet et sted.
>
>
Hvorfor ikke lade hver enkelt trække sin personlige streg?
Det er da uhyggeligt, hvorledes de elitære efterhånden vil lovgive i alle
detaillier.

MVH
Egon



Christian R. Larsen (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 19-12-05 13:44

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:%mCof.651$gW4.493@news.get2net.dk...
>
> "Christian R. Larsen"
>
> <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:43a29e57$0$15782> Det
kan
> jeg jo blive nødt til. Spørgsmålet er jo, hvad vi vil acceptere som
> > samfund. Vil du acceptere, at ældre mænd kun vil plejes af unge piger
med
> > store babser? Jeg vil ikke. Ergo: VI skal trække stregen i sandet et
sted.
> >
> >
> Hvorfor ikke lade hver enkelt trække sin personlige streg?

Man kan jo spørge, om ikke de ansatte hjemmehjælpere tilsvarende skal have
lov at vælge, hvem de gider at passe...?




Egon Stich (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 19-12-05 14:20


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a6aafd$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:%mCof.651$gW4.493@news.get2net.dk...
> >
> > "Christian R. Larsen"
> >
> > <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:43a29e57$0$15782> Det
> kan
> > jeg jo blive nødt til. Spørgsmålet er jo, hvad vi vil acceptere som
> > > samfund. Vil du acceptere, at ældre mænd kun vil plejes af unge piger
> med
> > > store babser? Jeg vil ikke. Ergo: VI skal trække stregen i sandet et
> sted.
> > >
> > >
> > Hvorfor ikke lade hver enkelt trække sin personlige streg?
>
> Man kan jo spørge, om ikke de ansatte hjemmehjælpere tilsvarende skal have
> lov at vælge, hvem de gider at passe...?
>
>

Det gør de jo for så vidt.
De er jo ikke tvangsindskrevet?
Men det er en del af klienterne.


MVH
Egon



Christian R. Larsen (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 20-12-05 14:06

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:dbBpf.370$wZ6.210@news.get2net.dk...
> > Man kan jo spørge, om ikke de ansatte hjemmehjælpere tilsvarende skal
have
> > lov at vælge, hvem de gider at passe...?
>
> Det gør de jo for så vidt.
> De er jo ikke tvangsindskrevet?

Nej, men skal de ikke også have valgfrihed?



Jim (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-12-05 16:11

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a801b7$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:dbBpf.370$wZ6.210@news.get2net.dk...
>> > Man kan jo spørge, om ikke de ansatte hjemmehjælpere tilsvarende skal
> have
>> > lov at vælge, hvem de gider at passe...?
>>
>> Det gør de jo for så vidt.
>> De er jo ikke tvangsindskrevet?
>
> Nej, men skal de ikke også have valgfrihed?

De er vel ikke tvunget til at tage arbejdet som hjemmehjælper?

J.



Jim (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 19-12-05 18:25

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a6aafd$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:%mCof.651$gW4.493@news.get2net.dk...
>>
>> "Christian R. Larsen"
>>
>> <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:43a29e57$0$15782> Det
> kan
>> jeg jo blive nødt til. Spørgsmålet er jo, hvad vi vil acceptere som
>> > samfund. Vil du acceptere, at ældre mænd kun vil plejes af unge piger
> med
>> > store babser? Jeg vil ikke. Ergo: VI skal trække stregen i sandet et
> sted.
>> >
>> >
>> Hvorfor ikke lade hver enkelt trække sin personlige streg?
>
> Man kan jo spørge, om ikke de ansatte hjemmehjælpere tilsvarende skal have
> lov at vælge, hvem de gider at passe...?

Det har de allerede i en vis udstrækning, uden at det kan kaldes
pligtforsømmelse eller lydighedsnægtelse.

J.



Christian R. Larsen (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 20-12-05 14:07

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43a6ed14$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43a6aafd$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> > news:%mCof.651$gW4.493@news.get2net.dk...
> >>
> >> "Christian R. Larsen"
> >>
> >> <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:43a29e57$0$15782> Det
> > kan
> >> jeg jo blive nødt til. Spørgsmålet er jo, hvad vi vil acceptere som
> >> > samfund. Vil du acceptere, at ældre mænd kun vil plejes af unge piger
> > med
> >> > store babser? Jeg vil ikke. Ergo: VI skal trække stregen i sandet et
> > sted.
> >> >
> >> >
> >> Hvorfor ikke lade hver enkelt trække sin personlige streg?
> >
> > Man kan jo spørge, om ikke de ansatte hjemmehjælpere tilsvarende skal
have
> > lov at vælge, hvem de gider at passe...?
>
> Det har de allerede i en vis udstrækning, uden at det kan kaldes
> pligtforsømmelse eller lydighedsnægtelse.

