Forsinket julesang for de videnskabelige
Fra : Kert Rats

Dato : 30-12-05 09:27

Hej

Julen varer jo lige til Påske, så mon ikke, at det går alligevel at poste
nedenstående her ved Nytårstid?

Melodi: Nu' det jul igen

Nu' det Joule igen
og nu' det Joule igen,
og Joule er lig med 1 kalorie!
Nej, det' ikke sandt
nej, det' ikke sandt,
for Joule er lig med Newton-meter (Nm).

Sidste ord i sidste linje - Nm - kan evt. medsynges som en afsluttende
manifestation af sagernes rette sammenhæng.

Venligst

Kert Rats

PS: Kender I den finske matematikprofessor? Han hedder: Ylimme Eksiannen.
(Y=X^2).

Fra : Steen

Dato : 30-12-05 13:09

Kert Rats wrote:

> Melodi: Nu' det jul igen

Tak for dem - dem kendte jeg faktisk ikke.

"Two Hydrogen atoms are talking to each other:
-Oh no, I've lost an electron!
-Are you sure?
-I'm positive!"

"A neutron walks into a bar and asks the bartender:
-How much for a beer?
-For you: no charge!"

/steen

Fra : Sybil

Dato : 30-12-05 14:01

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> -Are you sure?
> -I'm positive!"
>
> "A neutron walks into a bar and asks the bartender:

LOL
Dog føler jeg mig lidt som en nørd når jeg sidder og griner af disse vitser

Majken

Fra : Holst

Dato : 30-12-05 14:45

Steen wrote:

> "Two Hydrogen atoms are talking to each other:
> -Oh no, I've lost an electron!
> -Are you sure?
> -I'm positive!"

Åh, de gode gamle mindre. Mange år siden jeg har hørt den sidst

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 31-12-05 11:32

"Kert Rats" wrote

> Melodi: Nu' det jul igen
>
> Nu' det Joule igen
> og nu' det Joule igen,
> og Joule er lig med 1 kalorie!
> Nej, det' ikke sandt
> nej, det' ikke sandt,
> for Joule er lig med Newton-meter (Nm).

Når man ser sådan et indlæg, glædes man over, at videnskaberne omfatter
andre grene end fysikken.

Godt Nytår til jer alle!

- Jensby