Slægten Norre - Slægtsbog efterlyses
Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 28-12-05 11:14

Hej

Er der nogen her i gruppen der kender til slægten Norre i Hanherred og Thy?

Ved at der på et tidspunkt er blevet lavet en slægtsbog over slægten, men
det
er endnu ikke lykkes mig at opsnuse en udgave af den.

Hvis der er nogen her i gruppen der har oplysninger om enten slægstbogen
eller om slægten er vi nogen der gerne vil have et tip.

På forhånd tak for svar.

Preben Kristensen

Fra : Jan Østergaard

Dato : 28-12-05 19:37

"Preben G. Kristensen" <mail1@SLEThyggesiden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis der er nogen her i gruppen der har oplysninger om enten slægstbogen
> eller om slægten er vi nogen der gerne vil have et tip.

Hej Preben.

Mon du kan finde nogen hjælp her?
http://www.lokalhistorie-hanherred.dk/

Mvh
Jan

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 29-12-05 13:18

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 13:54

On Wed, 28 Dec 2005 11:13:48 +0100, Preben G. Kristensen wrote:

> [...]
>
> Hvis der er nogen her i gruppen der har oplysninger om enten slægstbogen
> eller om slægten er vi nogen der gerne vil have et tip.

Det er jo ikke sikkert at den er trykt og udgivet. Hvis den er privat
fremstillet i få eksemplarer, er den sikkert ikke registreret nogen steder.

Du kan håbe, at forfatteren har doneret et eksemplar til det
lokalhistoriske arkiv og/eller til Landsarkivet i Viborg.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 29-12-05 16:08

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er jo ikke sikkert at den er trykt og udgivet. Hvis den er privat
> fremstillet i få eksemplarer, er den sikkert ikke registreret nogen

Ham der har forsket i Norre slægten i mange år ved at den er udgivet,
og at ham der lavede den, til sidst solgte den til alle og enhver for næsten
ingen ting, fordi han havde fået lavet for mange eksemplarer, og prøvede at
holde pengene hjemme.

> Du kan håbe, at forfatteren har doneret et eksemplar til det
> lokalhistoriske arkiv og/eller til Landsarkivet i Viborg.
Hverken lokalhistorisk arkiv for Thy eller Hanherred har den, ej heller
Landsarkivet i Viborg, så den bliver nok meget vanskelig at opdrive.

Det jeg / vi nok håbede på var at den var kommet med et slægtesmedlem
uden for det lokale område, og der ved endt på et andet lokalhistorisk
arkiv,
og så kunne det jo være at der var en eller anden der var faldet over den.

--
Med evnlig hilsen
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 16:58

On Thu, 29 Dec 2005 16:07:31 +0100, Preben G. Kristensen wrote:

> [...]
> ingen ting, fordi han havde fået lavet for mange eksemplarer, og prøvede at

Kender du den præcise titel på bogen, hvor den er trykt/udgivet og hvornår?
Var udgiveren en privatperson, evt. selv slægtsmedlem, eller var det et
firma?

Med disse oplysninger burde Statsbiblioteket i Århus eller Det kongelige
Bibliotek kunne hjælpe. Om udgiveren har overholdt sin afleveringspligt
vides jo ikke, men hvis oplaget er mere end nogle få stykker - og det er
det givetvis, når bogen er trykt - burde bogen i det mindste findes på DKB.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 30-12-05 20:36

> [...]
> hvornår?
> Var udgiveren en privatperson, evt. selv slægtsmedlem, eller var det et

Nej, men jeg vil lige prøve at tage en snak med ham der har forsket mere
i slægten, om han ved det.

> [...]
> vides jo ikke, men hvis oplaget er mere end nogle få stykker - og det er
> det givetvis, når bogen er trykt - burde bogen i det mindste findes på

Kunne jo håbe på at han har overholdt sine forpligtelser.

Tak for tip, og godt nytår

Preben Gravgaard Kristensen

Fra : baskholm

Dato : 01-01-06 21:49

Med hensyn til den såkaldte aflaveringspligt, så er det ikke
udgiveren, men trykkeren der skal aflevere et ex til statsbilbiotet og
Kgl. Bibl.

Børge