Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Compact Flash kvalitet ? pqi?
Fra : møller

Dato : 13-06-01 12:37

Hej!

Er der nogen der har erfaringer med de billige Compact flash kort kontra de
dyre ?

Er der kvalitetsforskel eller kan man roligt købe et af de billige?

Hvad vil i andre anbefale 4stk 32 mb, 2stk 64mb eller nøjes med 1stk 128mb.

(kameraet er et canon PowerShot A20 som jeg iøvrigt er meget tilfreds med
efter at have prøvet det i en uges tid)

Mvh Møller

Fra : Søren Bargmann

Dato : 13-06-01 15:02

Hej Møller

Der er stor forskel på hvor hurtigt de forskellige kort er når kameraet skal
gemme billederne på kortet. Det dog kun relevant hvis du skyder i "burst
mode" dvs. tager flere billeder i hurtig rækkefølge, i en meget høj
kvalitet. Jeg er ikke klar over om det overhovedet kan lade sig gøre med dit
Powershot A20. Det er under alle omstændigheder noget der kun er relevant
for pressefotografer.

Udover det er der ikke den store forskel på kvaliteten. CF kort normalt går
ikke i stykker og den slags.

Jeg tror 64 MB kortet er det mest økonomiske hvis man kigger på prisen per
Megabyte. Fordelen ved 2 stk 64 mb er selvfølgelig, at hvis du mister det
ene kort, så er skaden kun halvt så stor. Omvendt må chancen vel så være
dobbelt så stor for at miste et kort, hvis man ser rent logisk på det
Nej alvorligt talt, så vælg ud fra prisen.

/Søren

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-06-01 20:25

On Wed, 13 Jun 2001 16:01:48 +0200,
Søren Bargmann <b@rgmann.dk> wrote:
> [...]
>Powershot A20. Det er under alle omstændigheder noget der kun er relevant

Ca. 2.5 billeder pr. sekund, INDTIL RAMen er fyldt, dvs. ca. 5 sekunder
i 1600x1200, og ca. 22 sekunder i 640x480, herefter falder hastigheden
gevaldigt da den så skal skrive på kortet.

> [...]
>dobbelt så stor for at miste et kort, hvis man ser rent logisk på det
>Nej alvorligt talt, så vælg ud fra prisen.

Jeg købte Dane-Elec hos shg.dk - Det er Toshiba kort i forklædning, og
sammenlignet med rapporter fra nettet, så er det et af de hurtige kort.

Pris ca. 650kr for 64MB. Jeg mener 128 MB er ved at være billigere pr.
MB.

--
Povl H. Pedersen - I hate spam, and so does abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Søren Bargmann

Dato : 17-06-01 21:32

Jeg har selv købt et Dane-Elec kort, og til min overraskelse viste det sig
at være 3 gange hurtigere end et tilsvarende Sandisk-kort. Til gengæld
skulle det mases ned i kamerate, og hives op igen med en del kraft, så jeg
returnerede det igen.

Er der andre der haft samme erfaring med Dane-Elec (at det virker en smule
tykkere end andre kort).

/Søren

Fra : esther

Dato : 13-06-01 15:13

In article <qfIV6.199$DH.25005@news.get2net.dk>, møller
<pmn@digianswer.com> wrote:

> Hej!
>
> Er der nogen der har erfaringer med de billige Compact flash kort kontra de
> dyre ?

hej. jeg har lige investeret i et "billigt" pretec flash card hos
Merlin. (vistnok 455 for 32 mb) .iflg sælgeren lå forskellen primært i,
hvor hurtigt kortet reagerede. selv har jeg ikke bemærket nogen
nævneværdig forskel på
pretec, sandisk og det originale 8 mb flash card (canon) der fulgte med
mit canon ixus.
jeg har ikke prøvet pqi. sælgerens website havde store problemer den
dag jeg besluttede mig for at købe.
jeg fandt sandisk til en ok pris hos cabi (www.cabi.dk). Omkring en
tusse inkl moms for 64 mb flash card.
de har osse en masse fotopapir og jeg har selv opnået (synes jeg selv
) utroligt flotte resultater med ixus i højeste opløsning printet
ud på Epson matte heavyweight, som gir nogle rigtigt lækre billeder med
en næsten prof detaljeringsgrad - selv på en helt almindelig billig
epson printer. hilsen esther

Fra : Lars Idar Waage

Dato : 16-06-01 09:56

esther <selig@mail.tele.dk> skrev i > hej. jeg har lige investeret i et
> [...]
> nævneværdig forskel på
> pretec, sandisk og det originale 8 mb flash card (canon) der fulgte med

Det "originale" Canon-kortet er egentlig et SanDisk-kort.