Hvad tror du, der ville ske, hvis hjemmehjælper Solayma fra Somalia nægtede
at passe mænd??



Jim (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-12-05 16:14

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a801d9$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> news:43a6ed14$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:43a6aafd$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
>> > "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
>> > news:%mCof.651$gW4.493@news.get2net.dk...
>> >>
>> >> "Christian R. Larsen"
>> >>
>> >> <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:43a29e57$0$15782>
>> >> Det
>> > kan
>> >> jeg jo blive nødt til. Spørgsmålet er jo, hvad vi vil acceptere som
>> >> > samfund. Vil du acceptere, at ældre mænd kun vil plejes af unge
>> >> > piger
>> > med
>> >> > store babser? Jeg vil ikke. Ergo: VI skal trække stregen i sandet et
>> > sted.
>> >> >
>> >> >
>> >> Hvorfor ikke lade hver enkelt trække sin personlige streg?
>> >
>> > Man kan jo spørge, om ikke de ansatte hjemmehjælpere tilsvarende skal
> have
>> > lov at vælge, hvem de gider at passe...?
>>
>> Det har de allerede i en vis udstrækning, uden at det kan kaldes
>> pligtforsømmelse eller lydighedsnægtelse.
>
> Hvad tror du, der ville ske, hvis hjemmehjælper Solayma fra Somalia
> nægtede
> at passe mænd??

Så ville hun blive fyret.
Og derpå vil kontanthjælpen blive taget fra hende.
Jeg skal ikke stå i vejen for hende, når hun pakker sine sydfrugter og
styrer mod Terminal 3 for at tage flyveren hjem til Somalia.

J.



Jakob (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 16-12-05 13:02

On Thu, 15 Dec 2005 11:29:12 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>news:43a061a7$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Betyder det ikke noget, at den ældre er tryg ved hjemmeplejen?
>
>Jo, men derfor må der alligevel være grænser for, hvad vi kan acceptere.
>
>Det er jo et fuldstændig usagligt kriterie, at man er utryg ved mørkhudede
>mennesker.
>


Lover du mig at fordømme diskriminering hvorend den finder sted. Lover
du mig at fordømme når muslimer forlanger at kvinder ikke må bade
samtidig med mænd og derfor lejer svømmehal uden adgang for mænd (og
omvendt).
I det hele taget hver eneste gang du ser diskriminering med baggrund i
religiøse argumenter (når mand og kvinde ikke må samles i de religiøse
bedesteder, etc etc)

Hvis du lover det, hvis du lover nultolerance overfor enhver
diskrimination i dette samfund, accepterer jeg klar din holdning. Men
hvis du har den mindste religiøse forståelse for noget sådan, og ikke
kan forstå at 87 årige senile damer har det svært ved at blive plejet
af en ung "neger", så er dit hykleri simpelthen for stort.

Christian R. Larsen (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 16-12-05 13:16

"Jakob" <joakoserj@it.dk> skrev i en meddelelse
news:2ua5q1t467bg0h1omdj0teevbgq7jblnaq@4ax.com...
> Lover du mig at fordømme diskriminering hvorend den finder sted.

Nej, og lad mig stille et modspørgsmål:

Mener du, at det forhold, at visse former for "diskriminering" accepteres af
de fleste mennesker, er et argument imod antidisktrimination generelt?

Jeg kan nemlig ikke helt se logikken i den tankegang.



Tony (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 15-12-05 00:42


"XXX" <not@this.level> skrev i en meddelelse
news:43a05977$0$38695$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Zeki" <zeki@nope.dk> wrote in
> news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk:
>
>> Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og
>> mon ikke at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver
>> indført?
>>
>> "Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres
>> ret til at bestille hvid hjemmehjælp
>
> Ja, det er hul i hovedet.
> Hvis hjemmehjælpen ellers kan tale et godt og forståeligt dansk (som jo
> burde være et krav i en sådan stilling), så er det sgu ligemeget, hvilken
> hudfarve hjemmehjælpen har!


Ja, det vil jeg også mene.

Man kan ikke den ene dag brokke sig over at de ikke gider arbejde, og så
næste dag afvise de som har kæmpet sig frem til et arbejde.
Det er trods alt ikke de Amerikanske Sydstater vi lever i.

Tony



Kim Larsen (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 14-12-05 18:49

"Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk...
> Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og mon
> ikke at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver indført?
>
> "Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres ret
> til at bestille hvid hjemmehjælp
>
> Ældre skal have ret til at ringe til kommunen og bestille en såkaldt hvid
> hjemmehjælp for dermed at være sikre på, at de ikke får en hjemmehjælper
> af fremmed herkomst indenfor dørene.
>
> Det mener Dansk Folkepartis socialordfører og formand for Folketingets
> Socialudvalg, Pia Kristensen. Hun vil derfor have socialminister Eva Kjer
> Hansen (V) til at garantere, at retten til frit valg af hjemmehjælp også
> omfatter retten til at fravælge hjemmehjælpere af anden etnisk oprindelse.
>
> - Det handler om de ældres tryghed og behov. Man forsøger at lave en
> ophidset etnisk debat, men hovedoverskriften er de ældres tryghed og
> trivsel, og jeg synes, de har ret til at sige, at jeg kan ikke med den
> person, jeg vil gerne have en ny, siger Pia Kristensen.
>
> Derfor skal de ældre kunne ringe til kommunen og sige, at de vil have en
> hvid hjemmehjælp.
>
> »Ja, det er sådan set det, der er vores budskab«, siger Pia Kristensen."
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=325708

De er syge i bolden hos Dansk Folkeparti og det er lige før at der burde
laves en anmeldelse til politiet på baggrund af § 266 B.

De ældre må tage den hjælp de kan få. Hvis det indebærer at de ikke vil
accepterer at en hæderlig indvandrer med ren straffeattest får adgang til
deres hjem kan de for min skyld rådne op i deres eget skidt og deres
racistiske holdninger. Når jeg en dag bliver gammel og plejekrævende vil jeg
være taknemmelig for at der kommer en person og hjælper mig og det eneste
jeg forventer er blot at blive tiltalt med samme respekt som jeg tiltaler
denne person. For mig vil venlighed være det vigtigste og så er det
ligegyldigt om hjælperen hedder Ole eller Muhammed (det samme med hensyn til
kvindelige hjælpere naturligvis).

--
Kim Larsen
(Og så vinder vi lige mellemrunden så vi er klar til at baske Østrig i
finalen i VM-håndbold)

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Zeki (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 14-12-05 18:57

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43a05af2$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...

> De ældre må tage den hjælp de kan få. Hvis det indebærer at de ikke vil
> accepterer at en hæderlig indvandrer med ren straffeattest får adgang til
> deres hjem kan de for min skyld rådne op i deres eget skidt og deres
> racistiske holdninger.

Pianisten siger: "de har ret til at sige, at jeg kan ikke med den
person, jeg vil gerne have en ny."

Okay...er det racen ("anden etnisk herkomst") eller personen det kommer an
på?

For vil ældre generelt ikke hellere have, at det er Ali der altid smiler, er
sød, hjælpsom og taler flydende dansk der kommer på besøg, frem for Connie
der altid er muggen og leverer et overfladisk arbejde?

I så fald så hører "forbyder folk af anden etnisk herkomst" ingen steder
henne. Det er ren racediskriminisation.

Jeg mener dog skytset mere skal rettes mod DF og de medier der har blæst
nogle få ytringer fra ældre op - og så meget ude af proportioner - at det
kan udmønte sig i et lovforslag.

Mvh
Zeki





NoTrabajo (14-12-2005)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 14-12-05 21:19


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i
news:43a05af2$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...

> De er syge i bolden hos Dansk Folkeparti og det er lige før at der
> burde laves en anmeldelse til politiet på baggrund af § 266 B.
>
> De ældre må tage den hjælp de kan få. Hvis det indebærer at de ikke
> vil accepterer at en hæderlig indvandrer med ren straffeattest får
> adgang til deres hjem kan de for min skyld rådne op i deres eget
> skidt og deres racistiske holdninger. Når jeg en dag bliver gammel og
> plejekrævende vil jeg være taknemmelig for at der kommer en person og
> hjælper mig og det eneste jeg forventer er blot at blive tiltalt med
> samme respekt som jeg tiltaler denne person. For mig vil venlighed
> være det vigtigste og så er det ligegyldigt om hjælperen hedder Ole
> eller Muhammed (det samme med hensyn til kvindelige hjælpere
> naturligvis).

