Hvordan kan et objekt skifte position?
Fra : dktekno

Dato : 25-01-06 17:20

Jeg har nu 2 gange oplevet, at når jeg er kommet ud på badeværelset, at mit
håndklæde til at tørrer hænder med kommer til at ligge fladt ude foran
toilettet som en toiletmåtte.

Jeg aner ikke hvordan dette kan ske. Der er ikke noget der som sådan kan få
det til at ligge sådan, og så fuldstændigt præcist og fladt og udglattet.

Sådan hænger mit håndklæde:

http://photobucket.com/albums/a104/dktekno/?action=view¤t=foer.jpg

Sådan ser det ud når jeg kommer ud på badeværelset:

http://photobucket.com/albums/a104/dktekno/?action=view¤t=efter.jpg

Fra : Fjollefrans

Dato : 25-01-06 17:40

> [...]
>
> http://photobucket.com/albums/a104/dktekno/?action=view¤t=foer.jpg
>
> Sådan ser det ud når jeg kommer ud på badeværelset:

har du kat, mus eller hund, eller andre i husstanden der driver gæk med dig.

Fra : dktekno

Dato : 25-01-06 21:27

Nej, ingen af delene.

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 25-01-06 17:49

"dktekno" <dktekno@gmail.com> writes:

> [...]
>
> http://photobucket.com/albums/a104/dktekno/?action=view¤t=foer.jpg
>
> Sådan ser det ud når jeg kommer ud på badeværelset:

Kan det tænkes, at der kommer en bevægelse i luften, når du lukker
eller åbner døren til dit badeværelse, og at denne er tilstrækkelig
til at blæse dit handklæde på gulvet?

Eller måske går du på toilettet i søvne, og synes det er så fodkoldt,
at du tager håndklædet ned under fødderne?

Torben

Fra : dktekno

Dato : 25-01-06 21:28

Jeg har tænkt lidt på det, men ville det så ikke ligge lidt mere tilfældigt?
Det ligger jo nærmest glattet ud som var det en toiletmåtte.

Fra : Aage Andersen

Dato : 25-01-06 17:50

Den græske filosof Zeno viste i allerede oldtiden at intet kan skifte
position. Det er lykkedes for dig at modbevise det.

Aage

Fra : LR

Dato : 25-01-06 18:09

> Jeg har nu 2 gange oplevet, at når jeg er kommet ud på badeværelset, at
> mit
> håndklæde til at tørrer hænder med kommer til at ligge fladt ude foran
> toilettet som en toiletmåtte.

Ja, det er et pragteksempel på fluktuationsprincippet. Læs mere på
http://en.wikipedia.org/wiki/Fluctuation_theorem

Lasse

Fra : Nicholas

Dato : 25-01-06 21:09

> Jeg aner ikke hvordan dette kan ske. Der er ikke noget der som sådan kan
> få
> det til at ligge sådan, og så fuldstændigt præcist og fladt og udglattet.

Køb overvågningsudstyr og fang synderen.

Fra : dktekno

Dato : 25-01-06 21:29

Jeg tror ikke de andre i huset vil gå med til det.
Det er et bofællesskab, og jeg tror næppe jeg kan overbevise dem om at der
skal sættes overvågningskamera på toilettet. Det er ligesom et privat sted.

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 26-01-06 09:32

> [...]

> skal sættes overvågningskamera på toilettet. Det er ligesom et privat sted.

Jamen så er det vel forklaringen: En af de andre brugere har lagt
håndklædet på gulvet for ikke at få kolde fødder. Direkte adspurgt
vil de måske ikke indrømme det, da det kan betragtes som asocial
adfærd.

Torben

Fra : N. Foldager

Dato : 25-01-06 21:18

On Wed, 25 Jan 2006 17:20:10 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
> http://photobucket.com/albums/a104/dktekno/?action=view¤t=foer.jpg
>
> Sådan ser det ud når jeg kommer ud på badeværelset:

Hvor fast sidder det? På en krog?

Mvh

Niels Foldager

Fra : dktekno

Dato : 25-01-06 21:29

Ja.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 25-01-06 22:09

Det er da en poltergeist der er på spil :) lol

Fra : Holst

Dato : 25-01-06 22:20

dktekno wrote:

> [...]
> det til at ligge sådan, og så fuldstændigt præcist og fladt og udglattet.

Det har et ganske simpelt svar. Det er nisser, der gør det.

Fra : Max

Dato : 25-01-06 22:53

Hej

> Sådan hænger mit håndklæde:
> Sådan ser det ud når jeg kommer ud på badeværelset:

Der er vel en der bruger det til bedetæppe :)

Mvh max

Fra : Leif Neland

Dato : 25-01-06 23:03

dktekno wrote:
> [...]
>
> Jeg aner ikke hvordan dette kan ske. Der er ikke noget der som sådan
> kan få det til at ligge sådan, og så fuldstændigt præcist og fladt og

Du bliver først spurgt:

> har du kat, mus eller hund, eller andre i husstanden der driver gæk med
> dig.

Det svarer du :

> Nej, ingen af delene.

Senere:

> Køb overvågningsudstyr og fang synderen

Du svarer:

> Jeg tror ikke de andre i huset vil gå med til det.

Hvad får dig til at tro at de andre i husstanden ikke driver gæk med dig?
Hvis det er fordi de ikke kommer på toilettet, kan de da ikke have noget
imod at du sætter overvågningsudstyr på dit private toilet.

Leif

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 26-01-06 09:05

"dktekno" <dktekno@gmail.com> writes:

> Det er et bofællesskab, og jeg tror næppe jeg kan overbevise dem om at der
> skal sættes overvågningskamera på toilettet. Det er ligesom et privat sted.

Det er altså et bofællesskab hvor ingen af beboere kunne finde på at
drive gæk med hinanden?

Jeg har været i mange forskellige slags befællesskaber, men ingen hvor
det gælder.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-01-06 10:45

dktekno skrev:

> Jeg har nu 2 gange oplevet, at når jeg er kommet ud på
> badeværelset, at mit håndklæde til at tørrer hænder med
> kommer til at ligge fladt ude foran toilettet som en toiletmåtte.

Er telekinese, poltergeist, bofælleadfærd, bedetæpper
og håndklædefetichisme ikke mere relevant i nogle andre
grupper end dk.videnskab? :·)

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
Hvorfor går du med sådan nogen slæbende skridt?