Dansk version af Kurt Weill's "Die Moritet~
Fra : Flemming

Dato : 13-06-01 10:55

Hej,

Jeg mener bestemt at der findes en dansk version af "Die Moritet von Mackie
Messer" af Kurt Weill, men hvem har lavet den, og hvad hedder den?

Mvh,

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 13-06-01 20:16

Flemming skriver:

> Hej,
>
> Jeg mener bestemt at der findes en dansk version af "Die Moritet von Mackie
> Messer" af Kurt Weill, men hvem har lavet den, og hvad hedder den?

"Laser og Pjalter" har jo været opført på danske teatre, så der er jo en
oversættelse.

Da stykket gik i Radioteatret var der krediteret således:

Oversættelse: Tage Hind
Songs: Sven Møller Kristensen og Ivan Malinovski

Så vidt jeg kan se af mine papirer blev Lirekassemanden sunget af Folmer Rubæk,
og jeg mener det er ham der indleder forestillingen med "moritaten" om Mackie
Messer.

Skal det være, kan jeg evt. trække en MP3 kopi af sangen.

Hilsen Jørgen Carlsen