Men en muhamedanerkvinde, der ikke vil berøres af en mand, skaffer vi gerne
en kvindelig læge. Alt for besættelsesstyrkerne!
--
NoTrabajo


Kim2000 (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 14-12-05 19:00


"Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk...
> Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og mon
> ikke at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver indført?
>
> "Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres ret
> til at bestille hvid hjemmehjælp
>
> Ældre skal have ret til at ringe til kommunen og bestille en såkaldt hvid
> hjemmehjælp for dermed at være sikre på, at de ikke får en hjemmehjælper
> af fremmed herkomst indenfor dørene.
>
> Det mener Dansk Folkepartis socialordfører og formand for Folketingets
> Socialudvalg, Pia Kristensen. Hun vil derfor have socialminister Eva Kjer
> Hansen (V) til at garantere, at retten til frit valg af hjemmehjælp også
> omfatter retten til at fravælge hjemmehjælpere af anden etnisk oprindelse.
>
> - Det handler om de ældres tryghed og behov. Man forsøger at lave en
> ophidset etnisk debat, men hovedoverskriften er de ældres tryghed og
> trivsel, og jeg synes, de har ret til at sige, at jeg kan ikke med den
> person, jeg vil gerne have en ny, siger Pia Kristensen.
>
> Derfor skal de ældre kunne ringe til kommunen og sige, at de vil have en
> hvid hjemmehjælp.
>
> »Ja, det er sådan set det, der er vores budskab«, siger Pia Kristensen."
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=325708

De gamle tosser kræver og kræver og kræver, og nu vil de så have puttet
deres racisme ind i lovgivningen, hvis de ikke mener en sort mand kan gøre
rent i deres hjem, så kan de fandme bare selv finde støvsugeren frem.

mvh
Kim



Kim Larsen (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 14-12-05 19:20

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:43a05da5$0$47001$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk...
>> Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og mon
>> ikke at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver
>> indført?
>>
>> "Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres ret
>> til at bestille hvid hjemmehjælp
>>
>> Ældre skal have ret til at ringe til kommunen og bestille en såkaldt hvid
>> hjemmehjælp for dermed at være sikre på, at de ikke får en hjemmehjælper
>> af fremmed herkomst indenfor dørene.
>>
>> Det mener Dansk Folkepartis socialordfører og formand for Folketingets
>> Socialudvalg, Pia Kristensen. Hun vil derfor have socialminister Eva Kjer
>> Hansen (V) til at garantere, at retten til frit valg af hjemmehjælp også
>> omfatter retten til at fravælge hjemmehjælpere af anden etnisk
>> oprindelse.
>>
>> - Det handler om de ældres tryghed og behov. Man forsøger at lave en
>> ophidset etnisk debat, men hovedoverskriften er de ældres tryghed og
>> trivsel, og jeg synes, de har ret til at sige, at jeg kan ikke med den
>> person, jeg vil gerne have en ny, siger Pia Kristensen.
>>
>> Derfor skal de ældre kunne ringe til kommunen og sige, at de vil have en
>> hvid hjemmehjælp.
>>
>> »Ja, det er sådan set det, der er vores budskab«, siger Pia Kristensen."
>> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=325708
>
> De gamle tosser kræver og kræver og kræver, og nu vil de så have puttet
> deres racisme ind i lovgivningen, hvis de ikke mener en sort mand kan gøre
> rent i deres hjem, så kan de fandme bare selv finde støvsugeren frem.

HØRT !!!

--
Kim Larsen
(Og så vinder vi lige mellemrunden så vi er klar til at baske Østrig i
finalen i VM-håndbold)

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Egon Stich (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 14-12-05 20:40


"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:43a05da5$0$47001$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> De gamle tosser kræver og kræver og kræver, og nu vil de så have puttet
> deres racisme ind i lovgivningen, hvis de ikke mener en sort mand kan gøre
> rent i deres hjem, så kan de fandme bare selv finde støvsugeren frem.
>
> mvh
> Kim
>

Ja.
Og skyde hunden, hvis de ønsker hjælp.

