Hjælp Eksamen
Fra : Filip

Dato : 19-01-06 22:37

Hej NG

Jeg skal til eksamen i morgen men jeg mangler et billede som jeg ikke kan
google mig frem til, så måske der er en af jer der kan finde det til mig.
Det er et billede af den turbulens som dannes omkring vingetippen på et fly.
Det må gerne være en skitse. Man modvirker effekten med at sætte winglets på
som giver en bedre udnyttelse af vingearelet.

Filip

Fra : Holst

Dato : 19-01-06 22:47

Filip wrote:

> [...]
> Det må gerne være en skitse. Man modvirker effekten med at sætte winglets på
> som giver en bedre udnyttelse af vingearelet.

Ja, jeg googlede også lidt og fandt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wingtip_vortices

men om det er det søgte, må du selv bestemme.

Fra : Heine Bøgebjerg

Dato : 19-01-06 23:42
Fra : Heine Bøgebjerg

Dato : 20-01-06 22:55

> Mange tak. Lige hvad jeg skulle bruge

No problemo : )

Fra : Filip

Dato : 21-01-06 01:40

> No problemo : )

Jeg fik forøvrigt et 10 tal til eksamen, og sensor var ret vild med at jeg
brugte det billede selv om det ikke havde noget med emnet at gøre. Jeg
skulle fortælle om slippet på en skibsskrue og det illustrerede jeg med en
flyvinge - og sensor var selv paraglider pilot.

Filip