Stjernestøv
Fra : kautaq

Dato : 15-01-06 16:23

På TV2s tekst-tv kan man læse at rumsonden Stardust er vendt
tilbage til Jorden, og det var jo godt. Tekst-tv skriver videre:

Undervejs har sonden indsamlet stjerne- og kometstøv, der
vil kunne give forskere værdifulde informationer om
solsystemets skabelsesproces.

Tænk engang, stjernestøv!

Det bliver spændende at høre hvad forskerne får ud af det.

--
Mike
Who Killed Mr. Moonligt?

Fra : Max

Dato : 15-01-06 15:46

Hej

> Tænk engang, stjernestøv!

Ja, tænk engang, det er du selv lavet af :)

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-01-06 16:20

Max skrev:

> Ja, tænk engang, det er du selv lavet af :)

Citat om/af Jens "Martian" Knudsen (JMK):

JMK fortalte en lille historie: "En dag kom Gud til mennesket
og sagde:- Uden mig var du intet. Mennesket svarede:- Uden
mig var du ukendt! "Foredraget sluttede med, at JMK fortalte,
at når vi mennesker nu bygger gigantiske teleskoper for at
spejde ud i rummet, så er det i realiteten en sky af stjernestøv,
der efter fire en halv milliard års udvikling har konstrueret et
teleskop - for at kigge på sig selv.

--
'rluf :·)

Fra : Spangkuk

Dato : 15-01-06 19:19

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i
> [...]
> spejde ud i rummet, så er det i realiteten en sky af stjernestøv,
> der efter fire en halv milliard års udvikling har konstrueret et

Og du mener dermed, at videnskaben blot er en navlebeskuende
beskæftigelse ?

Spang

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-01-06 19:31

Spangkuk skrev:

> Og du mener dermed, at videnskaben blot er en navlebeskuende
> beskæftigelse ?

Tværtimod. Jeg har selv hørt JMK sige de citerede ord flere gange.
Jeg opfatter dem, som om han var dybt imponeret over at vi, som
består af stjernestøv, kan lave instrumenter af stjernestøv til at
studere vort univers - som også består af stjernestøv - med.

--
'rluf :·)

Fra : Spangkuk

Dato : 15-01-06 19:36

> [...]

> består af stjernestøv, kan lave instrumenter af stjernestøv til at
> studere vort univers - som også består af stjernestøv - med.

Jamen, så er vi enige.

Spang

Fra : Leif Neland

> Og du mener dermed, at videnskaben blot er en navlebeskuende
> beskæftigelse ?

Hvis alt er lavet af stjernestøv, så er der vel ikke andet at kigge på.

Leif

Fra : Lyrik

Dato : 16-01-06 00:26

> [...]
> spejde ud i rummet, så er det i realiteten en sky af stjernestøv,
> der efter fire en halv milliard års udvikling har konstrueret et

+++++++++++++++++++++++++++++
Først lidt trods imod Gud af den selvfede slags.
Derefter påstuleres at en sky af stjernestøv har konstrueret en kikkert.

Med ham dør visdommen sandelig ud.

Endnu mere forbløffende er det at Gud har udstyret os med en hjerne hvorpå
vi fornægter ham og bruger den til at fantasere og våse med, mens vi opfører
os andægtigt overfor de største galninge og våsere.

"Videnskaben" af navn, som ledes af fantaster, docerer helt sikkert at
meteorer er frosne beskidte snebolde.
Men det ser det jo ikke ud til at de er. Det var ikke videnskab at hævde
noget sådant.
Hvorfor hævdede de det?
Lad mig gætte....Det stjernestøv de måske har opfanget kommer fra en meteor
som de fantaserer sig til at den har været en byggeklods til jorden.
Jorden har vand så det basker og rigtig vil noget. Derfor SKAL meteoren være
en snavset snebold. Snavset kommer med jord til en konstruktion af denne,..
sneen kommer med vandet...voila!

Så skal de også have noget liv. De kan konstatere at liv ikke her bliver til
af livløst stof. Men!! Så kunne det jo foregå på "en fabrik" ude i rummet.
Livet hopper på den snavsede snebold og ankommer til Jorden hvor alting
udvikler sig sådan helt uden nogen tankegang af sig selv.
Og så vågnede de!))

Hilsen
Jens

Fra : Jan Pedersen

Dato : 18-01-06 09:12

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Livet hopper på den snavsede snebold og ankommer til Jorden hvor alting
> udvikler sig sådan helt uden nogen tankegang af sig selv.

Forestil dig at evolutionen og livets oprindelse er guds skaberværk som det
ses fra vores primitive synsvinkel..... evolution er et udtryk for stor
intelligens....en skabende gud vil da ikke skabe alt på en gang....det er
smartere at opfinde et system der kan bruges overalt i universet og som er
selvregulerende.....en gud har jo lov at være lidt doven :)

Fra : Leif Neland

Dato : 18-01-06 10:23

> [...]
> på en gang....det er smartere at opfinde et system der kan bruges
> overalt i universet og som er selvregulerende.....en gud har jo lov

Hvis man som gud lever evigt, er det også smart at lave noget, der kan
underholde en i lang tid.

At se heste vokse sig 3-4 gange så store på nogle millioner år.

Frem for at "I sidste uge skabte jeg verden. Hvad skal jeg nu finde på?"

Leif

Fra : Martin Andersen

Dato : 15-01-06 15:40

kautaq wrote:

> Tænk engang, stjernestøv!
>
> Det bliver spændende at høre hvad forskerne får ud af det.

Vi er alle lavet af stjernestøv

Martin.

Fra : kautaq

Dato : 15-01-06 20:26

Martin Andersen wrote:

> Vi er alle lavet af stjernestøv

Jeg kan forstå at Reimar Bo har læst mit indlæg, da han med
tryk på "... og stjernestøv!" fortalte om rumsonden Stardust
og om den vellykkede landing på jorden

Jeg havde den helt klare opfattelse at det specifikt og kun
og aldeles kun, var støv fra kometen den skulle hente ned og
intet andet?

--
Mike
__\\|//__

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-01-06 13:04

kautaq wrote:
> [...]
> solsystemets skabelsesproces.
>
> Tænk engang, stjernestøv!
>
> Det bliver spændende at høre hvad forskerne får ud af det.

Mon ikke en af de første konklusioner bliver at det ikke er stjernestøv
alene, der får Klokkeblomst til at flyve?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 11-12-06 08:18

Robert Eriksen skrev:

> Mon ikke en af de første konklusioner bliver at det ikke er stjernestøv
> alene, der får Klokkeblomst til at flyve?
Nej, det er bare magisk stjernestøv.