Egon



Kim2000 (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 14-12-05 21:43


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:pa%nf.1027$q01.965@news.get2net.dk...
>
> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43a05da5$0$47001$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> De gamle tosser kræver og kræver og kræver, og nu vil de så have puttet
>> deres racisme ind i lovgivningen, hvis de ikke mener en sort mand kan
>> gøre
>> rent i deres hjem, så kan de fandme bare selv finde støvsugeren frem.
>>
>> mvh
>> Kim
>>
>
> Ja.
> Og skyde hunden, hvis de ønsker hjælp.
>

Hvad mener du med det??

mvh
Kim



Egon Stich (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 15-12-05 17:14


"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:43a083dd$0$47072$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:pa%nf.1027$q01.965@news.get2net.dk...
> >
> > "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:43a05da5$0$47001$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >>
> >> De gamle tosser kræver og kræver og kræver, og nu vil de så have puttet
> >> deres racisme ind i lovgivningen, hvis de ikke mener en sort mand kan
> >> gøre
> >> rent i deres hjem, så kan de fandme bare selv finde støvsugeren frem.
> >>
> >> mvh
> >> Kim
> >>
> >
> > Ja.
> > Og skyde hunden, hvis de ønsker hjælp.
> >
>
> Hvad mener du med det??
>
> mvh
> Kim
>

Du ved vel, hvorfor man får en hvid taxi, hvis man siger: Der skal hund
med"?
En stor del af muhammedanerne har samme forhold til hunde, som til grise.
Af een eller anden grund.

Jeg har oplevet det på anden led, og blev noget forbavset..
Jeg havde et par gutter til at give tilbud på at afhøvle mine guller (sådan
siger vi på landet - "guller")
De nægtede ganske enkelt at stige på, da de opdagede, at jeg har hund.
Den var "uren", sagde de.

Så min næste hund kommer til at hedde "muhammed".
Det bør de "rense" den bare lidt?

MVH
Egon



Kim2000 (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 15-12-05 18:36


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:sTgof.692$Yb7.353@news.get2net.dk...
>
> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43a083dd$0$47072$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
>> news:pa%nf.1027$q01.965@news.get2net.dk...
>> >
>> > "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>> > news:43a05da5$0$47001$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> >>
>> >> De gamle tosser kræver og kræver og kræver, og nu vil de så have
>> >> puttet
>> >> deres racisme ind i lovgivningen, hvis de ikke mener en sort mand kan
>> >> gøre
>> >> rent i deres hjem, så kan de fandme bare selv finde støvsugeren frem.
>> >>
>> >> mvh
>> >> Kim
>> >>
>> >
>> > Ja.
>> > Og skyde hunden, hvis de ønsker hjælp.
>> >
>>
>> Hvad mener du med det??
>>
>> mvh
>> Kim
>>
>
> Du ved vel, hvorfor man får en hvid taxi, hvis man siger: Der skal hund
> med"?
> En stor del af muhammedanerne har samme forhold til hunde, som til grise.
> Af een eller anden grund.

Næh, det udtryk kendte jeg ikke og vidste ikke de havde det forhold til
hunde. Da jeg selv for efterhånden en del år siden havde en muslimsk kæreste
gav det ingen problemer hverken ved jul eller andre højtider, og frikedeller
blev bare lavet lidt anderledes end ellers, men hun var altid meget hurtig
til at smide Molly udenfor når hendes forældre kom på besøg. Jeg må erkende,
jeg altid bare forbandt det med at de enten var bange for hunde eller var
allergisk overfor dem. Måske var det den begrundelse du gav, men hun elskede
den (mere end een gang har de ligget i ske på sofaen)

mvh
Kim



Egon Stich (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 16-12-05 17:51


"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:43a1a996$0$47022$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Næh, det udtryk kendte jeg ikke og vidste ikke de havde det forhold til
> hunde. Da jeg selv for efterhånden en del år siden havde en muslimsk
kæreste
> gav det ingen problemer hverken ved jul eller andre højtider, og
frikedeller
> blev bare lavet lidt anderledes end ellers, men hun var altid meget hurtig
> til at smide Molly udenfor når hendes forældre kom på besøg. Jeg må
erkende,
> jeg altid bare forbandt det med at de enten var bange for hunde eller var
> allergisk overfor dem. Måske var det den begrundelse du gav, men hun
elskede
> den (mere end een gang har de ligget i ske på sofaen)
>
> mvh
> Kim
>

