Pudsig egenskab for trykluftpistol
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-12-05 23:36

Jeg skulle dele nogle stykker PEplast der ligger som limet sammen via
produktionsmetoden. Tykkelse som tyk poseplast. Jeg prøvede så trykluft for
det tog for lang tid at stå og dele dem med en kniv. Når jeg så blæste på
sådan et hjørne, skete det med mellemrum at hjørnet i stedet for bare at
blive delt, blev blæst helt i stykker. Det så faktisk ud som om det var
smeltet. Jeg antager det er vibrationer, der får plasten til at smelte på et
splitsekund?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-12-05 23:38

Preben Riis Sørensen skrev:
> [...]
> smeltet. Jeg antager det er vibrationer, der får plasten til at smelte på et

Når du presser luft sammen så bliver den varm. Var det ikke den varme
som smæltede plasten?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-12-05 00:26

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Når du presser luft sammen så bliver den varm. Var det ikke den varme
> som smæltede plasten?

Overhovedet ikke, jeg renser af og til tænder med samme, hvis noget skulle
have sat sig fast, og det er ikke varmt, snarere koldt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen