Dansk Slægtsfoskning Fredericia
Fra : Michael Larsen

Dato : 27-12-05 22:14

Hej!

Jeg har lige arvet en slægtsbog fra "Dansk Slægtsforskning Fredericia",
og er ret nysgerrig efter, om dette firma stadig findes, evt. under
andet navn?

Kan finde masser af henvisninger til slægsbøger lavet af dette firma,
men ikke noget der beskriver om man kan komme lidt videre med dem.

PS: Jeg er HELT grøn inden for dette, så bær over med mig

Mvh.
Michael Larsen

Fra : Niels Nybo Jakobsen

Dato : 27-12-05 22:49

Nej, firmaet eksisterer ikke længere.
Efter at slægtsforskningen hørte op og blev kørt videre af "Anearkivet", som
nu også er ophørt, blev det drevet som et trykkeri, DS-tryk, som blev købt
af Damgaard-Jensen og er nu også lukket.
De professionelle firmaer tilbød/byder at opdatere bøgerne ved at supplere
med ny efterslægt, d.v.s. efterhånden som der kommer flere børn til; men du
tænker nok mere på forslægten.
Så i det konkrete tilfælde er der nok ikke så meget at gøre.
Hvis du har en konkret opgave eller bare er nysgerrig, koster det jo ikke
noget at spørge hos Nordisk Slægtsforskning i Skals, hvordan de stiller sig.

Men det sjoveste er selvfølgelig at gøre arbejdet selv; det kræver blot en
hel masse tid og en lille smule talent!

mvh
Niels Nybo Jakobsen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 28-12-05 04:53

"Niels Nybo Jakobsen" <nybo.jakobsen@email.dk> skrev i en meddelelse
> Men det sjoveste er selvfølgelig at gøre arbejdet
> selv;

Det må jeg give Niels ret i, men vil tilføje, at de data du finder i bogen
skal du betragte som andenhåndsoplysninger, der skal verificeres i de
originale kilder.

Har selv et værk fra DSF og der var halvdelen af forslægten ganske forkert,
da jeg kontrollerede.

> hel masse tid og en lille smule talent!

Lidt træning og en hjælpende hånd er heller ikke af vejen

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 28-12-05 11:21

> [...]
>
> Jeg har lige arvet en slægtsbog fra "Dansk Slægtsforskning Fredericia", og
> er ret nysgerrig efter, om dette firma stadig findes, evt. under andet

Er der nogen der ved, hvad man kan gøre når dette firma i sin tid fik
indsamlet MASSER af billedmateriale
fra min familie - og i øvrigt også mange penge - for at lave en slægtsbog,
der så aldrig er udkommet ??

Jeg vil ikke kræve pengene retur, for de fleste af familiemedlemmerne, der
bestilte bogen er døde nu, men
jeg er pokkers ærgelig over at billederne måske er forsvundet fra familiens
eje...

mvh
Martin

Fra : Niels Nybo Jakobsen

Dato : 28-12-05 21:20

> [...]
> bestilte bogen er døde nu, men
> jeg er pokkers ærgelig over at billederne måske er forsvundet fra

Ja, det lyder ikke godt.
Jeg mener, at der i sin tid, da firmaet lukkede (det er vist mere end 10 år
siden), blev pakket en palle med div. materiale. Der var et rygte om, at det
skulle til Salt Lake City, men det er også muligt, at det kom til Nordisk
Slægtsforskning. Da jeg bor i byen, kan jeg kontakte Vicki Veile og forhøre
om sagen. Men så behøver jeg lidt mere præcise oplysninger.
Du kan evt. skrive til mig direkte.

mvh
Niels Nybo Jakobsen

Fra : KHH

Dato : 29-12-05 09:40

Vi var uheldige med fa. Danske Slægter i Aalborg, men jeg fik med hjælp fra
ejeren af Nordisk Slægtsforskning, fat i en masse materiale, der var både
dåbsattester og billeder og andre dokumenter.

Det skal dog siges til ejeren af fa. Danske Slægter, at selv om han i to år
holdt mig hen med en sludder for en sladder, så var arbejdet, ganske
fortrinlig.

Jeg skulle så bae sætte mig i forbindelse med resten af de nulevende i
slægten, og herfra begyndte så min slægtsforskning.

Fra : K. Haaning Andersen

Dato : 30-12-05 10:28

g Bibliotek findes der en oversigt over firmaets udgivelser.
Mange af Dansk slægtsforsknings slægtsbøger findes i dag på
Statsbiblioteket i Århus, og kan hjemlånes over dit lokale bibliotek Men en
del af anetavlerne skal efterkontrolles hvis de skal bruges.

--
Venlig hilsen

Knud Haaning Andersen
Rugvænget 73
7400 Herning
tlf. 97 12 33 05 / 51 80 92 36

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skulle så bae sætte mig i forbindelse med resten af de nulevende i
> slægten, og herfra begyndte så min slægtsforskning.

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAB0`1`( !```3S/___R'Y! $```$`+ ````")`!$```+1C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#S[ 6(TFH)WD828H\RIO'$XQ+;L?/K,(_H,9@#4'KW'T')-#
M7U,8(!:ABU9T]0S.L%?@TNB,LK"]+LUJ_I'%5^2XS.:=AO"Z2Y6MAKU/NXX=
MY[0"]R<X!YB7A6?&% 2&`JDVV+=G=4-GZ4A%69@(R+<9EA@9J<AY^6F*. I&
MI]JH&LBJYYFZ=RJ8RRG+6T5RPW66\R8Y["N%^E:V%6R)UB7*-34]+=79H9*M
9O<W=[?T-'BX^_DQM?HZ>KK[.WN[N40``.P``
`
end

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 12-01-06 22:25

Jeg skrev tidligere:

> også mange penge - for at lave en

> familiemedlemmerne,
> billederne måske er forsvundet fra

Jeg vil gerne hermed rette en stor misforståelse. Det var IKKE Dansk
Slægtsforskning i Fredericia, der sådan
"snød" vores familie. Det er jeg blevet fortalt, men nu har en gammel tante,
som heldigvis har orden i sine
papirer, fundet sin originale ordrebekræftelse, og det viser sig at firmaet
var

"Familiens Slægtshistorie" i Silkeborg,
Repræsenteret ved
HANDELSFIRMAET
Direktør Erik Olsen
i Nibe.

Jeg beklager dybt at have bragt dette til torvs, når det så ikke passer, men
håber med dette at have bragt
orden i forholdene.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Harry Lund

Dato : 14-01-06 11:49

Javel, men hvad gør du så ved problemet ???
harry