Jamen hun har da sikkert været en fornuftig pige


MVH
Egon



Kim2000 (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 16-12-05 18:11


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:_mCof.650$gW4.356@news.get2net.dk...
>
> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43a1a996$0$47022$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> Næh, det udtryk kendte jeg ikke og vidste ikke de havde det forhold til
>> hunde. Da jeg selv for efterhånden en del år siden havde en muslimsk
> kæreste
>> gav det ingen problemer hverken ved jul eller andre højtider, og
> frikedeller
>> blev bare lavet lidt anderledes end ellers, men hun var altid meget
>> hurtig
>> til at smide Molly udenfor når hendes forældre kom på besøg. Jeg må
> erkende,
>> jeg altid bare forbandt det med at de enten var bange for hunde eller var
>> allergisk overfor dem. Måske var det den begrundelse du gav, men hun
> elskede
>> den (mere end een gang har de ligget i ske på sofaen)
>>
>> mvh
>> Kim
>>
>
> Jamen hun har da sikkert været en fornuftig pige
>

Ja, hun var skidesød og er i dag fortsat en del af omgangskredsen, alle
muslimer er jo ikke tosser.



XXX (16-12-2005)
Kommentar
Fra : XXX


Dato : 16-12-05 18:30

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in
news:43a2f52c$0$47047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

>> Jamen hun har da sikkert været en fornuftig pige
>>
>
> Ja, hun var skidesød og er i dag fortsat en del af omgangskredsen,
> alle muslimer er jo ikke tosser.

Hørt!


Jim (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 14-12-05 19:15

"Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk...
> Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og mon
> ikke at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver indført?
>
> "Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres ret
> til at bestille hvid hjemmehjælp
>
> Ældre skal have ret til at ringe til kommunen og bestille en såkaldt hvid
> hjemmehjælp for dermed at være sikre på, at de ikke får en hjemmehjælper
> af fremmed herkomst indenfor dørene.
>
> Det mener Dansk Folkepartis socialordfører og formand for Folketingets
> Socialudvalg, Pia Kristensen. Hun vil derfor have socialminister Eva Kjer
> Hansen (V) til at garantere, at retten til frit valg af hjemmehjælp også
> omfatter retten til at fravælge hjemmehjælpere af anden etnisk oprindelse.
>
> - Det handler om de ældres tryghed og behov. Man forsøger at lave en
> ophidset etnisk debat, men hovedoverskriften er de ældres tryghed og
> trivsel, og jeg synes, de har ret til at sige, at jeg kan ikke med den
> person, jeg vil gerne have en ny, siger Pia Kristensen.
>
> Derfor skal de ældre kunne ringe til kommunen og sige, at de vil have en
> hvid hjemmehjælp.
>
> »Ja, det er sådan set det, der er vores budskab«, siger Pia Kristensen."
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=325708
>
Ja, mange hjemmehjælpere er da klædt i hvidt..
Og det er vel bare det, det hele går ud på.

J.



Allan Knaap (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Allan Knaap


Dato : 14-12-05 19:26


"Zeki" <zeki@nope.dk> wrote in message
news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk...
> Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og mon
ikke
> at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver indført?
>
> "Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres ret
til
> at bestille hvid hjemmehjælp
>
> Ældre skal have ret til at ringe til kommunen og bestille en såkaldt hvid
> hjemmehjælp for dermed at være sikre på, at de ikke får en hjemmehjælper
af
> fremmed herkomst indenfor dørene.
>
> Det mener Dansk Folkepartis socialordfører og formand for Folketingets
> Socialudvalg, Pia Kristensen. Hun vil derfor have socialminister Eva Kjer
> Hansen (V) til at garantere, at retten til frit valg af hjemmehjælp også
> omfatter retten til at fravælge hjemmehjælpere af anden etnisk oprindelse.
>
> - Det handler om de ældres tryghed og behov. Man forsøger at lave en
> ophidset etnisk debat, men hovedoverskriften er de ældres tryghed og
> trivsel, og jeg synes, de har ret til at sige, at jeg kan ikke med den
> person, jeg vil gerne have en ny, siger Pia Kristensen.
>
> Derfor skal de ældre kunne ringe til kommunen og sige, at de vil have en
> hvid hjemmehjælp.
>
> »Ja, det er sådan set det, der er vores budskab«, siger Pia Kristensen."
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=325708
>
>

Det burde vel være en ret til at at fravælge en hjemmehjælper. Ikke p.g.a.
hjemmehjælperens etniske oprindelse, men hvis den modtagne part ikke er tryg
ved personen.

