FP search form udseende
Fra : Jarl og Maria

Dato : 13-06-01 11:47

Hej

Jeg har lavet et webkompleks med FrontPage 2000 og indsat et FP component
nemlig "Seach Form"
Mit spørgsmål er så: Kan jeg ændre i udseendet på denne? Font, farve etc.

Hvis man højreklikker på appletten så har man mulighed for at ændre teksten.
Men altså ikke dens udseende.

Med håb om hjælp

Jarl

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 13-06-01 14:44

Jarl og Maria wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Mit spørgsmål er så: Kan jeg ændre i udseendet på denne?
> Font, farve etc. Hvis man højreklikker på appletten så har
> man mulighed for at ændre teksten. Men altså ikke dens udseende.

Brug CSS - så har du fuld kontrol!

Snig dig ind i HTML koderne og find dit søgefelt. Det du først skal finde er
tekstfeltet - det ser cirka sådan her ud:

<input type="text">

For at tilføje CSS på feltet kan du gøre sådan her:

<input type="text" style="background:blue;">

Så simpelt er det - nu er det bare at tilføje flere CSS koder adskilt med
semikolon - f.eks.:

<input type="text" style="background:blue;color:red;">

Voilá - du kan se et eksempel på CSS på formularer her:
http://www.html.dk/scripts/css/00005/

Eller du kan kaste dig over at lære CSS:
http://www.html.dk/tutorials/css

Mvh
Jonas

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer