Narkomisbrug og dårlige tænder..
Fra : Spangkuk

Dato : 14-01-06 16:43

Er det blot alm. dårlig hygiejne hos misbrugerne ?

Mener at have hørt/læst, at selve misbruget af stofferne,
går direkte i tænderne....Hvis det er rigtigt husket, hvilke
stoffer er der så især tale om ?

Spang

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 14-01-06 17:08

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> enriched usenet with:

> Mener at have hørt/læst, at selve misbruget af stofferne,
> går direkte i tænderne....Hvis det er rigtigt husket, hvilke
> stoffer er der så især tale om ?

Methamphetamine er temmeligt slemt i den henseende.
Mere info (og billeder) her:
http://www.rotten.com/library/crime/drugs/methamphetamine/

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: TV2 - De Første Kærester På Månen

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-01-06 17:25

Spangkuk fortalte:

> Er det blot alm. dårlig hygiejne hos misbrugerne ?
>
> Mener at have hørt/læst, at selve misbruget af stofferne,
> går direkte i tænderne....Hvis det er rigtigt husket, hvilke
> stoffer er der så især tale om ?

Jeg vil snarere mene at de ikke går til regelmæssigt tandeftersyn.

Mvh
Martin
--
Havde vi livet, behøvede vi ikke kunsten

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-01-06 23:08

> Spangkuk fortalte:

> Jeg vil snarere mene at de ikke går til regelmæssigt tandeftersyn.

Deres generelle tandhygiene er nok noget dårligere, og kombineret med
utilstrækkelig føde og usund levevis må nødvendigvis påvirke deres tænders
tilstand.
Mon ikke Kokain er ødelæggende for tænderne i nogen grad ligesom det
ødelægger næsebenet?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Basil

Dato : 14-01-06 23:13

Frodo Nifinger skrev d. 14-01-2006 i meddelelse
<43c97649$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>:
> [...]
> tilstand.
> Mon ikke Kokain er ødelæggende for tænderne i nogen grad ligesom det

Jeg mener at huske at det er noget med at det indeholder glasstumper,
for at det rigtig kan komme i blodet, det er vist delvist noget af
forklaringen på at tænder også ryger med i faldet.
Kai

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-01-06 01:03

Basil (KuntaNO@SPAMstarmail.co.za) skrev i
mn.75717d6171414ecc.41521@SPAMstarmail.co.za:
> [...]
> for at det rigtig kan komme i blodet, det er vist delvist noget af
> forklaringen på at tænder også ryger med i faldet.

Børster du tænder i kokain?

--
Martin Petersen

Fra : Basil

Dato : 15-01-06 07:06

Martin Petersen skrev d. 15-01-2006 i meddelelse
<1e31c$43c9900f$5293e405$30958@news.arrownet.dk>:
> Basil (KuntaNO@SPAMstarmail.co.za) skrev i
> mn.75717d6171414ecc.41521@SPAMstarmail.co.za:

> Børster du tænder i kokain?

Jeg skal ikke kunne sige at jeg aldrig har gjort det, men jeg tror det
godt nok ikke lol
Jeg mener bare når jeg har set folk tage stoffer, så er det altid noget
med at gnide resterne på gummerne, og forklaringen har været noget med
det jeg skrev tidligere.
Jeg kender ikke meget til stoffer (kun sammen med Steen) så det kan
godt være at jeg tager fejl.
Kai

Fra : Spangkuk

Dato : 15-01-06 17:27

> [...]

> at det rigtig kan komme i blodet, det er vist delvist noget af
> forklaringen på at tænder også ryger med i faldet.

Det kan jeg med sikkerhed afvise som en skrøne. Ikke at
der ikke er nogle der gør det, men det er bestemt ikke
almindeligt.

Spang

Fra : Kasper Egebo

Dato : 15-01-06 10:14

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mener at have hørt/læst, at selve misbruget af stofferne,
> går direkte i tænderne....Hvis det er rigtigt husket, hvilke

Stoffer der indtages gennem næsen, indeholder enten glas eller syre få at
kunne nå til blodet i næsen. Derfor narkomaner meget nemt får blodtud.
Efter meget indtagelse gennem næsen kan man få næsmest hård hun inde i næsen
og derfor er man nød til at "spise" narkoet i stedet.

Tror det er derfor tænderne går i stykker. Synren i de fleste stoffer skulle
være ret barsk.
Men dårlig tandhygiejne har nok også en del af skylden.

Fra : Sven Nielsen

Dato : 15-01-06 13:11

In article <43ca123b$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
kasper_egebo@FJERNhotmail.com says...

> [...]
> Efter meget indtagelse gennem næsen kan man få næsmest hård hun inde i næsen
> og derfor er man nød til at "spise" narkoet i stedet.

Det er noget rent bullsh*t. Der er ikke glas i kokain og lignende
stoffer. De optages nemt gennem slimhinden, fordi de er vandopløselige.
Og næsen skades, fordi blodkarrene trækkes sammen, så vævet først bliver
betændt og siden dør. Kan vi ikke snart få stoppet den forkerte myte om
at stoffer, der sniffes, er blandt med glas? Det giver ingen mening. Man
kan vel selv tænke sig til, at HVIS glas virkelig rev hul i næsen, så
det gav blødning, så ville stoffet ikke blive optaget, men løbe ud af
næsen. Det er blot endnu en skør myte, som ikke hænger sammen, når man
tænker nærmere over det.

Med venlig hilsen Sven.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 17:16

Spangkuk wrote:
> [...]
>
> Mener at have hørt/læst, at selve misbruget af stofferne,
> går direkte i tænderne....Hvis det er rigtigt husket, hvilke

Amfetaminer har det med at få de ydre blodkar til at trække sig
sammen/ikke modtage normal mængde blod, dette gælder også tænderne, det
kan de ikke holde til i længden.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...