Proteinstrukturer
Fra : Steen

Dato : 05-01-06 12:54

Jeg har prøvet at finde strukturen for gluten på nettet, men jeg kan skitte
finde noget - faktisk kan jeg ikke finde nogen strukturer for proteiner
nogen steder, overhovedet. Det kunne f.eks. også være sjovt at se strukturen
for kønshormoner, enzymer, etc. Nogen gode links?

/steen

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 05-01-06 13:10

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
strukturen
> for kønshormoner, enzymer, etc. Nogen gode links?

Et godt sted at starte med at lede er protein data banken:
http://www.rcsb.org/pdb/
Her kan du finde diverse proteiner og downloade datafiler (pdb) som du kan
åbne med forskellige programmer (f.eks. Deep View -
http://www.expasy.ch/spdbv/) og se proteinerne i forskellige 3D visninger
mm.