Det kan da der vel ikke være noget problem i, eller ?

Allan Knaap



NoTrabajo (14-12-2005)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 14-12-05 21:19


"Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i
news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk...

> Derfor skal de ældre kunne ringe til kommunen og sige, at de vil have
> en hvid hjemmehjælp.

Kan de ikke bare sige, at det skal være "med hund", ligesom indenfor
taxa-verdenen?
--
NoTrabajo


Egon Stich (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 14-12-05 21:34


"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a07e54$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i
> news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk...
>
> > Derfor skal de ældre kunne ringe til kommunen og sige, at de vil have
> > en hvid hjemmehjælp.
>
> Kan de ikke bare sige, at det skal være "med hund", ligesom indenfor
> taxa-verdenen?
> --
> NoTrabajo
>

Nej.
Man skal sige:
"Jeg har hund"
Så vil mange ikke indendøre.

MVH
Egon



Frank Løkkegaard (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 15-12-05 12:57

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on torsdag 15. december 2005 at
12:36 +0100 wrote:
>Det er et udtryk, du tager alt for bogstaveligt.

Du skrev da ellers selv tidligere i tråden dette:

Jeg kender mange ældre mennesker i min by, som ikke kunne drømme om at få
en
dårligt dansktalende udlænding fra de varme lande til at gøre rent i deres
hjem.
De ville ikke få foden indenfor døren.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Jim (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 15-12-05 13:17

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b0747a98b3b9aca00304ac3f4.747a99f@net.dialog.dk...
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on torsdag 15. december 2005 at
> 12:36 +0100 wrote:
>>Det er et udtryk, du tager alt for bogstaveligt.
>
> Du skrev da ellers selv tidligere i tråden dette:
>
> Jeg kender mange ældre mennesker i min by, som ikke kunne drømme om at få
> en
> dårligt dansktalende udlænding fra de varme lande til at gøre rent i deres
> hjem.
> De ville ikke få foden indenfor døren.
>
Hvad har det med hudfarve at gøre.
Jeg skriver intet sted, at hjemmehjælperen skal have en bestemt hudfarve.
Jeg har netop på DR2 fået bekræftet min mistanke om omskrivning af
udtalelser.
DF har på INTET tidspunkt nævnt ordet 'HVID' hjemmehjælp.
Det er Kamal Qureshi's udlægning, hvilket jeg finder afskyligt og racistisk.
Men Kamal Q. er i mine øjne ikke særlig stueren, når debatten falder på
indvandrere.

J.



Norma (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Norma


Dato : 15-12-05 21:55


"Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:QwYnf.2638$Cl2.81445@news000.worldonline.dk...
> Deres argumentation hænger i hvert fald overhovedet ikke sammen. Og mon
> ikke at Danmark også får på puklen fra udlandet hvis dette bliver indført?
>
> "Dansk Folkeparti vil have socialministeren til at garantere ældres ret
> til at bestille hvid hjemmehjælp
>
>
> Mvh
> Zeki
>
>

Ikke alene går de for vidt, de kan heller ikke på nogen måde få det forslag
gennemført.
Så mon ikke de er citeret uden for sammenhæng?

Hjemmehjælpen er privatiseret nu, selv om de færreste benytter sig af det,
hvorfor de fleste hjemmehjælpere er kommunalt ansatte.

Hvad der hænder, såfremt et privat firma garanterer, hvad man plejer at
kalde "dansk-talende" hjælpere,
det aner jeg ikke.

I øvrigt pudsigt at betragte, hvad jeg nogen gange har lejlighed til, hvor
glade de gamle danskere kan gå hen og blive for deres mandlige ghanesiske
hjemmehjælper, eller somaliske kvindelige ditto, selv om hun måske møder om
klædt i sort spøgelseskostume.
Der er altså mange søde konstellationer.
Og folk hjælper ofte hinanden på tværs af alle skel.
Når det gælder.

