NS - Lag og formularer
Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-12-00 16:04

Jeg har nogle menupkt-er, somved roll-over viser et lag med undermenuer.
Når disse lag ligger ovenpå et formularfelt. så insisterer Netscape på, at
vise formularen øverst (hvilket ærlig talt ser lidt uheldigt/småkikset
ud...)

Nogen der kender til dette fænomen, og har en løsning?

Lagene har z-indeks 1, men jeg har også prøvet med andre værdier, uden held.

/Per

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-12-00 16:17

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> wrote

> [...]
> Når disse lag ligger ovenpå et formularfelt. så insisterer Netscape på, at
> vise formularen øverst (hvilket ærlig talt ser lidt uheldigt/småkikset

-In Netscape 4.x form elements are always rendered on top of absolutely or
relatively positioned elements, regardless of where they are located in the
document tree or any 'z-index' value specified.

Og så hvidt jeg ved er der ikke nogen løsning...

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jan Hansen

Dato : 13-12-00 21:07

> [...]
> document tree or any 'z-index' value specified.
>
> Og så hvidt jeg ved er der ikke nogen løsning...

Eneste mulighed er at placere felterne i et _absolute_ positioneret layer/div og
så slukke for det med vivibility="hide"....

jan
--
Livet er for kort til Netscape...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-12-00 01:57

"Jan Hansen" <a@b.c> wrote
> Eneste mulighed er at placere felterne i et _absolute_ positioneret
layer/div og
> så slukke for det med vivibility="hide"....

Og når man positionerer formting i <div> så skal hele formen være i en div
altså der må ikke være et felt i en og et i en anden

Hvis man gør det virker det ikke i NN4.x