Norma



Frank Løkkegaard (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 16-12-05 13:23

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on torsdag 15. december 2005 at
13:16 +0100 wrote:
>Jeg skriver intet sted, at hjemmehjælperen skal have en bestemt hudfarve.
>Jeg har netop på DR2 fået bekræftet min mistanke om omskrivning af
>udtalelser.

DR2 har ikke noget med dine udtalelser at gøre - og vi kan vel blive enige
så langt, at "mennesker fra de varme lande" oftest har en anden hudfarve
end hvid? Det er i hvert fald min erfaring fra utallige rejser til de
såkaldt varme lande.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Jim (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-12-05 14:06

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b07481f4d3b9aca00304ac3f4.7481f5e@net.dialog.dk...
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on torsdag 15. december 2005 at
> 13:16 +0100 wrote:
>>Jeg skriver intet sted, at hjemmehjælperen skal have en bestemt hudfarve.
>>Jeg har netop på DR2 fået bekræftet min mistanke om omskrivning af
>>udtalelser.
>
> DR2 har ikke noget med dine udtalelser at gøre - og vi kan vel blive enige
> så langt, at "mennesker fra de varme lande" oftest har en anden hudfarve
> end hvid? Det er i hvert fald min erfaring fra utallige rejser til de
> såkaldt varme lande.
>

Det er pakistaneren Kamal Qureshi, som har anvendt termen 'hvid
arbejdskraft', ikke DF.
Og det har intet med hudfarven at gøre, når ældre vil føle sig trygge i eget
hjem.

Og som jeg har skrevet til kommunisten NIL fra Information, så er der mange
barrierer for eks. muhamedanere, der kommer i arbejde som hjemmehjælper.
Hvis en hjemmehjælper skal lave frikadeller til en ældre med det behov, så
tror jeg næppe, du får en somalier i sort-slyngel-maskering til at udføre
opgaven?
Men du vil måske så have, at man anvender noget andet end svinekød for at
tage hensyn til somalieren?

J.



GB (16-12-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 16-12-05 17:19

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in
news:43a2bbd7$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det er pakistaneren Kamal Qureshi, som har anvendt termen 'hvid
> arbejdskraft', ikke DF.

Ouch!

--
Med venlig hilsen
GB

Frank Løkkegaard (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 16-12-05 14:25

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on fredag 16. december 2005 at
14:06 +0100 wrote:
>Hvis en hjemmehjælper skal lave frikadeller til en ældre med det behov,
>så
>tror jeg næppe, du får en somalier i sort-slyngel-maskering til at udføre
>opgaven?

Hvis ikke hjemmehjælperen kan det, er hjemmehjælperen ikke kvalificeret.
Længere er den ikke.
De fleste pensionister for i øvrigt mad fra central-køkkener…det er sgu
synd for dem.
>
>Men du vil måske så have, at man anvender noget andet end svinekød for at
>tage hensyn til somalieren?

Næh, hvor får du dog det fra?

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Jim (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-12-05 15:18

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b074826db3b9aca00304ac3f4.74826fa@net.dialog.dk...
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on fredag 16. december 2005 at
> 14:06 +0100 wrote:
>>Hvis en hjemmehjælper skal lave frikadeller til en ældre med det behov,
>>så
>>tror jeg næppe, du får en somalier i sort-slyngel-maskering til at udføre
>>opgaven?
>
> Hvis ikke hjemmehjælperen kan det, er hjemmehjælperen ikke kvalificeret.
> Længere er den ikke.

Tro mig, sådan tænker man ikke i komunerne.
Det er blot een ting, men den ældres krav kommer altså i første række.

> De fleste pensionister for i øvrigt mad fra central-køkkener…det er sgu
> synd for dem.

Ja, de som kan betale for det.
Der er andre, som gerne vil have hjemmehjælpen til andre ting end at rette
på hovedpuden eller rense trakeostomien.

>>Men du vil måske så have, at man anvender noget andet end svinekød for at
>>tage hensyn til somalieren?
>
> Næh, hvor får du dog det fra?

Hvad vil du gøre, for at den ældre får sine frikadeller?
Jeg skal love dig for, at somalieren ikke rører farsen med en ildtang.

Og den ældre er ikke forpligtet til at købe færdiglavede frikadeller, fordi
en somalier i sort-slyngel-dress ikke vil røre ved svinefars.

J.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste